| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| hvilket måske ikke ligefrem gør ham til ekspert på på økonomien |
|
|
Men alt andet lige gør ham mere ekspert på økonomien i Pioneer koncernen end en hvilken som helst anden der har postet i denne tråd. |
|
|
det kommer an på hvor mange der ved hvor meget og ikke mindst hvor meget af sandheden de får at vide, hvilket er meget individuelt fra firma til firma. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
torkild skrev:
Det synd at produktchefen tager det personligt at "hans" virksomhed ikke sælger nok. Tallene siger jo klart at de sælger for lidt ! |
|
|
Det er altid åh så nemt at sidde udenfor og bedømme andre folk/firmaer ud fra en enkelt oplysning eller to. Jeg kan ærligt talt godt forstå at man som Henrik Skinbjerg tager det personligt at folk siger at Pioneer åbenlyst sælger for lidt, når de nu rent faktisk har så travlt med at _hjerne_ fladskærme ud af butikken, at de knapt nok har tid til at beskæftige sig med nye butikker der gerne vil sælge deres produkter. De har svært nok med at følge med til at levere til de forhandlere de allerede har. Nærtagetheden drejer sig nok derfor nærmere om at kritikken ikke er særligt berettiget - det er muligt Pioneer ikke lige vælter sig rundt i Bentley'er lige nu, men at tale om en egentlig krise er noget overdrevent. De andre producenter får alvorlige problemer når et 42" fladskærms-tv pludselig koster 3999,- og hele distributionen er designet til lav procentvis avance, mens Pioneer til den tid vil have et meget mere solidt fundament at drive forretning på. Kort sagt, så er det alt for blåøjet bare at kigge på en enkelt statistik eller to, og konkludere en masse om firmaets fremtid, uden at kigge på baggrunden for tallene. Pioneer har haft en periode med underskud, men i modsætning til visse andre i branchen, så har de rent faktisk gjort noget aktivt for at komme ud af det. Nu nævnte jeg Philips - et firma som Sony er ekstremt reaktivt, hvor Pioneer er proaktivt - Sony springer fra borde fra diverse varegrupper hurtigere end man kan nå at sige "bagprojektion", og er komplet usynlige på udstillingerne rundt omkring i verden. De kan ikke leve alene på deres gode navn for evigt.
torkild skrev:
Hvilken betydning for det for os der drømmer om en Pioneer skærm ? |
|
|
Ikke en dyt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| det kommer an på hvor mange der ved hvor meget og ikke mindst hvor meget af sandheden de får at vide, hvilket er meget individuelt fra firma til firma. |
|
|
Og hvor meget ved du om hvad produktchefen hos Pioneer Danmark får at vide om økonomien i firmaet? Jeg kender Henrik godt nok til at stå fast på min påstand: Han ved oceaner mere om økonomien i sit eget firma, end nogen af deltagerne her i tråden, inklusive mig.
EDIT: Og uanset hvad, hvis HAN ikke får noget at vide, hvordan skulle du så kunne få fat i oplysninger som han ikke kan få? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| hvilket måske ikke ligefrem gør ham til ekspert på på økonomien |
|
|
Men alt andet lige gør ham mere ekspert på økonomien i Pioneer koncernen end en hvilken som helst anden der har postet i denne tråd.
Jeg synes forsvaret er meget reelt: Hvis man sælger mere end nogensinde før, er man så i krise fordi konkurrenternes vækst er endnu større? Pioneer har med omstruktureringerne af distributionen netop fokuseret på indtjening frem for markedsandele, så det burde ikke være noget større chok, hvis man ellers har fulgt lidt med, at de taber markedsandele til Panasonic. Det er bare ikke særligt relevant, for dén kamp har Pioneer opgivet for længst.
Jeg synes det er meget mere interessant at fokusere på hvad der sker for et brand som Philips, som er godt i gang med at køre sig selv i sænk. Pioneer har det ikke nemt, men de kæmper en brav kamp, og i mine øjne gør de det på de rigtige måder, med en udvikling der virker mere langsigtet end de fleste andre producenter (fokus på kvalitet og service frem for pris). Philips graver sig i mine øjne bare længere og længere ned. |
|
|
Tror netop det er et af Pioneers problemer. Der ikke mange, der vil betale for kvalitet idag. Panasonic har nok forstået bedre end Pioneer, at prisen skal ned. Philips har forstået det for længe siden.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Tror netop det er et af Pioneers problemer. Der ikke mange, der vil betale for kvalitet idag. |
|
|
Jeg er meget uenig, der sælges flere luksus-produkter end nogensinde før, og som allerede redegjort for, så sælger Pioneer flere tv i dag end nogensinde før.
EDIT: Og i det hele taget, så forudsætter du at Pioneer har problemer, uden at spørge dem selv om de synes de har problemer.
Kinnaps skrev:
Panasonic har nok forstået bedre end Pioneer, at prisen skal ned. Philips har forstået det for længe siden.
|
|
|
Hvad er det man skal forstå, og hvorfor er det priserne "skal" ned? Philips er i gang med at trække sig ud af TV-markedet, så umiddelbart har de jo netop IKKE forstået det. De eneste der har haft succes med aggressiv prissætning er Samsung, og selv de har på det seneste haft problemer med at holde overskuddet, fordi priserne falder hurtigere end de havde forventet.
Hvis firmaerne vil tjene penge, skal priserne netop IKKE ned. Det burde være rimeligt åbenlyst, hvis man kan finde ud af at bruge en lommeregner. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Kinnaps skrev:
Tror netop det er et af Pioneers problemer. Der ikke mange, der vil betale for kvalitet idag. |
|
|
Jeg er meget uenig, der sælges flere luksus-produkter end nogensinde før, og som allerede redegjort for, så sælger Pioneer flere tv i dag end nogensinde før.
EDIT: Og i det hele taget, så forudsætter du at Pioneer har problemer, uden at spørge dem selv om de synes de har problemer.
Kinnaps skrev:
Panasonic har nok forstået bedre end Pioneer, at prisen skal ned. Philips har forstået det for længe siden.
|
|
|
Hvad er det man skal forstå, og hvorfor er det priserne "skal" ned? Philips er i gang med at trække sig ud af TV-markedet, så umiddelbart har de jo netop IKKE forstået det. De eneste der har haft succes med aggressiv prissætning er Samsung, og selv de har på det seneste haft problemer med at holde overskuddet, fordi priserne falder hurtigere end de havde forventet.
Hvis firmaerne vil tjene penge, skal priserne netop IKKE ned. Det burde være rimeligt åbenlyst, hvis man kan finde ud af at bruge en lommeregner. |
|
|
Der er nu engang sådan, at de store penge kan tjenes på masseproduktion. Der hvor alle har råd uanset indkomst. Det har altid været Philips og andre store firmaers prioritering.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Der er nu engang sådan, at de store penge kan tjenes på masseproduktion. Der hvor alle har råd uanset indkomst. Det har altid været Philips og andre store firmaers prioritering.
|
|
|
Hvordan er det så lige det går for Philips med dét, synes du?
Og lever B&O af masseproduktion? Lever Ferrari af masseproduktion? Lever Arne Jakobsen af masseproduktion? Forskellige firmaer har forskellige profiler. Et firma skal bedømmes på hvordan de er til at opfylde dén profil de nu har valgt, ikke på om de har valgt den rigtige profil. Hvem siger Pioneer overhovedet har ambitioner om at blive verdens største elektronik-firma? Pioneer er et lille firma i den store sammenhæng, og de skal ikke bedømmes på om de sælger lige så meget som Samsung eller ej. Det er slet ikke dét der er pointen. Det svarer til at sige at det er en fiasko for Ferrari at de ikke er lige så store som Toyota. Sådan hænger verden jo ikke sammen.
Pioneer's styrke er ikke i masseproduktion. Hvis de forsøgte dét, ville de stensikkert dø. Det var netop dét de forsøgte på da det gik værst for dem, hvilket jo med al tydelighed beviser at du ikke har ret i at de bør fokusere på lav pris og masseproduktion.
Noget helt andet er så at Pioneer bør taget det som et kompliment, at folk tror at de er et firma der størrelsesmæssigt og markedsandels-mæssigt bør sammenlignes med Sony, Philips, Panasonic og Samsung. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan også sige det på en anden måde: Det går ad helv... til for Philips' TV-division. Hvorfor er det du mener dét er et eksempel til forfølgelse? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 15:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Kinnaps skrev:
|
|
|
Hvordan er det så lige det går for Philips med dét, synes du?
Og lever B&O af masseproduktion? Lever Ferrari af masseproduktion? Lever Arne Jakobsen af masseproduktion? Forskellige firmaer har forskellige profiler. Et firma skal bedømmes på hvordan de er til at opfylde dén profil de nu har valgt, ikke på om de har valgt den rigtige profil. Hvem siger Pioneer overhovedet har ambitioner om at blive verdens største elektronik-firma? Pioneer er et lille firma i den store sammenhæng, og de skal ikke bedømmes på om de sælger lige så meget som Samsung eller ej. Det er slet ikke dét der er pointen. Det svarer til at sige at det er en fiasko for Ferrari at de ikke er lige så store som Toyota. Sådan hænger verden jo ikke sammen.
Pioneer's styrke er ikke i masseproduktion. Hvis de forsøgte dét, ville de stensikkert dø. Det var netop dét de forsøgte på da det gik værst for dem, hvilket jo med al tydelighed beviser at du ikke har ret i at de bør fokusere på lav pris og masseproduktion.
Noget helt andet er så at Pioneer bør taget det som et kompliment, at folk tror at de er et firma der størrelsesmæssigt og markedsandels-mæssigt bør sammenlignes med Sony, Philips, Panasonic og Samsung. |
|
|
Jeg kan ikke være mere enig med dig. Jeg mener heller at Pioneer skal forsøge på at opnå en størrelse som de andre store firmaer. Store firmaer er heller ikke en garanti for kvalitet - nærmere det modsatte, når prisen skal helt derned, hvor det begynder at gøre ondt for at opnå den størst mulige indtjening. Som B&O gør Pioneer nok klogt i at blive, hvor de er.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kinnaps skrev:
Jeg kan ikke være mere enig med dig. Jeg mener heller at Pioneer skal forsøge på at opnå en størrelse som de andre store firmaer. Store firmaer er heller ikke en garanti for kvalitet - nærmere det modsatte, når prisen skal helt derned, hvor det begynder at gøre ondt. Som B&O gør Pioneer nok klogt i at blive, hvor de er.
|
|
|
Skal det forstås sådan at du har skiftet holdning, eller har jeg bare komplet misforstået hvad det er du skriver? (ovenstående er stik modsat dine to første indlæg, jeg er forvirret...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror nu heller ikke Pioneer har de store finansielle problemer, men sænket priserne på alle KURO modeller har de nu netop gjort F.eks. 508XD førpris kr. 33.999.- nu kun kr. 26.000.- Det er da en besparelse der vil noget!!!
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
Kinnaps Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
Tror nu heller ikke Pioneer har de store finansielle problemer, men sænket priserne på alle KURO modeller har de nu netop gjort F.eks. 508XD førpris kr. 33.999.- nu kun kr. 26.000.- Det er da en besparelse der vil noget!!!
M.v.h. Strong |
|
|
Hvis tendensen idag er, at billige skærme sælger bedst, er det sikkert også fornuftigt.
|
| Til top |
|
| |
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal helt sikker nok sætte ekstra skub i salget af de lækre skærme.
M.v.h. Strong
|
| Til top |
|
| |
PeterG Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er egentlig lidt tåbeligt, at diskutere finans, firma størrelse, markedsandele, fortjeneste osv. osv. herinde. Jeg er personlig 100% ligeglad med, hvor stort fima A er i forhold til firma B - bare jeg kan erhverve mig et ordentligt produkt med en solid service og kvalitet hele vejen igennem. I denne forbindelse er jeg endnu ikke blevet skuffet i mit valg af et Pioneer panel 
Her i dette lille (før den stærkt hypede globalisering) land, er der en meget kraftig overfokusering på emnet: "Hva' koster det!" i stedet for: "Det er godt nok et lækkert produkt - tillykke med det".
I virkeligheden vil jeg meget hellere spare op og købe noget ordentligt i begrænsede mængder end at bruge mit liv på, at mase med en masse skrammel. Til gengæld bliver jeg altså godt arrig/skuffet , hvis det viser sig, at mine penge udelukkende dækker overskuddet til firmaets topledelse - i stedet for kvalitets materialer og gode produktionsmetoder.
Gad i øvrigt godt vide, om Casio's markedandele ikke er lidt større end Patek Philippe...
Mvh.
Peter
"May the Plasma be with You!"
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Philips er i gang med at trække sig ud af TV-markedet.
|
|
|
Stopper de med at lave Fladskærme?
Ligger Philips i underskud?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
| Stopper de med at lave Fladskærme? |
|
|
Ikke lige med det samme, men det kan godt ende dérhenne. Realistisk set er Philips et alt for stærkt brand til at der ikke sælges TV under Philips navnet, men produktionen kunne godt ende med at blive outsourcet eller lignende.
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1493&zoneid=5
Jeg tror ikke at Philips er i dybere finansiel krise som sådan, men det er ikke TV-divisionen de ser indtjeningspotentialet i for fremtiden. For et par år siden var der nyheder fremme om at Philips overvejede at trække sig helt ud af produktionen af produkter i CE-markedet. Igen, ikke dermed sagt at mærket forsvinder. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
AV Precision skrev:
|
Philips er i gang med at trække sig ud af TV-markedet.
|
|
|
Stopper de med at lave Fladskærme?
Ligger Philips i underskud? |
|
|
De går sikkert over til Plasma  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
De går sikkert over til Plasma .
|
|
|
Watch and learn  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt de laver plasma selvom de er mere kendt for deres LCD.  . Jeg mente de måske ville gå efter ren plasma, så de kunne lave gode fjernsyn  . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret