| Forfatter |
|
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så har jeg leget lidt min behringer (BFQ2496) og det går den rigtige vej... MEN...
Behringeren clipper når jeg betjener min NAD T753v2 såsom når jeg skifter indgang på receiveren og deslignende, det giver et mægtigt "pop" ("thump") i subwooferen og det er temmelig ubehageligt for ørerne men mest er jeg nu bange for subwooferen, en Dali SWA15.
Kan jeg mon afhjælpe problemet ved at købe en galvanisk-adskillelses-dims eller er det bare NAD den er gal med?
Jeg har ikke oplevet det før jeg satte Behringeren ind i systemet, men tror ikke det er den der giver fejlen, tror det er forstærkeren der laver gøjl i den.
Jeg har prøvet med kabler med og uden jord og jeg har pillet på både receiver og Equalizer uden held, nogen der har forslag? __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
henrik141 Udelukket fra forum

Tager lige en pause!
Bruger siden: 09 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 708
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg tror at det er Behingeren der laver det, jeg har det samme problem dog kun når jeg tænder den men jeg tænder eq først og sub bagefter så har jeg ikke problemet.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender problemet når Behringeren tændes, men det her sker når jeg skifter for eksempel indgang på forstærkeren, så fiser meteret til venstre helt op i det røde felt og jeg har min mislyd. Jeg er næsten helt sikker på at det må være noget signal-rod min NAD sender, men det kan selvfølgelig være jeg tager fejl...
Al manipulation på forstærkeren der påvirker signalet til subben (testtoner, indgangsvalg, surroundmode etc.) afstedkommer denne irriterende lyd... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen morgenfriske med et bud?
Jeg kan uddybe og sige at selvom jeg kun har tilsluttet sub til Behringerens venstre kanal clipper den i begge kanaler hvorfor jeg mistænker strøm/spændings-fejl fra NAD, men ved ikke om det kan passe... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er NAD'en der laver fejlen burde den også opstå hvis du tilslutter subben direkte.
Jeg har selv en NAD 910 surround preamp og en Behringer DCX2496, og oplever ingen problemer.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen problemer hvis den tilsluttes direkte, ikke hørbart i hvert fald.
Jeg tror det har at gøre med udgangs-indgangs potentiale eller sådan noget, men er ikke så skarp udi den slags. __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er mange ting fra den proffe verden der ikke er soft start i.... få det mont eller tænd først og sluk sidst for dem...så går det...
mvh velkommen
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
|
der er mange ting fra den proffe verden der ikke er soft start i.... få det mont eller tænd først og sluk sidst for dem...så går det...
mvh velkommen
|
|
|
Prøv lige at læse problemet først. Det er ikke et tænd/sluk problem.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gør Behringeren det også når den er på bypass? Hvis ikke så kunne det måske være et filter du ved et uheld har sat til et vildt højt gain i et frekrevnsområde hvor Nad'en almindeligvis laver en mere "diskret" mislyd ved betjening.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Behringeren var sat på bypass for at overvåge indgangssignalet i går da jeg testede med subben slukket.
Ved førnævnte manipulationer (indgangsvalg, skift af surroundmode etc.) clipper den på begge kanaler selv om jeg kun har tilsluttet til venstre, derfor er det jeg er bange for om det er nul-lederen der giver problemer (den går vel på kabinettet)... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når den klipper på begge kanaler, er den sikkert sat op således at kanalerne er linket.
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke de er linket, den falder hurtigere på højre kanal end på den venstre...
__________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
|
| Til top |
|
| |