Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået nogle officielle danske priser og leveringstider:

Slutningen af juni:

768p 50" 5080XD: 33.000 kr.
768p 50" 508XD  : 35.000 kr.

Omkring september:

1080p 50" LX-508XD: 45.000 kr.

Det er de modeller, jeg kunne få info om lige nu.

Der kommer ingen "lille" 1080p model (LX-5080XD), kun ovennævnte.

PS. Jeg har bestilt en LX-508XD, så nu er det bare at vente

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

det var egentlig ikke så galt, men ingen 42" denne gang?

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Maj 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
det var egentlig ikke så galt, men ingen 42" denne gang?

Jo, der kommer også 42", men, som jeg skriver, så var det kun lige info om 50" modellerne jeg kunne få denne gang.

PS. De priser jeg skrev på side 11-12 tror jeg det er, de passer jo meget godt. Så kig på dem efter 42".

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

35.000 kr som vejledende pris er vel ikke så galt. For jeg mindes at 507 også havde en vejledende pris i samme størelses orden og den kan altså købes lige nu for 22.000 kr. Vil tro at et evt. fælleskøb kan få prisen betydeligt længer ned de 35.000 kr

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

Hmm selvfølgelig er det vejledende priser der som altid er meget høje - MEEEN alligevel, at gå så langt som til, at sige at de 45K for F50" full HD ikke er så slemt syns jeg måske nok er liiidt vel vildt

Når man tænker på de utallige tråde der efterhånden har været herinde og recordre.dk etc. med at opløsningen er lige meget og det er billedkvalitet der er vigtigt og full HD kun kan bruges inden for et par meters penge - ja så er 45k for et 50" da helt hen i vejret!

Ingen tvivl om at pio´s 50" er det ypperste design og billed kvaliteten følger da helt sikkert også med - men deres "premium" pris må altså bare ned.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 10:45 | IP-adresse registreret  

Forrige model kostede da 65.000 hvis jeg ikke husker forkert - uden tuner.

Mit 436 havde en vejledende pris på 33.000, og det er nu vejledende på 5080XD.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

MEN MAN KAN ALTSÅ FÅ EN 507XD FOR 18K CA.

derfor burde en 508xd ligge på ca det samme, måske lidt hjere men ikke tæt på det dobbelte.

jeg køber ihvertfald først en når den koster ca 20k

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

derfor burde en 508xd ligge på ca det samme, måske lidt hjere men ikke tæt på det dobbelte.

jeg køber ihvertfald først en når den koster ca 20k

Tommy

MEN, hvad nu hvis den er "dobbelt så god" ?

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Hehe - ja ja, der er jo ikke nogen der siger du ikke må give de 45k for en 50" full-hd hvis du gerne vil det

Jeg siger blot, at jeg studser over disse oplyste priser (jaja er godt klar over det er vejledende og de altid falder relativt hurtigt) meeeeeen det ændrer altså ikke ved det faktum at Pana´s skærme er utroligt agressivt prissat og samsungs plasma og LCD (jeps ved godt jeg bringer mig selv i skudlinien nu) kan altså fåes til ca. 10k for 768p modellerne og samsung er på 14-15k for et full-hd LCD. Jeg har ikke selv den fornødne kompetence til at kunne lave en fair sammenligning af kalibrerede skærme etc. etc. - MEN jeg vil stadig vove at påstå at Pioneers full-hd til 45k er helt hen i vejret prismæssigt - OGSÅ selv om sidste generation kostede 50-60k - så kan et godt billede altså retfærdige SÅ stor pris difference IMHO

Men lad os nu se når de kommer - der er jo ingen tvivl om det er et super nice TV - bare de dog for pokker ville droppe de monterede højt. på 42" modellerne

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:

Hehe - ja ja, der er jo ikke nogen der siger du ikke må give de 45k for en 50" full-hd hvis du gerne vil det

Jeg siger blot, at jeg studser over disse oplyste priser (jaja er godt klar over det er vejledende og de altid falder relativt hurtigt) meeeeeen det ændrer altså ikke ved det faktum at Pana´s skærme er utroligt agressivt prissat og samsungs plasma og LCD (jeps ved godt jeg bringer mig selv i skudlinien nu) kan altså fåes til ca. 10k for 768p modellerne og samsung er på 14-15k for et full-hd LCD. Jeg har ikke selv den fornødne kompetence til at kunne lave en fair sammenligning af kalibrerede skærme etc. etc. - MEN jeg vil stadig vove at påstå at Pioneers full-hd til 45k er helt hen i vejret prismæssigt - OGSÅ selv om sidste generation kostede 50-60k - så kan et godt billede altså retfærdige SÅ stor pris difference IMHO

Men lad os nu se når de kommer - der er jo ingen tvivl om det er et super nice TV - bare de dog for pokker ville droppe de monterede højt. på 42" modellerne

jeg tror kun du siger sådan, fordi du ikke har set skærmene kalibreret (af gode grunde har jeg heller ikke set den nye pioneer). Jeg snakkede på et tidspunkt med varehuschefen i en electric city og kom ind på de to fuldstændig ens pioneer skærme der hang på væggen lige ved siden af hinanden, hvor vi blev enige om at det egentlig kunne være meget sjovt at kalibrere den ene af dem og så den ene af samsungs skærme som så igen hang ved siden af. Det blev så til at det gjorde vi efter bedste evne med DVE og forskellen er slående

Beejay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Hvad er DVE?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2007 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Det er ikke dens vejledende pris, og det er vejledende priser der nævnes af Ayla.

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2007 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:

Jeg siger blot, at jeg studser over disse oplyste priser (jaja er godt klar over det er vejledende og de altid falder relativt hurtigt) meeeeeen det
ændrer altså ikke ved det faktum at Pana´s skærme er utroligt agressivt prissat og samsungs plasma og LCD (jeps ved godt jeg bringer mig selv i
skudlinien nu) kan altså fåes til ca. 10k for 768p modellerne og samsung er på 14-15k for et full-hd LCD. Jeg har ikke selv den fornødne
kompetence til at kunne lave en fair sammenligning af kalibrerede skærme etc. etc. - MEN jeg vil stadig vove at påstå at Pioneers full-hd til 45k er
helt hen i vejret prismæssigt

Nu skulle der jo efter sigende være stor forskel på disse nye Pioneer skærme og så resten.

Men hvis du får dine behov opfyldt at et LCD tv til 14-15.000 skal du være velkommen til at købe det. Pioneers skærme har jo altid været møntet på
dem der gerne vil give lidt ekstra for at få en skærm der er lavet til folk der går 100% op i billedkvalitet.

Sagt på en anden måde: Pioneer skærme er nok ikke for folk, der "bare" vil ha' et tv til at se lidt nyheder på.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

lunddal, nej det er ikke vejlledende, men jeg sammenligner de priser skærmene kan fås til, men det kan selvfølgelig være at de nye bliver billigere ved release end vejlledende priser.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret  

Beejay skrev:
Hvad er DVE?

http://www.videoessentials.com/

Tommy21 skrev:

hvor?
Til top Vis dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

oo27 skrev:
Hmm selvfølgelig er det vejledende priser der som altid er meget høje - MEEEN alligevel, at gå så langt som til, at sige at de 45K for F50" full HD ikke er så slemt syns jeg måske nok er liiidt vel vildt

Når man tænker på de utallige tråde der efterhånden har været herinde og recordre.dk etc. med at opløsningen er lige meget og det er billedkvalitet der er vigtigt og full HD kun kan bruges inden for et par meters penge - ja så er 45k for et 50" da helt hen i vejret!

Det synes jeg på ingen måde at det er. Producenten kan ikke gøre for hvis du med dit brug ikke har brug for 1080P versionen, som produkt er prisen efter min mening helt fair. Det er et markant skridt nedad i forhold til PDP5000, samtidig med at billedkvaliteten er forbedret markant. Jeg synes ikke merprisen for 1080P er unfair.

Iøvrigt irriterer det mig lidt at folk generelt har så utroligt svært ved at nuancere opfattelsen af forskellige ting - det skal altid være "enten-eller". Jeg mener f.eks. aldrig jeg har sagt at opløsning er ligegyldig. Jeg kan have sagt det i en bestemt situation, relateret til bestemte forhold, men ikke at opløsning generelt ikke er vigtigt, og at Full HD er ubrugeligt. Dét jeg har forsøgt på, er at gøre opmærksom på at opløsningen er _mindre vigtig_ end en masse andre faktorer. Når de andre,  mere væsentlige faktorer er på plads, så vil jeg da hjertens gerne have højere opløsning. Pioneer har efter min mening taget den helt rigtige indgangsvinkel til dette - man har først og fremmest fokuseret på ting som kontrast, farvegengivelse, signalbehandling, kalibrering osv, og når dette så var nogenlunde på plads, har man fokuseret på 1080P. Netop fordi Pioneer har fokuseret på tingene i den rækkefølge der er væsentlig for billedkvaliteten, og ikke i den rækkefølge kunderne føler de er vigtigst, har Pioneer nået dén position de har som producent af de vel nok bedste tv på markedet.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Du sammenligner pærer og bananer - der er forskel på hvad vejl. pris er på lanceringstidspunktet, og på hvad en model på vej ud af markedet kan købes til.

EDIT: Sorry, jeg må snart have lært at læse tråden færdig før jeg svarer...

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Maj 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

Tja... jeg syntes også at 45.000 kr er mange penge for en skærm. Men hvis det toppen af poppen som meget jo tyder på, så er det altså små penge i forhold til hvad man ellers betaler for div. high end udstyr. Tænk bare på hvad den fineste projektor, forstærker, højttaler osv koster. Set i det lys er det sku´da billigt sluppet med 45.000 kr.

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Maj 2007 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Slutningen af Juni. Uh der er lang tid til! Det bliver godt nok spændende at se hvor langt ned forhandlerne vil gå for at hive rettighederne til fælleskøbet hjem. Hvem stod for salget under fælleskøbet af 507?

Jeg misunder dig, Ayla. Om bare jeg kunne få mig selv til at bruge kr. 45.000 på et TV. Jeg glæder mig på dine vegne, men selvf. mest til mit eget kommende 50" 768p
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
...Netop fordi Pioneer har fokuseret på tingene i den rækkefølge der er væsentlig for billedkvaliteten, og ikke i den rækkefølge kunderne føler de er vigtigst, har Pioneer nået dén position de har som producent af de vel nok bedste tv på markedet.

burde alle så ikke være lige langt i næste generation, når nu pioneer endelig har ramt 1080p?

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes