Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Airport Express, erfaringer søges? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 11:35 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg har længe gået med tanken om at anskaffe mig en såkaldt "Apple Airport Express", da jeg godt kunne tænke mig at høre musik trådløst.

Jeg vil primært komme til at høre musik gennem "Spotify" og derfor får jeg brug for programmet "Airfoil"

Har folk gode erfaringer med Apple Airport Express? Airfoil?

Jeg har læst lidt omkring, der vil opstå flere sekunders forsinkelser mellem lyden fra computeren og AE boksen? Nogen der kan bekræfte det?

Jeg skal primært bruge det til Musik.

Jeg kan ikke klare, hvis der er for meget forsinkelse og "lag".

På forhånd tak

PS. Jeg har søgt i forummet og ikke fundet frem til et fyldestgørende svar.
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Jeg forsøgte en trådløs løsning med Airport Express, men måtte opgive. Jeg boede da i en 2-vær i alm 4-etagers murstensbygning i KBH. Jeg havde Mac Mini i det ene rum og AE tilsluttet aktive højttalere med optisk kabel. Det funkede ikke. Ofte stop i lyden på 20-30-40 sek. Om det var væggene eller de mange trådløse netværk og el-apparater i ejendommen aner jeg ikke. Jeg prøvede alt, hvad jeg kunne læse mig til på nettet (skift af netværk osv), men intet hjalp. Min løsning var et optisk kabel direkte fra Mac Mini (afspilleren) til mine højttalere, dvs. en kablet løsning.
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

PalleRaa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har et appleTV2 som jo svarer ret meget til en AirPort express. Jeg har ingen problemer, men det er rigtigt at der er
forsinkelse ved lyd. Både ved brug af Airfoil og Apple's eget AirPlay. Dog ikke mere end et par sekundter. Sidder man konstant
og skifter sang vil det naturligvis virke irriterende, men lytter man til 5-7 numre af gangen opdager man det ikke.
Til top Vis PalleRaa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PalleRaa

eag1
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Må desvære også melde med dårlige erfaringer. Oplevede det samme som terp2004. Ofte dropout i lyden. Endte med at købe
en dac og køre nu usb fra min mac til dac. Min mac stod ca 3 meter fra airport'en i samme rum.
Til top Vis eag1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af eag1

El Dueño
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Mange tak for jeres hurtige svar - Det ser ud til at en Apple AirPort Express ikke vil kunne leve op til mine forventninger. Jeg må leve med et kablet setup indtil der kommet noget bedre :) 
Til top Vis El Dueño's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af El Dueño Besøg El Dueño's Websted

BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har meget gode erfaringer med AE og Airfoil. Den kombi har aldrig svigtet mig, dog er der de omtalte par sekunders
forsinkelse, men fx. EyeTV og Airfoil arbejder sammen, så lyd og billede passer sammen, når jeg sender TV-lyd til anlægget.
Med Spotify er det alletiders - overvejer dog en SB Touch ved anlægget for at være fri for at varme Mac'en op.

AE i sig selv lyder dog ikke ret godt på den analoge udgang.

/BJ
Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes