Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 07:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
ok, det anede jeg så ikke, men jeg mener stadig ikke det henvender sig til de samme forbrugere. Så længe man holder sig til samme mærke får man ofte en del fordele ud af det i forhold til at blande producenterne, så jeg ser det ikke som noget specielt for pioneer, uden dog at kende til andre produkter end deres tv og bilradioer

Det ER specielt i forhold til andre mærker, ingen andre har samme grad af synergi mellem tv, DVD-optager/afspiller og surround-receiver. Men man skal typisk se det i funktion for at fange hvad det unikke er. I bund og grund er det rørende simpelt, og med CEC der vinder frem i de nyeste produkter, vil meget af tankegangen formentligt kunne implementeres med andre produkter også, men helt det samme bliver det ikke. Den lille detalje med at blænde receiverens volumen-indikator ind over en hvilken som helst kilde på tv'et, og at du ikke er afhængig af at køre signalerne igennem receiveren, gør en verden til forskel...

Mortino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Nu har der jo været en del snak om, hvorvidt stor forskellen er på Pioneers nye modeller kontra Panasonics nye. Her er et udlæg fra en der har givet hans bedømmelse efter at have set 5080 og 50PZ750 live i en forretning... Hvis det skulle være til interesse for nogen

5080 vs PZ750

I'm not an owner (yet, at least ), but since this comes up a lot, I thought I'd post some initial observations regarding a couple of the most discussed panels on the forum, the Pioneer 5080 and Panasonic 50PZ750. I finally got myself over to Abt in north suburban Chicago this afternoon to see them both for myself.

First off, they are both very fine TV’s. I could be very happy with either. However, for black freaks, the 5080 is pretty much as it's hyped to be, the hands down winner. Both had impressive overall PQ, and either held its own with anything else on the floor, including Fujitsu and the 1140 Elite, which was my previous favorite. (Possible exception, the B&Os, but they’re in a whole different price league.)

I’m not a black fanatic and I don’t worship at the altar of CRT’s, but I was very impressed with the 5080 overall. The only thing I don’t like about my three year old Panasonic (aside from wanting a bigger set) is it’s black crush. I am not at all troubled by any grayness except when I watch a letter-boxed movie. So blackness is important to me only in how it affects the overall PQ, especially color saturation. And the 5080 seemed to deliver there.

Both sets seemed to still have more black crush than I would like (black detail on the B&O was astonishing, but it probably had been calibrated). No doubt both the Pioneer and Panasonic would improve in this regard with proper calibration too. The salesman dug up the remote and let me change the settings on the Pioneer. I tried various settings including Optimum (which dims the picture as the ambient light drops, and is similar to the mode I currently use on my Panasonic), but I did not fool with the individual adjustments within. Out of torch mode, the 5080 had a great picture, nice color balance with very good skin tones, and, if the blacks on letter-boxed material didn’t vanish into the frame, they came close and might even do so in a darkened home setting.

The lighting in the store was not bright, but was not subdued either. Much like my living room on a cloudy day, I’d say. They were using an ordinary HD feed, probably DirecTV, so conditions were not unlike those that might be typically encountered at home. The two sets were not side by side, but I could see them both at once.

As expected, the 750’s 1080p didn’t impress me as much as it’s overall PQ, which, other than the blacks, matched the 5080 as far as I took the comparison (I didn’t try different settings on the 750). It was right next to an Elite 1140, and I gave the 750 a slight PQ edge, much to my surprise. I suspect either the 750 or the 5080 would be breathtaking with high quality program material.

If I already owned a 750, I wouldn’t be upset by the comparison. It came off as a very competitive offering, at least for those not fixated on black. However, if I had purchased a set today, it would have been the 5080. It is almost as good as everyone here says it is!

Til top Vis Mortino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortino

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 13:23 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan fortøller hvorfor i mener at 750 også kommer i europa???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Ayla skrev:
Exxtreme skrev:
Ayla skrev:
Exxtreme skrev:
Hi-Sonny-Fi skrev:
Tommy21 skrev:

Otto, du har nogen meget dybdegående analyser af alting, og det er jo rigtigt godt med noget indsigt, men for mange mennesker handler det bare om at i deres øjne er pioneer totalt overpriced i forhold til f.eks panasonic, og så snupper her og fru jensen en panasonic.

Overpriced???

De er da også langt bedre.

Ja, men man får mere for pengene ved at købe Panasonic.. Det er der slet ingen tvivl om... Selvom jeg selv har Pioneer...

Synes der har været mange indlæg nu der siger det samme omkring at Panasonic er meget billigere og Pioneer er alt for dyre, selvom de er bedre.

Men, prøv at se på det sådan her:

Hvis du skal have en ny bil, så tænker du, nå skal det være en Fiat eller en Mercedes?

Hmm, jeg vil helst have Mercedes'en, den har Aircon, kan køre hurtigere og er i det hele taget bare en bedre model end Fiat'en.

Nå, men jeg har kun 50.000 kr og det koster Fiat'en. Mercedes'en koster 500.000 kr..

Skal jeg så spare op til Mercedes'en, "Nøjes" med Fiat'en... Eller skal jeg gå ind på Merceeceds forummet på nettet og begynde at skrive en masse indlæg om, at Mercedes skal sætte priserne ned, LANGT ned, så jeg kan få råd til den. Selvom produktet er i en anden klasse end Fiat'en.

Der er ikke noget galt med Fiat'en, det er en bil, den fragter dig fra A til B. Panasonic, Samsung osv. er der heller ikke noget galt med, de gør deres job udemærket. Pioneer gør det endnu bedre og giver noget ekstra, ligesom Mercedes gør det.

Jeg tror dog ikke der er så mange tråde om, at den nye udgave af Mercedes der snart kommer er utroligt dårligt prissat i forhold til Fiat'en. Bare fordi de begge får os fra A til B.

Så kan man  snakke om, at der er mindre forskel på Panasonic - Pioneer end på Fiat - Mercedes, men synes stadig at pointen holder. Folk skal bare vende sig til at Pioneer er på vej til at blive Merecdes inden for TV og hvis man ved, at man ikke vil ofre de beløb på at få dét ekstra, så skal man i stedet gå på Panasonic forums osv. og blive glad for et godt TV man også kan få dér .

Det er bare en typisk meget dårlig sammenligning det der... Jeg købte selv et Pioneer PDP-507XD fordi det var det bedste tv på markedet, og er det efter min mening stadig indtil 508 serien rammer os, men så kom Panasonics PX70 som vel kan kaldes Panasonics svar på Pioneers 507XD... Og det tv gør det bare rigtig godt, næsten så godt som mit 507XD, og det er til trods for at det er ca. 10.000,- billigere...

Det er ingen tvivl om hvilket tv der har den bedste finish og byggekvalitet/materialer osv. osv. Men nu snakker jeg om ren billedkvalitet, og der er der ikke så meget forskel som jeg havde håbet på... Det er sådan set mest ved analogt tv at 507XD trækker fra PX70, ved digitalt tv og dvd er forskellen mindre men dog tilstede...

Med det sagt ville jeg stadig idag købe et 507XD fremfor et PX70, fordi jeg vil have det bedste...

Men for dem der ikke er så kræsen som mig, og som kan nøjes med en knap så god billedkvalitet og kan lide designet ja så er der i min verden ikke andre valg end PV70/PX70... For det er ganske enkelt et rigtig godt tv, og jeg vil gå så vidt at sige at det er verdens bedste tv til prisen...

Jeg er Pioneer mand, og vil formentlig altid være det, så længe de beholder den markedsposition de har idag, men jeg synes der er for mange af jer der er meget ignorante over for andre mærker, i dette tilfælde Pioneer vs. Panasonic...

Jeg synes ikke det er en dårlig sammenligning jeg laver, synes mere din sammenligning er ukorrekt.

Man kan ikke, og det er blevet sagt mange, mange gange i denne tråd, sammenligne 8G'erne med 507, 506 og px60 px70 osv.

Det er jo netop det jeg skriver. De nye Pioneer TV, 8G modellerne, positionerer sig mere som Mercedes eksemplet nu. Før konkurrerede de også på pris. Ikke mere.

Der er et kvantespring mellem 507 og 508, det siger alle der har set dem (og de er nået frem til kunder i USA nu).

Der skal sammenlignes mellem 8G modellerne og andre TV. Ikke med de ældre 7G modeller. De har intet at gøre i sammenligningerne her.

Og sammenligner man 8G'erne med Panasonic og andre "billigere" mærker, så er det en forskel der retfærdiggør min bilsammenligning, imo.

Jeg har selv et Panasonic PHD8 lige nu, så tror ikke jeg er "ignorant over for andre mærker" og det er et strålende TV. MEN, Pioneer 8G er meget bedre og derfor er der en prisforskel. Vil man ikke betale den, så køb Panasonic, lad være at sige Pioneer skal sætte prisen ned. Det hænger ikke sammen.  Vil man have det bedste, uanset pris, så køb Pioneer (det er det værd imo).

Kunne ikke selv sige det bedre.

Pioneer kan (af hvad vi ved nu) ikke samlignes med andre skærme. De ligger simpelthen i en klasse for sig. Det gør prisen jo så også. Og det kan man ikke rigtig brokke sig over!

Tror ikke i fatter ordet sammenligning... Alle tv kan sammenlignes, 2 tv behøver ikke at ligge helt op af hinanden mht. billedkvalitet for at kunne sammenlignes... Og hvor i mit indlæg skriver jeg at et eller andet givent tv er lige så godt som det kommende 508???

Læs nu hvad folk skriver istedet for bare at antyde folk mener et eller andet...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

sslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg fik lidt info fra en lokal TV forretning. (God Tone, Jerlev).

Efter at jeg har solgt min Panasonic 42pv60, for at få en af de nye Pioneer 8G skærme, skulle jeg lige se hvad de havde. af Pioneer i udstillingen.
Der så jeg de havde en 507XD hængende og sælgeren satte lige et HD signal til skærmen. WOW... Kan slet ikke forstå at det kan blive bedre end det. Det så bare MEGA godt ud.

Han vidste iøvrigt ikke så meget om priserne, da de skulle til møde på tirsdag i Kolding med Pioneer. Så onsdag vidste han nok en hel del mere. Og der vil jeg så besøge ham igen.

Men han fortalte mig at Pioneer havde besluttet at de ikke ville levere Pioneer 8G skærme til rene internetbutikker. Altså butikken skal have en fysisk forretning, så man kan komme ind og se skærmene. Men der er jo mange der både har en fysisk forretning og sælger over internettet. Men det kan måske gøre noget ved prisen at den holdes oppe, så det ikke er muligt for internetbutikker og lave parallelimport og sælge billigt over internettet.

Hvad han også fortalte var at Full HD modellerne der kommer senere på året slet ikke vil kunne købes i nogen af disse butikker, de skulle være forbeholdt til særlige Pioneer butikker, hvor så end de ligger. Nogen der ved det?

Ville lige komme med den info jeg fik idag. Måske det er gamle nyheder for nogen, men ikke for mig.

Men der er slet ikke nogen tvivl for mig. Jeg skal have en Pioneer 50" 8G skærm, men om det skal være 508XD eller LX508XD, det kommer an på prisen.

Og kommer der fælleskøb på disse, så er jeg 100% med.

Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
Til top Vis sslarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sslarsen Besøg sslarsen's Websted

frozen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Havde godt hørt at de vilde paraelleimporten til livs. For mig er det ligemeget. Tør ikke købe den vej igennem hvis der sker noget med skærmen vil jeg gerne have at sted at kunne henvende mig hvor jeg kan se dem iøjene. Er måske en kylling men det er sgu mange penge.

At de kun vil sælge nogen af deres skærme i specielbutikke er nyt for mig og aner ikke lige hvor det skulle være men passer vel meget godt med at de gerne vil forsøge at etablere sig på markedet som et mærke der skal være mere eksklusivt.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hvis i går ind og downloader PDF'en på Pioneer.dk, som lister ISF forhandlere i DK, så er det et godt bud på, hvor 1080p modellerne kan købes.

Jeg er skrevet op til LX modellen hos netop en af dem.

frozen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Har du aftalt en pris med ham eller har du blot taget chancen at du ikke bliver blanket af?

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

frozen skrev:

Har du aftalt en pris med ham eller har du blot taget chancen at du ikke bliver blanket af?

Ikke forstået?

Priserne er jo kendt og skrevet tidligere i denne tråd.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

På KT-messen i okt. præsenterede man Pio´s første højopløste plasma Pioneer PDP-5000EX. I den forb fik man at vide at den kun ville blive solgt i specialbutikker lidt a-la B&O centre. Det samme gælder forøvrigt Pio´s HD-recorder topmodel . 

Er der forøvrigt overhovedet blevet solgt nogle Pioneer PDP-5000EX i DK ? ?

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

frozen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Mig bekendt er der ikke nogen officielle priser. Jeg har ihvertfald ikke kunne få dem så derfor spørgsmålet  

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Kan godt sige jer, der er noget at glæde sig til med de nye 8 generations TV.
De leverer virkelig CRT sort niveau, fantastiske farver... Er vildt imponerert af dem.

Var til præsentation hos Pioneer igår...
Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

frozen skrev:

Mig bekendt er der ikke nogen officielle priser. Jeg har ihvertfald ikke kunne få dem så derfor spørgsmålet  

Der er officielle priser. De står tidligere i tråden. Jeg har selv fået dem bekræftet. Mvh.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:
Kan godt sige jer, der er noget at gl�de sig til med de nye 8 generations TV.
De leverer virkelig CRT sort niveau, fantastiske farver... Er vildt imponerert af dem.

Var til pr�sentation hos Pioneer ig�r...

Tak for info :)

Hørte du noget ang. 1:1 pixelmapping på 768p modellerne?

Har de 4 HDMI som modellerne i USA?

Eiberg
Branchemedlem
Branchemedlem
Expert, Fields

Bruger siden: 08 August 2004
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
Eiberg skrev:

Hørte du noget ang. 1:1 pixelmapping på 768p modellerne?

Så vidt jeg husker er der 3 HDMI indgange med 1:1 på de to af dem.

Til top Vis Eiberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Eiberg Besøg Eiberg's Websted

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Eiberg skrev:

Ayla skrev:
Eiberg skrev:

H�rte du noget ang. 1:1 pixelmapping p� 768p modellerne?

S� vidt jeg husker er der 3 HDMI indgange med 1:1 p� de to af dem.

Det lyder rigtigt, tak for det...

Det jeg er i tvivl om er, om der bare er support for native resolution eller om der er "ægte" 1:1. Hmm.

Jeg læste et sted om en, der havde sat en bærbar til en 8G og skærmen accepterede det, men computeren rapporterede 1360x768 (ikke native 1365x768). Det betyder at man vil "miste" 5 pixels.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Jeg læste et sted om en, der havde sat en bærbar til en 8G og skærmen accepterede det, men computeren rapporterede 1360x768 (ikke native 1365x768). Det betyder at man vil "miste" 5 pixels.

Som jeg har forstået det er dét en windows-ting, det skal gå op med 8. Så dette er den korrekte måde at gøre det på. Alene dét at den opfører sig sådan, tyder derfor på at der er 1:1. Ud fra andre små forbedringer jeg har hørt om der skulle være sket "bag kulisserne", så tyder noget på at Pioneer har ønsket at lave et tv hvor de har forsøgt at fjerne alle undskyldninger for ikke at købe ét... Det kan man jo kun bifalde. Det bliver interessant at se hvad f.eks. en DVDO VP50 kan gøre ved en 8G Pioneer. På 7G modellerne kan en VP50 forbedre en hel del på især SD-materiale, men det er en meget overset mulighed, fordi folk (fejlagtigt) fravælger scaleren som en mulighed, pga. manglende 1:1. Det ville være rart at kunne springe dén undskyldning over.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Har Pioneer meldt ud om hvordan de nye panelene er med hensyn til burn-in og retention?

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Ayla skrev:

Som jeg har forstået det er dét en windows-ting, det skal gå op med 8. Så dette er den korrekte måde at gøre det på. Alene dét at den opfører sig sådan, tyder derfor på at der er 1:1. Ud fra andre små forbedringer jeg har hørt om der skulle være sket "bag kulisserne", så tyder noget på at Pioneer har ønsket at lave et tv hvor de har forsøgt at fjerne alle undskyldninger for ikke at købe ét... Det kan man jo kun bifalde. Det bliver interessant at se hvad f.eks. en DVDO VP50 kan gøre ved en 8G Pioneer. På 7G modellerne kan en VP50 forbedre en hel del på især SD-materiale, men det er en meget overset mulighed, fordi folk (fejlagtigt) fravælger scaleren som en mulighed, pga. manglende 1:1. Det ville være rart at kunne springe dén undskyldning over.

Tak for input Otto.

Men man vil vel stadig miste 5 pixels?

Jeg har en DVDO VP50 og har netop fravalgt 768p modellen og forudbestilt 1080p modellen, da jeg vil være sikker på ægte 1:1.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:19 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
Har Pioneer meldt ud om hvordan de nye panelene er med hensyn til burn-in og retention?

Der er en "Orbitor" funktion i de nye TV (den flytter billedet 1/16 pixel ad gangen). Det skulle hjælpe imod burn-in.

Desuden er der en Refresh knap, der renser billedet, hvis der skulle opstå noget IR.

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes