| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 09 Juni 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Har lige læst i "Søndagsavisen" at priserne på fladskærme er i "frit fald"! De vil falde ca 40% i pris, i løbet af året, og tendensen er at de store skærme 42" +, vil falde endnu mere  |
|
|
altså når pioneers 50" så kommer ned i nærheden af 15k til december, så ved jeg godt hvad jeg skal have i julegave __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Madman skrev:
|
Ligesom priserne har også har gjort de sidste mange år. |
|
|
Ja det har du da har ret I : Det minder mig om, for 3 år siden talte jeg med en sælger fra Pioneer, under det årlige HifiSurround show i København, og der kostede det "sprit nye" 50" Pioneer g6 med en opløsning på ca 1360 x 768 (tror jeg nok) ca. kr 80.000,- Jeg sagde til sælgeren at jeg nok lige ville vente og se om prisen ville gå ned i de næste 6 måneder..... Sælgeren grinte mig lige op i ansigtet, og sagde at priserne kun ville falde en lille smule - hvis ikke de ville stige.... Og så kender vi alle - resten af historien: he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he
|
| Til top |
|
| |
Beejay Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har aldrig set en g6 til 80.000, han må da have lavet sjov med dig __________________ BJ
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det er den mæsse der var på scandic , så var det en 504 der kostede 85k på det tidspunkt. og ikke 506.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Rohlander Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 87
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rohlander:
Det er vi IKKE enige om. Uden tvivl den nyeste Pana-serie er flot, utrolig flot, men der er langt endnu hvis de skal måle sig med simpliciteten i et Pioneer-TV. Imo.
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 10 Juni 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
frozen skrev:
|
Og med hensyn til fælleskøb så er jeg frisk - hvem er ellers med på ideen?
|
|
|
Tjo - til den rigtige pris er jeg med
|
|
|
Jeg er også frisk!!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Madman skrev:
|
Ligesom priserne har også har gjort de sidste mange år.
|
|
|
Ja det har du da har ret I : Det minder mig om, for 3 år siden talte jeg med en sælger fra Pioneer, under det årlige HifiSurround show i København, og der kostede det "sprit nye" 50" Pioneer g6 med en opløsning på ca 1360 x 768 (tror jeg nok) ca. kr 80.000,- Jeg sagde til sælgeren at jeg nok lige ville vente og se om prisen ville gå ned i de næste 6 måneder..... Sælgeren grinte mig lige op i ansigtet, og sagde at priserne kun ville falde en lille smule - hvis ikke de ville stige.... Og så kender vi alle - resten af historien: he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he  |
|
|
Hvad kostede den da 6 måneder efter?
Der VAR faktisk en periode ca. på det tidspunkt, hvor fladskærmene generelt ikke faldt i pris, og i visse tilfælde steg, fordi producenterne ikke kunne følge med efterspørgslen. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Go4it skrev:
Madman skrev:
|
Ligesom priserne har også har gjort de sidste mange år.
|
|
|
Ja det har du da har ret I : Det minder mig om, for 3 år siden talte jeg med en sælger fra Pioneer, under det årlige HifiSurround show i København, og der kostede det "sprit nye" 50" Pioneer g6 med en opløsning på ca 1360 x 768 (tror jeg nok) ca. kr 80.000,- Jeg sagde til sælgeren at jeg nok lige ville vente og se om prisen ville gå ned i de næste 6 måneder..... Sælgeren grinte mig lige op i ansigtet, og sagde at priserne kun ville falde en lille smule - hvis ikke de ville stige.... Og så kender vi alle - resten af historien: he he he he he he he he he he he he he he he he he he he he  |
|
|
Hvad kostede den da 6 måneder efter?
Der VAR faktisk en periode ca. på det tidspunkt, hvor fladskærmene generelt ikke faldt i pris, og i visse tilfælde steg, fordi producenterne ikke kunne følge med efterspørgslen. |
|
|
OK det kan godt være, men pointen var, at sælgeren generelt mente at prisen ville være på dette niveau, også fremover, hvad vi i dag ved, ikke holdt (heldigvis for det!)
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fy for den. Det er hvad... omkring 30.000 DKR? Øv
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja og de ryger for 2300£ i England, selv om de også lige er blevet introduceret derovre - syge danske priser
Men men men nu må vi jo lige have liiidt mere tålmodighed og se hvad de reelt lander på af pris her i DK og hvor hurtigt de falder.
De første rapporter om bruger erfaringer lyder jo fremragende __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
frozen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 11 Juni 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor får i oplysninger om de første brugererfaringer henne?
Hvis den lander på 30.000 syntes jeg det er ok selvomdet det stadig er vildt dyrt. Mon íkke man kan klemme et par tusser ud af dem pr. skærm hvis vi er nogle stykker der køber samtidig __________________ Brian
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, med det groteske fælleskøb der var på 7G skulle det undre mig om ikke forhandlerne vil stå på nakken af hinanden for at have eneret på fællsekøbet af 8G. Jeg håber og tror på at vi får ganske fornuftige priser.
200 * 25.000 og så står man pludselig med den nette sum af 5 millioner kroner. Ba-da-bing Ba-da-boom.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Jo, med det groteske fælleskøb der var på 7G skulle det undre mig om ikke forhandlerne vil stå på nakken af hinanden for at have eneret på fællsekøbet af 8G. Jeg håber og tror på at vi får ganske fornuftige priser.
200 * 25.000 og så står man pludselig med den nette sum af 5 millioner kroner. Ba-da-bing Ba-da-boom. |
|
|
Det er nu ikke helt sådan det virker 
1) Først og fremmest skal der være en forsyningssikkerhed. Og lige netop på flad-tv kan det være et mareridt. Forhandlere snakker om at de skal bestille 2-3 måneder i forvejen, for bare at have til det almindelige salg.
2) Så skal der være opbakning fra alle led. For med det samme at en forhandler går ud med en bedre pris, så vil alle øvrige forhandlere "brokke" sig. Og jo flere af de almindelige gode forhandlere der bliver negative, jo mere er fabrikanten tilbøjelig til at bøje af. For selvom denne ene handel måske er stor, så handler det om at beskytte alle de fremtidige også.
3) Selve omsætningen er af mindre betydning. Det er egentlig forhandlerens advance per/stk der er interessant. Altså om de holder skindet på næsen overfor at håntere retuneringer og evt. service opgaver. Så det er forhandlerens advance der er vigtig - ikke den totale omsætning. Dog kan en forhandler få glæde af den opnåede omsætning ved fremtidige køb, altså en ekstra bonus om man vil.
4) Nej - forhandlerne står ikke på nakken for at få Fælleskøb ... Når de først har prøvet det én gang, så tøver de naturligt næste gang. For det er en kæmpe logistik opgave, med advancen presset ned på et minumum, selvom der aligevel kræves den samme service efter købet som på de "almindelige" varer.
Havde det derimod været et salg af f.eks. 200 fladskærme til én kunde så var sagen en anden, men 200 salg til 200 kunder giver stort set samme arbejde - for forhandleren - uanset advancen.
Mvh, Lars - recordere.dk (os med Fælleskøb)
__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. prisen, så er Pioneer som den første større producent tilsyneladende stået af ræset mht. prisfald. Pioneer har ikke ligefrem fremvist overvældende økonomisk succes de seneste år, og hvis de fortsætter et håbløst forsøg på at konkurrere med Panasonic mht. "mest per krone", så ender det i konkurs. Det lader til at Pioneer har indset dette, og i stedet for at forsøge at være "konkurrencedygtige", så satser de hårdnakket på ganske enkelt at levere det bedste produkt, og så må det koste dét der skal til for at produktionen løber rundt, uden hensyn til hvad konkurrenterne koster. Derfor vil vi med den næste generation formentligt generelt se en noget større prisforskel mellem f.eks. Panasonic og Pioneer, end vi har været vant til, og et væsentligt lavere prisfald end de sidste par år har vist.
Mens en del forestående købere formentligt vil protestere kraftigt, så mener jeg at dette er et meget sundt træk. Vi kan ikke bruge gode tv til lave priser til noget, hvis producenterne ender med at lukke, og/eller ikke længere kan investere i udviklingen af bedre billedkvalitet. Pioneer har været (og er) en stor drivkraft i udviklingen, og ikke mindst fokuseringen på hvad korrekt gengivelse betyder for billedkvaliteten. Hvis Pioneer på grund af for hård konkurrence trådte ud af markedet, ville det være et stort tab for den kvalitetsbevidste forbruger. Derfor er det særdeles positivt at Pioneer har valgt at slå bremserne i mht. prisfaldet, og i højere grad har tænkt sig at vise high-end konkurrenter som B&O og Loewe hvor skabet skal stå mht. billedkvalitet, end at kæmpe med Panasonic og Samsung om hvor lille avance man kan få et firma til at løbe rundt med.
Dette betyder samtidig at Pioneer formentligt vil være den første producent i meget lang tid, der tør levere nogle tv der i praksis bliver dyrere end den foregående model. Jeg tror ikke på at vi kommer til at se 8G blive solgt billigere end de nuværende 7G priser, eller bare samme priser - ikke foreløbigt i hvert fald. Interesserede købere vil skulle vænne sig af med "jamen sådan er det med de andre producenter og sådan har det altid været" filosofien. Det kan godt ske at det "altid" har været sådan at priserne på fladskærme er raslet ned, og det bliver de sikkert også ved med - men Pioneer har ikke tænkt sig at rasle med. Heldigvis. Jeg kan kun sige til Pioneer for at have modet til at gå mod strømmen, og satse på kvalitet frem for kvantitet.
Se evt. min blog her omkring min holdning til de aggressivt faldende priser:
http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1166&zoneid=24 __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars: Jeg var ikke klar over det hang sådan sammen, men jeg er glad for at du lige redegjorde for hvordan og hvorledes. Tak for det. Om noget, så håber jeg stadig på at vi får lov at spare det væreste væk på 8G via et fælleskøb  Otto: Hørt! Bravo Pioneer
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan nu få et 507xd, altså den største 50" model i tyskland for 17200dkr.
Jeg mener at et 50" burde ligge på ca 20k konsekvent men hvor de så bare blev bedre og bedre.
selvom 508 naturligvis er bedre, så er et 507 altså et helt ekstremt godt tv.
da 507 kom på gaden var det da billigere end 506 sluttede på var det ikke????
Tommy __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
man kan nu få et 507xd, altså den største 50" model i tyskland for 17200dkr.
Jeg mener at et 50" burde ligge på ca 20k konsekvent men hvor de så bare blev bedre og bedre. |
|
|
Det er sjovt med priser, de vurderes i meget høj grad ud fra hvad alternativet er. Jeg mener at en lille discount-bil burde koste 50k som ny, men med det afgiftssystem vi har, ville det være ekstremt billigt hvis den kostede 90k. 20k "føles" måske rigtigt nu, men det siger intet om hvad markedet bære, og hvad der skal til for at det løber rundt for producenten (og forhandlerne for den sags skyld).
Tommy21 skrev:
| selvom 508 naturligvis er bedre, så er et 507 altså et helt ekstremt godt tv.
da 507 kom på gaden var det da billigere end 506 sluttede på var det ikke????
|
|
|
Jo, men som sagt - strategien fra Pioneer's side er ikke den samme som tidligere. Du kan ikke bare forvente at historien automatisk gentager sig. Jeg siger ikke at de ikke vil kunne købes for under 30k, jeg vil faktisk helst slet ikke gætte på hvad priserne bliver - men under 20k for et 50" Pioneer, tror jeg ikke vi kommer til at se lige foreløbig.
Husk på at PDP 507 groft sagt er en let opdateret 506, og solgt under samme distributionsform, hvor faldende priser er en selvfølge. 508 er et kvantespring rent teknologisk, og det sker samtidig med en global ændring af distributionssystemerne, der skal få Pioneer's økonomi på ret fode igen. Pioneers økonomiske problemer skyldes at parallel-import og internet-handel i det hele taget har presset priserne nedad. Som markedet ser ud nu, kan Pioneer vælge mellem at køre sig selv i sænk ved at fortsætte som de gør nu, droppe fladskærms-markedet helt og satse på andre områder, eller forsøge at fastholde dét prisniveau de ligger på nu og bremse prisfaldet. De to første er ikke særligt tiltalende, så Pioneer er simpelthen nødt til at være ligeglade med hvad markedet og konkurrenterne gør, og hvad de selv har gjort tidligere. Det er derfor jeg siger at hvis man vil forholde sig til hvad der sker med Pioneer priser i fremtiden, så skal der i højere grad sammenlignes med B&O og Loewe, end med Panasonic og Samsung, eller for den sags skyld de forrige Pioneer serier. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juni 2007 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto, du har nogen meget dybdegående analyser af alting, og det er jo rigtigt godt med noget indsigt, men for mange mennesker handler det bare om at i deres øjne er pioneer totalt overpriced i forhold til f.eks panasonic, og så snupper her og fru jensen en panasonic.
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |