Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Er Pioneer PDP på vej ud i dyb krise? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jensby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Pioneer Announced Termination of Making Plasma TV Panels

Pioneer Corporation has announced that at a meeting of its Board of Directors held on March 7, the Company resolved to restructure its display business as follows.

Displays are positioned at the heart of Pioneer’s home audio/video product lineup and help to enhance the image of the Company’s brands in the Home Electronics business.

Pioneer believes that displays are indispensable to its product lineup for these reasons and will therefore maintain its fundamental strategy for the display business—supply premium models with high picture and sound quality befitting the image of its brands at prices matching their added value, while optimizing the scale of its business.

However, we have judged that maintaining the cost competitiveness of plasma display panels at projected sales volumes will be difficult going forward. Accordingly, we have decided to terminate in-house plasma display panel production and to procure these panels externally, after panel production for our next series of models is complete. This move will allow us to transform our business model for displays from vertically integrated, capital-intensive operations to a leaner business model geared to making value-added product proposals. Pioneer is currently in discussions on the feasibility of procuring panel modules that may incorporate the Company’s proprietary technologies. Details will be announced as soon as they are finalized.

Pioneer plans to review its production structure in conjunction with the termination of plasma display panel production and to streamline the entire display business to a scale commensurate with sales. We aim to compensate for cutbacks in the plasma display business by driving further expansion in our growth businesses.

This will be done by shifting related personnel and other business resources to the Car Electronics business; the professional sound & visual (Pro SV) business, which involves DJ equipment; and the audio/video product business, including Blu-ray Discrelated products. We will give consideration to retaining employees in the course of this process. Details are currently under review and will be announced as soon as they are finalized. In fiscal 2008, the year ending March 31, 2008, Pioneer will book an impairment loss on plasma display production facilities. In fiscal 2009, we will streamline the plasma display business and shift resources to our growth businesses. However, these measures are not expected to produce significant benefits until fiscal 2010. Nevertheless, we believe that these measures will help to restore profitability in the Home Electronics business in fiscal 2010.

(Source: Pioneer Press Release 2008-03-07)

Altid rart når man har ret  ....

/Jensby

Til top Vis jensby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensby

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Og jeg skal være den første til at indrømme, at jeg rog fejl.

Jeg troede ikke at de ville reagere så hurtigt på de røde tal i regnskabet.

/Lars

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Det lyder da godt at de har tænkt sig, at lave 2008-modellerne først. Så kan man måske lige nå at få sand Pioneer billedkvalitet, hvis man vil.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

så er det officellt, de stopper egen panelproduktion

se link  http://www.areadvd.de/index.php

må håbe de bibeholder det nuværende niveau

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Ja du var så bare 3 timer forsent ude med "nyheden"
Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Naiera skrev:
Det lyder da godt at de har tænkt sig, at lave 2008-modellerne først. Så kan man måske lige nå at få sand Pioneer billedkvalitet, hvis man vil.

Ja, det er en lettelse. Man havde dog næsten set den komme. Tv'ene er jo vist frem for blot få uger siden i forbindelse med CES.

Personligt har jeg dog stadig stor tiltro til, at Pioneer også i fremtiden vil producere fantastiske Tv, og hvis de kan overføre noget know-how til Matsush*ta (som højest sandsynligt bliver partneren), så kan vi sikkert også se meget fornuftige Pioneer Tv i fremtiden. Men det er nu alligevel en meget sørgelig nyhed.

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Rasmus Larsen skrev:
Man havde dog næsten set den komme.

Selvfølgelig. Jeg var personligt overbevist om, at man i det mindste ville kunne få de nuværende modeller i et godt stykke tid endnu. De bliver revet ned fra hylderne (i hvert fald de 'billige'), så der er jo kun penge tilbage at tjene på dem.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Lidt mere info i denne pdf.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:

lunddal skrev:
Kan det tænkes at Panasonic fremover skal producere paneler til Pioneer og at panelerne bliver deciderede Pioneer paneler - altså ikke samme type paneler som sidder i Panasonics egne tv? Dvs. ren outsourcing.

Næppe - det vil ikke være rentabelt, og man vil ikke få stordriftsfordelene.

Det kan godt være at de ikke vil få stordriftsfordele, men det sparer trods alt på udgifter til en fabrik.

Følgende står også i deres pressemeddelelse:

"Pioneer is currently in discussions on the feasibility of procuring panel modules that may incorporate the Company’s proprietary technologies"
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

I dette tilfælde må jeg sige at det er ekstra ærgeligt at tage fejl - jeg har tydeligvis set for optimistisk på situationen. Med mit optimistiske sind, vil jeg nu sætte min lid til at Pioner gør alvor ud af de indikationer der er om at de måske vil outsource noget af udviklingen. Det ville for mig at se være dumt af Pioneer ikke at forsøge at sælge nogle patenter ud, ikke mindst deres contrast concept, som ellers aldrig når at komme på gaden. De producerer jo G9 serien selv, så der er reelt 1½ år til at eksempelvis Panasonic eller Hitachi kan videreudvikle på sine paneler, og evt. samarbejde med Pioneer mht. udviklingen. Så spørgsmålet er om det i realiteten kommer til at betyde noget for kvaliteten af tv'ene - det vil tiden vise.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Hvis man skal se RIGTIGT optimistisk på det, så kan man iøvrigt argumentere for at det vil være en kvalitetsmæssig _fordel_ hvis Pioneer samarbejder med Panasonic omkring udviklingen af paneler. Panasonic har også enkelte fordele i forhold til Pioneer i deres paneler (mindre dithering, primært). Hvis ellers det er noget Panasonic er interesseret i, kan de to i fællesskab jo tænkes at udvikle et "super-panel", med det bedste fra begge verdener.

Det "værste" der kan ske, fra et kvalitetsmæssigt synspunkt, er for nu at være lidt grov at Pioneer får stor salgsmæssig succes med de nye LCD-tv, så de evt. dropper plasma helt, efter G9.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er en god ide, at Pioneer har outsourcet en produktion, der åbenbart var for dyr for dem.

Jeg tror plasma kan blive ngoet mere konkurrencedygtigt, hvis vi får de meget store producenter på markedet, som vi ser det på LCD markedet. Hvis Pioneer så giver sine teknologier og ekspertise til Panasonic, burde kvaliteten alt andet lige, ikke falde.

Hvorfor Pioneer ikke har lavet et joint venture produktionsselskab undrer mig dog.

Men nu da Pioneer køber sig til sine paneler er det jo oplagt at de går ind på LCD markedet. Jeg håber de laver en Hitachi konkurrent til deres supertynde tv, så vi igen får Pioneer tv med ekstern tuner boks. Gad vide om Pioneer kan give markant bedre billedkvalitet på deres nye sharpbaserede LCD tv

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Sådan, en trist nyhed når alt kommer til alt, men der er sjældent røg uden brand, og jeg er da glad for at jeg fik ret i relation til trådens oprindelig indlæg om spørgsmålet på om Pioneer PDP havde problemer, og det havde de i sådan en grad at de lukker egen produktion.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Sådan, en trist nyhed når alt kommer til alt, men der er sjældent røg uden brand, og jeg er da glad for at jeg fik ret i relation til trådens oprindelig indlæg om spørgsmålet på om Pioneer PDP havde problemer, og det havde de i sådan en grad at de lukker egen produktion.

Jeg forstår bare ikke hvorfor det er så vigtigt for dig at få ret, at du ligefrem kan sige at du er glad for at få ret i en sag som denne. Du burde da nærmere være trist over at du fik ret.

Derudover, så har du tidligere forsvaret dig med at du ikke angreb nogen, men stillede _spørgsmål_. Man kan ikke have ret i et spørgsmål...

Feeble
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2005
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Ifølge visse kilder har Pioneer meldt ud af de vil dele deres "hemmeligheder" vedr KURO panelerne til panasonic, og i samarbejde udvikle et nyt

Til top Vis Feeble's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Feeble

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Feeble skrev:
Ifølge visse kilder har Pioneer meldt ud af de vil dele deres "hemmeligheder" vedr KURO panelerne til panasonic, og i samarbejde udvikle et nyt

Ja, og det gør de sikkert også.

Hvis man skal dryppe lidt malurt i det bæger, så vil Panasonic næppe kopiere Pioneer KURO. For de displays har jo øjensynlig været for dyre at producere, og her har Panasonic et helt andet fokus overfor en rentabel masseproduktion. De vil næppe sådan bare lige overtage l**ten fra Pioneer (undskyld udtrykket).

Men det bliver spændende at se Pioneers TV til næste år. Og så trykke fingre for, at det ikke bliver et skridt frem og to tilbage.

/Lars

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

Feeble skrev:

Ja, og det gør de sikkert også.

Hvis man skal dryppe lidt malurt i det bæger, så vil Panasonic næppe kopiere Pioneer KURO. For de displays har jo øjensynlig været for dyre at producere, og her har Panasonic et helt andet fokus overfor en rentabel masseproduktion. De vil næppe sådan bare lige overtage l**ten fra Pioneer (undskyld udtrykket).

Men det bliver spændende at se Pioneers TV til næste år. Og så trykke fingre for, at det ikke bliver et skridt frem og to tilbage.

/Lars

det er jo så spørgsmålet om det også vil være for dyrt for panasonic, de sælger lidt flere tv + dem pioneer så også køber.

de vil alt andet lige have en større fordel end pioneer hvis de ender med at lave lige så gode tv(eller måske bedre?) omkring 10000kr, da det prisniveau henvender sig til langt flere forbrugere og dermed også kan tage salg fra andre producenter. Det vil dog kræve noget mere markedsføring her i landet end der er pt

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Marts 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Lidt interessant, at Home Cinema Choice har den stik modsatte overskrift på den samme historie:

http://www.homecinemachoice.com/cgi-bin/shownews.php?id=9500

"Pioneer NOT pulling out of plasma!"

I realiteten synes jeg faktisk at dén overskrift er mere korrekt og mindre sensations-søgende end at sige at Pioneer dropper plasma. Der er tydeligvis nogle rundt omkring der tager nyheden om at Pioneer kommer med LCD-tv til efteråret, som om at Pioneer dropper plasma helt. Det er dog ikke tilfældet (endnu?)

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

"Pioneer NOT pulling out of plasma!"

I realiteten synes jeg faktisk at dén overskrift er mere korrekt og mindre sensations-søgende end at sige at Pioneer dropper plasma.

JA! Præcis min tanke... Jeg er så led og ked af sensationssøgende nyheder. Der er efterhånden ikke nogen der dækker nyheder længere. De laver dem selv! Ja ja, jeg ved godt man "vinkler" historien, men ofte er overskrifterne direkte misvisende i forhold til historiens indhold. Det er så useriøst!

Det sjoveste er dog næsten at det gik som de fleste havde forudset, og alligevel er vi ikke rigtig blevet klogere. Der kommer stadig Pioneer TV, men ingen ved jo reelt om det bliver bedre eller værre. Dog trods alt godt at de ikke har droppet det helt.

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

For mig at se så er det nærmere et spørgsmål om hvad fremtiden bringer?

LCD syntes jeg de skal holde sig fra og derimod fokuser på OLED som virker til at have et fantastisk potentiale.

Jeg er spændt på om Pioneer med den nye teknologi stadig kan beholde titlen som producenten bag de absolut bedste skærme på markedet.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes