Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er Pioneer PDP på vej ud i dyb krise? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 03:29 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

brasch skrev:
det kommer an på hvor mange der ved hvor meget og ikke mindst hvor meget af sandheden de får at vide, hvilket er meget individuelt fra firma til firma.

Og hvor meget ved du om hvad produktchefen hos Pioneer Danmark får at vide om økonomien i firmaet? Jeg kender Henrik godt nok til at stå fast på min påstand: Han ved oceaner mere om økonomien i sit eget firma, end nogen af deltagerne her i tråden, inklusive mig.

EDIT: Og uanset hvad, hvis HAN ikke får noget at vide, hvordan skulle du så kunne få fat i oplysninger som han ikke kan få?

Nu når du kender produktchefen Henrik, kunne du så ikke få ham til at kontakte Tokyo og spørge om jeg tolker de tydelige tegn på krise korrekt? Og hvis ikke, få et behørigt og veldokumenteret svar på det modsatte?

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 04:23 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
AV Precision skrev:

Nu kiggede jeg lidt videre i PDF'en. Nu er jeg ikke den store ekspert i at læse årsregnskaber, så ret mig endeligt hvis jeg tager fejl  - men dét jeg med min begrænsede viden kan læse mig til, er et støt stigende salg, med et lille underskud i 2005, der udvikler sig til et markant underskud i 2006 (katastrofe-år om du vil), som så er vendt til et lille underskud i 2007, stadig med stigende salg. I et marked hvor så godt som alle producenter har store indtjenings-problemer, kan jeg ikke se katastrofen. Måske har jeg bare ikke nok forstand på regnskaber, men jeg forstår ikke hvor du ser det faldende salg.

Omsætning i alle 12 divisoner hos Pioneer er støt stigende, men overskudet er negativt, med næsten 100 millioner Yen over de 3 sidste år.  2006 med 84,9 millioner Yen = 730 millioner USD, og i 2007 kun 6,7 millioner Yen = 57 millioner USD. Aktieudbytte er halveret de 2 sidste år, aktiekursen faldende, udgifterne til R&D ligeledes faldende. Det er da noget man kan tage og føle på...

Hvis du nærlæser regnskabet, side 43, så kan du se at Pioneer købte NEC's PDP division september 2004, og at det siden denne dato kun har været underskud hos Pioneer siden iflg. regnskaberne. Og at prisen herfor på 6.937 millioner Yen, har sandsynligvis været en alt for voldsom mundfuld for Pioneer. Overtagelsen og købet af NEC's division var jo betinget af støt stigende salg og stigende efterspørgelse. Den har Pioneer så bare ikke oplevet i det omfang som købet betingede...

Nærlæser du yderligere, ligeledes side 43, er sidste årsregnskab 2007, som du mener har et lille underskud, pyntet over at man rent faktisk har frasolgt alt i Pioneer Digital Technology for 743 millioner Yen, og ligeledes et andet datterselskab, Pioneer Precision Machinery Corporation for næsten 11 millioner Yen.

Forestil dig hvor grimt 2007 havde set ud hvis ikke der var solgt ud af arvesølvet, og spørg dig selv hvormange andre divisioner man kan og vil frasælge, for at holde en PDP produktion kørende og som giver underskud, nu 3. år i træk.

Do I need to say more?

Det ser ud som om du kegler fuldkommen rundt i de forskellige valuta. Yen tallene er i millioner og dollar tallene er i tusind.

Citér:
The U.S. dollar amounts in this report represent translation of Japanese yen, for convenience only, at the rate of ¥118=U.S.$1.00, the approximate

current rate prevailing on March 31, 2007.

Der skal trods alt 21 yen til én dansk krone. NEC PDP devision kostede 35.097 millioner ¥ , ikke 6.937 mio. ¥.

Ydermere har antallet af ansatte i 2006 steget med over 10%point, hvilket i høj grad forklarer store ændringer i deres regnskab (men på ingen måde det hele). Generelt står der, at deres omsætning stiger, men investeringer samt deres royalty indtægter faldt 45,4% fra 2006 vil gide nogen udsving. I økonomi er der aldrig krise kortsigtet. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen langsigtede problemer, men igen kan det være svært at determinere udfra et regnskab.

Hvor ser du aktieudbyttet er halveret på to år?

Udfra hvad jeg kan se har de købt for langt mere end de har solgt. Så arvesølvet ser ikke ud til at ryge nogen steder.

Sony har også solgt for næsten 1 mia. $ cellchip fabrik til Toshiba; hvilket ikke betyder Sony er i krise.

Uanset hvad, så er Pioneer som samlet firma ALT for stort og komplekst til at kunne konkludere noget som helst udfra deres plasmasalg. I hvert fald udfra det pdf årsregnskab der er præsenteret.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret  

National, du har ret, jeg har keglet rundt i tallene, sorry!, men det var sent igår

Angående aktieudbytte, så fremgår dette på side: 24, 4. graf.

Angående ansatte, så bemærk venligst denne note som forklarer ændringen:

"In fiscal 2006, the Company changed the standard for counting the number of employees. Contract employees with contract period of less than one year and temporary employees, previously included in the number of employees, have been excluded. Previously reported numbers have been adjusted accordingly."

Endelig er der på den sidste side i regnskabet en revisionspåtegning, hvor man skriver følgende:

"The accompanying consolidated financial statements do not present segment information concerning the Company’s operations which, in our opinion, is required for a complete presentation of the Company’s consolidated financial statements in accordance with accounting principles generally accepted in the United States of America."

Revisionpåtegninger er revisiorens ord og mulighed for at sige hallo, her er noget som vi ikke kan stå helt inde for, eller er enige i, og i dette tilfælde betyder det oversat at Pioneer forsøger at dække noget over driften

Du har ret i at Pioneer er stort og PDP lukker dem ikke, men spørgsmålet er hvorlænge man vil og kan fortsætte tabsgivende PDP produktion, når man har massive underskud i dette segment, herunder CE generelt. Iøvrigt sjovt at se at car-hifi er lige så stort som CE og PDP i omsætning.

Sonys frasalg til Toshiba var på forhånd aftalt, idet Sony skulle erlægge anlægsudgifterne og Toshiba stå for driften fremadrettet, når der var kommet skub i PS3 produktionen/salg.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Omsætning i alle 12 divisoner hos Pioneer er støt stigende, men overskudet er negativt, med næsten 100 millioner Yen over de 3 sidste år.  2006 med 84,9 millioner Yen = 730 millioner USD, og i 2007 kun 6,7 millioner Yen = 57 millioner USD.

100 millioner Yen er altså kun knap 5 millioner danske kroner.

Hvis Pioneer har kunnet navigere igennem de sidste 3 år, med et samlet underskud på 5 millioner kroner, så er det sgu flot. Det har været en svær tid for alle producenter af fladskærms-tv.

ctacta skrev:
Otto blæser varm luft, og Henrik tør naturligvis ikke fortælle hvad han ved, længere er den ikke

Hvis nogen blæser varm luft her, så er det dig.

Der er simpelthen intet alarmerende i de tal du er kommet med.

/Lars

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Do I need to say more?

Ja. Vi er enige om at Pioneer globalt har problemer på indtjeningen, bare ikke alarmerende og ikke værre end konkurrenterne - men jeg blandede mig nu altså først i denne diskussion, da folk ville til at gøre sig kloge på hvor meget produktchefen ved om økonomien i sit eget firma, Pioneer Danmark, og der vil jeg i al venlighed påstå at han ved en del mere end du og jeg. Du mangler stadig at gøre rede for hvorfor du skriver: "Man sælger jo netop ikke mere end nogensinde før, salget går tilbage i omsætning og indtjening, læs pdf'en, og har DisplaySearch ret, så går det ligeledes tilbage i et marked der går frem", når alle de kilder du henviser til, omtaler et stigende salg. Jeg forstår simpelthen ikke hvor du er nået frem til dén konklusion.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Nu når du kender produktchefen Henrik, kunne du så ikke få ham til at kontakte Tokyo og spørge om jeg tolker de tydelige tegn på krise korrekt? Og hvis ikke, få et behørigt og veldokumenteret svar på det modsatte?

Hvorfor hulen skulle jeg dog dét? Du har jo selv leveret dokumentationen for at en del af de ting du siger ikke er rigtigt.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:53 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Så var det måske det Henrik skulle have svaret, i stedet for at kaste sig ud i personangreb og kritik af hifi4all!?

Du har kommet med rigtig mange gode svar og argumenter, i noget der kunne have været en spændende debat, ærgeligt at de svar ikke kom fra Pioneer/Henrik.

Som du kan se af de forskellige svar, så er spørgsmålene til Pioneer's økonomi temmeligt forfejlede og sensations-hungrende. Derfor er det rimeligt logisk at Henrik stiller sig i forsvars-position, når der stilles spørgsmålstegn ved hans firmas fremtid, ud fra direkte forkerte konklusioner. Jeg kender Henrik godt nok (på det faglige plan, jeg har ikke noget personligt forhold til ham udover at vi støder på hinanden inden for branchen ind imellem) til at vide at han er én af de absolut mest kompetente medarbejdere der findes hos nogen af de større elektronik-producenter, og normalt kommunikerer ganske diplomatisk. Her er han tydeligvis blevet trådt over tæerne, og så skal man måske nok ret beset vende den anden kind til, men når en person der har - eller i hvert fald har haft - ganske stor agtelse her på sitet, begynder at stille spørgsmålstegn ved firmaets fremtid, og dermed potentielt skader salget af hvad der ellers er markedets bedste TV fra en af markedets mest ansvarsfulde producenter, så forstår jeg ærligt talt godt man kan fare lidt op i en spids.

Iøvrigt mener jeg ikke Henrik kritiserede Hifi4all, men visse brugere af Hifi4all. Jeg forstår godt hans kommentar omkring at det er tråde som dette der får visse branchemedlemmer til at holde sig væk. Jeg tror de fleste kan tage imod kritik, hvis bare den er berettiget. Visse enkeltstående brugere leverer en kritik der er aldeles uberettiget, og stiller spørgsmålstegn ved en masse ting ud fra meget konspirations-lignende standpunkter. Det forstår jeg ærligt talt godt at folk ikke gider bruge sin tid på. Det er synd, for netop en mand som Henrik kunne ellers tilføre disse fora en hel del, og har gjort det tidligere.

Jeg ved ikke hvor mange af jer der frekventerer AVSforum, men her er tale om et forum med ufatteligt mange brugere, og ikke mindst ekstremt mange meget højt placerede branchemedlemmer. Her har jeg _aldrig_ set klingekrydsninger mellem branchemedlemmer, eller mellem brugere og branchemedlemmer, på samme måde som på de danske fora. Ikke så meget som et negativt pip over de input et branchemedlem leverer, kan man finde frem. Her betragter man det som et privilegium at man har mulighed for at få input fra branchemedlemmer, og hvis man ikke lige får de svar man håbede på, eller et brancemedlem venligst afviser at svare på et givent spørgsmål, så accepterer man svaret, takker pænt for deltagelsen, og fører så ellers diskussionen videre. Hvis der havde været den samme stemning omkring branchemedlemmer i de danske fora, kunne diskussionerne have været ført på et langt højere niveau. At det så er visse af branchemedlemmerne selv der har f***et dét op, gør det absolut ikke bedre.

Jeg synes branchemedlemmer i lidt højere grad bør betragtes som velkomne gæster, især hvis det ikke lige er nogle af dem der frekventerer siden ofte. Ikke for MIN skyld, jeg er "vokset op" med forum-debatter, så jeg er ganske tykhudet hvad dét angår, men hvis man gerne vil tiltrække branchefolkene så vi kan løfte diskussionerne lidt op i niveau, så må man anerkende at bare fordi man arbejder i hifi-branchen, er man ikke nødvendigvis inde i jargonen på hifi4all eller andre fora. Det har ikke så meget direkte relation til denne tråd, eftersom Henrik startede i forsvars-position, jeg siger bare at selve dét at han gjorde det, formentligt er et udslag af den generelle stemning overfor branchemedlemmerne. Henrik har jo tidligere frekventeret diverse fora ganske meget. Det er synd at han er blevet træt af at høre på brok og konspirationer.

EDIT: Jeg læste lige Henrik's svar igen, og jeg synes faktisk de er meget sobre og seriøse. De to første svar gør rede for fejlene og manglerne i CTA's tal, og stiller et venligt, og derefter et lidt mere bestemt, spørgsmål om formålet med tråden, som han ikke får noget brugbart svar på. Efter to gange at have gjort rede for at selve præmisserne for spørgsmålet er forkerte (og dermed naturligvis ikke kan besvare spørgsmålet!), så er det vel meget naturligt at stoppe diskussionen dér. Jeg synes faktisk ikke det er særligt overreageret.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Du har ret i at Pioneer er stort og PDP lukker dem ikke, men spørgsmålet er hvorlænge man vil og kan fortsætte tabsgivende PDP produktion, når man har massive underskud i dette segment, herunder CE generelt. Iøvrigt sjovt at se at car-hifi er lige så stort som CE og PDP i omsætning.

Hele denne debat bærer præg af, at du har skabt et billede inde i dit hoved som du ikke kan slippe igen. Og det billede er så blevet til en konspirationsteori, om at Pioneer er en koncern i krise.

Du kalder frasalg at to virksomheder til hhv. 35 millioner kroner og 0,5 millioner kroner for "frasalg af arvesølv" ... uden nogen idé om de to mindre virksomheder bare er solgt fra af strategiske årsager.

Alle virksomheder har brug for lokomotiver. Og de lokomotiover er ikke nødvendigvis dem der tjener pengene ind til koncernen.

Sony havde brug for PS3, ikke mindst for at vinde formatkrigen Blu-ray mod HD DVD. De har sat en masse penge til, ikke mindst fordi Blu-ray drevet var en alt for dyr enkeltkomponent. Men PS3 var det lokomotiv de skulle bruge.

Onkyo havde et jubelår i 2007, fordi deres nye AV receicere blev vel modtaget og kom på det rigtige tidspunkt. De blev lokomotivet for dem, og de har aldrig solgt så mange DVD afspillere, for hele salget blev løftet op af lokomotivet.

Plasma er et af Pioneers lokomotiver. Det er kronjuvelerne som er med til at løfte brandet Pioneer og sælge de øvrige AV produkter. Og jeg tror såmen nok at Pioneer som koncern kunne eksistere uden, men så skulle de finde et nyt lokomotiv.

Så udover at være af stor værdi for brandet Pioneer, så er det formentlig også en god strategisk linje, at holde liv i plasma divisionen selvom den måtte have givet et (mindre?) underskud de senere år.

/Lars

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

ctacta skrev:

Hele denne debat bærer præg af, at du har skabt et billede inde i dit hoved som du ikke kan slippe igen. Og det billede er så blevet til en konspirationsteori, om at Pioneer er en koncern i krise.

Du kalder frasalg at to virksomheder til hhv. 35 millioner kroner og 0,5 millioner kroner for "frasalg af arvesølv" ... uden nogen idé om de to mindre virksomheder bare er solgt fra af strategiske årsager.

Alle virksomheder har brug for lokomotiver. Og de lokomotiover er ikke nødvendigvis dem der tjener pengene ind til koncernen.

Sony havde brug for PS3, ikke mindst for at vinde formatkrigen Blu-ray mod HD DVD. De har sat en masse penge til, ikke mindst fordi Blu-ray drevet var en alt for dyr enkeltkomponent. Men PS3 var det lokomotiv de skulle bruge.

Onkyo havde et jubelår i 2007, fordi deres nye AV receicere blev vel modtaget og kom på det rigtige tidspunkt. De blev lokomotivet for dem, og de har aldrig solgt så mange DVD afspillere, for hele salget blev løftet op af lokomotivet.

Plasma er et af Pioneers lokomotiver. Det er kronjuvelerne som er med til at løfte brandet Pioneer og sælge de øvrige AV produkter. Og jeg tror såmen nok at Pioneer som koncern kunne eksistere uden, men så skulle de finde et nyt lokomotiv.

Så udover at være af stor værdi for brandet Pioneer, så er det formentlig også en god strategisk linje, at holde liv i plasma divisionen selvom den måtte have givet et (mindre?) underskud de senere år.

/Lars

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Ja. Vi er enige om at Pioneer globalt har problemer på indtjeningen, bare ikke alarmerende og ikke værre end konkurrenterne 

Der er vi enige, men vi er vel også enige om at Pioneer hat satset alt på PDP ved køb af NEC, og at dette var på baggrund af forventning om stærk stignde PDP efterspørgelse, og som branchen ikke har oplevet, dog kun de sidste par kvartaler, og dene r så ikke røget til Pioneer.

AV Precision skrev:
 Du mangler stadig at gøre rede for hvorfor du skriver: "Man sælger jo netop ikke mere end nogensinde før, salget går tilbage i omsætning og indtjening, læs pdf'en, og har DisplaySearch ret, så går det ligeledes tilbage i et marked der går frem", når alle de kilder du henviser til, omtaler et stigende salg. Jeg forstår simpelthen ikke hvor du er nået frem til dén konklusion.

Otto, hvilke kilder henviser til et stigende salg og indtjening? Husk at tråden omhandler PDP, ikke noget andet

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 16:22 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart ser det ikke for godt ud når vi kigger på udviklingen i Pioneers PDP division. Tallene i det første indlæg fortæller dog langtfra alt, selv et regnskab for PDP divisioner fortæller ikke alt. Er der nogen der har hørt om udtrykket "Cash is King"? For det er det. Om Pioneer rent regnskabsmæssigt kan præstere et lille overskud eller underskud er ligegyldigt i den lange ende, spørgsmålet er om de kan skabe en tilfredsstillende pengestrøm (Cash is King).

Pioneer påtager sig en risiko ved at være i PDP branchen, ligesom de påtager sig en risiko hvis de finansierer sig med gæld. Denne påtaget risiko skal dækkes af et afkast på den investerede kapital, og ikke nok med det så skal afkastet også dække penges tab af værdi over tid som følge af inflation.

Pioneers PDP division har haft sine problemer i en tid hvor den globale økonomi har vist en "pæn" fremgang, hvordan vil det så gå fremover når vi nu ser USA er på vej ind i en mulig recession der vil trække den globale økonomi med ned, og hvor andre konkurrenter er lige i hælene med nye produkter? Hvor mange "Joe six packs" eller hr. og frue Jensen går op i alt det en Pioneer skærm kan i forhold til en Panasonic skærm? Vi er i et marked hvor economies of scale (masseproduktion) er nøgleordet for at overleve, de færreste overlever på at producere i små mængder.

Problematiken omkring det at være i en branche selv om man skaber underskud er dog ikke så lige til. Eksempel med to selskaber:

A. producerer PDPer og DVDer

B. producerer PDPer og DVDer

Begge skaber overskud på DVD salget og begge taber på PDP salget. Hvad nu hvis A siger at de trækker sig ud af markedet for PDPer når det nu giver underskud pga. overproduktion? Udfaldet kan blive at B tilpasser sig markedet for PDPer og sætter priserne op fordi der ingen konkurrenter er. Efterfølgende har de et større overskud end A og de kan begynde at sætte priserne ned på deres DVD-afspillere til et niveau hvor de sender A ud af markedet for DVD afspillere. B har derved smidt A helt ud af elektronik branchen. Derfor vælger A og B begge at køre med underskud på PDP divisionen, ellers risikerer de at forsvinde helt ud af elektronik-markedet.

Og der er mange andre problemstillinger og udfald som ikke er nævnt. Min konklussion er at det ikke går tilfredsstillende for Pioneer uanset om man kan skabe et lille overskud, spørgsmålet er i sidste ende "skabes der et tilfredsstillende afkast på den investerede kapital der som minimum dækker den samlede risiko?" (Og tallet skal værre positivt korrigeret for inflation, som iøvrigt er på vej op på globalt plan)

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Der er vi enige, men vi er vel også enige om at Pioneer hat satset alt på PDP ved køb af NEC, og at dette var på baggrund af forventning om stærk stignde PDP efterspørgelse, og som branchen ikke har oplevet, dog kun de sidste par kvartaler, og dene r så ikke røget til Pioneer.

At de ikke har set dén store gevinst af deres satsninger som de havde håbet på, er jo ikke ensbetydende med at de er i _krise_. De går ikke rundt og kigger på Bentley'er til alle fejedrengene på lageret, det kan vi godt blive enige om - men _krise_?

Sagt på en anden måde: Hvordan definerer du helt præcist "dyb krise"?

ctacta skrev:

Otto, hvilke kilder henviser til et stigende salg og indtjening? Husk at tråden omhandler PDP, ikke noget andet

Eh? Ovenstående er klippet fra dén artikel du SELV har linket til, har du ikke læst artiklen færdig eller hvad? Jeg har endda citeret den for dig ovenfor,  jeg gør det gerne igen:

"Samtidig er markedet dog vokset og selvom markedsandelen er faldet for producenten, er der en fremgang i salget af Pioneer skærme på global basis i forhold til sidste år."

Klippet herfra:

http://flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=120 2973391&archive=&start_from

Dvs. dén artikel DU linkede til som kilde til dit oprindelige indlæg. Jeg formoder at du betragter kilden som troværdig, når det nu er dén kilde DU har brugt som selve grundlaget for tråden?

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Nedenstående fortæller en hel del, og det er at det går den forkerte vej og at der er problemer med PDP divisionen (informationen er fra d. 31. januar 2008 og derfor "up to date"):

"Home Electronics sales decreased 9.6% year on year to ¥100,512 million (US$881.7 million). Overall plasma display sales declined due to decreases in home-use sales in Europe and North America, despite higher home-use sales in Japan, and due to decreases in OEM and business-use sales. Plasma display sales accounted for approximately 42% of Home Electronics sales. Sales of Blu-ray Disc-related devices and DVD drives rose, but sales of DVD recorders decreased.

In terms of geographic sales, sales in Japan declined 19.0% to ¥14,709 million (US$129.0 million), and overseas sales decreased 7.7% to ¥85,803 million (US$752.7 million). Operating income in this segment was down 72.8% year on year at ¥777 million (US$6.8 million). This mainly reflected a larger loss in plasma displays in line with lower sales of these products, despite improved profitability in DVD recorders.""

Kilde: http://pioneer.jp/corp/ir/pdf/finance/announce/fr_2008/3rd/r elease_3q08e.pdf

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Det er bare ikke noget der modsiger udtalelsen om at Pioneer sælger flere skærme end nogensinde før. Sådan er tal så taknemmelige.

EDIT: Jeg har vist ikke mere at tilføje til tråden, vi kører i ring. Hvis der er andre der vil lege med på spekulationerne, så skal jeg afholde mig fra at blande mig yderligere.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Det er bare ikke noget der modsiger udtalelsen om at Pioneer sælger flere skærme end nogensinde før. Sådan er tal så taknemmelige.

EDIT: Jeg har vist ikke mere at tilføje til tråden, vi kører i ring. Hvis der er andre der vil lege med på spekulationerne, så skal jeg afholde mig fra at blande mig yderligere.

Otto, bemærk trådens overskrift, ....på vej ud i en dyb krise? Jeg gentager på vej er ikke det samme som at man er i en dyb krise, jeg fornemmer bare l**ten på 10km afstand, og man køber ikke bare en PDP fabrik af NEC for at imødekomme en forventet eksplosionsagtigt efterspørgelse (200% over 4 år) og som så viser sig er luft og udebliver, UDEN at det får alvorlig betydning for en virksomhed som Pioneer. For så store er de heller heller...

Det gør ondt at have så tung en investering i en virksomhed. Især i en tid hvor alle andre forsker og investerer i de kommende displayteknologier, der gir PDP baghjul big time. Og allerede nu bliver R&D budgettet hos Pioneer sat ned, hvordan tror du at de står i fremtiden?  I min bog med fejlinvesteringer og alvorlige problemer. Derfor trådens overskift. Men lad os se hvem der har og får ret

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Nedenstående fortæller en hel del, og det er at det går den forkerte vej og at der er problemer med PDP divisionen (informationen er fra d. 31. januar 2008 og derfor "up to date"):

Men Otto vil vist ikke se det, datoer er da ligemeget

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Overall plasma display sales declined.  på www.ordbogen.com der er der 2 gratis opslag dagligt Otto. Og kilden er selveste Pioneer.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

AV Precision skrev:

Overall plasma display sales declined.  på www.ordbogen.com der er der 2 gratis opslag dagligt Otto. Og kilden er selveste Pioneer.

Jeg skulle lige til at spørge om det samme, for hvad betyder dette:

"This mainly reflected a larger loss in plasma displays in line with lower sales of these products"

Iøvrigt her er kilden til figuren i det første indlæg:

http://www.displaysearch.com/cps/rde/xchg/SID-0A424DE8-2D074 4A7/displaysearch/hs.xsl/6026.asp

Det eneste positive jeg lige har at sige om Pioneers plasmatv-division er, at de producerer udmærkede tv, men indtjeningsmæssigt vil det ikke holde i længden. Enten vil de være nødsaget til at lukke forretningen eller også skal de fusionere med en anden af de større aktører på markedet.

Angående mit indlæg omkring indtjeningen så fås det ikke meget mere "up to date", tallene er de seneste og er taget direkte fra Pioneers hjemmeside.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Must.... resist... desire... to... post... on... hifi4all.... ARGH!!

ctacta skrev:
Otto, bemærk trådens overskrift, ....på vej ud i en dyb krise? Jeg gentager på vej er ikke det samme som at man er i en dyb krise, jeg fornemmer bare l**ten på 10km afstand, og man køber ikke bare en PDP fabrik af NEC for at imødekomme en forventet eksplosionsagtigt efterspørgelse (200% over 4 år) og som så viser sig er luft og udebliver, UDEN at det får alvorlig betydning for en virksomhed som Pioneer. For så store er de heller heller...

Så lad mig sige det på en anden måde: Hvad i de nævnte tal får dig til at tro at Pioneer er på vej IND i en krise, og ikke på vej UD? (mine kommentarer om at jeg ikke er verdensmester i at læse regnskaber var faktisk ment alvorligt, så jeg vil ikke blankt afvise at det fremgår af tallene, jeg synes bare ikke det er sandsynliggjort indtil nu).

ctacta skrev:
Det gør ondt at have så tung en investering i en virksomhed. Især i en tid hvor alle andre forsker og investerer i de kommende displayteknologier, der gir PDP baghjul big time.

Dét er jo så en ret subjektiv vurdering... Der er blevet raslet med sablerne med teknologier der skulle feje plasma af banen rent kvalitetsmæssigt i ret lang tid efterhånden, lad os nu lige se et tv der leverer bedre billede, før vi vifter med det ternede flag.

ctacta skrev:
Og allerede nu bliver R&D budgettet hos Pioneer sat ned, hvordan tror du at de står i fremtiden?  I min bog med fejlinvesteringer og alvorlige problemer. Derfor trådens overskift. Men lad os se hvem der har og får ret

Jeg kan jo godt lide at se sagen fra flere sider: KUNNE man forestille sig at Pioneer har indset at der er begrænset potentiale at udvikle i mht. plasma-teknologien, efter at de er nået til et panel med så høj opløsning som vi får brug for de næste mange år, perfekt sort, tilfredsstillende farvespekter i forhold til de kilder der er sandsynlige at vi har til rådighed de næste mange år, 9mm tykt panel... Udover at man kunne arbejde videre med dithering og farvedybde, så er der ret lille potentiale for at hive mere ud af dén teknologi. Man kan vælge at se negativt på dét, at de har nået det maksimale de kan hive ud af dén teknologi, og derfor risikerer at komme bagud efterhånden som nyere teknologier udvikler sig. Man kunne også se positivt på det, og sige at det giver mulighed for i fremtiden at levere rigtigt gode TV med meget høj indtjening, fordi de ikke behøver poste den samme mængde penge i udvikling længere, mens OLED producenterne må sprøjte milliarder i teknologien, før vi får den at se i brugbare størrelser og prisklasser.

Fakta er, at Pioneer's plasma-teknologi er nået til et punkt (med contrast concept) hvor yderligere optimeringer af panelerne reelt ikke har nogen dramatisk betydning for billedkvaliteten, begrænsningerne ligger i signalbehandlingen, og viljen til at designe et TV der overholder standarderne bedre. De nyere panel-typer, deriblandt OLED, vil først og fremmest kunne konkurrere med plasma på produktionsprisen, og dét først på længere sigt. Og til den tid vil det stadig være sådan at selv med en endnu bedre panel-teknologi, skal producenten have en interesse i at levere god billedkvalitet - god signal-behandling osv - for at kunne producere et godt TV, samlet set. Derfor er der ikke helt samme _behov_ for at investere videre i plasma-teknologien, i forhold til de kroner der skal postes i OLED, SED eller FED. Det giver netop Pioneer en lys fremtid, at de reelt uden de store investeringer vil kunne være foran de andre på kvaliteten et godt stykke tid endnu. Til den tid hvor OLED så reelt vil overtage markedet, kan de så f.eks. lukrere på samarbejdet med Sharp, og indse at de fremover vil være en high-end producent afhængig af OEM-paneler. Jeg er generelt stor fortaler for at jo længere udviklingen når, jo mindre vil de forskellige producenter differentiere sig på selve panelernes egenskaber, og mere på design, kvaliteten af signalbehandling, features osv.

Igen, vi er enige om at drømmescenariet var noget anderledes, men under omstændighederne synes jeg faktisk ikke fremtiden ser så mørk ud for Pioneer som den bliver gjort til. Derfor tror JEG ikke at Pioneer er i gang med at grave sig ned i en dybere og dybere krise - tværtimod, så synes jeg de på trods af at de har det svært lige nu (ligesom alle de andre), har en rimeligt lys fremtid foran sig - i modsætning til flere af de andre producenter.

Ønsketænkning? Måske. Som jeg har sagt mange gange, så er jeg fløjtende ligeglad med hvem der leverer de bedste TV i fremtiden, jeg har intet tilhørsforhold til nogen af producenterne. Hvis Hitachi leverer verdens bedste TV i morgen, så kan Pioneer sejle deres egen sø hvad min interesse angår. Lige nu er Pioneer bare den mindst ringe af de alternativer der er på markedet, og det tror jeg helt oprigtigt at de bliver ved med at være et godt stykke tid endnu - også med nedskæringer i udviklingen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 24 Februar 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Jeg synes det er direkte uforskammet at gøre grin med mig for at levere citater fra DINE EGNE kilder, som du SELV bad mig om at kigge i for at finde referencer til faldende salg - for derefter at fortælle mig at jeg skal lære at læse. Det er da vældigt fint at du har fundet nogle andre tal nu, så må vi jo forholde os til dem. Det er sjovt som de tal du bad mig om at forholde mig til, pludselig er helt overflødige.

De nævnte tal taler stadig om faldende omsætning i kroner, ikke om faldende salg i styk. Derfor fastholder jeg, indtil nogen viser mig tal der siger noget andet, at de to ting ikke modsiger hinanden. Der er solgt flere styk, men omsat mindre. Hvis DU nu finder ordbogen frem, så må du gerne vise mig hvor i denne tråd jeg har sagt at Pioneer har haft en stigende omsætning af plasma-tv. Jeg har sagt at de sælger flere plasma-tv end nogensinde før (og henvist til to kilder for dét), og at Pioneer samlet set, globalt, har haft stigende omsætning. Dette har jeg sagt med baggrund i de kilder DU har leveret.

Hvis man skal til at gøres til grin for at forholde sig til de kilder du SELV leverer, så er det altså ikke særligt nemt at føre en diskussion med dig længere.

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes