Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Hvilke modeller er det som bliver lanceret i Juli? Hvis der først kommer 1080p-modeller i September, hvorledes adskiller Juli-modellerne sig så fra Juni-modellerne??

"Pioneer Sverige skickade inte ut något pris vid förfrågan utan hänvisar till sina återförsäljare. Har fått ett pris på 428XD på 27kSEK.

De första modellerna kommer ut i butik under juni och de med inbyggd digitalmottagare under juli."

Måske er det svaret. 
Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Hvis en PDP-5080HD i USA koster godt 19.000 - tør man så ikke håbe på en dansk markedspris i nærheden af 25.000 hos de biligste?
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Av Precision:

Kribler det ikke som gal i dine fingre efter at få lov at pille ved de nye G8-modeller? Sådan et avanceret stykke legetøj må være en julegave uden lige.

Nu er jeg jo ret priviligeret hvad "legetøj" angår - når man allerede har set 60" prototypen af den i Las Vegas i januar, og iøvrigt har fordrevet "ventetiden" med at lege med projektorer i 50-100k klassen og andre sjove ting, så må jeg bedrøve dig med at man godt kan sove om natten mens man venter...

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:58 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Jeg tror at surprisen måske var Optimum Mode, lyder meget spændende!

"...Optimum mode that automatically processes images based on the signal and room conditions. Optimum mode can detect the difference between a news program, cartoon, sporting event, music video or other content based on the signal. It also detects the room lighting condition. Using internal intelligence, it adjusts the parameters that are used to process the image, optimizing it for the viewer."

Udover en føler på forsiden at TV'et der "holder øje" med om du har lys på eller ej i stuen, gardiner nede eller oppe, så analyserer den også hvad du ser, sport f.eks. kræver en anden indstilling end en film osv.

Ligefrem at kalde det "spændende" er måske så meget sagt - det er den samme pop-gøgl funktion som næsten alle andre tv på markedet også har, Pioneer er bare først nu faldet for fristelsen til at implementere det. Det mest spændende ved den slags funktioner er at slå dem fra. Pioneer har heldigvis fattet at en god indstilling og en pop-gøgl indstilling der sælger godt i supermarkederne, ikke behøver udelukke hinanden, så for min skyld må de læsse lige så mange af den slags funktioner på de vil, bare jeg får lov til at slå dem fra igen.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 09 Maj 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Hvis en PDP-5080HD i USA koster godt 19.000 - tør man så ikke håbe på en dansk markedspris i nærheden af 25.000 hos de biligste?

Der er meget dårlig sammenhæng mellem priserne inden for de enkelte modeller fra USA til Europa, hvilket først og fremmest skyldes at de store størrelser i USA står for en langt større andel af salget.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 09 Maj 2007 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Men der må da blive solgt langt flere 50" idag end for f.eks 1-2 år siden i forhold til 42", jeg har selv en 436 og ville ikke kunde finde på at købe en 42", mest pga. den indbyggede højttaler, jeg synes et 436 er et flottere tv end et 427, derfor vil jeg have en 50" næste gang, ved bare ikke helt om man skal tage en 508 her omkring release eller om man skal vente f.eks 6 måneder hvor en full hd 50" forhåbentlig er blevet lidt billigere. men vi må jo vente og se hvad prisforskellen bliver på de to.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se, at det er blevet posted før i tråden, så her er lidt fra Pioneers amerikanske side om de nye modeller:
http://www.pioneerelectronics.com/pna/v3/pg/press/release/de tail/0,,2076_310069589_441157918,00.html

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Ayla skrev:

Jeg tror at surprisen måske var Optimum Mode, lyder meget spændende!

"...Optimum mode that automatically processes images based on the signal and room conditions. Optimum mode can detect the difference between a news program, cartoon, sporting event, music video or other content based on the signal. It also detects the room lighting condition. Using internal intelligence, it adjusts the parameters that are used to process the image, optimizing it for the viewer."

Udover en føler på forsiden at TV'et der "holder øje" med om du har lys på eller ej i stuen, gardiner nede eller oppe, så analyserer den også hvad du ser, sport f.eks. kræver en anden indstilling end en film osv.

Ligefrem at kalde det "spændende" er måske så meget sagt - det er den samme pop-gøgl funktion som næsten alle andre tv på markedet også har, Pioneer er bare først nu faldet for fristelsen til at implementere det. Det mest spændende ved den slags funktioner er at slå dem fra. Pioneer har heldigvis fattet at en god indstilling og en pop-gøgl indstilling der sælger godt i supermarkederne, ikke behøver udelukke hinanden, så for min skyld må de læsse lige så mange af den slags funktioner på de vil, bare jeg får lov til at slå dem fra igen.

Det er vel spændende hvis det virker og virker godt.

Hvis de kun tilbyder funktionen på topmodellerne og topmodellerne samtidig er dem der har ISF kalibreringsmulighed, så vil jeg tro at funktionen sagtens vil kunne virke uden at det går ud over billedkvaliteten.

Ihvertfald synes jeg, at man skal være forsigtig med at dømme funktioner som pop-gøgl, når ingen har set dem i funktion endnu.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Mht. de danske priser:

Jeg har lige fået en melding om, at de bliver offentliggjort i forbindelse med den danske pressemeddelelse, som der arbejdes på.

Der kan altså således ikke gå så lang tid endnu.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Det må næsten betyde at priserne dukker op idag. I USA havde de pressemeddelsen dagen efter præsentationen i Rom og så langsomme er vi vel heller ikke.

Priserne må gerne minde om disse estimater:

http://www.hdtvtest.co.uk/news/2007/05/09/pioneer-pdp428xd-p redictions/

og gerne overgå dem , men herhjemme blive de formentlig dyrere idet vi skal op i 25% moms og ikke 17,5% som det ser ud til i England.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Det er vel spændende hvis det virker og virker godt.

Som jeg ser det er det en funktion der ikke KAN virke, men det afhænger naturligvis af éns synspunkt på hvordan billeder skal gengives. Selve grundtanken om at behandle billederne forskelligt alt efter indholdet, er i direkte modstrid mod den grundlæggende tankegang i korrekt billedgengivelse. Derfor behøver man heller ikke se det i funktion for at kunne udtale sig om hvorvidt det er en fordel eller ej.

Ayla skrev:
Hvis de kun tilbyder funktionen på topmodellerne og topmodellerne samtidig er dem der har ISF kalibreringsmulighed, så vil jeg tro at funktionen sagtens vil kunne virke uden at det går ud over billedkvaliteten.

Ved en ISF kalibrering vil man netop slå funktionen fra, så de to ting har ikke noget direkte med hinanden at gøre.

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

I hvilke situationer kunne man rent teoretisk have brug for en optimum funktion? Jeg har aldrig i min tid som plasma-ejer tænk: "uha, om bare man kunne justere sin lysstyrke/konstrast ratio automatisk".

Jeg tænker mere, hvad ligger bag denne tanke fra Pioneers side?
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Ayla de billeder du spørger om i avsforum.com er fra her (gætter på det er dig):

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=517724&p age=11

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
I hvilke situationer kunne man rent teoretisk have brug for en optimum funktion? Jeg har aldrig i min tid som plasma-ejer tænk: "uha, om bare man kunne justere sin lysstyrke/konstrast ratio automatisk".

Jeg tænker mere, hvad ligger bag denne tanke fra Pioneers side?

Jeg ser tit TV i forskellige lysomgivelser.

Nogle gange har jeg en lampe tændt og gardiner halvt nede, andre gange er alle gardiner helt nede, nogle gange har jeg flere lamper, levende lys, osv.

Så for mig, der skifter lysforholdende ofte i løbet af dagen, derfor ville jeg godt kunne have brug for funktionen, så TV'et løbende tilpasser sig, hvis den altså ikke "ødelægger" billedkvaliteten.

Samtidig skal jeg også have ISF kalibreret mit nye TV, så det kan være, efter hvad Otto siger, at jeg ikke kan bruge funktionen af den grund.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Tak for linket figo

PS. Her er et par nye "Kuro" reklamer, til os der venter spændt på Pioneer nyheder :)

http://gizmodo.com/gadgets/notag/adwatch-pioneers-project-ku ro-lcd+killing-plasma-tech-258859.php

PPS. Her et billede fra showet i Rom. Sort ser godt nok sort ud (selvom man ikke kan bedømme ud fra billeder, jeg ved det godt ;) )

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

PPS. Her et billede fra showet i Rom. Sort ser godt nok sort ud (selvom man ikke kan bedømme ud fra billeder, jeg ved det godt ;) )

Psykologi er en herlig ting. Uanset hvor meget man udmærket godt ved at et screenshot ikke kan bruges til at bedømme noget som helst, så påvirker det nu engang éns opfattelse alligevel når man ser dem. Det svarer lidt til dem der siger at de udmærket godt ved at det er ligegyldigt hvor mange watt en forstærker har - de vil bare gerne lige vide det alligevel.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har også set en del billeder på nettet gennem tiderne hvor sort er sort, men kun på billederne vel og mærke, ikke i butikkerne!! Men noget siger mig at det er anderledes med disse nye plasma tv .

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Jeg ser tit TV i forskellige lysomgivelser.

Nogle gange har jeg en lampe tændt og gardiner halvt nede, andre gange er alle gardiner helt nede, nogle gange har jeg flere lamper, levende lys, osv.

Så for mig, der skifter lysforholdende ofte i løbet af dagen, derfor ville jeg godt kunne have brug for funktionen, så TV'et løbende tilpasser sig, hvis den altså ikke "ødelægger" billedkvaliteten.

Dén del af funktionen er sådan set slet ikke så dum, hvis den ellers implementeres ordentligt. Det er tanken om at justere billedet efter indholdet, den er gal med.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 10 Maj 2007 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:
Jeg har også set en del billeder på nettet gennem tiderne hvor sort er sort, men kun på billederne vel og mærke, ikke i butikerne!! Men noget siger mig at det er anderledes med disse nye plasma tv .

Helt sikkert, jeg har jo set prototypen live, og det er godt nok swuodt! Screenshots er ubrugelige, for det første fordi "sort" er mere afhængig af lukkertiden end af hvordan det rent faktisk ser ud, for det andet fordi dén skærm du ser screenshot'et på i sagens natur vil afgøre hvordan det ser ud. Screenshots kan bruges til at illustrere bestemte detaljer, såsom screen-door, men kan på ingen måde bruges til at vurdere billedkvalitet.

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes