Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 23:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Njaa man kan måske godt ja... Måske...
Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Hvis de ovennævnte priser holder stik er det jo til at lukke op og s***e i.

over 30k for et 508xd, det holder slet ikke når man kan få et 278 for under 20k, men det kan selvfølgelig også være at de bliver lidt billigere i tyskland, men hvor meget billiger....?

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Ayla skrev:
PS. Har lige læst et andet sted, at Pioneer 1080p 50" vil have det bedste sort niveau af alle modellerne.

Hvorhenne? kom lige med et link.

Jep, selvfølgelig, når du spørger så pænt
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=782695&p age=93&pp=30

PS. Fjern mellemrummet i linket.

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Jeg synes der mangler priser på de sidste to FullHD modeller? Eller har jeg kigget forkert på Pioneers info?

En af de nye 60" fra LG kan fås til ca. 33.000 kr. eller det halve af Pioneers danske pris for en 60". Spørgsmålet er om Pioneers skærme giver mest value for money (pris kontra ydelse/ størrelse), ingen tvivl om at de nok giver det bedste billed. LGs 60" med FullHD:

http://www.iishop.be/60pf95-p-518.html

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

At påstå Pioneer er Panasonic underlegen er decideret dumt. Ikke et ondt ord om Panasonic, men de når ikke deres rivaliserende producent, Pioneer, til sokkeholderne. På generelt plan snakker vi desuden om TV i helt forskellige prisklasser!

Tilbage til den virkelige verden:

Hvad er forskellen på PDP-5080XD og PDP-508XD - udover kr.2000 i prisforskel?

Derudover skal jeg lige høre hvilken model i refererer til når I siger Pana FHD vs. Pio 768p? Der er både Panasonic PZ700 og PZ750, som begge er FHD. Det bliver spændende at se hvilket TV, der viser sig bedre, da de meget muligt vil befinde sig i samme prisklasse.
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
At påstå at Pioneer er Panasonic underlegen er decideret dumt. Ikke et ondt ord om Panasonic, men de når ikke deres rivaliserende producent, Pioneer, til sokkeholderne. På generelt plan snakker vi desuden om TV i helt forskellige prisklasser!

Derudover skal jeg lige høre hvilken model i refererer til når I siger Pana FHD vs. Pio 768p? Der er både Panasonic PZ700 og PZ750, som begge er FHD. Det bliver spændende at se hvilket TV, der viser sig bedre, da de vil befinde sig i samme prisklasse.

Jaja, så meget for at kaste lidt humor ind i religionskrigen, men man ved jo det er farligt.

Men det er altså klogt at sige "Panasonic, men de når ikke deres rivaliserende producent, Pioneer, til sokkeholderne" .

Jeg synes bare det er lidt morsomt når man kommer ud og taler om forbedringer/differencer som nok mere er teoretiske end direkte synlige/hørbare.

Indrømmet har ikke set nogen af de omtalte TV, men efterhånden er de tekniske data vel ved at være så høje/flotte, at almindelig bruger som jeg får mere end svært ved at se forskel.

Det bliver lidt lige som "min Porsche kan kører 380 km/t, haha din Ferrari kan kun køre 378 km/t."

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
texe skrev:
At påstå at Pioneer er Panasonic underlegen er decideret dumt. Ikke et ondt ord om Panasonic, men de når ikke deres rivaliserende producent, Pioneer, til sokkeholderne. På generelt plan snakker vi desuden om TV i helt forskellige prisklasser!

Derudover skal jeg lige høre hvilken model i refererer til når I siger Pana FHD vs. Pio 768p? Der er både Panasonic PZ700 og PZ750, som begge er FHD. Det bliver spændende at se hvilket TV, der viser sig bedre, da de vil befinde sig i samme prisklasse.

Jaja, så meget for at kaste lidt humor ind i religionskrigen, men man ved jo det er farligt.

Men det er altså klogt at sige "Panasonic, men de når ikke deres rivaliserende producent, Pioneer, til sokkeholderne" .

Jeg synes bare det er lidt morsomt når man kommer ud og taler om forbedringer/differencer som nok mere er teoretiske end direkte synlige/hørbare.

Indrømmet har ikke set nogen af de omtalte TV, men efterhånden er de tekniske data vel ved at være så høje/flotte, at almindelig bruger som jeg får mere end svært ved at se forskel.

Det bliver lidt lige som "min Porsche kan kører 380 km/t, haha din Ferrari kan kun køre 378 km/t."

vil da umiddelbart vurdere at et bedre sortnivue på 80%ikke er til at overse
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

vil da umiddelbart vurdere at et bedre sortnivue på 80%ikke er til at overse[/QUOTE]

Alt er jo realtivt .

Hvis du har et noget nær perfekt sortniveau, som jeg synes både Panasonic og Pioneer allerede har nu, er det måske sparsomt hvor meget det har at sige med det øgede sortniveau.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Citér:

Enig!

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
p.las skrev:

Alt er jo realtivt .

Hvis du har et noget nær perfekt sortniveau, som jeg synes både Panasonic og Pioneer allerede har nu, er det måske sparsomt hvor meget det har at sige med det øgede sortniveau.

Folk, der rent faktisk har set de nye Pioneer, siger at det bestemt er til at se, at det er en mindre revolution. Og det er folk, der har forstand på det de taler om (siger ikke at du ikke har det). Men det er nogle garvede folk i branchen der har kommet med de udtalelser.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Hans J skrev:
p.las skrev:

Alt er jo realtivt .

Folk, der rent faktisk har set de nye Pioneer, siger at det bestemt er til at se, at det er en mindre revolution. Og det er folk, der har forstand på det de taler om (siger ikke at du ikke har det). Men det er nogle garvede folk i branchen der har kommet med de udtalelser.
[/QUOTE]

Ja, de har været ansat i mange år hos Pioneer .

Nej, det bliver da spændende, at se dem live.

Hvis det er en revolution så vil ethvert billedmateriale skille sig ud på denne skærm, og ikke bare lige det 2367.sekund i Spiderman 3.

Men spændende er det, og med de priser passer det også med at mit næsten nye Pana skal udskiftes når prisen kommer ned på "mit" leje .

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Hans J:

Jeg kunne ikke erklære mig mere uenig. Der er et relativt stort skel mellem Panasonic og Pioneer. Dette er både i kvalitet og pris, hvilket ikke er mærkeligt da de henvender sig til to forskellige forbrugergrupper. Alt andet lige virker det mere som et tilfælde af at folk agter at beskytte deres eget valg af skærm, fremfor at se på de reelle forskelle i skærmene. Fuldstændig som vi ser det i Plasma vs. LCD-krigen.

Ydermere handler det heller ikke om hvem-der-er-bedst, da Pioneer og Panasonic, som allerede nævnt, ikke egner sig til at gå head-to-head. Du betaler mere for Pioneer, og kan derved også forvente et bedre TV. At man vil diskutere bang-for-the-buck samt kvalitet til pris ratioen er en HELT anden sag.

Det skal nævnes at jeg ikke ejer en skærm fra hverken af de to producenter.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Nu har Pioneer altså også plasma i andre prisklasser. 

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Ang. sortniveau:

Ved godt det kun er en enkelt parameter, men alligevel:

Schwarzwert Hier erreicht das Panasonic Plasma neue Bestwerte und steht momentan konkurrenzlos dar. Ganz gleich, ob mittels Komponente, HDMI oder Scart-RGB: Der Schwarzwert ist brillant. Somit ermöglicht der TH42PV60 auch bei Sequenzen, die mitten in der Nacht spielen, ein hohes visuelles Vergnügen. Gesamtnote: Hervorragend  Der Pioneer ist zwar nach wie vor ein Plasmabildschirm mit sehr gutem Schwarzwert, hat aber im TH42PV60 klar seinen Meister gefunden. Im direkten Vergleich wirkt das Schwarz des Panasonics sichtbar intensiver und satter. Gesamtnote: Sehr gut - ausgezeichnet. 

Så med de 80% sortniveauforbedring er Pioneer ved at være på niveau med Panasonic igen

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
p.las skrev:

Alt er jo realtivt .

[/QUOTE] har selv pioneer 436 pt.Har dog bestilt en ny når de kommer .Ang sortniveu,jeg syntes ikke sortniveuet er godt nok som det er nu,så det er absolut ikke en uvæsentlig ting at det er blevet bedre
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Fordi Pioneer primært sælger deres G8-modeller på forbedret sortniveau, så tror jeg utvivlsomt vi kan forvente adskillige andre forbedringer. Det er en no-brainer i mine øjne.

Selvf. er der ingen der siger at G8 vil revolutionere noget som heltst, og jeg skal personligt være den første til at købe et FHD Panasonic hvis det viser sig at dette outperformer sin prismæssige pendant: G8 768p.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Så med de 80% sortniveauforbedring er Pioneer ved at være på niveau med Panasonic igen

Hvad med at lytte til de folk der rent faktisk har set skærmene - enten på CES eller på ugens pressemøde.

Hvis du i øvrigt har så meget imod Pioneer, hvorfor blander du dig så i diverse Pioneer tråde?

Måske du skulle følge din egen signatur.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Fordi Pioneer primært sælger deres G8-modeller på forbedret sortniveau, så tror jeg utvivlsomt vi kan forvente adskillige andre forbedringer. Det er en no-brainer i mine øjne.

Selvf. er der ingen der siger at G8 vil revolutionere noget som heltst, og jeg skal personligt være den første til at købe et FHD Panasonic hvis det viser sig at dette outperformer sin prismæssige pendant: G8 768p.

Jeg er ikke specielt for Panasonic eller imod Pioneer .

Jeg køber det som levere i MINE øjne det bedste billede til den pris JEG vil give.

Priserne er vel mere eller mindre gæt, der er jo også stor forskel hvad de reelle salgspriser bliver.

Jeg vil tro et +50" vil have gavn af 1920x1080 opløsning, hvis den bagved liggende teknik kan håndtere det ordentligt, men det vil tiden jo vise.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Der er ingen tvivl om, at jeg tror meget på de nye Pioneer. Jeg læser alt jeg kan finde om dem og har mere eller mindre besluttet mig for at det er Pioneer jeg skal have (uden at have set det).

Derfor er det jo også nærliggende, at man prøver at "beskytte" de valg man har truffet.

Men, når det er sagt, så er det et Panasonic 42" plasma jeg har lige nu og det er simpelthen IKKE godt nok til at vise sort f.eks. og farverne halter også lidt. Det er deres pro model, TH-42PHD8, som ellers er et glimrende TV, som jeg har.

Jeg er IKKE i tvivl om, at de nye Pioneer vil blive Meget bedre og også være den ekstra pris værd. De vil samtidig være et stort skridt foran Panasonic, som jo selv har sagt at deres Super Plasma/Plasma 2.0 (de har delt patent sammen med Pioneer) først vil komme i 2008 formodentlig.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
texe skrev:

Jeg er ikke specielt for Panasonic eller imod Pioneer .

Jeg køber det som levere i MINE øjne det bedste billede til den pris JEG vil give.

Priserne er vel mere eller mindre gæt, der er jo også stor forskel hvad de reelle salgspriser bliver.

Jeg vil tro et +50" vil have gavn af 1920x1080 opløsning, hvis den bagved liggende teknik kan håndtere det ordentligt, men det vil tiden jo vise.

Bare husk, at hvis den pris du vil give er f.eks. 10-15.000 kr så er der ingen grundt til at følge Pioneer debatterne, da de altid vil være dyrere end det (ihverfald de første par år).

Så er Panasonic debatterne stedet at være. (du må selvfølgelig læse lige hvad du har lyst til, det er bare et forslag )

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes