| Forfatter |
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo,
Nu er det jo godtnok utroligt sjældent man har set aktiemarkedet belønne virksomheder med en langsigtet strategi. På aktiemarkedet, fokuseres der typisk på en forholdsvis kortsigtet horisont.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
luis figo,
Nu er det jo godtnok utroligt sjældent man har set aktiemarkedet belønne virksomheder med en langsigtet strategi. På aktiemarkedet, fokuseres der typisk på en forholdsvis kortsigtet horisont.
|
|
|
Kursen på en aktie afspejler reelt set indtjeningen i "uendelighed", ikke på kort sigt. Med andre ord, Pioneers aktiekurs afspejler nutidsværdien af alle de fremtidige pengestrømme.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
| Kursen på en aktie afspejler reelt set indtjeningen i "uendelighed", ikke på kort sigt. Med andre ord, Pioneers aktiekurs afspejler nutidsværdien af alle de fremtidige pengestrømme. |
|
|
baseret på den viden aktieinvestorerne har, hverken mere eller mindre.
Jeg tror du vil give mig ret i at der er utallige tilfælde, hvor aktieinvestorerne er blevet overraskede over performance af en virksomhed.
Et nyere og ganske kendt eksempel er Fiat, som for 3-4 år siden, blev anset for at være på konkursens rand, med deraf følgende ekstremt lave kurser. Idag har Fiat jo lavet en turnaround der har overrasket de fleste, og er et ekstremt succesfuldt firma.
Aktieinvestorer får nu engang ikke alle informationer om en strategi, men må forsøge at analysere sig frem. Ofte med ekstremt store fejlskud til følge.
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1866
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
luis figo skrev:
Thomas Sillesen skrev:
|
Det er grundlæggende ligegyldigt om aktørerne på markedet taber penge. De er alle så store, at de har råd til det. |
|
|
Hvornår har du sidst hørt om investorer der sidder med et bredt smil mens den virksomhed de har investeret i taber penge fordi de har råd til det? Ser udviklingen i Pioneer aktien positiv ud? (Vælg 5 år øverst):
http://www.bloomberg.com/apps/cbuilder?ticker1=6773:JP
Aktiekurser bygger på forventninger, dvs. at forventningerne til Pioneers indtjening (merværdiskabelse) har været faldende. Hvis jeg var investor i Pioneer så havde jeg solgt for længst.
|
|
|
Det er sjovt at se at fra det tidspunkt man købte (overtog) NEC PDP produktion, der er det gået kraftigt ned af bakke for Pioneer, surt at aktien er har mistet 2/3 af sin værdi i denne periode, men står det til Otto, så kan det kun gå fremad Lad os se hvad der sker i næste regnskab og markedsanalyser fra displaysearch.
|
| Til top |
|
| |

Nerds.dk
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTA,
Jeg tror du vil give mig ret i at antallet af virksomhedsovertagelser der har været mere dyrebare end først antaget er uendeligt.
Det er imidlertid ikke det samme som at den overtagende virksomhed, ikke får succes med deres overtagelse, det tager bare længere tid end forventet.
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
cta må jeg spørge hvad der for dig til at falde over lige netop Pioneer, når der nu er xx andre producenter med tilsvarende status som ikke har et produkt der er bedre en konkurrenternes at tærre på. ??
Som flere andre syntes jeg tråden går i ring og ja der er noget meget få udenfor stående mennesker der kan analyserer fremtiden og det har vist også vist sig i RIGTIGT mange private folks investeringer i aktier uden hjælp, de taber penge generelt set fordi de tror, føler, mener osv. men slet ikke er i stand til at analysere eller vide hvad strategien er for de enkelte virksomheder.
Hvis Pioneer generelt set, siden de overtog NEC som du er så forhippet på, har solgt flere og flere skærme i et stigende marked generelt set, med generelt set faldende indtjening, hvor Pioneer som nogle af de eneste har bibeholdt deres priser og service og kvalitet, hvordan kan det så være dårligt?
Hvis man investerer langsigtet over 5 år fx (hvilket du jo ikke aner noget om, det gør jeg heller ikke) så kan det jo sagtens være planen man skal rette op lidt efter lidt - store skibe har det med at skulle bruge tid til at vende.
Som med statistikker og tal er de relative i forhold til det man sammenligner med og du vil aldrig på baggrund af det der står i denne tråd kunne komme med de vise sten, da de tal slet ikke siger noget om strategi år for år i forhold til markedes udvikling osv. osv. __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas, helt enig!
Smurf, rent tilfældigt! Men nu har jeg en forhistorie sammen med NEC på netop PDP, og det undrede mig meget at Pioneer købte denne division, da selv NEC ikke kunne få overskud hjem på den.
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
|
Hvis Pioneer generelt set, siden de overtog NEC som du er så forhippet på, har solgt flere og flere skærme i et stigende marked generelt set, med generelt set faldende indtjening, hvor Pioneer som nogle af de eneste har bibeholdt deres priser og service og kvalitet, hvordan kan det så være dårligt?
|
|
|
Svaret findes ved at kigge på aktiekursen der primært afspejler problembarnet (PDP-divisionen) og forventningerne hertil. Iøvrigt hvis Yen fortsætter med at stige overfor dollaren og euroen, som den har gjort på det seneste, så vil det ligge yderligere pres på Pioneer, der så vidt jeg ved kun producerer i Japan. Deres tv vil nemlig blive dyrere at købe i USA og Europa.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
CTA: Det kunne jo være der lå andre motiver bag deres opkøb af denne division som ikke her og nu er tænkt til overskud men til konkurrence eller sikring af deres kvalitet på paneler eller lignende fremover. Det aner du og jeg jo intet om, så det du påstår er jo skud fra hoften og en "næsefornemmelse" der ikke reelt er noget belæg for
Luis Figo:
Skal vi ikke slå fast med 7 tommers søm at aktiekurser afspejler helt konkret hvad? folks forventninger uden de konkret ved hvad strategier osv. 100 % er? Det er derfor der er noget der aktieanalytiker.
At aktionærer har en forventning til en division er jo slet ikke det samme som de kender de interne mål og overvejelser bagved og hvor langsigtet en strategi evt er? Det gør du og jeg heller ikke så lad nu vær med at tro at aktiekurser er de vise sten - det er mere rygtebørs til tider en reelt.
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
|
CTA: Det kunne jo være der lå andre motiver bag deres opkøb af denne division som ikke her og nu er tænkt til overskud men til konkurrence eller sikring af deres kvalitet på paneler eller lignende fremover. Det aner du og jeg jo intet om, så det du påstår er jo skud fra hoften og en "næsefornemmelse" der ikke reelt er noget belæg for |
|
|
Nej, for havde Pioneer ikke købt den så havde NEC solgt til en anden da man skulle ud af dette segment. Pioneer var største kunde hos NEC på PDP paneler, så det var meget naturligt at det blev dem, ellers risikerede Pioneer jo også pludslig at skulle købe paneler hos en ny ukendt ejer. Jeg tror ikke der er noget langsigtet i at overtage en eksisterende produktion og R&D afd. den skal køre fra day one, og det har den ikke gjort smertefrit de sidste 3 år, og meget tyder på at problemerne ikke bliver mindre.
|
| Til top |
|
| |
Madhouse Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 290
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Arguing on the internet is like running in the Special Olympics ... Even if you win, you're still retarded
__________________ Den som siger ingenting er umuligt har aldrig prøvet at smække med en svingdør.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
lunddal skrev:
Selvfølgelig vil Pioneer som så mange andre sikkert finde på mere eller mindre ligegyldige funktioner at proppe i deres modeller fra år til år, men de er nok næppe så omkostningstunge R&D mæssigt.
|
|
|
For at jeg ikke skal blive citeret for ting jeg ikke mener: Der er _masser_ af områder der kan forbedres på et Pioneer tv, både i panelet og (især) i signalbehandlingen. |
|
|
Nu var det også bare et groft tegnet eksempel.
Men min pointe var at Pioneer jo kunne have haft et stort R&D budget pga. ting som jagten på sort, 9mm panel, Blu-ray (her har de trods alt også brugt mange kræfter), nye lydformater til deres A/V recievere osv. osv.
Mange af disse ting er nu på plads, og derfor kan man skrue ned for budgettet, hvis de omkostningstunge udviklingsopgaver er ovre.
Signalbehandling m.m. er jo ikke pr. definition lige så dyrt (måske er det), og det har nok også været dyrere at udvikle de første Blu-ray drev end det er at viderudvikle.
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pudsigt, så var den altså god nok der er problemer når man lukker dele af produktionen ned, og en hel fabrik i 2009, og også vil sælge LCD tv baseret på paneler fra Sharp. "Pioneer bought the Kagoshima plant from NEC Corp and now wants NEC to buy it back, the Asahi said." Jeg tror bare ikke at NEC nogensinde går ind i PDP produktion igen, så det må være ønsketænkning fra Pioneers side.
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ctacta Lukket konto

|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J.
Dit indlæg er svært at tage seriøst, men for at holde tingene på det rene, Pioneer aktien faldt til 2/3 af værdien over +3 år, indtil idag, og dermed længe før denne tråds tilblivelse, hvor den idag er steget 4%. Jeg spreder ingen dårlig stemning/rygter. Og har ingen aktier i Pioneer eller Sharp (der har købt lidt af hinanden).
Venligst,
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 25 Februar 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
ctacta skrev:
Hans J.
Dit indlæg er svært at tage seriøst, men for at holde tingene på det rene, Pioneer aktien faldt til 2/3 af værdien over +3 år, indtil idag, og dermed længe før denne tråds tilblivelse, hvor den idag er steget 4%. Jeg spreder ingen dårlig stemning/rygter. Og har ingen aktier i Pioneer eller Sharp (der har købt lidt af hinanden).
Venligst, |
|
|
Det var så sandlig heller ikke meningen. __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
|
Luis Figo:
Skal vi ikke slå fast med 7 tommers søm at aktiekurser afspejler helt konkret hvad? folks forventninger uden de konkret ved hvad strategier osv. 100 % er? Det er derfor der er noget der aktieanalytiker.
At aktionærer har en forventning til en division er jo slet ikke det samme som de kender de interne mål og overvejelser bagved og hvor langsigtet en strategi evt er? Det gør du og jeg heller ikke så lad nu vær med at tro at aktiekurser er de vise sten - det er mere rygtebørs til tider en reelt.
|
|
|
Hvem siger at den "ukendte" strategi overhovedet er en god strategi? Det er det åbenbart ikke for Pioneer. Derudover skal Pioneer lukke nogen informationer ud ellers vil der blot være en højere usikkerhed forbundet med at investere i Pioneer fordi man ikke aner hvad det er man investerer i eller hvad kursen skal være. Det er en fin balance mellem at tilfredstille aktionærerne og ikke vise sine kort til konkurrenterne.
Kursen afspejler forventningerne udfra de informationer markedet har, og nogen gange er markedet klogere end virksomhederne selv!!!!
Iøvrigt pudsigt at Pioneer ændrer strategi netop dagen efter jeg kritiserede Pioneer. Jeg kan oplyse at jeg ingen inside information har 
Ni Hau og farvel, Mvh. Tamihiko Sudo
|
| Til top |
|
| |