Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sunfire Signature 600 - Emotiva - andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kan huske at have læst om to der gik fra Sunfire til Emotiva. Begge sagde at de var overraskede over hvor køligt Emotivas forstærkere opererer. Den ene sagde at hans Sunfire blev så varm, at det ikke var rart at røre ved den.

Men det skal også lige nævnes at Emotivas forstærkere er særdeles kølige, og derfor giver det mening at Sunfires er varmere. Om de er kritisk meget varmere, eller bare gennemsnitligt varmere ved jeg selvfølgelig ikke.

Men det er jo selvfølgelig ikke førstehåndsoplevelser, jeg ligger inde med. Men hvis der er nogen har på forum, der har Sunfire udstyr, kan de jo lige byde ind.

Clploug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

Min Sunfire bliver også kun håndlun.

Men hvis du er i tvivl ville jeg undersøge om jeg kunne komme til at lytte til både emotiva og sunfire og så vurdere ud fra lyden istedet for hvor varm den bliver.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Har haft Sunfire pre og effekt i flere år, og uanset hvor mange prygl den har fået, er den aldrig blevet mere end netop håndlun.
En rigtig god no nonses amp.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Ja det er klart at varmeudvikling ikke er det primære, men det var mere med henblik på om det var noget man skal være opmærksom på er et problem for dem.

Jeg har allerede lyttet til Sunfire, og jeg er bestemt ikke skuffet. Jeg kunne godt tænke mig at lytte til Emotiva. Er der nogen i Roskilde området der har en af deres effektforstærkere som kan kunne få lov at komme og lytte lidt på?
Til top Vis polmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af polmann

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Det er tydeligvis nogle skrøner jeg har hørt om Sunfire mht. varmeudvikling. Det var godt at det blev afklaret, så det ikke afholder dig fra at købe grejet.

Jeg tager selv fra Odense til Roskilde på daglig basis, men er ikke meget for at tage en forstærker med på min cykel/tog-tur

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Det er tydeligvis nogle skrøner jeg har hørt om Sunfire mht. varmeudvikling. Det var godt at det blev afklaret, så det ikke afholder dig fra at købe grejet.

Jeg tager selv fra Odense til Roskilde på daglig basis, men er ikke meget for at tage en forstærker med på min cykel/tog-tur

Hvor meget løb dit ind indkøb af Emotiva op i incl. danske afgifter og transport? Det ser jo ud som et fornuftigt produkt. Har du haft nogle andre effektforstærkere som du evt. kan sammenligne med?

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Delaney skrev:
Det er tydeligvis nogle skr�ner jeg har h�rt om Sunfire mht. varmeudvikling. Det var godt at det blev afklaret, s� det ikke afholder dig fra at k�be grejet.

Jeg tager selv fra Odense til Roskilde p� daglig basis, men er ikke meget for at tage en forst�rker med p� min cykel/tog-tur

Hvor meget l�b dit ind indk�b af Emotiva op i incl. danske afgifter og transport? Det ser jo ud som et fornuftigt produkt. Har du haft nogle andre effektforst�rkere som du evt. kan sammenligne med?

Nu har jeg købt fra Emotiva fire gange, bl.a. i forgårs hvor jeg bestilte en XPA-3 og 3 ERM-6.2 højttalere. Men fælles har det været at jeg har fået ShopUSA til at sende det fra USA til DK. Du går ind på shopusa.com og indtaster prisen af hvad du nu måtte ønske. Så regner calculatoren ud, hvad det koster inkl. told, moms og forsendelse. ShopUSA tager sig altså af fortoldning. Og det er virkelig billigt.

Eksempelvis kunne du måske tænke dig 2 stk XPA-1. De koster i øjeblikket $1848 inkl forsendelse i USA. Taster du det beløb ind, kan du se at de løber op i 13000 leveret til dig i DK.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige at jeg bliver mere og mere hooked på at købe en Emotiva XPA-2. Den er billig, kraftfuld og ikke mindst køn at se på. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er lyd kvaliteten. Jeg er ikke i tvivl om at den er yderst god til prisen, men hvordan er den i forhold til en Sunfire?

Jeg læste et ældre indlæg hvor du også har skrevet på Delaney. Så vidt jeg husker beskrev du oplevelsen i havde haft da den var blevet sammenlignet med en NAD S200. Hvor konklusionen var at den var yderst god til prisen, men den manglede noget greb om basserne og diskanten. Om det skyldes at den ikke var spillet til ved jeg så ikke, da jeg ikke har kunne finde en opfølgning på jeres test.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Jeg må sige at jeg bliver mere og mere hooked på at købe en Emotiva XPA-2. Den er billig, kraftfuld og ikke mindst køn at se på. Det eneste jeg er lidt i tvivl om er lyd kvaliteten. Jeg er ikke i tvivl om at den er yderst god til prisen, men hvordan er den i forhold til en Sunfire?

Jeg læste et ældre indlæg hvor du også har skrevet på Delaney. Så vidt jeg husker beskrev du oplevelsen i havde haft da den var blevet sammenlignet med en NAD S200. Hvor konklusionen var at den var yderst god til prisen, men den manglede noget greb om basserne og diskanten. Om det skyldes at den ikke var spillet til ved jeg så ikke, da jeg ikke har kunne finde en opfølgning på jeres test.

Jeg kan godt huske at der engang var en sammenligning mellem en S200 og en XPA-2. Jeg deltog dog ikke selv, og kan derfor ikke rigtig kommentere på det.

Men jeg har fundet lidt læsestof frem fra gemmerne:

http://www.affordableaudio.org/EmotivaXPA2.pdf

http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/emotiva-xpa-2/

http://www.hometheaterhifi.com/best-of-awards/521-secrets-be st-of-2008-product-awards.html

http://www.hometheaterhifi.com/power-amplifiers/496.html?tas k=view

edit: evt. kunne du jo prøve at oprette en tråd på emotivalounge.com og spørge til råds.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
polmann skrev:

Jeg kan godt huske at der engang var en sammenligning mellem en S200 og en XPA-2. Jeg deltog dog ikke selv, og kan derfor ikke rigtig kommentere på det.

Men jeg har fundet lidt læsestof frem fra gemmerne:

http://www.affordableaudio.org/EmotivaXPA2.pdf

http://www.audioholics.com/reviews/amplifiers/emotiva-xpa-2/

http://www.hometheaterhifi.com/best-of-awards/521-secrets-be st-of-2008-product-awards.html

http://www.hometheaterhifi.com/power-amplifiers/496.html?tas k=view

edit: evt. kunne du jo prøve at oprette en tråd på emotivalounge.com og spørge til råds.

Hov det må du undskylde, jeg huskede det som om det bla. var dig der var med til at lave testen .

Men tak for linksne, dem vil jeg da kigge lidt mere på.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg kan huske at have l�st om to der gik fra Sunfire til Emotiva. Begge sagde at de var overraskede over hvor k�ligt Emotivas forst�rkere opererer. Den ene sagde at hans Sunfire blev s� varm, at det ikke var rart at r�re ved den.

Men det skal ogs� lige n�vnes at Emotivas forst�rkere er s�rdeles k�lige, og derfor giver det mening at Sunfires er varmere. Om de er kritisk meget varmere, eller bare gennemsnitligt varmere ved jeg selvf�lgelig ikke.

Men det er jo selvf�lgelig ikke f�rsteh�ndsoplevelser, jeg ligger inde med. Men hvis der er nogen har p� forum, der har Sunfire udstyr, kan de jo lige byde ind.

Jeg har aldrig nogensinde oplevet en Sunfire blive mere en bare håndlun. De er ultrakølige og kan faktisk placeres i et lukket skab.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Clploug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ikke kunne sige hvad du skal vælge, da jeg ikke har hørt Emotiva. Men jeg synes bestemt også at de har nogle interessante produkter. Glæder mig især til at deres surround processor kommer til salg.

Men jeg synes at du kraftigt skal overveje den 5 kanals Sunfire der er på tilbud:

Theater Grand Signature 5x400w 8 ohm
Silver og sort. 4 stk tilbage. Ny i lukket kasse.
Vejl. Kr. 35000,-. Sidste stk kun Kr. 15000,-.*

Der har du også mulighed for bi-amping af dine fronter og det er seriøs value for money.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Clploug skrev:
Jeg skal ikke kunne sige hvad du skal vælge, da jeg ikke har hørt Emotiva. Men jeg synes bestemt også at de har nogle interessante produkter. Glæder mig især til at deres surround processor kommer til salg.

Men jeg synes at du kraftigt skal overveje den 5 kanals Sunfire der er på tilbud:

Theater Grand Signature 5x400w 8 ohm
Silver og sort. 4 stk tilbage. Ny i lukket kasse.
Vejl. Kr. 35000,-. Sidste stk kun Kr. 15000,-.*

Der har du også mulighed for bi-amping af dine fronter og det er seriøs value for money.

Den er også blandt kandidaterne - men som sagt så er Emotiva sindsygt billigt sammenlignet med Sunfire - og derfor også en oplagt kandidat. Om den så kan følge med lydmæssigt det ved jeg jo så ikke.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Det er jo helt forfærdeligt. Jo mere jeg læser om Emotia jo mere besvær har jeg med at beslutte mig. De får jo nogle sindsygt gode anmeldelser. Det hjælper ikke lige frem på at jeg kan beslutte mig for en af dem .

Jeg synes også Sunfire lyder godt, det er helt sikkert. Meget varm lyd efter min mening. På papiret har de jo også nogle virkeligt gode specifikationer - noget bedre en Emotiva så vidt jeg kan se. Men en ting er specifikationer en anden ting er hvordan de lyder i virkeligheden. Det kunne være virkelig fedt at lave en A/B test mellem de to. Jeg har kigget lidt på en brugt Sunfire Signature 600~2 som High Sound sælger til 12000 kr, og det er også den eller en SPRIT NY XPA-2 valget står mellem pt. Prismæssigt er der en verden til forskel, men jeg kan ikke gøre op med mig selv om det kan betale sig at give de 6000 kr ekstra for den brugte Sunfire . De er måske bedre givet ud på noget andet udstyr.

Det skal lige siges at jeg oprindelig gik fra en NAD S250, og jeg selvfølgeligt ikke ønsker noget der er "dårligere". Men jeg har meget svært ved at finde ud af om en Emotiva vil skuffe mig.

WHAT TO CHOOSE?

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Tja, jeg har selv haft en NAD S300, og dér er jeg ikke i tvivl om hvad jeg foretrækker 

Skulle du ende op med en XPA-2 og fortryde det, kan det gensælges med et tab på få hundrede kroner. Jeg ved at brugeren Sejrup har haft købt en XPA-5, som han af boligmæssige grunde ikke fik brug for. Han satte vist 300-400 kroner til i processen.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så skyde på at dit svar stadig er Emotiva . Synes jeg læste at de var meget strømkrævende og at de i en af anmeldelserne skrev at man næsten skulle have sin egen gruppe til dem. Er det noget du kan bekræfte?

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan love dig at en XPA-2 med 2x250W trækker væsentligt mindre strøm end en Sunfire med 5x400W. Lidt forsimplet er det jo købmandsregning. Hvis en klasse A/B forstærker kan levere 2x250W med en effektivitet på ~60% skal den jo bruge godt 800W. Med EU-strøm svarer det til ca. 3,5A. Der kan måske være peaks, hvor den trækker mere, men så skal der virkelig også være knald på.

Så nej, jeg synes ikke den skal på en seperat sikringgruppe i EU. Det er måske mere aktuelt i USA hvor de jo har en lavere spænding i nettet.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Sunfires konstruktion gør at den ikke bruger lige så meget strøm som en almindelig klasse A/B. Det er også en af årsagerne til at den ikke benytter køleribber. Der ligger en langt whitepaper omkring konstruktionen af dem, hvor konceptet er forklaret i detaljer. Nu kender jeg dog ikke det reele strømforbrug, men i forhold til konstruktionen osv, så bør den faktisk bruge mindre end de fleste andre forstærkere her under Emotiva.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Sunfires konstruktion g�r at den ikke bruger lige s� meget str�m som en almindelig klasse A/B. Det er ogs� en af �rsagerne til at den ikke benytter k�leribber. Der ligger en langt whitepaper omkring konstruktionen af dem, hvor konceptet er forklaret i detaljer. Nu kender jeg dog ikke det reele str�mforbrug, men i forhold til konstruktionen osv, s� b�r den faktisk bruge mindre end de fleste andre forst�rkere her under Emotiva.

Er det en klasse H forstærker? I så fald kan du nok forvente en effektivitet omkring de 70 i stedet. Men det rykker jo ikke vildt ved billedet.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg kender faktisk ikke deres klasse, jeg har kun læst om princippet i hvordan de fungerer.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes