Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sunfire Signature 600 - Emotiva - andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 19 August 2009 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er ked af at sige det, men ja, det er en fuldstændigt urealistisk pris.Som udgangspunkt kan du slå mindst 35% af prisen, i det øjeblik du har båret den ud af butikken. Mindst. Sorry

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 15 Oktober 2009 kl. 23:12 | IP-adresse registreret  

Så er min nad afsat, og jagten går ind på en ny effektforstærker. Er der noget som kan anbefales?
Jeg har hørt Nakamichi omtalt før? Hvad er jeres erfaringer?
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

Hey polmann.

Hvad er dit budget, og er det fortsat DALI 850 den skal rive rundt?

Hygge,
Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Hey polmann.

Hvad er dit budget, og er det fortsat DALI 850 den skal rive rundt?

Hygge,
Brok

Hey Brok,

Mine Dali 850 er blevet udskiftet med et sæt Dali Evidence 870. Budgettet er op til 12k.

/polmann

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Jeg ville kigge på Emotiva.com (som jeg jo faktisk også allerede har gjort). Der kan du finde nogle seriøse forstærkere i samme klasse som Sunfire, til billigere penge.

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

Nu kender jeg ikke bemeldte Emotiva, men jeg har vanskeligt ved at se en umiddelbar sammenligning. Deres 2-kanals version er en 250 watter, hvilket vil give 3-6 dB mindre headroom ift. omtalte Sunfire. Der fremgår ingen oplysninger om strømkapacitet på Emotivas hjemmeside, er den reelt balanceret, hvad yder den i 2 ohm, hvor varm bliver den, hvad siger den til meget lave belastninger? Det er tilsyneladende en klasse A/B konstruktion, med en 1200 VA trafo og ret lille lytkapacitet.
Prisen på 800 USD vil omregnet svare til ca 4000,- + moms og told, ialt 5600,-, hertil kommer transportomkostninger samt moms og told heraf.
Jeg har vanskeligt ved at se den som et reelt alternativ til en Sunfire 600...

Deit: Umiddelbart vil jeg tro, at omtalte Emotiva bedre kan sammenlignes med en Acurus A-200. En rigtig god, solid og stabil forstærker, men et godt stykke fra Sunfire'n.

Hygge,
Brok

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en 2-kanals acurus på 250w. Den 3x200 ville jeg springe på, hvis den stadig er der. Acurus er i min optik simpel, men super lydkval.

mvh. Per
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Nu kender jeg ikke bemeldte Emotiva, men jeg har vanskeligt ved at se en umiddelbar sammenligning. Deres 2-kanals version er en 250 watter, hvilket vil give 3-6 dB mindre headroom ift. omtalte Sunfire. Der fremg�r ingen oplysninger om str�mkapacitet p� Emotivas hjemmeside, er den reelt balanceret, hvad yder den i 2 ohm, hvor varm bliver den, hvad siger den til meget lave belastninger? Det er tilsyneladende en klasse A/B konstruktion, med en 1200 VA trafo og ret lille lytkapacitet.
Prisen p� 800 USD vil omregnet svare til ca 4000,- + moms og told, ialt 5600,-, hertil kommer transportomkostninger samt moms og told heraf.

Deit: Umiddelbart vil jeg tro, at omtalte Emotiva bedre kan sammenlignes med en Acurus A-200. En rigtig god, solid og stabil forst�rker, men et godt stykke fra Sinfire'n.

Hygge,
Brok

Hvis det endelig skal være helt vildt, er der jo også XPA-1. Den er desuden helt stabil i 2 Ohm. Desuden har de en XPR-7 (7x400w) på vej.

Generelt gælder der at alle Emotivas forstærkere kører meget køligt. Min RPA-2 står lukket godt inde i et hyldearrangement, og den bliver knap nok lun, når den kører.

Der er en del på Emotivas forum, der har skiftet fra Sunfire til emotiva, bl.a. fordi de var trætte af at få brændsår af deres Sunfire. Men også fordi at kvaliteten er til det.

supergris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juni 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Overvej et effekttrin fra Parasound! Har selv HCA - 2200 og er MEGET tilfreds!!!
Til top Vis supergris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af supergris

Clploug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg selv en Sunfire, hvilken jeg er rigtig glad for. Hvis du stadig i interesseret i sådan en, så har High Sound de udgåede modeller på tilbud. Det går dog et par tusind over dit budget.

http://www.highsound.dk/list.php/type/7/id/180/

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg ville kigge på Emotiva.com (som jeg jo faktisk også allerede har gjort). Der kan du finde nogle seriøse forstærkere i samme klasse som Sunfire, til billigere penge.

Hvordan og hvorledes forholder det sig med spændingsforskellen. Jeg vil gå ud fra at de kommer med en US strømforsyning, og den kan vel næppe bruges her hjemme?

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
brok skrev:

Nu kender jeg ikke bemeldte Emotiva, men jeg har vanskeligt ved at se en umiddelbar sammenligning. Deres 2-kanals version er en 250 watter, hvilket vil give 3-6 dB mindre headroom ift. omtalte Sunfire. Der fremg�r ingen oplysninger om str�mkapacitet p� Emotivas hjemmeside, er den reelt balanceret, hvad yder den i 2 ohm, hvor varm bliver den, hvad siger den til meget lave belastninger? Det er tilsyneladende en klasse A/B konstruktion, med en 1200 VA trafo og ret lille lytkapacitet.
Prisen p� 800 USD vil omregnet svare til ca 4000,- + moms og told, ialt 5600,-, hertil kommer transportomkostninger samt moms og told heraf.

Deit: Umiddelbart vil jeg tro, at omtalte Emotiva bedre kan sammenlignes med en Acurus A-200. En rigtig god, solid og stabil forst�rker, men et godt stykke fra Sinfire'n.

Hygge,
Brok

Hvis det endelig skal være helt vildt, er der jo også XPA-1. Den er desuden helt stabil i 2 Ohm. Desuden har de en XPR-7 (7x400w) på vej.

Generelt gælder der at alle Emotivas forstærkere kører meget køligt. Min RPA-2 står lukket godt inde i et hyldearrangement, og den bliver knap nok lun, når den kører.

Der er en del på Emotivas forum, der har skiftet fra Sunfire til emotiva, bl.a. fordi de var trætte af at få brændsår af deres Sunfire. Men også fordi at kvaliteten er til det.

Jeg forstår ikke helt at folk skulle få brandsår af Sunfire. Efter at have set, hør og følt på dem, er det min klare opfattelse at de ikke bliver ret varme. Det skulle jo også være en af de ting der er fremhævet ved konstruktionen af dem.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Clploug skrev:
Nu har jeg selv en Sunfire, hvilken jeg er rigtig glad for. Hvis du stadig i interesseret i sådan en, så har High Sound de udgåede modeller på tilbud. Det går dog et par tusind over dit budget.

http://www.highsound.dk/list.php/type/7/id/180/

Tak for anbefalingen. Jeg har tidligere set på deres website, og har her i mens du har lavet indlægget været inde og besøge dem. Det er klart en positiv oplevelse.

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Hvis det må være brugt ? hvad så med crown ?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=130480

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

LilleNørd skrev:

Hvis det må være brugt ? hvad så med crown ?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=130480

Det kunne også være en mulighed. Jeg kender ikke så meget til Crown, men jeg vil da klart undersøge noget mere omkring dem

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

spørg kim olsen, hvis du ikke kan fange ham her så prøv www.nerds.dk
Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Delaney skrev:
Jeg ville kigge p� Emotiva.com (som jeg jo faktisk ogs� allerede har gjort). Der kan du finde nogle seri�se forst�rkere i samme klasse som Sunfire, til billigere penge.

Hvordan og hvorledes forholder det sig med sp�ndingsforskellen. Jeg vil g� ud fra at de kommer med en US str�mforsyning, og den kan vel n�ppe bruges her hjemme?

Alt udstyret er lavet så det fungerer med både EU- og US-strøm.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
polmann skrev:
Delaney skrev:
Jeg ville kigge p� Emotiva.com (som jeg jo faktisk ogs� allerede har gjort). Der kan du finde nogle seri�se forst�rkere i samme klasse som Sunfire, til billigere penge.

Hvordan og hvorledes forholder det sig med sp�ndingsforskellen. Jeg vil g� ud fra at de kommer med en US str�mforsyning, og den kan vel n�ppe bruges her hjemme?

Alt udstyret er lavet så det fungerer med både EU- og US-strøm.

Ok, men der er ikke en dansk importør af det?

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Nej det er der ikke. Det er udelukkende internet-baseret. Jeg køber mit ved at maile til cathy@emotiva.com. Det er konen til ejeren af firmaet. 

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
brok skrev:

Hygge,
Brok

Nu har jeg kigget på emotivas forum, og jeg kan ikke finde et indlæg om at folk er skiftet fra sunfire fordi de har det med at blive varme.

Jeg har også lavet en søgning på google, hvor jeg umiddelbart har fundet en som har problemer med at den bliver varm. Er der nogen som har hørt/læst/what ever at dette skulle være et problem for sunfire?

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes