| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
Men man vil vel stadig miste 5 pixels? |
|
|
Det afhænger af hvad du mener med "miste". TV'et slukker 5 pixelrækker, det kan du i praksis ikke se - slet ikke på 8G, hvor sort er sort. Men kildematerialet genereres jo netop i 1360x768, så du mister ikke noget af kildematerialet. Selv hvis du gjorde, er 5 pixelrækker ubetydeligt.
Ayla skrev:
Jeg har en DVDO VP50 og har netop fravalgt 768p modellen og forudbestilt 1080p modellen, da jeg vil være sikker på ægte 1:1.
|
|
|
Selvom jeg meget tit argumenterer for at 1080P har mindre betydning end det bliver gjort til, så skader det ikke så længe panelerne iøvrigt har tilsvarende kvalitet, og det mener jeg i Pioneer's tilfælde er i hvert fald tæt nok på til at hvis man vil investere hvad det koster, så er det ikke en dårlig idé at snuppe 1080P'eren. Mit argument er at en god 768P'er er bedre end en dårlig 1080P'er, men en god 1080P'er vil altid være bedre end en god 768P'er (sådan HELT firkantet sagt...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Ayla skrev:
Men man vil vel stadig miste 5 pixels? |
|
|
Det afhænger af hvad du mener med "miste". TV'et slukker 5 pixelrækker, det kan du i praksis ikke se - slet ikke på 8G, hvor sort er sort. Men kildematerialet genereres jo netop i 1360x768, så du mister ikke noget af kildematerialet. Selv hvis du gjorde, er 5 pixelrækker ubetydeligt.
Ayla skrev:
Jeg har en DVDO VP50 og har netop fravalgt 768p modellen og forudbestilt 1080p modellen, da jeg vil være sikker på ægte 1:1.
|
|
|
Selvom jeg meget tit argumenterer for at 1080P har mindre betydning end det bliver gjort til, så skader det ikke så længe panelerne iøvrigt har tilsvarende kvalitet, og det mener jeg i Pioneer's tilfælde er i hvert fald tæt nok på til at hvis man vil investere hvad det koster, så er det ikke en dårlig idé at snuppe 1080P'eren. Mit argument er at en god 768P'er er bedre end en dårlig 1080P'er, men en god 1080P'er vil altid være bedre end en god 768P'er (sådan HELT firkantet sagt...) |
|
|
Ok, det bliver spændende når jeg selv kan teste det hos min forhandler. Tak for forklaringen. Iht. det sidste, der er vi helt enige. 1080p modellen vil jo ikke bare være lige så god, men tilmed være en tand bedre (hvor ubetydeligt det så end er). Jeg tænker her på Pro color filter, 20.000 i kontrast og vigtist; laveste "minimal luminance level" eller "glød". Pga. den mindre pixel størrelse. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
OBS: Der er slettet en lang række indlæg der ikke holdt sig til retningslinierne for brug af siden. Jeg kan kun opfordre til at bruge  knappen hvis det sker igen. Fortsat god debat!
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
ManicMiner skrev:
| Har Pioneer meldt ud om hvordan de nye panelene er med hensyn til burn-in og retention? |
|
|
Der er en "Orbitor"
funktion i de nye TV (den flytter billedet 1/16 pixel ad gangen). Det skulle hjælpe imod burn-in.Desuden er der en Refresh knap, der renser billedet,
hvis der skulle opstå noget IR. |
|
|
Jeg har aldrig forstået hvorfor sådan en funktion skulle hjælpe mod retention. Et stationslogo er jo gerne af en størrelse der gør, at en pæn del at
det skærmområde altid vil være dækket af det logo uanset om der jævnligt rykkes en pixel eller to.
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Juni 2007 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
lunddal skrev:
Ayla skrev:
ManicMiner skrev:
| Har Pioneer meldt ud om hvordan de nye panelene er med hensyn til burn-in og retention? |
|
|
Der er en "Orbitor"
funktion i de nye TV (den flytter billedet 1/16 pixel ad gangen). Det skulle hjælpe imod burn-in.Desuden er der en Refresh knap, der renser billedet,
hvis der skulle opstå noget IR. |
|
|
Jeg har aldrig forstået hvorfor sådan en funktion skulle hjælpe mod retention. Et stationslogo er jo gerne af en størrelse der gør, at en pæn del at
det skærmområde altid vil være dækket af det logo uanset om der jævnligt rykkes en pixel eller to. |
|
|
Ikke desto mindre skulle det dog virke i de nye Pioneer. Jeg har ikke den tekniske indsigt til at forklare mere end jeg har, men personer der har, siger at det virker.  Desuden synes jeg at diskussionen om burn in problematikken ofte bliver gjort mere alvorlig end den er. Hvis man køber et bedre mærke af plasma skærme, så mener jeg ikke problemet er særlig stort. Jeg har kun oplevet det i få tilfælde på mit Panasonic PHD8 og har hver gang kunne "fjerne" det ved at vise noget andet på skærmen i kortere tid. Det er ærgeligt når det ofte er LCD lejrens største indsigelse mod plasma. Siger ikke du er en del af den lejr  Mange har også sagt, at når Pioneer ikke nævner noget om IR og burn-in i år i forbindelse med 8G skærmene, så er det fordi det efterhånden er blevet et "non-issue". __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
"Elgiganten" har et mega tilbud: et 10g plasma fra Panasonic (TH37PX70E) til 8000, altså et plasma fra 2009 der bliver solgt nu - det må da være bedre en Pioneers 8g! 
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
"Elgiganten" har et mega tilbud: et 10g plasma fra Panasonic (TH37PX70E) til 8000, altså et plasma fra 2009 der bliver solgt nu - det må da være bedre en Pioneers 8g! 
|
|
|
Øhhh, hvor vil du lige hen med det indlæg 
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
|
|
|
Pioneer og Panasonic har forskellige generations-numre, du kan ikke sammenligne generation på tværs af producent. Panasonic er nået til generation 10 i 2007-modellerne, mens Pioneer er nået til generation 8. Det siger intet om hvor langt de er i forhold til hinanden. Pioneers generation 8 er et hestehoved foran Panasonics generation 10 på groft sagt alle punkter jeg kan komme i tanke om. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
golden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eiberg skrev:
Kan godt sige jer, der er noget at glæde sig til med de nye 8 generations TV. De leverer virkelig CRT sort niveau, fantastiske farver... Er vildt imponerert af dem.
Var til præsentation hos Pioneer igår...
|
|
|
Har den nye Pioneer anti-glare coating i lighed med Panasonic PX700? Vil det ikke være en fordel? Iflg. recordere.dk er der noget brummen/støj fra Pioneers 7. generationsskærme. Lagde du mærke til det på de nye skærme?
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juni 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
golden skrev:
Eiberg skrev:
Kan godt sige jer, der er noget at glæde sig til med de nye 8 generations TV. De leverer virkelig CRT sort niveau, fantastiske farver... Er vildt imponerert af dem.
|
|
|
Har den nye Pioneer anti-glare coating i lighed med Panasonic PX700? Vil det ikke være en fordel? Iflg. recordere.dk er der noget brummen/støj fra Pioneers 7. generationsskærme. Lagde du mærke til det på de nye skærme?
|
|
|
Der er anti-glare coating på 8G'erne. På den dyreste LX 1080p model skulle det endda være en endnu bedre udgave af anti-glare coating der er på. Mht. brummen, så skulle der stadig være noget på 8G, men mindre end på 7G, det er hvad jeg har hørt. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 00:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
|
"Elgiganten" har et mega tilbud: et 10g plasma fra Panasonic (TH37PX70E) til 8000, altså et plasma fra 2009 der bliver solgt nu - det må da være bedre en Pioneers 8g!  |
|
|
Det var ikke særligt seriøst ment - jeg var dog ikke klar over at Panasonic er "nået" til 10g!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 07:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
golden skrev:
Eiberg skrev:
|
|
|
|
|
|
De brummer stadigvæk... Hvor slemt det er, var svagt at afgøre da vi var i et lokale med mange mennesker og en masse larm, men hvis man stak hovedet om bag skærmen så kunne det høres. Vi blev dog informeret om at de skærme vi kiggede på, var prototyper... (yeah right)
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
| Så er prisen på Pioneers dyreste 50" officiel: 38000,- i DK... |
|
|
Ayla skrev:
50 tum digital tuner: PDP-508XD: 31 110 kronor
|
|
|
Så kan vi jo nok ikke regne med dette som tidligere er blevet udmeldt på side 12? Vi må vel se hvad forhandlerne kommer ud med af priser. __________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
sslarsen skrev:
Go4it skrev:
|
|
Ayla skrev:
|
|
|
Så kan vi jo nok ikke regne med dette som tidligere er blevet udmeldt på side 12?
Vi må vel se hvad forhandlerne kommer ud med af priser.
|
|
|
Ja, for Pioneer kan ikke bestemme hvad forhandlerne tager for skærmene, og omvendt, så skal de heller ikke tabe på et salg - så pioneer kan vel "styre" prisen i engros ledet, så skærmene "holder" prisen. Prisen vil kun blive sat ned hvis salget ikke er som forventet, og med den interesse der er, så varer det længe før salget, og dermed prisen vil falde... Men prisen på 38 K er da også billigt for et produkt i "Rolexklassen"
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lad os lave en aftale om ikke at købe nogen Pioneer skærm før om et par måneder, så kan vi sammen presse prisen ned..
__________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dyreste 50" er LX modellen, 1080p, den koster ca. 47.000 kr. når den kommer i september. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juni 2007 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
sslarsen skrev:
Go4it skrev:
|
|
Ayla skrev:
|
|
|
Så kan vi jo nok ikke regne med dette som tidligere er blevet udmeldt på side 12?
|
|
|
De priser der blev meldt ud på side 12, var direkte konverteret fra svenske priser. De officielle priser blev først meldt ud nogle sider senere og passer med det jeg læser nu. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
lunddal Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 815
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
Det er ærgeligt når det ofte er LCD lejrens største indsigelse mod plasma. Siger ikke du er en del af den lejr  |
|
|
Jeg er en glad ejer af et PDP-436XDE
|
| Til top |
|
| |
dude Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 19 Juni 2007 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
sslarsen skrev:
Go4it skrev:
|
|
Ayla skrev:
|
|
|
|
|
|
De priser der blev meldt ud på side 12, var direkte konverteret fra svenske priser.
De officielle priser blev først meldt ud nogle sider senere og passer med det jeg læser nu.
|
|
|
se side 17
|
| Til top |
|
| |