Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 17:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frozen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

øhh hvornår skulle der lige komme en g9 fra pioneer??

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 01:35 | IP-adresse registreret  

frozen:

Jeg tror det skulle forstås således at 750 først kommer når niende generation af Pioneer dukker op: altså om lang tid! Det er imidlertid ikke tilfældet, og det tror jeg at Fremmede i sidste ende fandt ud af 

Både 750 og 8G er lige rundt om hjørnet, og det bliver som allerede nævnt, meget interessant at sammenligne de to.
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 05 Juni 2007 kl. 01:41 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Mortino:

Jeg har set den omtalte skærm. Umiddelbart så det særdeles fornuftigt ud, men det er sammenlignet med de andre nuværende skærme som er på markedet. Vi er nødt til at se hvad 8G kan, og lave en head-to-head, før vi erklære en vinder. Men jeg giver dig ret i, at det potentielt kunne være en konkurrent. Personligt fandt jeg prisen og de to ekstra tommer mest tiltalende på Samsung TVet

Faktisk er det ikke kun en head-to-head, men en head-to-head-to-head vi skal have gang i når tid er. Vi må jo ej forglemme Panasonics 50PZ750U Plasma! Jeg kan dårligt vente med at se de 3 ovennævnte mod hinanden. The winner takes it all
Det er jo nettop det der er hele pointen:  skærmene skal stå ved siden af hinanden, så man kan se forskellen.... men læg mærke til, at det gør forhandlerne ikke, og hvorfor egentlig det   PS, jeg er ikke helt naiv
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

frozen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

ja skærmene skal stå ved siden af hinanden for at have en chance for at se forskellen. Nogen der hved hvor de sælger begge typer så man kan lave en test?

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 02:04 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at disse amerikanske priser er et tegn på, at vi kan se nogle lavere priser i f.eks. Tyskland:

Pioneer 4280 ca. 10.500 kr.

Pioneer 5080 ca. 14000 kr.

Det er startprisen hos denne forhandler:

http://www.plasmaconcepts.com/store/order.asp

Denne forhandler er iøvrigt at finde hos avsforum.com og skulle angiveligt give 100 dollars i rabat til forummedlemmer .

Godt vi lever i Danmark med vores priser, for det må gøre ondt at få smidt disse nye Pioneer lige i nakken!!!!!

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

er det ikke det man kalder latterligt, hvis det holder stik.

Sidste år da 507 lige var kommet der købte jeg en i tyskland for ca 3800euro, så hvis det er rigtigt at vejl. pris faktisk er lavere på 508, så kan man vel finde den til ca det samme når den kommer???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

den koster ca 28k hos avland.co.uk.

som regel er de jo billigere i tyskland end i uk, så måske under 25k alligevel.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

i øvrigt fås panasonic th50pz700 for 19888kr leveret i dk, fra medianess.de

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Mon ikke de priser får de andre producenter til at fremskynde deres tv med tilsvarende sortniveau? For hvem i USA køber de andre tv hvis Pioneers nye tv er så billige (relativt). Pioneer må forventes at tage en meget stor del af det amerikanske marked med så lave priser.

Selvfølgelig er der andre der kun går op i størrelse og opløsning på tv, de vælger så et andet mærke, men i 42"-50" segmentet burde Pioneer få en stor markedsandel.

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 06 Juni 2007 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

Mon ikke de priser får de andre producenter til at fremskynde deres tv med tilsvarende sortniveau?

Det kræver jo at de rent faktisk _har_ nogle tv med tilsvarende sortniveau at fremskynde. Jeg tror de andre producenter er blevet taget med bukserne rigtigt langt nede om anklerne, og de vil fremover fokusere _kraftigt_ på at få hevet et tilsvarende sort-niveau frem. Det betyder, især for LCD-producenterne, at vi vil se alverdens mere eller mindre kunstige tiltag mod at sænke sort-niveauet, som så til gengæld vil forringe billedkvaliteten på alle mulige andre områder.

Sort-niveau er ikke noget værd alene. Den største grund til at det er så vigtigt at få sort-niveauet ned, er at shadow detail osv. som regel følger med. Hvis du ved hjælp af diverse kunstige tiltag ofrer shadow detail for at få bedre sort-niveau, så er slutresultatet et ringere billede, ikke et bedre. Se bare Samsung, der med M86 modellen har ofret én af LCD-teknologiens største styrker (den matte frontplade), for at forbedre sort-niveauet. Det bliver ganske givet en succes, men det er lidt ærgeligt at der fokuseres så meget på "sort", at alt andet glemmes. Ultimativ sort har overraskende lidt betydning, hvis bare de øvrige egenskaber er i orden, og sort er "sort nok". Om det er 10.000:1 eller 100.000:1, det er ikke væsentligt.

Dét der gør Pioneer 8G så interessant, er ikke at de har opnået "over 20.000:1", eller "80% lavere sortniveau". Det interessante er at de har gjort det ad "naturlig" vej, hvilket betyder at det ekstra sortniveau ikke er på bekostning af andre ting, men tværtimod netop _hjælper_ på tv'ets øvrige egenskaber.

Jeg vil påstå at med 8G er der kun to begrundelser for at købe andet end Pioneer: Enten har man ikke råd, eller også har man ikke fattet en bjælde af hvad god billedkvalitet går ud på. (Okay, der er et tredje, som er de sædvanlige LCD-undskyldninger som PC-tilslutning osv).

luis figo skrev:
For hvem i USA køber de andre tv hvis Pioneers nye tv er så billige (relativt). Pioneer må forventes at tage en meget stor del af det amerikanske marked med så lave priser.

Pas på med at sammenligne USA-priser med europæiske priser, det er et helt andet marked. Panasonic er stadig væsentligt billigere på det amerikanske marked også.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

men otto når du siger

"Jeg vil påstå at med 8G er der kun to begrundelser for at købe andet end Pioneer: Enten har man ikke råd, eller også har man ikke fattet en bjælde af hvad god billedkvalitet går ud på."

mener du så ikke at en pana pz700 vil kunne følge med billedekvaliteten???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Tommy21:

Forventer du at PZ700 leverer det samme som G8? Personligt venter jeg i spændning på om PZ750U overhovedet kan

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2007 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

jeg ved slet ikke om der kommer en 750 mode i europa, hvor har i den infor fra at den skulle komme, jeg ved ikke hvor god pz700 er i forhold til g8, men jeg ved da at panasonic th50pv70 er et rigtigt godt tv så pz700 må jo være bedre.

det tyder på at pz700 bliver billigere en pioneer ikke full hd

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Tommy21:

Forventer du at PZ700 leverer det samme som G8? Personligt venter jeg i spændning på om PZ750U overhovedet kan

Udover en "Studio Reference Mode" (som de ikke rigtigt har uddybet præcist hvad indebærer), så er der mig bekendt ingen forskel i billedkvaliteten på PZ700 og PZ750.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

men otto når du siger

"Jeg vil påstå at med 8G er der kun to begrundelser for at købe andet end Pioneer: Enten har man ikke råd, eller også har man ikke fattet en bjælde af hvad god billedkvalitet går ud på."

mener du så ikke at en pana pz700 vil kunne følge med billedekvaliteten??

Det mener jeg ikke, nej. Ikke at dét gør det til et dårligt tv som sådan, men i mine øjne er den et klart skridt bagefter. Det vil formentligt blive diskuteret lige så meget som på de nuværende modeller - specielt hvorvidt en PZ700 er bedre end en 768P udgave af Pioneer's 8G. Men hvis vi glemmer prisen (som jeg jo gør i ovenstående udtalelse), så er Pioneer's 1080P 8G efter min mening en klasse over PZ700. Bedre kontrast, mere korrekte farver, bedre shadow detail og farvegradueringer blandt andet.

Der er dog ingen tvivl om at til prisen er Panasonic utroligt stærke. Som sagt bliver den helt store diskussion hvad man gør hvis man ikke har råd til et 1080P Pioneer: Køber et 768P Pioneer, eller et 1080P Panasonic. Personligt ville jeg stadig vælge Pioneer, men der er nu engang rigtigt mange der ikke har fattet at man godt kan lave en god billedkvalitet uden 1080P.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Fremmede skrev:

I München så jeg både Pioneer og Panasonic demonstreret. Begge 1080p! Ingen tvivl om at der var et godt billede på Pioneer. Det var simpelthen enestående. - Indtil jeg kiggede på Panasonic.!

Var der rent faktisk billede på 50"-eren da du var der? Jeg var forbi standen flere gange, og den var konsekvent slukket. De rodede med den første gang jeg var der, det så ud som om der var et problem med den.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret  

men hvis man tager f.eks en blu-ray film og smider på en 768 pioneer, så må den jo scalere billedet hvor en pz700 kan vise 1:1, tror du at pioneeren vil give bedre billede også i det tilfælde på trods af scaleringen kontra 1:1, er godt klar over at farverne og kontrast osv er bedre på pioneeren, men tænker bare på om man alligevel "taber" mere med scalering???

forstår du hvad jeg mener???

Misforstå mig ej, jeg er også pioneer mand til benet og har selv 436, men man er jo nød til også at se på panasonic som en meget stærk konkurrent, og så til den pris.

Jeg ville ønske jeg kunne sige at penge var ikke problemet, men for at være helt ærlig, så har jeg ikke råd (eller ihvertfald lyst) til at smide måske 40k efter en full hd pioneer, som i virkeligheden er den jeg vil have.

for man kan sige at man kan købe en 768p nu og den er da sikkert rigtig lækker og alt det der, men om 1-2år, så vil man måske alligevel føle at den er "forældet" da det sikkert kun vil være full hd man vil købe der pga. prisudviklingen, der kan vel ikke være tvivl om at et 1:1 full hd billede er bedre end et scaleret.

jeg kan da huske da jeg købte mit tv, der var panasonic th42pv50 fremme, et godt og billigt tv, men det var kun 8xx x 4xx i opløsning, og og nu er jeg da glad for jeg ikke købte en model med den opløsning og "sparede" penge.

hele mit problem er , skal man vente på 1080p modellerne falder og slå til der eller holde sig til 768p en model som alt andet lige må forsvinde ud af markedet med tiden?????

om 3 år er der så noget der hedder 768p pioneer????

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

men hvis man tager f.eks en blu-ray film og smider på en 768 pioneer, så må den jo scalere billedet hvor en pz700 kan vise 1:1, tror du at pioneeren vil give bedre billede også i det tilfælde på trods af scaleringen kontra 1:1, er godt klar over at farverne og kontrast osv er bedre på pioneeren, men tænker bare på om man alligevel "taber" mere med scalering???

Du tænker billedkvalitet, i stedet for at se billedkvalitet. Ja, du taber noget. Men du taber mindre end du tror, i forhold til hvad du taber når kontrast, farvegengivelse osv. ikke er i orden - simpelthen fordi du her ikke har nogle tilsvarende tal at forholde dig til. Det er nemmere at forholde sig til opløsnings-forringelsen, derfor tror man den er den mest væsentlige. Jeg vil ikke håndfast sige at et 768P Pioneer taber mindre end et 1080P Panasonic, det er en ret kompleks ting, men det er helt sikkert at denne skalering i sig selv er en ret lille ting i forhold til alverdens andre måder tv'ene forringer billedet på. _Specielt_ når du ser levende billeder som fra en Blu-Ray (hvis man bruger den som PC-skærm kan det godt være noget andet).

Tommy21 skrev:

Jeg ville ønske jeg kunne sige at penge var ikke problemet, men for at være helt ærlig, så har jeg ikke råd (eller ihvertfald lyst) til at smide måske 40k efter en full hd pioneer, som i virkeligheden er den jeg vil have.

Se sådan her på det: Udgangspunktet er 1080P Pioneer. Den er bedst på opløsning, kontrast og farver. Men dén har du ikke råd til, ergo må du gå nedad i kvalitet. Hvad er så værst: At gå ned i opløsning, eller at gå ned i kontrast og farver. Jeg har som sagt ikke et håndfast svar til dig, men personligt ville jeg ubetinget gå ned i opløsning før jeg ville gå ned i kontrast og farver. Jeg ser Blu-Ray og HD-DVD film på en 720P projektor på 84", og når signalet er godt, kan jeg blive bogstaveligt talt forpustet over billedkvaliteten. Sidst jeg gjorde det var Casablanca. Ja, det er 4:3 i sort-hvid, men jeg sad med kæben i gulvet hele filmen igennem. At en filmrulle fra 1942 kan levere dén detaljeringsgrad, er simpelthen en ufattelig præstation af dem der har restaureret den.

Hvis opløsningen har så meget at sige for én, så er det fordi man glemmer at se film, og sidder og kigger på billedkvalitet.

Tommy21 skrev:
for man kan sige at man kan købe en 768p nu og den er da sikkert rigtig lækker og alt det der, men om 1-2år, så vil man måske alligevel føle at den er "forældet" da det sikkert kun vil være full hd man vil købe der pga. prisudviklingen, der kan vel ikke være tvivl om at et 1:1 full hd billede er bedre end et scaleret.

Det er i princippet rigtigt nok, men du kan jo sige _nøjagtigt_ det samme om kontrasten og farverne. Du får 1080P 1:1 her og nu, og det er da sikkert rigtigt lækkert og alt det der, men om 1-2 år så vil man måske alligevel føle at den er "forældet" da du så vil kunne få et tv med væsentligt bedre kontrast og farvegengivelse for samme pris.

Ser du hvor jeg vil hen? Så længe du ikke køber dét tv du i bund og grund vil have (hvilket man jo kan være tvunget til pga. økonomi), så vil du kunne finde et punkt hvor du ærgrer dig over at du ikke fik det du ville have. Om det er opløsning, kontrast eller farver du ærgrer dig over, det kan vel være ét fedt. Det væsentlige er at du trods alt får et billede der er godt nok til at når du lægger billedkvalitets-diskussionen til side, og sætter dig til at se en film, så nyder du filmen uden at fokusere på billedkvalitet. Og hér er det min helt klare holdning, at en skævhed i farvegengivelsen, eller en begrænsning i sort-niveau der får mørke scener til at se udvaskede ud*, vil genere film-oplevelsen mere end en begrænsning i opløsning.

*Nu får jeg det igen til at lyde som om Panasonic'en er direkte dårlig, det er stadig ikke tilfældet... Alt er relativt! 768P er heller ikke dårligt, sådan som det kan komme til at lyde når man taler om nedskalering fra 1080P.

jeg kan da huske da jeg købte mit tv, der var panasonic th42pv50 fremme, et godt og billigt tv, men det var kun 8xx x 4xx i opløsning, og og nu er jeg da glad for jeg ikke købte en model med den opløsning og "sparede" penge.[/QUOTE]

Der er en meget væsentlig forskel: 480P er ikke nok. Med 768P er man derhenne hvor yderligere forbedringer måske nok er synlige, men meget mindre væsentlige.

Tommy21 skrev:
hele mit problem er , skal man vente på 1080p modellerne falder og slå til der eller holde sig til 768p en model som alt andet lige må forsvinde ud af markedet med tiden?????

Det er jo så en helt anden diskussion, som er endnu sværere at svare dig på... Det kan kun du selv afgøre. Jeg vil igen påstå at hvis du sørger for at købe noget der er _godt_, og ikke bare noget der opfylder dine teoretiske krav til dit nye tv, så vil du ikke savne noget når næste års modeller kommer, eller når de nuværende er faldet til en pris du kunne have betalt. Så kan du sige til dig selv "oh well, jeg har stadig et godt tv".

Det bedste råd jeg kan give dig er: Se en god blu-ray film på de tv du har i kikkerten. Prøv at koncentrere dig om at se film, i stedet for at se billedkvalitet. Hvis du kan sige til dig selv "dét der er sgu ret fedt", så er du på rette vej.

Tommy21 skrev:
om 3 år er der så noget der hedder 768p pioneer????

Det tror jeg at der er, ja.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juni 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

man kan vel vende den om og sige at HDTV standarden i EU mere end sandsynligt bliver 720p (når vi engang er lidt længere fremme i tiden). Hvad er så værst nedskalere sine film fra 1080p til 720p, eller opskalere sit tv signal fra 720p til 1080p? Jeg gætter på det sidste, da man med rimelig lethed kan fjerne noget af indholdet på en film, fremfor at tilføre noget nyt på et tv signal.

EDIT: en helt anden mulighed kunne være at lave valgfri 1:1 pixelmapping på alle signaler. Altså man kunne "nøjes" med et mindre billede på tv signalet, jeg tror dog ikke det vil vinde ret meget indpas. Så vidt jeg har forstået er det forsøgt, jeg ved dog ikke om man selv kunne vælge om det skulle være 1:1 eller ej. Et helt 3. alternativ kunne være at finde en opløsning, der passer med den laveste fællesnævner af begge, hvilket vil være 3840x2160???,men det ligger nok en hel del udi fremtiden og vil nok være en meget bekostelig affære, eller en meget meget stor skærm

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Uh hvor går tiden langsomt. For heavens sake, det er d.8 - nu synes jeg ikke de skal trække den længere: giv os 768p! Min hjerne er ved at smelte og jeg tror snart jeg imploderer af spændnig

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes