Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 13:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Sunfire Signature 600 - Emotiva - andet? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clploug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at du er nået til at punkt, hvor det er dig og kun dig der kan tage en beslutning 

Der vil altid være for og imod og folk vil have forskellige mening, hvilket også er kommet fint til udtryk i denne her tråd.

Så du må mærke efter i maven og så kaste dine penge efter det

Torben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

En Sunfire er en klasse A/B hvor den selv regulere netdelen. Jeg har selv en Sunfire 5x400 watt hvor jeg bruger 2 kanaler til front og 2 kanaler til sub. Jeg har målt at den bruger omkring 70 watt ved normal musiklytning. Og det med varme er ikke noget problem, selvom min står i et skab hvor jeg godt nok har fjernet bagpladen, men der er slet ingen varme problemer.

Mvh
Torben

Til top Vis Torben's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Clploug skrev:
Jeg tror at du er nået til at punkt, hvor det er dig og kun dig der kan tage en beslutning 

Der vil altid være for og imod og folk vil have forskellige mening, hvilket også er kommet fint til udtryk i denne her tråd.

Så du må mærke efter i maven og så kaste dine penge efter det

Ja det er lidt det som er problemet. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at jeg vil blive glad for dem begge. Jeg har bidt mig meget mærke i specifikationerne, da det har været det eneste jeg har kunne sammenligne dem på nu her. Skal man gå meget op i signal til støjforholdet på dem? Sunfiren ligger på ca. 118 dB hvor Emotiva ligger på omkring 100 dB.

Jeg har samlet 12.000 kr at kaste efter bedre lyd, lige pt. Og jeg tror min reciever pt. er det svageste led (Denon AVR-3803 - en gammel sag efterhånden). Vil mine penge være bedre givet ud på en ny reciever/forstærker og så tage den billigere Emotiva effektblok?

Jeg har også holdt lidt for øje at der på et tidspunkt vil komme yderligere en opgradering, men det er nok 2-3 år ude i fremtiden som det ser ud nu.

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Et støjforhold på 100db er efter min mening dårligt.. Jeg kører selv med forholdvis billige PA-amps, som har bedre støjforhold!

Jeg ville uden tvivl vælge Sunfire ampen. Især hvis du langtidssigtet vil have et bedre system. Hvis du vælger løsningen med en billig amp og ny receiver vil du alligevel skulle skifte begge ud efter noget tid når du vil opgradere. Bruger du alle pengene på en kvalitets-amp har du mere til rådighed, når du engang skal skifte receiver ud. Desuden sker der så meget på receiver/processor-fronten i forhold til effekt-delen, at hvis du først vil opgradere igen om 2-3 år, så vil den receiver du køber i dag være forældet til den tid, hvorimod Sunfire-amp'en stadig vil stå stærkt.

Det skal dog lige siges, at jeg ikke har hørt nogle af produkterne. Jeg taler udelukkende på baggrund af specs og omtale.

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har godt nok svært ved at forstå den måde emotiva opgiver støjforholdet. Der står eksempelvis to opgivelser ved deres monoblok. Den ene er lavere end XPA-2's opgivelse den anden er væsentligt højere. XPA-5 er ligeledes opgivet til 111 dB. Kan det virkelig passe at det skulle være bedre på en 5-kanals?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes