Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er Pioneer PDP på vej ud i dyb krise? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Jeg vil påstå at min lugtesans intet fejlede da jeg lugtede røg i bageriet  Og det er da trist at Pioneer lukker en PDP fabrik, køber OEM af Panasonic, og hopper på Sharp LCD, når man altid har proklameret at PDP er det eneste der dur. Lad os se hvor dyb krisen bliver for dem på sigt.
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Jeg vil påstå at min lugtesans intet fejlede da jeg lugtede røg i bageriet  Og det er da trist at Pioneer lukker en PDP fabrik, køber OEM af Panasonic, og hopper på Sharp LCD, når man altid har proklameret at PDP er det eneste der dur. Lad os se hvor dyb krisen bliver for dem på sigt.

Bare fordi noget er det bedste er det jo ikke betydende med at det kan sælges.

VHS vandt over Beta systemet, selvom BETA vare bedre.

MP3 afspillere er der masser af og salget af CD-plader falder selvom CD-kvaliteten er meget bedre.

Den gænse forbruger gå ikke op i kvalitet men køber rabatter og der er ofte størst rabatter på LCD så derfor sælger det bedst.

JEg glæder mig til G9 fra Pioneer har fået fortalt de vildeste historier om dennes billed kvalitet ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Pioneer for the win!

Håber for alt i verden de får endnu mere succes! og jeg mener de går totalt i den rigtige retning med luksusskærme som bare er de bedste man kan opdrive!

Når jeg får råd er der dømt 1080p 50" KURO!

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 01 Marts 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Lidt update på sagen. Det ser ud til (hvis man kan stole på nogen kilder) at Pioneer ikke sælger nogen PDP fabrik men omstiller produktionen fra 42" til 44" i fuld HD ifølge prylportalen.se :

http://www.prylportalen.se/ArticlePages/200802/25/2008022508 5225_MKF623/20080225085225_MKF623.dbp.asp

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Tominta
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tominta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tominta

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Nu må vi se.

Men det vil nu heller ikke være så slemt hvis de samtidigt med at begynde at bruge Panasonic paneler lader Panasonic benytte de teknologiske fremskridt som de nu har fået udviklet.

Bare det at miste "forsatsruden" ville være en fordel for Panasonic.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Tominta skrev:

http://www.engadget.com/2008/03/04/pioneer-reviewing-plasma- business/

Rygte at Pioneer vil trække sig fra fuldstændig fra PDP.

Selve pressemeddelsen:

http://news.yahoo.com/s/ap/20080304/ap_on_hi_te/japan_pionee r

0,5 milliard dkr. er også et pænt tab....

"Nikkei said the company had originally planned to ship 720,000 plasma panel televisions for the latest fiscal year but later revised the plan to 480,000 amid sluggish sales. Pioneer's plasma TV business is expected to post a 10 billion yen ($96 million) loss, the report said."

Trist hvis Pioneer allerede opgiver sin PDP produktion fuldstændig...

"Pioneer Corp. is reviewing its plasma display business, a company official said Tuesday, while Japanese media reports said the company plans to stop producing them."

Spændende, der er pressemøde på fredag, lad os se hvad der bliver meldt ud om 2 dage

Recorder.dk er allerede ude på forsiden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1580&zoneid=5

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl, Pioneer stopper med egen produktion af plasma, og går istedet over til at købe LCD paneler fra Sharp og plasma fra Matsush*ta/Panasonic.

"Pioneer Corp. is finalizing plans to withdraw from producing plasma panels as early as this year amid intense competition and focus instead on fabricating televisions. Currently, Pioneer is in negotiations to procure plasma panels from Matsush*ta Electric Industrial Co. Reportedly, the company intends to make an official announcement as early as this week.

Pioneer currently manufactures panels for 42-, 50- and 60-inch plasma TVs at plants in Kagoshima, Yamanashi and Shizuoka prefectures. The Kagoshima facility could be closed as early as this year, with its roughly 600 employees to be absorbed through transfers. After halting panel production, the Yamanashi and Shizuoka factories would specialize in assembling TVs

In 2007, Pioneer held the No. 5 share of the global plasma TV market at 7.3%. While it initially targeted sales of 720,000 units for the year ending March 31, sales of products launched last fall have sagged. As a result, the company downgraded earlier this year its fiscal 2007 sales projection to 480,000 units. The plasma TV operations are expected to incur an operating loss of more than 10 billion yen this fiscal year, thereby necessitating a major overhaul.

Pioneer has already unveiled plans to enter the LCD TV market as early as this summer by procuring LCD panels from Sharp Corp., with which it has a capital and business tie-up. By purchasing panels for LCD TVs that are 42 inches or smaller from Sharp and turning to Matsush*ta for panels for plasma sets measuring at least 50 inches, Pioneer seeks to boost its cost competitiveness and bolster its presence in the flat-panel TV market.

The global plasma panel market totaled around 7.52 billion dollars in 2006. Among the Japanese manufacturers, Matsush*ta boasted the top market share, followed by Hitachi Ltd. at No. 4 and Pioneer at No. 5. Pioneer's withdrawal from these operations means that only two Japanese domestic panel manufacturers will remain.
"

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Hvor har du det fra Jensby?

En officiel udmelding kommer fra Pioneer på fredag - hvad denne så må indeholde. Indtil da lægger jeg stadig ikke noget endeligt i disse rygter.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Det virker meget sandsynligt, at Pioneer vil stoppe produktionen af plasma paneler og istedet købe disse fra Matsush*ta Plasma Display Co Ltd, som de i forvejen samarbejder med.

De Japanske plasmaproducenter har overvejet at slå produktionen sammen som man ser det på LCD markedet, hvilket, rent økonomisk, er en rigtig god ide.

Jeg tvivler stærkt på, at de forlader tv markedet, som det ser ud nu.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

En officiel udmelding kommer fra Pioneer på fredag - hvad denne så må indeholde. Indtil da lægger jeg stadig ikke noget endeligt i disse rygter.

Du har ret, fredag er der hvor vi alle bliver klogere. CRN har dog citeret forkert fra Sverige, og oplyser at Pioneer har opgivet deres PDP produktion, herunder at de led et tab på 1 milliard sidste år. Dette passer naturligvis ikke, det er en ½ milliard, og det er endnu ikke afgjort.

http://crn.dk/index.php/news/show/id=27840

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:

Nu går der meget sjældent røg af en brand uden ild, så jeg er meget sikker på disse rygter.
(Et simplet kig i seneste regnskab og deres kassebeholdning understøtter også at de er NØDT til at træffe den beslutning...)

Udmeldingen om de trækker sig, kan ingen vel reélt betvivle efterhånden, det som vi får endeligt svar på Fredag, er hvornår - og hvordan... Om Panasonic også overtager produktionen, eller om den lukker helt. Hvornår de lancerer LCD TV med Sharp paneler, men at de trækker sig fra egen udvikling og produktion af PDP skærme, tror jeg ikke bookmakerne længere tager bets imod....

/Jensby

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

jensby skrev:
Rasmus Larsen skrev:

Nu går der meget sjældent røg af en brand uden ild, så jeg er meget sikker på disse rygter.
(Et simplet kig i seneste regnskab og deres kassebeholdning understøtter også at de er NØDT til at træffe den beslutning...)

Udmeldingen om de trækker sig, kan ingen vel reélt betvivle efterhånden, det som vi får endeligt svar på Fredag, er hvornår - og hvordan... Om Panasonic også overtager produktionen, eller om den lukker helt. Hvornår de lancerer LCD TV med Sharp paneler, men at de trækker sig fra egen udvikling og produktion af PDP skærme, tror jeg ikke bookmakerne længere tager bets imod....

/Jensby

Der har jo været mange rygter, og dette er ét blandt mange. Det er klart, at der sker et eller andet på pressemødet på fredag - og det har Pioneer også selv sagt - men at de afvikler hele produktionen, er jeg stadig ikke overbevist om.

De har for nogle uger siden præsenteret både næste generation, G9, og deres prototype af det ultratynde panel. Dette skete på CES 2008 og det koster altså virkelig, virkelig mange penge, at deltage med de store stande på sådanne messer. Hvorfor skulle man have gjort dette, hvis produktstukturen ændres så radikalt blot nogle uger efter?
Netop i denne sammehæng var der jo også snak om, at de nye modeller kun laves i 50 tommer. (hvilket understøtter nedenstående)

Det jeg tror der sker er, at Pioneer stopper deres egenproduktion af 42 tommer paneler, og køber paneler fra Matsush*ta. Under 42 tommer - og måske op til 42 tommer - vil de lancere nogle LCD-TV med Sharp paneler (som jeg personligt selv betragter som de absolut bedste LCD paneler på markedet). Over 50 tommer fortsætter de med deres egne paneler.

Situationen med 40/42 tommer, ligner meget den der opstod i 37 tommer segmentet. LCD producenterne pressede priserne så meget, at flere plasma producenter blev nødt til at søge mod de større panelstørrelser. Denne historie ser nu ud til at gentage sig i 40/42 tommer, og man snakker ligeledes om, at den vil bevæge sig mod 46 og 50 tommer indenfor nogle år. Plasma producenterne går ikke nødvendigvis ud af markedet i 42 tommer, men presset er større end hidtil.

Men hvor er det dog ærgerligt. Jeg håber Pioneer bliver ved med at lave deres skærme i mange år frem endnu. De er stadig flere skridt foran alle andre. Panasonic er gode, men der er altså stadig noget vej op til Pioneer.

jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Ja indtil Fredag kan vi jo kun gætte og gisne

Men jeg tror faktisk at der er en klar sammenhæng:

Nemlig det, som du også skriver, at på CES viste alle de seriøse producenter ultra-flade skærme, men kun som prototyper p.t. At udvikle dem til produkter der kan sælges i masseproducerede styktal, er noget der virkelig koster kassen. Investeringer i plus 1. Milliard USD klassen er ikke usædvanligt, og de penge har Pioneer simplethen ikke....

Men lad os se - på Fredag bliver vi alle sammen klogere  ... mit bud er dog det samme indtil da...

/Jensby

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Kan det tænkes at Panasonic fremover skal producere paneler til Pioneer og at panelerne bliver deciderede Pioneer paneler - altså ikke samme type paneler som sidder i Panasonics egne tv?

Dvs. ren outsourcing.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Kan det tænkes at Panasonic fremover skal producere paneler til Pioneer og at panelerne bliver deciderede Pioneer paneler - altså ikke samme type paneler som sidder i Panasonics egne tv?

Dvs. ren outsourcing.

Næppe - det vil ikke være rentabelt, og man vil ikke få stordriftsfordelene. Ser man på Samsung/Sony og Philips/LG, bruger de jo også de samme paneler - men får forskellige resultater ud af det endelige produkt, så der kan stadig være en diffentiering.

Til gengæld lyder det da godt, at Pioneer går igang med LCD - så kan de da langt om længe lave nogle ordentlige TV

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Måske ender det med at vi får bedre TV for færre penge og det ville jo ikke være dårligt!

Billigere Pioneer-TV pga stordriftsfordelene i selve panelproduktionen, og bedre TV fordi Pioneer vel stadig er overlegne når det kommer til skalering, og hvad der ellers sker på elektroniksiden i sådan et TV.

Who knows, det kan være det ender med at alle bliver glade!

Ps. Et rygte, er et rygte, er et rygte.... og ikke ret meget andet. Den der med at der sjældent går røg uden der er brand er et rigtig skidt argument. Det kan man jo sige om alle rygter, og det er trods alt kun de færreste der viser sig at være rigtige.

Pioneer har problemer med indtjeningen, men laver fremragende produkter, det er fakta, og så må vi jo bare vente til fredag og se om de lukker biksen eller forsøger at gøre den mere rentabel.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:

Billigere Pioneer-TV pga stordriftsfordelene i selve panelproduktionen, og bedre TV fordi Pioneer vel stadig er overlegne når det kommer til skalering, og hvad der ellers sker på elektroniksiden i sådan et TV.

Bedre TV? Det tvivler jeg på - at Pioneer's plasma TV vel objektivt set har det bedste billede af nogen fladskærm skyldes i høj grad selve panelet (dermed ikke sagt at elektronikken og signalbehandlingen ikke også har en stor andel). Absolut sort og 9mm tynde skærme får man nok heller ikke ved at bruge Pioneer's elektronik på et Panasonic panel :)
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

Til gengæld lyder det da godt, at Pioneer går igang med LCD - så kan de da langt om længe lave nogle ordentlige TV

Ja,det ku da være spændende at se,om der overhovedet kan vrides andet end PC monitorer ud af LCD teknologien. .  

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:
lpm76 skrev:

Bedre TV? Det tvivler jeg på - at Pioneer's plasma TV vel objektivt set har det bedste billede af nogen fladskærm skyldes i høj grad selve panelet (dermed ikke sagt at elektronikken og signalbehandlingen ikke også har en stor andel). Absolut sort og 9mm tynde skærme får man nok heller ikke ved at bruge Pioneer's elektronik på et Panasonic panel :)

Det er vel reelt ikke rigtig til at vide synes jeg. Måske er det muligt at overføre noget knowhow til Panasonic uden at man mister for megen konkurrence fordel? Panasonics paneler får jo også bedre sortniveau hele tiden.

Men jeg tror godt jeg ved hvor vi går fejl af hinanden. Når jeg siger bedre TV med tiden, så siger jeg ikke at evt nye Pioneer-TV med Panasonic-panel vil være bedre end hvad Pioneer kunne have lavet selv i fremtiden. Blot at det stadig kan være markedsledende, og at et nyt TV med et fremtidigt panasonic-panel og elektronik af Pioneer sagtens kan være bedre end Kuro-serien i dag!

Altså at ved stadig får bedre TV hele tiden blot til en mindre pris. Giver det mening? 

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes