| Sendt: 18 Oktober 2011 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa drenge og piger
Jeg, som så mange andre, er ejer af et Apple TV2 der er sat til min store klodsede surround receiver og det spiller som en
drøm :)
Nu kunne jeg godt tænke mig at udvide AirPlay oplevelsen til arbejdsværelset. Men hvor hylen finder jeg enten nogle gode
(pæne) højttalere med optisk indgang eller en mindre (men god) forstærker der snupper optisk ind?
Jeg er naturligvis ikke interesseret i bilka-løsninger med store surround-"oplevelse". Derimod en lille lækker forstæker
(20cmx20cmx10cm) forstærker uden så meget ballade der bare snupper mit optiske signal, har en fornuftig DAC og spiller
et par mellemstore podspeakers til den store guldmedalje. Jeg har fundet flg. hos Hifi Klubben
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/forstarker/argon_ da2-digital-usb-_forstarker.htm
Men da kan da ikke passe det er den eneste der findes? Kan det? Desuden står der ikke et pip om størrelsen, men den
virker dog fornuftig.
De aktive højttalere med optisk ind er der vist desværre langt imellem og dem der findes er enten sindsygt dyre eller har det
klassiske "monitor"-look. Og det går desværre ikke.
Eftersom Apple pumber ATV og Airport express'er ud i million-vis og hyper deres AirPlay som det nye sort undre det mig at
det skal være så vanskeligt at komme de sidste stykke vej til en ordentlig løsning.
|