| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Jeg mente de måske ville gå efter ren plasma, så de kunne lave gode fjernsyn .
|
|
|
Problemet med Philips TV ligger ikke i panel-teknologien... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he..... mente faktisk at kunne huske nævnte artikel. Men da Philips fortsat har plasma tv på deres danske website, må de vel fortsat være i produktion. Nåhh nej..... ikke nødvendigvis  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| det kommer an på hvor mange der ved hvor meget og ikke mindst hvor meget af sandheden de får at vide, hvilket er meget individuelt fra firma til firma. |
|
|
Og hvor meget ved du om hvad produktchefen hos Pioneer Danmark får at vide om økonomien i firmaet? Jeg kender Henrik godt nok til at stå fast på min påstand: Han ved oceaner mere om økonomien i sit eget firma, end nogen af deltagerne her i tråden, inklusive mig.
EDIT: Og uanset hvad, hvis HAN ikke får noget at vide, hvordan skulle du så kunne få fat i oplysninger som han ikke kan få?
|
|
|
det var som heller ikke for at påstå han ikke aner noget om økonomien vi andre kunne finde ud af, men mere en konklusion på at det ikke er sikkert ret mange ved ret meget __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
strong skrev:
|
Tror nu heller ikke Pioneer har de store finansielle problemer, men sænket priserne på alle KURO modeller har de nu netop gjort F.eks. 508XD førpris kr. 33.999.- nu kun kr. 26.000.- Det er da en besparelse der vil noget!!!
M.v.h. Strong
|
|
|
Jeg tror det er for at bremse op for par.import og gøre prisforskellen mellem tyskland og dk mindre, så folk også vil købe herhjemme 
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| hvilket måske ikke ligefrem gør ham til ekspert på på økonomien |
|
|
Men alt andet lige gør ham mere ekspert på økonomien i Pioneer koncernen end en hvilken som helst anden der har postet i denne tråd. |
|
|
Der er vi så slet ikke enige Otto, udfra produktchefens udtaleler og fortolkninger, så forsøger man at give et mere possitivt billede end virkeligheden er, især de 3 sidste års katastroferegnskaber hos Pioneer Global (hvor DK også høre ind under). Læs pdf'en!
AV Precision skrev:
| Jeg synes forsvaret er meget reelt: Hvis man sælger mere end nogensinde før, er man så i krise fordi konkurrenternes vækst er endnu større? Pioneer har med omstruktureringerne af distributionen netop fokuseret på indtjening frem for markedsandele, så det burde ikke være noget større chok, hvis man ellers har fulgt lidt med, at de taber markedsandele til Panasonic. Det er bare ikke særligt relevant, for dén kamp har Pioneer opgivet for længst. |
|
|
Man sælger jo netop ikke mere end nogensinde før, salget går tilbage i omsætning og indtjening, læs pdf'en, og har DisplaySearch ret, så går det ligeledes tilbage i et marked der går frem, og ved udgangen af jan 2008 citeres Pioneer fortsat for at det forsat går tilbage i omsætning og indtjening i CE divisionen. Endelig har man for at rette lidt op investeret mindre i R&D og det er et dårligt tegn, det kommer kun til at gå udover fremtidige produkter og dermed indtjening og position på marked. Og så en tid hvor andre investerer milliarder i OLED, LCD m.m. og hvor Pioneer jo pga sin overtagelse af NEC's gamle PDP division, er tøjlet til PDP i rigtig mange år fremadrettet.
AV Precision skrev:
| Jeg synes det er meget mere interessant at fokusere på hvad der sker for et brand som Philips, som er godt i gang med at køre sig selv i sænk. Pioneer har det ikke nemt, men de kæmper en brav kamp, og i mine øjne gør de det på de rigtige måder, med en udvikling der virker mere langsigtet end de fleste andre producenter (fokus på kvalitet og service frem for pris). Philips graver sig i mine øjne bare længere og længere ned. |
|
|
Så bør du nok oprette en tråd der omhandler Philips, idet denne fokuserer på Pioneer 
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ville være umådeligt trist, hvis vi mister "førerhunden" . Specielt når man på div messer og udstillinger erfarer, hvor langt de næstbedste halser efter . . .
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
Det ville være umådeligt trist, hvis vi mister "førerhunden" . Specielt når man på div messer og udstillinger erfarer, hvor langt de næstbedste halser efter . . .
|
|
|
Bare rolig vi mister ikke Pioneer.
Alle firmaer er nærmest i krise for tiden. Men det betyder ikke at ting forsvinder og lukker.
|
| Til top |
|
| |
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
En gang Pioneer, altid Pioneer! Pioneers kunder er faste tilbagevendende kunder og der kommer hele tiden flere til, og dermed osse med tiden flere tilbage.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Der er vi så slet ikke enige Otto, udfra produktchefens udtaleler og fortolkninger, så forsøger man at give et mere possitivt billede end virkeligheden er, især de 3 sidste års katastroferegnskaber hos Pioneer Global (hvor DK også høre ind under). Læs pdf'en! |
|
|
Som allerede påpeget, så siger PDF'en ikke noget om Pioneer DK's regnskaber, som var dét vi var i gang med at diskutere. Mht. antallet af solgte TV worldwide, så er der ingen af regnskaberne der giver nogle brugbare tal på dét punkt, så den eneste brugbare kilde jeg har hér, er Henrik - som med al respekt er den mest troværdige kilde jeg kan komme i tanke om på dét område, reklamegas eller ej. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
| Sendt: 23 Februar 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Husker tråden om alle de utilfredse 427 kunder og Pioneers svar til samme. Så jeg tillader mig at spørge, er Pioneer på vej ud i dyb krise? Og dermed vil de smukke skærme være en saga blot?
[/QUOTE]
Hvad har du gang i ? Den tråd du henviser til, var jo skærme der var paralelimporteret!!! Der er vel ikke noget at sige til, at Pioneer Danmark ikke vil røre dem For mit eget vedkommende, vil jeg rose Pioneer Danmark, og 2tal Frederikshavn , for fantastisk sevice, da de lige har skiftet mit panel i min 427XD skærm på garantien. Uden at kny, vel at mærke 
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
| Man sælger jo netop ikke mere end nogensinde før, salget går tilbage i omsætning og indtjening, læs pdf'en, |
|
|
Nu kiggede jeg lidt videre i PDF'en. Nu er jeg ikke den store ekspert i at læse årsregnskaber, så ret mig endeligt hvis jeg tager fejl - men dét jeg med min begrænsede viden kan læse mig til, er et støt stigende salg, med et lille underskud i 2005, der udvikler sig til et markant underskud i 2006 (katastrofe-år om du vil), som så er vendt til et lille underskud i 2007, stadig med stigende salg. I et marked hvor så godt som alle producenter har store indtjenings-problemer, kan jeg ikke se katastrofen. Måske har jeg bare ikke nok forstand på regnskaber, men jeg forstår ikke hvor du ser det faldende salg.
Mht. Displaysearch' undersøgelse, så viser den YTY et tab af markedsandele på 39%, i et marked der totalt er steget 62%. Igen, jeg kan bare være for dårlig til procentregning, men det kan jeg ikke lige få til at blive til en tilbagegang. Nu hvor jeg læser artiklen igen, går det faktisk op for mig at man ikke engang behøver at regne efter. Læs sidste sætning i artiklen:
"Samtidig er markedet dog vokset og selvom markedsandelen er faldet for producenten, er der en fremgang i salget af Pioneer skærme på global basis i forhold til sidste år."
EDIT: Stavefejl rettet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med andre ord, så kan man vel sige at svaret på dit indledende spørgsmål: Er Pioneer PDP på vej ud i en dyb krise? Et klart og rungende "Nej". De er på vej UD af en krise der kunne være blevet dyb, hvis de ikke havde fået vendt skuden. Det er ikke sikkert at de får overskud i 2008 heller, men derfor behøver firmaet ikke være på randen af konkurs. Tværtimod, så tror jeg af førnævnte årsager at Pioneer står bedre rustet til at skabe en fornuftig indtjening i fremtiden, end størstedelen af deres konkurrenter. Og efterhånden som konkurrenterne forlader skuden og/eller opkøber hinanden eller dele af hinanden, som deres indtjening rasler til jorden fordi de ikke som Pioneer har formået at ramme det købestærke publikum der gerne giver lidt ekstra for kvalitet, så stiger potentialet for Pioneer's indtjening. Altså er fremtiden faktisk ganske lys for Pioneer - omend det naturligvis bliver benhårdt arbejde for dem at udnytte den - ingen i dén branche kommer sovende til penge i øjeblikket.
Så er der vel ikke så meget mere at diskutere, er der? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja denne tråd skulle nok ikke have været på hifi4all.dk men et forum hvor man kan diskutere økonomi. Så kan de der har forstand og baggrund for det svare mere præcist.
OT: Hvilket firma repræsenterer du egentlig ctacta?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne, ingen, så du må pænt spørge en admin herinde hvorfor jeg er anført som branchemedlem, men det er som alt muligt andet herinde
|
| Til top |
|
| |
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Sjoenne, ingen, så du må pænt spørge en admin herinde hvorfor jeg er anført som branchemedlem, men det er som alt muligt andet herinde  |
|
|
Der står i din profil at du er: Koncept & Produktudvikler. Må jeg spørger for hvem?
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Nu kiggede jeg lidt videre i PDF'en. Nu er jeg ikke den store ekspert i at læse årsregnskaber, så ret mig endeligt hvis jeg tager fejl - men dét jeg med min begrænsede viden kan læse mig til, er et støt stigende salg, med et lille underskud i 2005, der udvikler sig til et markant underskud i 2006 (katastrofe-år om du vil), som så er vendt til et lille underskud i 2007, stadig med stigende salg. I et marked hvor så godt som alle producenter har store indtjenings-problemer, kan jeg ikke se katastrofen. Måske har jeg bare ikke nok forstand på regnskaber, men jeg forstår ikke hvor du ser det faldende salg.
|
|
|
Omsætning i alle 12 divisoner hos Pioneer er støt stigende, men overskudet er negativt, med næsten 100 millioner Yen over de 3 sidste år. 2006 med 84,9 millioner Yen = 730 millioner USD, og i 2007 kun 6,7 millioner Yen = 57 millioner USD. Aktieudbytte er halveret de 2 sidste år, aktiekursen faldende, udgifterne til R&D ligeledes faldende. Det er da noget man kan tage og føle på...
Hvis du nærlæser regnskabet, side 43, så kan du se at Pioneer købte NEC's PDP division september 2004, og at det siden denne dato kun har været underskud hos Pioneer siden iflg. regnskaberne. Og at prisen herfor på 6.937 millioner Yen, har sandsynligvis været en alt for voldsom mundfuld for Pioneer. Overtagelsen og købet af NEC's division var jo betinget af støt stigende salg og stigende efterspørgelse. Den har Pioneer så bare ikke oplevet i det omfang som købet betingede...
Nærlæser du yderligere, ligeledes side 43, er sidste årsregnskab 2007, som du mener har et lille underskud, pyntet over at man rent faktisk har frasolgt alt i Pioneer Digital Technology for 743 millioner Yen, og ligeledes et andet datterselskab, Pioneer Precision Machinery Corporation for næsten 11 millioner Yen.
Forestil dig hvor grimt 2007 havde set ud hvis ikke der var solgt ud, og spørg dig selv hvormange andre divisioner man kan og vil frasælge, for at holde en PDP produktion kørende og som giver underskud, nu 3. år i træk.
Do I need to say more? 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Med andre ord, så kan man vel sige at svaret på dit indledende spørgsmål: Er Pioneer PDP på vej ud i en dyb krise? Et klart og rungende "Nej".
|
|
|
Så var det måske det Henrik skulle have svaret, i stedet for at kaste sig ud i personangreb og kritik af hifi4all!?
Du har kommet med rigtig mange gode svar og argumenter, i noget der kunne have været en spændende debat, ærgeligt at de svar ikke kom fra Pioneer/Henrik. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hi-Sonny-Fi skrev:
ctacta skrev:
Sjoenne, ingen, så du må pænt spørge en admin herinde hvorfor jeg er anført som branchemedlem, men det er som alt muligt andet herinde  |
|
|
Der står i din profil at du er: Koncept & Produktudvikler. Må jeg spørger for hvem?
|
|
|
ja da, for mig selv, selskab i Hong Kong, produktion i China Mainland, ingen økønomiske interesser i dk p.t. arbejder dog også som konceptudvikler for danske selskaber og har ingen økonomiske interesser i disse, og nej jeg kan ikke oplyse hvem pga NDA, men du vil på et tidspunkt se produkter fra dette arbejde (+2 år)
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 02:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
AV Precision skrev:
|
Med andre ord, så kan man vel sige at svaret på dit indledende spørgsmål: Er Pioneer PDP på vej ud i en dyb krise? Et klart og rungende "Nej".
|
|
|
Så var det måske det Henrik skulle have svaret, i stedet for at kaste sig ud i personangreb og kritik af hifi4all!?
Du har kommet med rigtig mange gode svar og argumenter, i noget der kunne have været en spændende debat, ærgeligt at de svar ikke kom fra Pioneer/Henrik.
|
|
|
Otto blæser varm luft, og Henrik tør naturligvis ikke fortælle hvad han ved, længere er den ikke 
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 03:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
MichaelWB skrev:
AV Precision skrev:
|
|
|
|
Du har kommet med rigtig mange gode svar og argumenter, i noget der kunne have været en spændende debat, ærgeligt at de svar ikke kom fra Pioneer/Henrik.
|
|
|
Otto blæser varm luft, og Henrik tør naturligvis ikke fortælle hvad han ved, længere er den ikke 
|
|
|
Den udlægning af svarene er jeg ikke nødvendigvis enig i  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |