| Forfatter |
|
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kilde: http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=120 2973391&archive=&start_from =&
Pioneer er faldet tilbage i markedsandel fra 4,2 % af marked i 3. kvartal til sølle 3,2 % i 4. kvartal. Det er et fald på 39 % på blot et år og i et år hvor PDP rent faktisk havde global fremgang. Regnskabsmæssigt går det jo heller ikke godt for Pioneer PDP divisionen, hverken moderselskab eller salgskontoret i danmark = røde tal på bundlinjen. Har dog ikke sidste regnskab, KOB driller.
Konkurrencen er nok benhård fra Panasonic og Pioneers strategi om at levere det bedste uanset pris, ser vist ud til at være tabt. Husker tråden om alle de utilfredse 427 kunder og Pioneers svar til samme. Så jeg tillader mig at spørge, er Pioneer på vej ud i dyb krise? Og dermed vil de smukke skærme være en saga blot?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo lidt kort sigt at vurdere en dyb krise på
Regnes det i kroner eller i antal solgte skærme?
Hvis det er det sidste, afspejler det vel også Pioneers bevidste strategi med KURO-generationen, nemlig at sælge færre skærme med større
indtjening
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at kende tallene skal man huske at en procentvis tilbagegang ikke nødvendigvis er lig en salgsmæssig tilbagegang.
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
Bruger siden: 10 Oktober 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved sidste regnskabårs afslutning havde vi i Pioneer Danmark en 3 cifret million omsætning og med et lille overskud. Så der har du da i hvert fald ikke styr på dine tal.
Desuden kan jeg se at din oversigt kun viser markedsandele og ikke den samlede stigning i hele fladskærmsmarkedet. Samlet har vi solgt flere skærme end sidste år - både i Danmark og i resten af verden. Så der har du heller ikke styr på din konklusion om at vi skulle være på vej i "krise".
Må jeg være så fræk at spørge hvor du har dine tal fra? Må jeg iøvrigt også have lov til at se den tråd du nævner om utilfredse PDP-507 ejere? Og må jeg spørge om hvad din hensigt er med denne tråd? __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
Ved sidste regnskabårs afslutning havde vi i Pioneer Danmark en 3 cifret million omsætning og med et lille overskud. Så der
har du da i hvert fald ikke styr på dine tal.
Desuden kan jeg se at din oversigt kun viser markedsandele og ikke den samlede stigning i hele fladskærmsmarkedet. Samlet har vi solgt flere
skærme end sidste år - både i Danmark og i resten af verden.Så der har du heller ikke styr på din konklusion om at vi skulle være på vej i
"krise".
Må jeg være så fræk at spørge hvor du har dine tal fra?Må jeg iøvrigt også have lov til at se den tråd du nævner om utilfredse PDP-507 ejere?Og
må jeg spørge om hvad din hensigt er med denne tråd? |
|
|
tror det må være utilfredse 427 ejere han hentyede til. der var en del problemer med dirty screen. har selv ejet både denne og 508xd.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Er det 2006? du må da indrømme at de foregående år var rene katastrofer ikke sandt? har ikke checket jeres 2006 regnskab. Har du dem liggende? Og fra moderselskabet?
Et tab på 39% af egen markedsandel er da katastrofalt hvis du spørg mig. Og dette kan jo ikke ses i noget regnskab endnu, da dette er nyt. At I sælger flere skærme fortæller jo intet om indtjening, prisen er jo altid nedadgående på CE produkter = stiger man ikke i omsætning er man døende.
Og det var egentlig derfor at jeg tillod mig at spørge i tråden om Pioneer er på vej ud i dyb krise.
Jeg leder efter tråden herinde og på recorder, kan ikke huske hvor den gemmer sig. Men du får en pm med link, du må selv kunne huske den, det er sikkert også 427'eren 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tal kommer fra DisplaySearch Og min KOB kan af en eller anden grund ikke hente sidste regnskabtal fra Jer.
Pioneer Danmark A/S
Nettoomsætning 01/02 = 82.235.000
Bruttoavance 04/05 = 6.065.000 | 03/04 = 6.227.000 | 02/03 = 2.403.000
Årets resultat 04/05 = -398.000 | 03/04 = 426.000 | 02/03 = -4.811.000
Egenkapital 04/05 = 931.000 | 03/04 = 1.329.000| 02/03 = 903.000
Antal ansatte 04/05 = 12 | 03/04 = 13 | 02/03 = 17
UPDATE: her citeres også Pioneer for at PDP salget er nedadgående og årsag til at hele koncernen trækker nedad på indtjening og omsætning....
http://www.twice.com/article/CA6527558.html
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Et tab på 39% af egen markedsandel er da katastrofalt hvis du spørg mig. |
|
|
Det kommer da an på hvad det er 39% af.
Orion har i dit skema en fremgang på 80%
Kanon! Men betyder at de gik fra 0,1% til 0,2%
Samsung gik mere end tre gange så meget tilbage fra 3. til 4. kvartal end Pioneer.
|
| Til top |
|
| |
the_rieper Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hej Henrik,
Er det 2006? du må da indrømme at de foregående år var rene katastrofer ikke sandt? har ikke checket jeres 2006 regnskab. Har du dem
liggende? Og fra moderselskabet?
Et tab på 39% af egen markedsandel er da katastrofalt hvis du spørg mig. Og dette kan jo ikke ses i noget regnskab endnu, da dette er nyt. At I
sælger flere skærme fortæller jo intet om indtjening, prisen er jo altid nedadgående på CE produkter = stiger man ikke i omsætning er man
døende.
Og det var egentlig derfor at jeg tillod mig at spørge i tråden om Pioneer er på vej ud i dyb krise.
Jeg leder efter tråden herinde og på recorder, kan ikke huske hvor den gemmer sig. Men du får en pm med link, du må selv kunne huske den,
det er sikkert også 427'eren  |
|
|
det er KUN 42" modellen der var problemer med! ikke 50".. var selv med da tråden blev til i sin tid og har læst den hele. det er på recordere den er!
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig hørt om DisplaySearch.
Dit link til en amerikansk internet-avis handler om Pioneer Corporations worldwide. Jeg ved ikke hvad forstand du mener at du har på business, men et "consolidated revenue" tab på 1.7% samtidig med at "operating income" er steget med 36.8% og "net income" stigning på 30.7% tyder da ikke ret meget på noget som helst der bare minder om krise.
(Og bare lige inden du citerer andre tal fra den samme artikel, så husk at der forskel på year-to-year og enkelte måneders tal.)
Iøvrigt kan du da slet ikke konkludere på Pioneer Danmarks status ud fra Pioneer World Wide. Det amerikanske marked og verdensmarkedet er så forskelligt fra det skandinaviske marked som noget kan være.
Så nu ved vi at dine kilder altså ikke (nødvendigvis) fejler noget, du evner bare ikke at læse dem rigtigt.
Du har ikke svaret på hvad hensigten med denne tråd er, men det lyder meget som om at du blot vil trække Pioneers navn ned i sølet, hvad end dit motiv for dette er.
__________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik,
Jeg er bestemt ikke ude på at trække Pioneer ned i noget søl eller andet. Det er et meget simpelt spørgsmål jeg stiller, er Pioneer PDP divisionen på vej ud i krise? Det er ikke en konklution, det er et spørgsmål til debat.
Spørgsmålet må da siges at være aktuelt, i en tid hvor PDP for første gang har fremgang, takket være Panasonics 1080p paneler i 50" til favørpris, og hvor Pioneer der er gået den eksklusive vej, taber markedsandele, iflg. DisplaySearch.
DisplaySearch er det førende analyse og research-bueau indenfor display-teknologi. http://www.displaysearch.com/ underligt at du aldrig har hørt om dem før 
Du har ret, regnskab for Pioneer DK siger ikke meget, der er PDP blandet sammen med autoradioer og alt mulig andet. Men nærlæser du Pioneer PDP (CE) divisionens tal, så går det den forkerte vej. http://pioneer.jp/corp/ir/finance/annual_report/pdf/annual_r eport07/2007e_22_70.pdf og hvor det meget tydeligt fremgår at man har haft massive tab de sidste 3 regnskabsår!
I mit link burde du have læst det mest interessante nemlig følgende: "Operating income for the segment was down 72.8 percent year-on-year at $6.8 million. This was attributed to a larger loss in plasma displays in line with lower sales." og "Overall plasma display sales declined due to decreases in home-use sales in Europe and North America, despite higher home-use sales in Japan, and due to decreases in OEM and business-use sales, Pioneer said. Plasma display sales accounted for approximately 42 percent of home electronics sales."
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
og hvor Pioneer der er gået den eksklusive vej, taber markedsandele |
|
|
Jeg vil mene at du selv giver svaret her.
|
| Til top |
|
| |
preben1234 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig at se er pioneer skærmene klart de bedste, men også nogle af de dyreste. jeg skal snart til at købe et, men tror jeg hopper på et sony eller panasonic, der er det til at få en god fladskærm for små 10000,-
__________________ SB. Touch
Moon I-1
Xindak dac-5
Dynaudio focus 140
PS3
Taralabs helix
Straightwire rhapsody S
|
| Til top |
|
| |
Pioneer Lukket konto

Produktchef
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Det er et meget simpelt spørgsmål jeg stiller, er Pioneer PDP divisionen på vej ud i krise? |
|
|
...og så regnede du lige med at der var en pressechef fra vores regnskabsafdeling i Tokyo der lige læste det (på dansk) her på hifi4all?
Jeg kan godt hvor du vil hen, og jeg har også godt set din hetz mod Kim Neeper. Jeg kommer ikke til at kommentere denne tråd længere, og jeg beklager overfor andre brugere, men det er sådanne tråde som denne der gør at branchemedlemmer har mindre og mindre interesse i at deltage her på hifi4all.
God fornøjelse med jeres konklusioner. __________________ Med venlig hilsen
Henrik Skinbjerg
Pioneer Danmark
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
ctacta skrev:
| Det er et meget simpelt spørgsmål jeg stiller, er Pioneer PDP divisionen på vej ud i krise? |
|
|
...og så regnede du lige med at der var en pressechef fra vores regnskabsafdeling i Tokyo der lige læste det (på dansk) her på hifi4all?
Jeg kan godt hvor du vil hen, og jeg har også godt set din hetz mod Kim Neeper. Jeg kommer ikke til at kommentere denne tråd længere, og jeg beklager overfor andre brugere, men det er sådanne tråde som denne der gør at branchemedlemmer har mindre og mindre interesse i at deltage her på hifi4all.
God fornøjelse med jeres konklusioner.
|
|
|
Er det ikke lige at gå i små sko, når du kommer med sådanne udtalelser. Jeg kan ikke se der er noget som helst i vejen for, at man bringer sådanne tråde til drøftning herinde - og kan ærlig talt ikke se nogen form for anti-Pioneer i hans foreskrifter. Statistikkerne viser jo noget negativt for Pioneer, og det er jo så jer fagfolk fra Pioneer DK der skal argumentere for det!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik,
Du skuffer! Det er faktuelle tal der taler et sprog, spørgsmålet er over manges læber, derfor trådens oprettelse. Kim Neeper høre ikke til i denne tråd, og hvad Neeper så end påstår, så fred være med ham. Her er noget faktuelt du kan forholde dig til Henrik, og dit afvisende svar må så være svar nok.
Venligst,
En 507-ejer 
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
Nu er det jo lidt kort sigt at vurdere en dyb krise på
Regnes det i kroner eller i antal solgte skærme?
Hvis det er det sidste, afspejler det vel også Pioneers bevidste strategi med KURO-generationen, nemlig at sælge færre skærme med større indtjening |
|
|
de fleste virksomheder går mere op i antal kunder end kr, da det ikke hjælper at sælge noget nu hvis du lukker om et år, men det er klart at de nok har indregnet en tilbagegang i antal solgte skærme hvis de har ændret strategi __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Er det 2006? du må da indrømme at de foregående år var rene katastrofer ikke sandt? har ikke checket jeres 2006 regnskab. Har du dem liggende? Og fra moderselskabet? |
|
|
Hvad forhindrer dig i at hente seneste årsrapport hos Erhvervs- & Selskabsstyrelsen? Så får du også 2006 tallene til din samling  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Argh når man har KOB og betalt, så vil man ikke betale igen hos CVR.DK  Men det er fejlkmeldt hos KOB.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 21 Februar 2008 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer skrev:
|
Jeg kommer ikke til at kommentere denne tråd længere, og jeg beklager overfor andre brugere, men det er sådanne tråde som denne der gør at branchemedlemmer har mindre og mindre interesse i at deltage her på hifi4all.
God fornøjelse med jeres konklusioner.
|
|
|
Hvis du har den holdning, forstår jeg slet ikke at du overhovedet poster noget i denne tråd. . . .
Selv synes jeg, at det er et yderst interessant emne.
Personligt mener jeg iøvrigt, at Pioneer laver de absolut bedste fladskærme på markedet. Men der er jo ikke meget ved at lave det bedste produkt, hvis kun få forbrugere køber det. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |