| Forfatter |
|
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ang. sortniveau:
Ved godt det kun er en enkelt parameter, men alligevel:
| Schwarzwert |
Hier erreicht das Panasonic Plasma neue Bestwerte und steht
momentan konkurrenzlos dar. Ganz gleich, ob mittels Komponente, HDMI oder
Scart-RGB: Der Schwarzwert ist brillant. Somit ermöglicht der TH42PV60
auch bei Sequenzen, die mitten in der Nacht spielen, ein hohes visuelles
Vergnügen. Gesamtnote: Hervorragend |
Der Pioneer ist zwar nach wie vor ein Plasmabildschirm mit
sehr gutem Schwarzwert, hat aber im TH42PV60 klar seinen Meister gefunden.
Im direkten Vergleich wirkt das Schwarz des Panasonics sichtbar intensiver
und satter. Gesamtnote: Sehr gut - ausgezeichnet. |
Så med de 80% sortniveauforbedring er Pioneer ved at være på niveau med Panasonic igen 
|
|
|
Jeg kan ikke se, hvordan en sammenligning af to gamle modeller Pioneer og Panasonic på nogen måde er relevant i denne tråd? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er IKKE i tvivl om, at de nye Pioneer vil blive Meget bedre og også være den ekstra pris værd. De vil samtidig være et stort skridt foran Panasonic, som jo selv har sagt at deres Super Plasma/Plasma 2.0 (de har delt patent sammen med Pioneer) først vil komme i 2008 formodentlig.
Hej Alya!
Syntes du snuser en masse spændende oplysninger til dig. Hvor finder du disse oplysninger? Jeg har fx aldrig hørt om et flælles Pio/Pana patent.
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milca15 skrev:
Jeg er IKKE i tvivl om, at de nye Pioneer vil blive Meget bedre og også være den ekstra pris værd. De vil samtidig være et stort skridt foran Panasonic, som jo selv har sagt at deres Super Plasma/Plasma 2.0 (de har delt patent sammen med Pioneer) først vil komme i 2008 formodentlig.
Hej Alya!
Syntes du snuser en masse spændende oplysninger til dig. Hvor finder du disse oplysninger? Jeg har fx aldrig hørt om et flælles Pio/Pana patent.
|
|
|
Fra diverse nyhedssider, nogle af dem er der allerede linket til i denne tråd. Men det bedste sted, hvor der virkelig er nogen kloge hoveder der udtaler sig er i denne tråd på 94 sider fra AVS Forum: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=782695&p age=1&pp=30 __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
Så med de 80% sortniveauforbedring er Pioneer ved at være på niveau med Panasonic igen 
|
|
|
Jeg kan ikke se, hvordan en sammenligning af to gamle modeller Pioneer og Panasonic på nogen måde er relevant i denne tråd? [/QUOTE] Ikke på anden måde end, Panasonic i de gamle modeller havde et sortniveau som var meget bedre end Pioneer´s og nu bliver der slået på Pioneer´s 80% forbedring!!!!!!! Så de måske på det område når op på Panasonic. Hold da op hvor er du godt nok Pioneerfarvet i hele hovedet (  ).  __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ayla skrev:
|
|
|
Jeg kan ikke se, hvordan en sammenligning af to gamle modeller Pioneer og Panasonic på nogen måde er relevant i denne tråd?
|
|
|
Ikke på anden måde end, Panasonic i de gamle modeller havde et sortniveau som var meget bedre end Pioneer´s og nu bliver der slået på Pioneer´s 80% forbedring!!!!!!! Så de måske på det område når op på Panasonic. Hold da op hvor er du godt nok Pioneerfarvet i hele hovedet (  ).  [/QUOTE] Ja, jeg har jo selv skrevet at jeg er lidt Pioneer farvet i øjeblikket, selvom jeg har en Panasonic skærm lige nu! Så det er tydeligt at jeg ikke er Anti Panasonic på nogen måde. Vil du ikke prøve at læse nogle af de links der er i tråden her, AVS f.eks. Der er ikke tale om at komme "op på Panasonic niveau". Mange mener at de har været næsten lige og nu kommer Pioneer Langt foran. Læs den info fra folk der har set skærmene - Så ville du ikke skrive som du skriver. Og lad os blive ved at holde god tone ellers kunne man jo tro at du var Panasonicfarvet . --- Dette fra en Pioneer insider f.eks.:
"Quote:
|
Will it put a Panasonic 58-inch 750U in the toilet?
|
Yes. No doubt about it.
" --- 750U er Panasonics absolutte topmodel. Så kan du skrive, at han er Pioneerfarvet osv... Men han er en af de mest respekterede på verdens største AV forum. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kan godt være at det sorte på pana var mere sort ,men pio er mere nyanceret i de mørke farver.det er et valg man må ta,dog foretrækker jeg begge dele som jeg håber ast få med pio 4280xa
|
| Til top |
|
| |
Mortino Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu oz svoret til Pioneer i et godt stykke tid nu, og venter da oz kun på at ku se dem IRL inden jeg anskaffer mig et. Men synes bare priserne er for overdrevet, sådan som de har fremstået til at blive indtil videre, håber virkelig de er prisen værd..!!
Men tjek lige det her - er fra en der har testet det nye Pana TH-50PZ750 ved siden af Pios PRO-FHD1. Lyder til han alt i alt giver Pana bedst credit i dette tilfælde. Ved godt sammenligningen måske ikk er helt fair, da det er Pios 7. G model, men det er jo TRODS alt topmodellen, der er tale om. Her et udlæg af tråden:
The TH-50PZ750 placed side by side with the Pioneer PRO-FHD1 made for an interesting comparison. How did the Panasonic’s image look? In a word: WOW. The overall picture quality excelled in reproducing dark and bright level details with a high contrast ratio.
"The TH-50PZ750’s color accuracy was the best I have seen on a plasma display and it was the only panel evaluated that produces a true red. Comparing the Pioneer when viewing The Fast and Furious Tokyo Drift on HD DVD clearly showed the difference between Panasonic red and Pioneer red. The same car is red on the TH-50PZ750 and orange on the Pioneer. Ditto for the neon signs and lights of the Ginza in Tokyo at night, where red lights appear crimson versus Pioneer’s orange-y reds. Speaking of night scenes, the Panasonic’s deeper blacks revealed details that the Pioneer (and other plasmas) obscured, as if a veil had been lifted off the Pioneer’s panel.
Jay Leno’s blue sport jacket’s pinstripes provided a fine example of the Panasonic’s superior image. Both panels reproduced the pinstripes; but they were more distinct on the TH-50PZ750. The effect is not subtle; five friends performed the side-by-side tests with a variety of source material. They all picked the Panasonic as the best panel.
In conclusion, the Panasonic TH-50PZ750 is simply the best high definition display I have ever reviewed. With a retail of $3999 and an expected street price that will be even lower, I would also consider it a bargain.
Until last week, the Pioneer PRO-FHD1 was $8000. The retail is now $5000, no doubt in response to the imminent release of the TH-50PZ750. Panasonic has set the industry standard in flat panel performance.
The HD Guru awards the Panasonic TH-50PZ750 its highest ♥♥♥♥ recommendation".
http://hdguru.com/?p=100#comment-4184
Desuden er selve designet blevet ændret til et såkaldt 'special' black chrome look, som eftersigende skulle deres nye modeller et mere kvalitetsbevidst look - minder faktisk lidt om Pioneers design, synes jeg - har de stjålet?? 
Billede: http://www.engadgethd.com/2007/03/29/panasonics-new-1080p-pl asmas-priced-and-dated/
Men ja ja, jeg skal i hvert fald selv se dem side om side i aktion før jeg foretager mig noget som helst køb, men tvivler dog stadig stærkt på at Pana kommer op på den højde af Pio, som fyren her i artiklen mener det 
Hvad mener i?
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortino skrev:
Jeg har nu oz svoret til Pioneer i et godt stykke tid nu, og venter da oz kun på at ku se dem IRL inden jeg anskaffer mig et. Men synes bare priserne er for overdrevet, sådan som de har fremstået til at blive indtil videre, håber virkelig de er prisen værd..!!
Men tjek lige det her - er fra en der har testet det nye Pana TH-50PZ750 ved siden af Pios PRO-FHD1. Lyder til han alt i alt giver Pana bedst credit i dette tilfælde. Ved godt sammenligningen måske ikk er helt fair, da det er Pios 7. G model, men det er jo TRODS alt topmodellen, der er tale om. Her et udlæg af tråden:
The TH-50PZ750 placed side by side with the Pioneer PRO-FHD1 made for an interesting comparison. How did the Panasonic’s image look? In a word: WOW. The overall picture quality excelled in reproducing dark and bright level details with a high contrast ratio.
"The TH-50PZ750’s color accuracy was the best I have seen on a plasma display and it was the only panel evaluated that produces a true red. Comparing the Pioneer when viewing The Fast and Furious Tokyo Drift on HD DVD clearly showed the difference between Panasonic red and Pioneer red. The same car is red on the TH-50PZ750 and orange on the Pioneer. Ditto for the neon signs and lights of the Ginza in Tokyo at night, where red lights appear crimson versus Pioneer’s orange-y reds. Speaking of night scenes, the Panasonic’s deeper blacks revealed details that the Pioneer (and other plasmas) obscured, as if a veil had been lifted off the Pioneer’s panel.
Jay Leno’s blue sport jacket’s pinstripes provided a fine example of the Panasonic’s superior image. Both panels reproduced the pinstripes; but they were more distinct on the TH-50PZ750. The effect is not subtle; five friends performed the side-by-side tests with a variety of source material. They all picked the Panasonic as the best panel.
In conclusion, the Panasonic TH-50PZ750 is simply the best high definition display I have ever reviewed. With a retail of $3999 and an expected street price that will be even lower, I would also consider it a bargain.
Until last week, the Pioneer PRO-FHD1 was $8000. The retail is now $5000, no doubt in response to the imminent release of the TH-50PZ750. Panasonic has set the industry standard in flat panel performance.
The HD Guru awards the Panasonic TH-50PZ750 its highest ♥♥♥♥ recommendation".
http://hdguru.com/?p=100#comment-4184
Desuden er selve designet blevet ændret til et såkaldt 'special' black chrome look, som eftersigende skulle deres nye modeller et mere kvalitetsbevidst look - minder faktisk lidt om Pioneers design, synes jeg - har de stjålet?? 
Billede: http://www.engadgethd.com/2007/03/29/panasonics-new-1080p-pl asmas-priced-and-dated/
Men ja ja, jeg skal i hvert fald selv se dem side om side i aktion før jeg foretager mig noget som helst køb, men tvivler dog stadig stærkt på at Pana kommer op på den højde af Pio, som fyren her i artiklen mener det 
Hvad mener i?
|
|
|
Den sammenligning er jo igen, som du selv skriver, en sammenligning mellem FHD1 og 750U. Dvs. en gammel Pioneer model og den bedste Panasonic model der er. Det er bare mindre relevant, når der ikke bare er en lille forkskel på de nye Pioneer og FHD1, men en Stor forskel. F.eks. så er sortniveau dårligere på Pioneers 1080p modeller end på deres 768p modeller f.eks. Nu er det omvendt, sort niveau på de nye Pioneer modeller er bedst på 1080p modellen. Det siger noget om, at teknologien er vendt helt på hovedet og det virkelig er et anderledes plasma TV de kommer med denne gang. De eneste sammenligninger, jeg finder relevante lige nu, er af de nye 8G Pioneer og andre modeller. Det er mest øjenvidne beretninger vi har af støtte os til der i øjeblikket. Men de øjenvidne beretninger siger, at det uden tvivl er det bedste TV på markedet også Panasonic 750U inkluderet! Lige et citat mere fra en fyr der ved hvad han snakker om: "To add on....the 8G 768p Pioneer plasma's minimum luminance is superior
to anything currently available...including the PZ750 series
Panasonics. The 1080p Pioneer 8G plasmas are superior to everything I
just listed."
Dvs. både de nye 768p samt 1080p Pioneer skærme vil have bedre sort niveau end PZ750.
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ikke på anden måde end, Panasonic i de gamle modeller havde et sortniveau som var meget bedre end Pioneer´s og nu bliver
der slået på Pioneer´s 80% forbedring!!!!!!! Så de måske på det område når op på Panasonic.Hold da op hvor er du godt nok Pioneerfarvet i hele
hovedet ( ).  |
|
|
Prøv nu at læse diverse indlæg fra folk der har set skærmene i virkeligheden. Selv Canon med deres (måske) kommende SED burde i fleres øjne
være nervøse.
I øvrigt irriterende at denne tråd skulle blive til en religionskrig.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror ikke der er nogle som har i sinde at starte en religionskrig som sådan. Problemet er at en head-to-head mellem topmodellerne vil have afgørende betydning for hvem der vinder slaget, og dette er derfor uundgåeligt. Som vi allerede har været inde på, vil 768p og PZ750U befinde sig i samme prisklasse og folk vil selvf. købe den bedste. Time will tell, og indtil videre kan vi KUN spekulere.
For at undgå en såkaldt religionskrig må vi så vidt muligt undlade spekulation, og vente til vi har noget konkret at sammenligne med: altså en 768p model fra Pioneer, som vi kan stille op direkte med PX750U.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det noget nyt vedr. den danske pressemeddelelse?
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Maj 2007 kl. 22:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes I er nærige med indlæggende i dag, rødder!
|
| Til top |
|
| |
luis figo Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 456
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 02:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Feeeeeeeeedt 
Hvorfor er der aldrig sådan nogen artikler på hifi4all.dk? Der er det nogengange i High Fidelity men de udkommer jo kun 10 gange om året.
|
| Til top |
|
| |
mikl Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ret interessant med 24Hz afspilning.
Lidt OT: Men hvad nu med HD-DVD'er og blu-ray på mit fladskærmstv (Pana 50PX70) der kun kan afspille 50/60Hz? Laver det automatisk pull-down fra 24Hz til f.eks. 60Hz hvis jeg afspiller en HD-DVD eller Blu-Ray?
/Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Ikke på anden måde end, Panasonic i de gamle modeller havde et sortniveau som var meget bedre end Pioneer´s og nu bliver der slået på Pioneer´s 80% forbedring!!!!!!! Så de måske på det område når op på Panasonic.
|
|
|
Jeg har set Pioneer's 8G præsentation i Vegas, og der er ingen tvivl overhovedet om at Pioneer 8G har _markant_ bedre sort-gengivelse end Panasonic's nuværende modeller, og ud fra præsentationen at dømme også en rigtigt god shadow detail, men det er svært at bedømme under den slags forhold.
Pioneer's 8G har sort på et niveau hvor yderligere forbedring i praksis er ligegyldig. Dvs. med en 1080P plasma med 8G, er opløsning og kontrast på et niveau hvor man kan glemme alt om disse, og koncentrere sig om egentlig _billedkvalitet_... Det sjove ved kontrast, er jo at man aldrig har talt om kontrast på billedrørs-tv, simpelthen fordi det ikke var et problem. Med 8G er kontrast igen ikke et problem, og derfor ikke noget man behøver lægge vægt på - eksempelvis forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 mellem de forskellige modeller - det er fuldstændigt ligegyldigt, det er der ikke en kat der kan se forskel på. Og hvis der som der plejer sidder en blå lampe på panelet og lyser når apparatet er tændt, så giver dén lys nok i rummet til at en så høj kontrast slet ikke kan udnyttes fuldt ud alligevel! Det vigtigste er at vi nu er kommet op i et område hvor "sort er sort", præcist hvad kontrasten måles til, og om den ene producent er bevisligt bedre eller ringere end den anden, er mindre vigtigt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hans J skrev:
Ikke på anden måde end, Panasonic i de gamle modeller havde et sortniveau som var meget bedre end Pioneer´s og nu bliver der slået på Pioneer´s 80% forbedring!!!!!!! Så de måske på det område når op på Panasonic.
|
|
|
Jeg har set Pioneer's 8G præsentation i Vegas, og der er ingen tvivl overhovedet om at Pioneer 8G har _markant_ bedre sort-gengivelse end Panasonic's nuværende modeller, og ud fra præsentationen at dømme også en rigtigt god shadow detail, men det er svært at bedømme under den slags forhold.
Pioneer's 8G har sort på et niveau hvor yderligere forbedring i praksis er ligegyldig. Dvs. med en 1080P plasma med 8G, er opløsning og kontrast på et niveau hvor man kan glemme alt om disse, og koncentrere sig om egentlig _billedkvalitet_... Det sjove ved kontrast, er jo at man aldrig har talt om kontrast på billedrørs-tv, simpelthen fordi det ikke var et problem. Med 8G er kontrast igen ikke et problem, og derfor ikke noget man behøver lægge vægt på - eksempelvis forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 mellem de forskellige modeller - det er fuldstændigt ligegyldigt, det er der ikke en kat der kan se forskel på. Og hvis der som der plejer sidder en blå lampe på panelet og lyser når apparatet er tændt, så giver dén lys nok i rummet til at en så høj kontrast slet ikke kan udnyttes fuldt ud alligevel! Det vigtigste er at vi nu er kommet op i et område hvor "sort er sort", præcist hvad kontrasten måles til, og om den ene producent er bevisligt bedre eller ringere end den anden, er mindre vigtigt. |
|
|
Tak for indlægget Otto, interessant! Der er ca. 10.000 kr forskel på 50" 768p og 50" 1080p Topmodellerne. Hvis de 4.000 ekstra i kontrast ikke er til at se ved normal TV brug, så er det i princippet det bedre Digital Colour Filter III Plus samt muligheden for 1:1 i 1080p, som man betaler for. Tror du de to forbedringer er pengene værd? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket Luis  Hvem plejer at være først med anmeldelser af nye skærme? Det kan næppe vare længe inden der kommer noget.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 14 Maj 2007 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
Hvis de 4.000 ekstra i kontrast ikke er til at se ved normal TV brug, så er det i princippet det bedre Digital Colour Filter III Plus samt muligheden for 1:1 i 1080p, som man betaler for.
Tror du de to forbedringer er pengene værd?
|
|
|
Der kan sagtens være forskelle i f.eks. shadow detail, som du ikke lige kan læse dig til på specifikationerne. Derfor er det umuligt at sige ud fra specifikationerne om prisforskellen er retfærdiggjort, og i sidste ende afhænger det som sædvanligt meget af hvad man ellers havde tænkt sig at bruge 10.000,- på. Nogle har sikkert mere glæde af at købe guldbajere for pengene, mens andre vil have det bedste hvadenten det koster 10.000,- eller 20.000,- ekstra. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 15 Maj 2007 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
Hvis de 4.000 ekstra i kontrast ikke er til at se ved normal TV brug, så er det i princippet det bedre Digital Colour Filter III Plus samt muligheden for 1:1 i 1080p, som man betaler for.
Tror du de to forbedringer er pengene værd?
|
|
|
Godt spørgsmål Ayla!
Jeg har tænkt mig at købe PDP-LX508D modellen pga. 1:1 mapping (og så fordi det principielt virker forkert at have en afspiller, der kan spytte 1080p ud for så efterfølgende at nedskalere til en dårligere opløsning). Men jeg er også meget interesseret i meninger om, hvor synlig nedskaleringen til 720p er i forhold til at undgå konverteringer grundet behov for op/nedskalering. Måske er forskellen på 720p og 1080p minimal på skærme af denne størrelse, men det virker umiddelbart logisk at man får et "renere" billede når signalet undgår konverteringer.
http://www.pioneer.eu/eur/campaign/products/projectkuro.html 
Morten
|
| Til top |
|
| |