Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
detoch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 28 Juni 2007 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de priser passer vist meget godt...
De er tæt på de priser de har i fona på pioneer skærmene... man måtte jo lige høre hva man skulle give for en 50" __________________ 50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 29 Juni 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhh jeg syntes jeg sidder svært med en beslutning, nemlig om jeg skal smide de ekstra klejner for 1080p ved godt opløsning ikke er alt, men har allerede en blu-ray afspiller....
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at tilføre noget måske nyt til tråden: I forbindelse med diskussionen om hvor væsentligt det er at 768P modellerne "kun" er opgivet til 16.000:1, mens 1080P modellerne er opgivet til 20.000:1. Bortset fra diskussionen om hvorvidt specifikationerne overhovedet relaterer sig præcist til hvordan skærmene yder i praksis, er der et rent psykologisk problem i at forholde sig til disse tal:
Fordi øjets følsomhed overfor lys er logaritmisk, og ikke lineær, er selve måden man opgiver kontrast på faktisk ikke særligt retvisende, i forhold til hvordan det opleves i praksis. En forskel på "4000" lyder umiddelbart som meget, når vi er vant til f.eks. forskelle på 1000:1 og 2000:1, hvor der kun er "1000" til forskel. Men sådan skal tallene ikke forstås - fra 1000:1 til 2000:1 er en fordobling, mens 16.000:1 og 20.000:1 "kun" er 25% ekstra. Men selv den procentvise forskel lyder af mere end det rent faktisk er i praksis, der er reelt tale om en næsten usynlig forskel. Lad mig forklare:
I stedet for at beskrive kontrast som en forskel mellem to tal, kunne man benytte dB skalaen, ligesom man gør med lyd. dB angiver netop forskellen mellem to værdier. Hvis man omregner kontrast-forhold til dB, giver det følgende eksempler:
10:1: 10 dB
100:1: 20 dB
1000:1: 30 dB
2000:1 33 dB
5000:1: 37 dB
10.000:1: 40 dB
16.000:1: Cirka 42 dB (min matematik er rusten... )
20.000:1: 43 dB
50.000:1 47 dB
100.000:1: 50 dB
Som man kan se af disse tal, er forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 i praksis meget lille. Reelt vil det, selv ved en direkte A:B sammenligning være meget vanskeligt at se forskel. Fra de gamle modeller, som var opgivet til 3-4.000:1 (men i praksis nok lå lavere), er der derimod tale om en væsentlig forskel op til de 16.000:1 (selvom det igen kan diskuteres om den ligger déromkring i praksis) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://panasonic.co.jp/pavc/global/viera/v-real/index.html
Såvidt jeg kan læse mig til, så har det nye Pana PZ700 en ny processor.
http://www.sommer-as.dk/shop
V-real II pro fremfor V-real II
Skal man mon forvente, at der kommer en ikke Full HD model med den processor?
Nogle bud? Nogle der ved om forskeller vil være stor på de to processorer??
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
http://panasonic.co.jp/pavc/global/viera/v-real/index.html
Såvidt jeg kan læse mig til, så har det nye Pana PZ700 en ny processor. http://www.sommer-as.dk/shop V-real II pro fremfor V-real II
Skal man mon forvente, at der kommer en ikke Full HD model med den processor?
Nogle bud? Nogle der ved om forskeller vil være stor på de to processorer?? |
|
|
Øhhh... hvad har det spørgsmål lige m tråden om Pio 8G at gøre ? ?
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 4050
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
UPDATE 25 maj 2007
Så har jeg fået nogle officielle danske priser og leveringstider:
Slutningen af juni:
768p 50" 5080XD: 33.000 kr. 768p 50" 508XD : 35.000 kr.
Omkring september:
1080p 50" LX-508XD: 45.000 kr.
Det er de modeller, jeg kunne få info om lige nu.
PS. Jeg har bestilt en LX-508XD, så nu er det bare at vente 
-----------
Hej
Ville bare starte en diskussion omkring Pioneer's nye 8. generations plasma TV.
Der kommer 3 nye model linier (i USA ihvertfald):
1080p, 50" & 60" - Elite
768p, 42", 50" & 60" - Elite
768p, 42", 50" & 60 - Pure
Alle de nye modeller får det nye glas, der skulle give black levels (sort niveau) på linie med SED og CRT!
Forskellen skulle være enorm (siger de der har set demo). De overvejede at finde på et nyt navn i stedet for Plasma, "Plasma 2.0", fordi der er så stor forskel :)
Alle modeller vil have nyt farvefilter og ny ASIC processor.
Alle modeller kan klare 1080p @ 24Hz og viser billedet ved 72Hz vel og mærke!
Prisen bliver en anelse højere end de nuværende 7. generations modeller og de vil formodentlig være på markedet maj-juni-juli.
------------------
Teknisk info:
"Within the panel's infrastructure, Pioneer's engineers crafted a new method of discharging the cells that make up the display's pixels. By decreasing the amount of electricity remaining in the cell when it is in an off state, Pioneer is claiming an 80 percent reduction in black levels over previous models (black as in the "absence of light"). If these claims hold true, these plasma panels will deliver contrast ratio measurements that should match or exceed any display technology while providing excellent color saturation.
The optical grade plastic color filter Pioneer previously introduced is also receiving an update that will further minimize ambient light reflections, which is something the display surface of LCD HDTVs are already good at. This "first surface" filter also eliminates the double image artifacts seen in other plasma displays that utilize a thick glass color filter on the surface of the panel.
Finally, Pioneer will incorporate a new ASIC video processor that will improve the panel's performance when deinterlacing, scaling, and reducing noise in a video signal. In addition, the company's support of 72 Hz imaging will allow the company's sets to triple the frame rate of cinema-based content, allowing for a smoother representation of the video compared to traditional displays that operate at 60 Hz, Pioneer said"
--------
Billede:

--------
50" 1080p eller 768p modellen bliver mit næste TV og erstatter mit Panasonic 42PHD8, det er der ingen tvivl om :)
Mvh Martin
|
|
|
Holy crap...det var noget af nogle priser de holder sig, når man ellers kan få et 50" for omkrig 1/3 som STORT SET er identisk, bare af et andet mærke
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rattanhuset skrev:
| Holy crap...det var noget af nogle priser de holder sig, når man ellers kan få et 50" for omkrig 1/3 som STORT SET er identisk, bare af et andet mærke |
|
|
Jeg kan jo kun gentage hvad jeg har sagt før: Er en CD-afspiller til 100.000,- så også "stort set identisk" med en CD-afspiller til 1.000,-? Det er og bliver to forskellige produkter, med hvert sit niveau i ydelse. At man er godt tilfreds med den billige, betyder ikke at der ikke er forskel. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
thomas_ls skrev:
http://panasonic.co.jp/pavc/global/viera/v-real/index.html Såvidt jeg kan læse mig til, så har det nye Pana
PZ700 en ny processor. http://www.sommer-as.dk/shop V-real II pro fremfor V-real II Skal man mon forvente, at der kommer en ikke Full HD
model med den processor? Nogle bud? Nogle der ved om forskeller vil være stor på de to processorer?? |
|
|
Øhhh... hvad har det spørgsmål lige m tråden om Pio 8G at gøre ? ? |
|
|
Øh, læs hele tråden, der har været skrevet en del om både Pio og Pana og nye modeller på markedet! Derfor!!
Men svaret giver faktisk sig selv, hvis man ser lidt nærmere på den japanske side, kan jeg se nu.
Pro-processoren hører sammen med Full HD i følge illustrationen.
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 30 Juni 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
rattanhuset skrev:
Holy crap...det var noget af nogle priser de holder sig, når man ellers kan få et 50" for omkrig
1/3 som STORT SET er identisk, bare af et andet mærke |
|
|
Jeg kan jo kun gentage hvad jeg har sagt før: Er en CD-afspiller til 100.000,- så også "stort set identisk" med en CD-afspiller til 1.000,-? Det er
og bliver to forskellige produkter, med hvert sit niveau i ydelse. At man er godt tilfreds med den billige, betyder ikke at der ikke er
forskel. |
|
|
Ja, hvis man har læst hele tråden, så forstår jeg ikke at man kun ved at kigge på specifikationer for TV'ene stadig kan sige at de stort set er
identiske.
Det er de jo langt fra, hvis man læser kommentarer fra dem der rent faktisk ejer de nye Pioneer.
Pioneer 8G er det bedste billede man kan købe for penge (sagt af utallige der har set dem/ejer dem).
Panasonic kan vel og mærke sagtens være det bedste man kan købe i den prisklasse.
Og Pioneer det bedste uanset pris. (i fladskærmskategorien). __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
For lige at tilføre noget måske nyt til tråden: I forbindelse med diskussionen om hvor væsentligt det er at 768P modellerne "kun" er opgivet til 16.000:1, mens 1080P modellerne er opgivet til 20.000:1. Bortset fra diskussionen om hvorvidt specifikationerne overhovedet relaterer sig præcist til hvordan skærmene yder i praksis, er der et rent psykologisk problem i at forholde sig til disse tal:
Fordi øjets følsomhed overfor lys er logaritmisk, og ikke lineær, er selve måden man opgiver kontrast på faktisk ikke særligt retvisende, i forhold til hvordan det opleves i praksis. En forskel på "4000" lyder umiddelbart som meget, når vi er vant til f.eks. forskelle på 1000:1 og 2000:1, hvor der kun er "1000" til forskel. Men sådan skal tallene ikke forstås - fra 1000:1 til 2000:1 er en fordobling, mens 16.000:1 og 20.000:1 "kun" er 25% ekstra. Men selv den procentvise forskel lyder af mere end det rent faktisk er i praksis, der er reelt tale om en næsten usynlig forskel. Lad mig forklare:
I stedet for at beskrive kontrast som en forskel mellem to tal, kunne man benytte dB skalaen, ligesom man gør med lyd. dB angiver netop forskellen mellem to værdier. Hvis man omregner kontrast-forhold til dB, giver det følgende eksempler:
10:1: 10 dB
100:1: 20 dB
1000:1: 30 dB
2000:1 33 dB
5000:1: 37 dB
10.000:1: 40 dB
16.000:1: Cirka 42 dB (min matematik er rusten... )
20.000:1: 43 dB
50.000:1 47 dB
100.000:1: 50 dB
Som man kan se af disse tal, er forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 i praksis meget lille. Reelt vil det, selv ved en direkte A:B sammenligning være meget vanskeligt at se forskel. Fra de gamle modeller, som var opgivet til 3-4.000:1 (men i praksis nok lå lavere), er der derimod tale om en væsentlig forskel op til de 16.000:1 (selvom det igen kan diskuteres om den ligger déromkring i praksis)
|
|
|
nu er dB jo en lidt underlig størrelse, da 3 dB e en fordobling af energien i lyden, men 10 dB's forskel høres som en fordobling i lydtrykket i ørene, så tror jeg det er en dårlig sammenligning, medmindre det virker på samme måde? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Milca15 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er dB jo en lidt underlig størrelse, da 3 dB e en fordobling af energien i lyden, men 10 dB's forskel høres som en fordobling i lydtrykket i ørene, så tror jeg det er en dårlig sammenligning, medmindre det virker på samme måde?
Det er ikke dB der er en underlig størrelse, men derimod hørelsen. dB målemetoden er til for at kunne beskrive hørelsens natur og det er precis det Otto prøver på at forklare. Altså at man kan betragte hjernens opfattelse af hørelse og syn på ca. samme måde. Iøvrigt mener jeg at huske det er 6 dB der opleves som en fordobling i lydtrykket... men jeg er nu ikke helt sikker.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| nu er dB jo en lidt underlig størrelse, da 3 dB e en fordobling af energien i lyden, men 10 dB's forskel høres som en fordobling i lydtrykket i ørene, så tror jeg det er en dårlig sammenligning, medmindre det virker på samme måde? |
|
|
Det er for størstedelens vedkommende lommefilosofi, så jeg ved ikke præcist hvordan øjets følsomhed ville skulle oversættes til dB, men det er heller ikke så meget de præcise tal man skal hænge sig i, bare man forstår pointen: Forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 er umærkelig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Juli 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
rattanhuset skrev:
| Holy crap...det var noget af nogle priser de holder sig, når man ellers kan få et 50" for omkrig 1/3 som STORT SET er identisk, bare af et andet mærke |
|
|
Jeg kan jo kun gentage hvad jeg har sagt før: Er en CD-afspiller til 100.000,- så også "stort set identisk" med en CD-afspiller til 1.000,-? Det er og bliver to forskellige produkter, med hvert sit niveau i ydelse. At man er godt tilfreds med den billige, betyder ikke at der ikke er forskel.
|
|
|
Bestmt nej og det skrev jeg heller ikke
Blev bare overrasket over prisen generelt. At det er et glimrende produkt er jeg ikke i tvivl om, men det er mange penge 
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
rattanhuset Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Tommy21]
http://tecforyou.de/artikel/3424/Pioneer+PDP-507XD?session_i d=ba01c411c1bfec40985b26d6cd691583
Nu kan man få en 507xd for 15.500kr.
Kan man virkelig tro at den nye model koster det dobbelte???
Selvom det ikke er et 8g tv så er en 507 bare et så fedt tv, det er vildt at man kan købe det til de penge!!
En halvering på prisen skal nok passe, har selv lige bestilt et panasonc som er forrige model og det står til ca halv pris af det som lige er kommet på gaden i samme serie
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare helt vildt at man kan få det tv til de penge.
Det er et sindsygt godt tv.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
rattanhuset skrev:
|
|
Jeg kan jo kun gentage hvad jeg har sagt før: Er en CD-afspiller til 100.000,- så også "stort set identisk" med en CD-afspiller til 1.000,-? Det er og bliver to forskellige produkter, med hvert sit niveau i ydelse. At man er godt tilfreds med den billige, betyder ikke at der ikke er forskel.
|
|
|
tja, altså cd-afspillere består jo i store træk bare af et drev, en laser og en dac og en fladskærm af et panel, en deinterlacer, en scaler og en tuner.
Jeg har hermed lige bevist at alle fladskærme og alle cd-afspillere er ens  __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Juli 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
brasch skrev:
| nu er dB jo en lidt underlig størrelse, da 3 dB e en fordobling af energien i lyden, men 10 dB's forskel høres som en fordobling i lydtrykket i ørene, så tror jeg det er en dårlig sammenligning, medmindre det virker på samme måde? |
|
|
Det er for størstedelens vedkommende lommefilosofi, så jeg ved ikke præcist hvordan øjets følsomhed ville skulle oversættes til dB, men det er heller ikke så meget de præcise tal man skal hænge sig i, bare man forstår pointen: Forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 er umærkelig.
|
|
|
nu vil jeg måske nok citere dig lidt, man kan jo ikke bare sammeligne kontrasten og sige at forskellen er så lille at man dårligt vil kunne se den ved en direkte sammenligning, det kan jo være det er dét der gør forskellen i helheden
EDIT: fik jeg lige lavet "en Otto" mod Otto??? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
nu vil jeg måske nok citere dig lidt, man kan jo ikke bare sammeligne kontrasten og sige at forskellen er så lille at man dårligt vil kunne se den ved en direkte sammenligning, det kan jo være det er dét der gør forskellen i helheden |
|
|
Det er sådan set rigtigt nok, men i modsætning til de fleste andre der deltager i denne tråd, så har jeg _set_ både 768P modellerne og 1080P modellerne, under ens forhold... Men jeg vil dog fastholde at HVIS der var en væsentlig forskel i helheden på de to modeller, så ville det ikke være specifikt forskellen på 16.000:1 og 20.000:1 der gjorde forskellen, men det kunne godt tænkes at forskellen i kontrast var en følge af helheden... Så stadigvæk er det ikke tallet som sådan der er væsentligt.
Rent teknisk, så er forskellen på de to kontrast-opgivelser om sort måles til 0,006 eller 0,005 fL. Selv i en direkte sammenligning er dét en uendeligt lille forskel, som de færreste måleapparater overhovedet kan måle præcist, og en forskel der gør at ét klik forkert på brightness-indstillingen, formentligt vil mindst halvere kontrasten, og under alle omstændigheder er du rigeligt under dén forskel der kan være fra apparat til apparat i produktionen. Principielt set kan det være du får en 768P med 20.000:1, og en 1080P med 16.000:1. Bittesmå forskelle i sort-niveau udmønter sig i voldsomme forskelle på papiret når man kigger på kontrast-opgivelsen, fordi kontrast = hvid/sort.
Jeg tror personligt mest på at Pioneer har valgt rent markedsføringsteknisk at gøre forskel på dem, for at give et argument mere for at betale ekstra for 1080P modellen. På CES hed 60" 1080P ikke 20.000:1, men "over 20.000:1", fordi de ikke havde adgang til måleudstyr der kunne måle mere end 20.000:1 troværdigt, og dette måleudstyr var "i bund". Når man opgiver kontrast, så er det i høj grad et spørgsmål om at vælge en fornuftig afrunding - det er ikke sådan at fordi de siger 20.000:1, så er dit tv 20.000:1 i kontrast og ikke 19.870:1. Sådan fungerer det ikke.
Og så lige den sidste detalje: Hvis du ikke har et bælgmørkt rum uden displays der lyser osv, så kan du godt glemme at få 20.000:1 i praksis. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Juli 2007 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har nok ret  __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|