| Forfatter |
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
|
Sådan, en trist nyhed når alt kommer til alt, men der er sjældent røg uden brand, og jeg er da glad for at jeg fik ret i relation til trådens oprindelig indlæg om spørgsmålet på om Pioneer PDP havde problemer, og det havde de i sådan en grad at de lukker egen produktion.
|
|
|
Mangler du opmærksomhed eller hvad?
Hvorfor skal vi hele tiden gøres opmærksom på at du fik ret i denne sammenhæng? 
Skal vi allesammen nu til at skrive JEG FIK RET OG DU TOG FEJL hver gang vi "vinder" en diskussion?
Jeg forstår ærlig talt ikke du er så opmærksomhedssøgende...
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
LCD syntes jeg de skal holde sig fra og derimod fokuser på OLED som virker til at have et fantastisk potentiale.
|
|
|
Jeg synes også at OLED er har en stor fremtid, det bliver spændene at se mere til det. __________________ Get HIFI or die trying c",
|
| Til top |
|
| |
Da Man Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 21
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
ctacta skrev:
|
Sådan, en trist nyhed når alt kommer til alt, men der er sjældent røg uden brand, og jeg er da glad for at jeg fik ret i relation til trådens oprindelig indlæg om spørgsmålet på om Pioneer PDP havde problemer, og det havde de i sådan en grad at de lukker egen produktion.
|
|
|
Jeg forstår bare ikke hvorfor det er så vigtigt for dig at få ret, at du ligefrem kan sige at du er glad for at få ret i en sag som denne. Du burde da nærmere være trist over at du fik ret.
|
|
|
Måske fordi ctacta netop blev angrebet af mange, for at sine påstande, og skulle forsvare dem i en diskussion, der næsten var mere rettet mod ham som person, end selve indholdet.
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Man skrev:
AV Precision skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
|
Jeg forstår bare ikke hvorfor det er så vigtigt for dig at få ret, at du ligefrem kan sige at du er glad for at få ret i en sag som denne. Du burde da nærmere være trist over at du fik ret.
|
|
|
Måske fordi ctacta netop blev angrebet af mange, for at sine påstande, og skulle forsvare dem i en diskussion, der næsten var mere rettet mod ham som person, end selve indholdet. |
|
|
Ja lige præcis.
Alle emner herinde må åbentbart kun handle om hvilken dataprojektor til 4000 Kr. der er den bedste, eller om hvordan man biwirer sine højttalere  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
Da Man skrev:
AV Precision skrev:
ctacta skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Måske fordi ctacta netop blev angrebet af mange, for at sine påstande, og skulle forsvare dem i en diskussion, der næsten var mere rettet mod ham som person, end selve indholdet. |
|
|
Ja lige præcis.
Alle emner herinde må åbentbart kun handle om hvilken dataprojektor til 4000 Kr. der er den bedste, eller om hvordan man biwirer sine højttalere 
|
|
|
Og hertil kan jeg kun sige at jeg er helt enig Jeg er ikke ivrig efter opmærksomhed! jeg forsøgte at fastholde mit synspunkt om at Pioneer var i alvorlige problemer på PDP, og der blev indledt med et spørgsmål, som jeg så forsøgte at underbygge og forsvare, og dertil havde jeg så ret, selv om mange prøvede at latterliggøre mine indlæg og fortolkninger. De er sure sagde ræven 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emilos88 skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
|
LCD syntes jeg de skal holde sig fra og derimod fokuser på OLED som virker til at have et fantastisk potentiale.
|
|
|
Jeg synes også at OLED er har en stor fremtid, det bliver spændene at se mere til det.
|
|
|
Der går mange år, 5-7 før at OLED kan produceres i store paneler og til priser som kan betales. Al produktion vil også være begrænset indtil de store (Sony, Samsung, Sharp m.fl.) har banket et produktionsapparat op. Så LCD er det helt rigtige valg. Når OLED banker derudaf, så vil PDP være død som sild i et glas fra Glyngøre.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
Feeble skrev:
Ifølge visse kilder har Pioneer meldt ud af de vil dele deres "hemmeligheder" vedr KURO panelerne til panasonic, og
i samarbejde udvikle et nyt  |
|
|
Ja, og det gør de sikkert også.
Hvis man skal dryppe lidt malurt i det bæger, så vil Panasonic næppe kopiere Pioneer KURO. For de displays har jo øjensynlig været for dyre at
producere, og her har Panasonic et helt andet fokus overfor en rentabel masseproduktion. De vil næppe sådan bare lige overtage l**ten fra Pioneer
(undskyld udtrykket).
Men det bliver spændende at se Pioneers TV til næste år. Og så trykke fingre for, at det ikke bliver et skridt frem og to tilbage.
/Lars |
|
|
Hvem siger at de har været for dyre at producere?
At have egen fabrik har jo nogle faste udgifter uanset omkostningerne til produktionen, og for en lille virksomhed som Pioneer var de udgifter
åbenbart for store.
Panasonic er jo i en helt anden liga.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
perejvind skrev:
Da Man skrev:
AV Precision skrev:
ctacta skrev:
Sådan, en trist nyhed når alt kommer til alt, men der er sjældent røg uden brand, og jeg er da glad for at jeg fik ret i relation til trådens oprindelig indlæg om spørgsmålet på om Pioneer PDP havde problemer, og det havde de i sådan en grad at de
lukker egen produktion.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ja lige præcis.
Alle emner herinde må åbentbart kun handle om hvilken dataprojektor til 4000 Kr. der er den bedste, eller om hvordan man biwirer sine højttalere 
|
|
|
Og hertil kan jeg kun sige at jeg er helt enig Jeg er ikke ivrig efter opmærksomhed! jeg forsøgte at fastholde mit synspunkt om at Pioneer var i alvorlige problemer på PDP, og der blev indledt med et spørgsmål, som jeg så forsøgte at
underbygge og forsvare, og dertil havde jeg så ret, selv om mange prøvede at latterliggøre mine indlæg og fortolkninger. De er sure sagde ræven  |
|
|
Jeg nu ikke se at du blev latterliggjort, men du lavede nogle "sjove" konklusioner ud fra diverse data - uanset om du fik ret eller ej.
Men godt at du kan glæde dig over sådanne ting - hver sin smag.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
| Hvem siger at de har været for dyre at producere? |
|
|
Pioneer venter et tab på 720 millioner kroner i indeværende regnskabsår. Hvis vi leger med tanken om, at hovedparten af det tab skyldes plasma divisionen, så betyder det at de har bundet i omegnen af 1500 kroner efter hver eneste plasma TV der har forladt fabrikken.
Og det på trods af slutpriser i den høje ende af markedet.
lunddal skrev:
At have egen fabrik har jo nogle faste udgifter uanset omkostningerne til produktionen, og for en lille virksomhed som Pioneer var de udgifter åbenbart for store.
Panasonic er jo i en helt anden liga. |
|
|
Det er rigtigt. Og det kan være du får ret.
Jeg tror dog at Panasonic først og fremmest vil tænke på deres eget salg af 5 mill. enheder, fremfor de 500.000 enheder som Pioneer kan aftage. Altså at Panasonic bruger de ting som de kan, i den videre udvikling, men at de ikke overtager selve KURO produktionen. De har allerede en succesfuld kurs som de følger.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 07 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
lunddal skrev:
|
|
Pioneer venter et tab på 720 millioner kroner i indeværende regnskabsår. Hvis vi leger med tanken om, at hovedparten af det tab skyldes plasma divisionen, så betyder det at de har bundet i omegnen af 1500 kroner efter hver eneste plasma TV der har forladt fabrikken.
Og det på trods af slutpriser i den høje ende af markedet.
lunddal skrev:
At have egen fabrik har jo nogle faste udgifter uanset omkostningerne til produktionen, og for en lille virksomhed som Pioneer var de udgifter åbenbart for store.
Panasonic er jo i en helt anden liga. |
|
|
Det er rigtigt. Og det kan være du får ret.
Jeg tror dog at Panasonic først og fremmest vil tænke på deres eget salg af 5 mill. enheder, fremfor de 500.000 enheder som Pioneer kan aftage. Altså at Panasonic bruger de ting som de kan, i den videre udvikling, men at de ikke overtager selve KURO produktionen. De har allerede en succesfuld kurs som de følger.
/Lars
|
|
|
Lars, du har helt ret, men der kommer flere grimme ting, da man også oplyser at man forventer negative regnskaber frem til udgangen af 2010. Husk også at Pioneer har bundet en voldsom kapital op for lånte penge i 3 fabrikker. Det er dyrt og det kommer til at gøre ondt fremadrettet.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Lars, du har helt ret, men der kommer flere grimme ting, da man også oplyser at man forventer negative regnskaber frem til udgangen af 2010. Husk også at Pioneer har bundet en
voldsom kapital op for lånte penge i 3 fabrikker. Det er
dyrt og det kommer til at gøre ondt fremadrettet. |
|
|
Igen har du problemer med at læse.
Pioneer forventer at have overskud inden for hjemmeelektronik i regnskabsåret 2010 - det er altså i perioden 1. april 2009 til 31. marts 2010.
Dvs. at man forventer negative regnskaber frem til udgangen af regnskabsåret 2009, hvilket er om ét år.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
larl skrev:
lunddal skrev:
|
|
Pioneer venter et tab på 720 millioner kroner i indeværende regnskabsår. Hvis vi leger med tanken om, at hovedparten af det tab skyldes plasma divisionen, så betyder det at de har bundet i omegnen af 1500 kroner efter hver eneste plasma TV
der har forladt fabrikken.
Og det på trods af slutpriser i den høje ende af markedet. |
|
|
Men det er ikke ensbetydende med at det er lig med høje produktionsomkostninger i forhold til f.eks. Panasonics panel, hvis man ser på selve udgifterne til panelet.
Panasonic producerer 10 gange så meget, og mange udgifter er derfor en mindre del af de samlede omkostninger end det er tilfældet for Pioneer.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
ctacta skrev:
|
Lars, du har helt ret, men der kommer flere grimme ting, da man også oplyser at man forventer negative regnskaber frem til udgangen af 2010. Husk også at Pioneer har bundet en voldsom kapital op for lånte penge i 3 fabrikker. Det er dyrt og det kommer til at gøre ondt fremadrettet.
|
|
|
Igen har du problemer med at læse.
Pioneer forventer at have overskud inden for hjemmeelektronik i regnskabsåret 2010 - det er altså i perioden 1. april 2009 til 31. marts 2010.
Dvs. at man forventer negative regnskaber frem til udgangen af regnskabsåret 2009, hvilket er om ét år. |
|
|
Nu har jeg indgående kendskab til PDP og ved at man ikke bare afvikler en fabrik, der er tunge omkostninger forbundet hermed iht. Japansk miljølovgivning (Pioneers produktion anvender store mægder tungmetal som bly m.m. og andre og farlige kemikalier), derfor kan du roligt regne med røde tal i CE division indtil 2010, selv om Pioneer håber noget andet. Desuden er gældsposten på de lån der er optaget for at købe de 3 fabrikker af NEC, byrdefulde, og dette vil belaste Pioneer fremadrettet i et årti eller mere.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her har vi måske årsagen til at du føler dig latterliggjort.
Du siger én ting og henviser til (i dette tilfælde) en pressemeddelelse.
Det påpeges, at der ikke står, hvad du siger, og så finder du bare på en anden argumentation.
Pioneer ved i øvrigt nok også mere om sig selv end du gør.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Her har vi måske årsagen til at du føler dig latterliggjort.
Du siger én ting og henviser til (i dette tilfælde) en pressemeddelelse.
Det påpeges, at der ikke står, hvad du siger, og så finder du bare på en anden argumentation.
Pioneer ved i øvrigt nok også mere om sig selv end du gør. |
|
|
Ak ja, og du læser biblen som fanden ville fortolke den Jeg har ikke henvist til noget, men Pioneer håber de kommer ud med sorte tal, men de kan ikke garantere det, et statement for at berolige deres investorer. Pioneer har netop ikke styr på det, det viser deres fejlinvestering i PDP overtagelsen fra NEC i al tydelighed, og de har heller ingen erfaring i afvikling af et sådant produktionsapparat, og her har jeg en viden om at dette vil koste Pioneer dyrt. Og glem ikke omkostningerne på de lån der nu er en tabt investering for rigtig mange milliarder, det koster på den korte og lange bane, og Pioneers størrelse gør det ikke muligt at afskrive hele fejlinvesteringen på een gang. Vi får se hvem der får ret igen i 2010 
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
|
|
Ja, måske ved de også mere end det de lige melder ud. . . .
Præcis som produktchefen for Pioneer Danmark tidligere i tråden  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
lunddal skrev:
|
|
Præcis som produktchefen for Pioneer Danmark tidligere i tråden 
|
|
|

|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Marts 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
lunddal skrev:
| Pioneer ved i øvrigt nok også mere om sig selv end du gør. |
|
|
Præcis som produktchefen for Pioneer Danmark tidligere i tråden  |
|
|
Nu må man jo ikke lige frem melde ud at man forventer sorte tal i 2009, hvis man er klar over at det ikke er realiserbart.
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 09 Marts 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
perejvind skrev:
lunddal skrev:
| Pioneer ved i øvrigt nok også mere om sig selv end du gør. |
|
|
Præcis som produktchefen for Pioneer Danmark tidligere i tråden 
|
|
|
Nu må man jo ikke lige frem melde ud at man forventer sorte tal i 2009, hvis man er klar over at det ikke er realiserbart. |
|
|
Jeg ved ikke hvilken planet du kommer fra, men man nedjusterer bare som så mange andre virksomheder. Når tiden nærmer sig før et regnskab, i et kvartalsregnskab så siver man ud at forventninger ikke kan holdes pga x, y og z intrufne forhold, se bare B&O der nedjusterede, og som fik et 28% hug på børsen på een dag, og dagen efter røg koncerndirektøren ud med fuld musik...
Hvis ikke Pioneer meldte noget ud om sorte tal på kort sigt, så ville de fleste investore kaste aktien fra sig, og så ville denne falde yderligere, og selskabets mulighed for at låne på kort og lang sigt, er baseret på ethvert selskabs nuværende markdsværdi, samt fremtidig indtjeningsmuligheder.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 10 Marts 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt interessant info fra den tyske product manager:
http://www.areadvd.de/news/2008/200803/07_03_2008_02_Pioneer _Plasma.shtml
Kort opsummering: Pioneer er stadig fuldt ud dedikeret til plasma-teknologien og Kuro begrebet. 9G modellerne gennemføres som planlagt. Premium-forhandlerprogrammet fortsættes (det er næppe dét der har været skyld i den manglende indtjening). Der lanceres LCD-modeller i mindre størrelser (jeg gætter på 32+37 og måske 42" LCD, og plasma fra 42/44" og op). Og det mest interessante (for mig), en officiel bekræftelse af at Pioneer har en projektor på vej. Det bliver meget spændende at se hvad de kan diske op med - jungletrommerne siger at det er en JVC HD100 OEM med et Pioneer skilt på, men med Sharp's engagement i Pioneer er spørgsmålet om det bliver ændret til Sharp DLP-teknik i stedet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |