Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 20 Maj 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
|
Fedt link. De nye Denon Surround Recievere - med DTS HD & Dolby TrueHD. fornemt. Glæder mig til de lander.. 
|
|
|
jo, men jeg glæder mig nu til de kommer med deres første afspiller til et HD format. Jeg kan ikke se hvorfor de skal ændre designet, nu bliver jeg jo nødt til at skifte alt ud, men på den positive side skal det vel nævnes at det indtil videre ser ud som om man endelig kan få lov til at slippe for deres grimme premium silver farve på topmodellerne, måske jeg glæder mig for tidligt?
back to pioneer, nogen overhovedet der har hørt hvorvidt de har afskaffet media receiverne for good? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
The Elite skrev:
|
Fedt link. De nye Denon Surround Recievere - med DTS HD & Dolby TrueHD. fornemt. Glæder mig til de lander.. 
|
|
|
back to pioneer, nogen overhovedet der har hørt hvorvidt de har afskaffet media receiverne for good? |
|
|
Ja, media receiverne skulle være afskaffet og det er så muligt at købe en ekstern switch boks (primært HDMI switch) i stedet. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er et Pioneer forhandlermøde på fredag.
Jeg vender tilbage med (forhåbentlig) priser og leveringstider, så snart jeg har dem.
PS. Sidste nyt er, at 1080p modellerne måske allerede kan komme inden slutningen af august. Det ville være dejligt.
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Maj 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
brasch skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
|
back to pioneer, nogen overhovedet der har hørt hvorvidt de har afskaffet media receiverne for good?
|
|
|
Ja, media receiverne skulle være afskaffet og det er så muligt at købe en ekstern switch boks (primært HDMI switch) i stedet.
|
|
|
jo, men det ændrer alligevel ikke ved det smarte ved media receiverne __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Maj 2007 kl. 12:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Ayla skrev:
brasch skrev:
The Elite skrev:
|
|
|
|
back to pioneer, nogen overhovedet der har hørt hvorvidt de har afskaffet media receiverne for good?
|
|
|
Ja, media receiverne skulle være afskaffet og det er så muligt at købe en ekstern switch boks (primært HDMI switch) i stedet.
|
|
|
jo, men det ændrer alligevel ikke ved det smarte ved media receiverne |
|
|
Nej __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Beejay Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 24 Maj 2007 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yo Pioneer Ruuuuuuules  __________________ BJ
|
| Til top |
|
| |
Mortino Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Intet mindre end kunst 
Kan næsten ikk vente til du har fundet ud
af mere om priser/leveringstider måske i morgen Ayla....!!!!!
|
| Til top |
|
| |
MadsL Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, hvor det kribler i mine fingre for, at lege med kreditkortet!
__________________ OM AMRITESWARI NAMAHA
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan lige pirre dankort-lysten ved at sige at jeg så nogle af de nye skærme demonstreret i München, og der er absolut noget at glæde sig til. Som sædvanligt, må man desværre sige om den slags udstillinger, var opstillingen ikke 100% optimal, men det var nok til at få et indtryk af skærmene. Jeg var især imponeret over at 60" udgaven lod til at have fuldt ud samme billedkvalitet som de mindre modeller, modsat 7. generation hvor en PDP 607 er synligt ringere end 507. Hvis der er forskel på kontrasten i de forskellige størrelser i teorien, så kan jeg kun sige at det er på et niveau hvor man i praksis kan være fuldstændigt ligeglad. Sort er _sort_, og nok så vigtigt så går det umiddelbart ikke ud over shadow detail (sådan som jeg oplever det når man tvinger LCD'er til at lave bedre sort), tværtimod er shadow detail umiddelbart blevet synligt forbedret. Mht. forventningerne til 1080P udgaverne i forhold til PDP 5000, så var der også en PDP 5000 udstillet, og den var tæt på at være direkte til grin i forhold til de nye. Efter min mening er Pioneer lykkedes med at sætte en helt ny standard for hvad man kan tillade sig at forvente af en fladskærm. Selv Panasonic's ellers udmærkede nye serie virker lidt småkedelig ved siden af, og at kigge på LCD efter at have været i Pioneer rummet er simpelthen til at kaste op af grin over.
Jeg vil gå så langt som at sige at PDP 6080 er første gang jeg har kigget på et fladskærms-tv og for alvor tænkt "hvorfor har jeg ikke råd til dén"?
Jeg har ofte givet udtryk for at mange af de egenskaber ved displays der bruges som salgsargumenter, netop kun er salgsargumenter fordi egenskaberne ikke er "gode nok", og når niveauet når op på "godt nok", så er yderligere forbedringer overflødige. Pioneer har nået et par ret væsentlige milepæle med 8G modellerne: Over 1080P er ligegyldigt. Bedre kontrast er ligegyldigt. Farvespektret er fuldt ud tilstrækkeligt. Præcisionen i farverne må tiden vise - hvis der er blevet 100% styr på farvedekodning og color management, så er vi også i mål dér. Jeg har hørt en fugl synge om at der skulle være forbedringer på det punkt også, men det må tiden vise. Dét vi har tilbage er så de mere "bløde" værdier: Kvalitet af signalbehandling/skalering, overfladens påvirkning af "oplevelsen" af billedet og reflektionerne i overfladen osv, og ikke at forglemme, hvor god en kalibrering der kan opnås. Og ikke mindst at få nogle signaler der rent faktisk kan leve op til hvad disse skærme kan levere. Men i forhold til specifikationer, så mener jeg faktisk at Pioneer nu leverer et tv hvor der ikke er et eneste af de gængse specifikationer der giver mening at tale om. I stedet for at diskutere hvilket tv der har højest kontrast, kan vi sige: "God nok kontrast? Check!" __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, hvis der er en der vil give mig et 6080 vil jeg nok ikke sige nej
|
| Til top |
|
| |
Beejay Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Lyder til min 506'er skal byttes ud til efteråret hehe
Stadig ingen DK-priser at finde nogen steder? Og ville være fedt at vide hvor stor en forskel der egentligt er på 768p og 1080p modellerne, tænker på når vi snakker 50" så kan man vel alligevel ikke udnytte fuld HD optimalt, andet end måske lidt mere dybde i billedet..? 60" blir jo nok lidt pebret i prisen..
__________________ BJ
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla/Otto: Super indlæg, begge to. Det er længe siden jeg har besøgt tråden, så det er rart at se der trods alt er sket noget
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Jeg kan lige pirre dankort-lysten ved at sige at jeg så nogle af de nye skærme demonstreret i München, og der er absolut noget at glæde sig til. Som sædvanligt, må man desværre sige om den slags udstillinger, var opstillingen ikke 100% optimal, men det var nok til at få et indtryk af skærmene. Jeg var især imponeret over at 60" udgaven lod til at have fuldt ud samme billedkvalitet som de mindre modeller, modsat 7. generation hvor en PDP 607 er synligt ringere end 507. Hvis der er forskel på kontrasten i de forskellige størrelser i teorien, så kan jeg kun sige at det er på et niveau hvor man i praksis kan være fuldstændigt ligeglad. Sort er _sort_, og nok så vigtigt så går det umiddelbart ikke ud over shadow detail (sådan som jeg oplever det når man tvinger LCD'er til at lave bedre sort), tværtimod er shadow detail umiddelbart blevet synligt forbedret. Mht. forventningerne til 1080P udgaverne i forhold til PDP 5000, så var der også en PDP 5000 udstillet, og den var tæt på at være direkte til grin i forhold til de nye. Efter min mening er Pioneer lykkedes med at sætte en helt ny standard for hvad man kan tillade sig at forvente af en fladskærm. Selv Panasonic's ellers udmærkede nye serie virker lidt småkedelig ved siden af, og at kigge på LCD efter at have været i Pioneer rummet er simpelthen til at kaste op af grin over.
Jeg vil gå så langt som at sige at PDP 6080 er første gang jeg har kigget på et fladskærms-tv og for alvor tænkt "hvorfor har jeg ikke råd til dén"?
Jeg har ofte givet udtryk for at mange af de egenskaber ved displays der bruges som salgsargumenter, netop kun er salgsargumenter fordi egenskaberne ikke er "gode nok", og når niveauet når op på "godt nok", så er yderligere forbedringer overflødige. Pioneer har nået et par ret væsentlige milepæle med 8G modellerne: Over 1080P er ligegyldigt. Bedre kontrast er ligegyldigt. Farvespektret er fuldt ud tilstrækkeligt. Præcisionen i farverne må tiden vise - hvis der er blevet 100% styr på farvedekodning og color management, så er vi også i mål dér. Jeg har hørt en fugl synge om at der skulle være forbedringer på det punkt også, men det må tiden vise. Dét vi har tilbage er så de mere "bløde" værdier: Kvalitet af signalbehandling/skalering, overfladens påvirkning af "oplevelsen" af billedet og reflektionerne i overfladen osv, og ikke at forglemme, hvor god en kalibrering der kan opnås. Og ikke mindst at få nogle signaler der rent faktisk kan leve op til hvad disse skærme kan levere. Men i forhold til specifikationer, så mener jeg faktisk at Pioneer nu leverer et tv hvor der ikke er et eneste af de gængse specifikationer der giver mening at tale om. I stedet for at diskutere hvilket tv der har højest kontrast, kan vi sige: "God nok kontrast? Check!"
|
|
|
det er jo direkte tarveligt at sige sådan noget, når jeg har lige smidt 50k efter nye højttalere, de kunne nok godt have ventet et års tid __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
AV Precision skrev:
|
Jeg har ofte givet udtryk for at mange af de egenskaber ved displays der bruges som salgsargumenter, netop kun er salgsargumenter fordi egenskaberne ikke er "gode nok", og når niveauet når op på "godt nok", så er yderligere forbedringer overflødige. Pioneer har nået et par ret væsentlige milepæle med 8G modellerne: Over 1080P er ligegyldigt. Bedre kontrast er ligegyldigt. Farvespektret er fuldt ud tilstrækkeligt. Præcisionen i farverne må tiden vise - hvis der er blevet 100% styr på farvedekodning og color management, så er vi også i mål dér. Jeg har hørt en fugl synge om at der skulle være forbedringer på det punkt også, men det må tiden vise. Dét vi har tilbage er så de mere "bløde" værdier: Kvalitet af signalbehandling/skalering, overfladens påvirkning af "oplevelsen" af billedet og reflektionerne i overfladen osv, og ikke at forglemme, hvor god en kalibrering der kan opnås. Og ikke mindst at få nogle signaler der rent faktisk kan leve op til hvad disse skærme kan levere. Men i forhold til specifikationer, så mener jeg faktisk at Pioneer nu leverer et tv hvor der ikke er et eneste af de gængse specifikationer der giver mening at tale om. I stedet for at diskutere hvilket tv der har højest kontrast, kan vi sige: "God nok kontrast? Check!"
|
|
|
det er jo direkte tarveligt at sige sådan noget, når jeg har lige smidt 50k efter nye højttalere, de kunne nok godt have ventet et års tid |
|
|
Jeg har lige smidt 50k efter højtalere og nu skal der ca 50k efter en 1080p 50" 8G, det stopper aldrig  (Men vi elsker jo vores legetøj, så hvad piver vi over  ) __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er noget info jeg oversatte og smed på AVS forum:
--
Ok, for those interested here is some info from the big Swedish Pioneer dealer meeting in Stockholm (I have summarized and translated the most important points made):
"Pioneers VIP 8G meeting in Stockholm.
Extremely impressed with all the demos of the 8G's.
The black level is really good, even compared to the Pioneer 7G's.
BDP-LX70 Blu-ray player connected to their HDMI switch, connected to a 7G a 8G a Sony KDL40W2000 and a Sharp LC42XD1E.
Almost a completely darkened room, black wall behind the screens, so good conditions for judging the black levels.
The difference between the black levels on the 7G and 8G was as big as
the difference between the blacks on the LCD's and the 7G (that's how
much better the 8G looked)!
All models have a PC input and 3 HDMI inputs (2 of the HDMI's support DVI-D and 1:1 pixelmapping)
All models support 1080p 24/50/60hz.
One of the most interesting Demo's was the Blu-ray version of Flightplan.
They showed it in 1080 60hz to test the 2-3 pulldown.
The LCD's had so much "tearing" that you couldn't read the departure
flights when the camera swept over them. The 7G handled it really well
but the 8G even better.
They showed still pictures (which LCD's traditionally handles very
well) to test blocking. You could see a lot of blocking on the LCD's
but it was non present on the 8G.
Scenes with fast moving water was free of blocking effects on the 8G.
Pioneer showed their receivers, dvd players, sound systems etc. but the 8G's was what impressed the most."
PS. I think it's interesting that Pioneer says that 2 of the HDMI
inputs support DVI-D and 1:1 pixel mapping an all the models (again, I
thought 1:1 was only supported on the 1080p models)
--
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Jeg har ofte givet udtryk for at mange af de egenskaber ved displays der bruges som salgsargumenter, netop kun er salgsargumenter fordi egenskaberne ikke er "gode nok", og når niveauet når op på "godt nok", så er yderligere forbedringer overflødige. Pioneer har nået et par ret væsentlige milepæle med 8G modellerne: Over 1080P er ligegyldigt. Bedre kontrast er ligegyldigt. Farvespektret er fuldt ud tilstrækkeligt. Præcisionen i farverne må tiden vise - hvis der er blevet 100% styr på farvedekodning og color management, så er vi også i mål dér. Jeg har hørt en fugl synge om at der skulle være forbedringer på det punkt også, men det må tiden vise. Dét vi har tilbage er så de mere "bløde" værdier: Kvalitet af signalbehandling/skalering, overfladens påvirkning af "oplevelsen" af billedet og reflektionerne i overfladen osv, og ikke at forglemme, hvor god en kalibrering der kan opnås. Og ikke mindst at få nogle signaler der rent faktisk kan leve op til hvad disse skærme kan levere. Men i forhold til specifikationer, så mener jeg faktisk at Pioneer nu leverer et tv hvor der ikke er et eneste af de gængse specifikationer der giver mening at tale om. I stedet for at diskutere hvilket tv der har højest kontrast, kan vi sige: "God nok kontrast? Check!" |
|
|
Tak for rigtig god info Otto ! PS. Jeg skulle gerne have nogle danske priser og levering lige om snart... Jeg vender tilbage. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
brasch skrev:
AV Precision skrev:
|
|
|
|
det er jo direkte tarveligt at sige sådan noget, når jeg har lige smidt 50k efter nye højttalere, de kunne nok godt have ventet et års tid
|
|
|
Jeg har lige smidt 50k efter højtalere og nu skal der ca 50k efter en 1080p 50" 8G, det stopper aldrig 
(Men vi elsker jo vores legetøj, så hvad piver vi over )
|
|
|
jeg tror jeg er blevet afhængig af at bruge penge på nyt udstyr , det synes kæresten ikke om, men hvad derfor findes der byg selv kits . Har selv bygget en effekt, fordi det var den eneste måde kæresten kunne overbevises om at der skulle være en (den officielle grund er at det kunne da være meget sjovt, hvis hun spørger - det var det så også) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|