Så skete der lidt igen. Jeg sad og kiggede lidt på nettet. og tænkte det der clock-værk, hvad er det egentligt for noget. Så
jeg greb knoglen og ringede til Lars Clausen fra Newclassd. Og fik en fin forklaring på hvad jeg kunne gøre med magicen.
Han undrede sig også lidt over dens design. Den er jo heller ikke ligefrem verdens bedste dac. Men jeg forklarede ham min
situation. at det nu engang var den dac jeg havde... og det derfor var interessant for mig at prøve hvor langt jeg kunne
komme for færrest penge, med lidt knofedt og vilje. Så han fortalte at han havde nogle clock's liggende, som folk åbenbart
var bange for at købe da de var lidt billige. han har vist nok 500 på lager. Det viste sig at være en fin lille ocsillator med
dedikeret forsyning påbygget et fint lille print. det skal blot have 9-24 volt dc og sender derefter 3.3 eller 5 volt clock ud med
en given frekvens, som man forudbestemmer. Og det bedste af det hele. den koster kun 299 kr.
Jeg fik en bestilt da jeg ikke kunne se at det kunne skade. Og da den kom ind ad døren i går, så lignede den fuldstændigt
denne her:
http://newclassd.com/index.php?page=20
Den jeg har fået har godt nok ikke en trafo på udgangen, således at digital ground og forsynings ground er adskilt. Men
ellers ligner den til forveksling.
Nå... ikke mere snik snak.... i med skidtet. Jeg har givet den 15 volt fra den ene 7815 der forsyner op-amps'ne. Den
trækker ca 20ma. så det går nok. Og så loddede jeg den originale clock ud og målte mig frem til hvad der var hvad. Strøm
på og alt lyste som det skulle. På med musikken og derefter gik det bare hånd i hånd. Jeg fornemmer ikke den store
forbedring i diskanten i form af mere blødhed. men oplever til gengæld en del flere detaljer. Lidt som jeg husker det fra
Benchmarken som jeg lånte på et tidspunkt. Men så komme vi til bassen. jeg havde ikke forventet en forbedring her. Men
hold da op hvor er den dybe bas blevet stram og dyb. Med Benchmarken var bassen også meget stram, men virkede
nærmest som om den manglede lidt magt. Med den moddede dac magic, er der bare den bedste bas, som jeg længe har
hørt. Dyyyb, stram, fast og solid. Det giver en helt anden form for liv til popmusik. Virkelig positivt overrasket.
Men nu skal jeg lige ha lyttet lidt mere... kun haft den til i ca 2.5 time nu. men musiknumre der før var lidt for "fede" i bassen
og anslog uheldige room-nodes... er nu blevet kraftigt forbedret. Fedt!
Man kan ihvertfald ikke klantre de små 5532'ere for at levere dårlig bas. Måske andre opamps er bedre i toppen, men hvis
de også er bedre i bassen... så kan jeg vist kun glæde mig endnu mere
Skal lige høre en plade mere før det er sengetid. Over and out for i dag - fra en glad mand