Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 11:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Lad os nu se skærmene i butikkerne. Nu kan jeg snart ikke vente længere.

Nogen der ved noget om hvornår de kommer på lager i butikkerne?
Eller som DEMO et eller andet sted?
Hvis jeg skal ofre 35k-38k så kan jeg også godt ofre noget benzin på at at komme ud og se den.

Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
Til top Vis sslarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sslarsen Besøg sslarsen's Websted

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Juli 2007 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

Der har heller ikke været snak om fælleskøb endnu?
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 07:50 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Der har heller ikke været snak om fælleskøb endnu?

Lidt, men vist ikke noget endeligt.

Hvis det kommer, så er jeg frisk.

Hilsen

Thomas

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

En lille test af 508: http://www.hdtvorg.co.uk/reviews/plasma/pioneer_pdp-508xd.ht m

zyke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2004
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

sslarsen skrev:
Lad os nu se skærmene i butikkerne. Nu kan jeg snart ikke vente længere.

Nogen der ved noget om hvornår de kommer på lager i butikkerne?
Eller som DEMO et eller andet sted?
Hvis jeg skal ofre 35k-38k så kan jeg også godt ofre noget benzin på at at komme ud og se den.

Speaker's Corner i kbh skriver idag i en mail, at han får dem her til eftermiddag

Til top Vis zyke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zyke

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Den er hér.....Kan ses i KT-radio på Vesterbrogade i Kbh...

Og ja, den slår alt vi nogensinde har set.

Must have....Skal bare finde den rigtige pris

Sjaki

Til top Vis sjaki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjaki

Milca15
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Skal bare finde den rigtige pris

Hej sjaki!

Spurte du ikke om hvor meget de skulle have i "en hurtig handel"

KT radio i Odense har iøvrigt ikke fået den endnu  

Til top Vis Milca15's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milca15

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Jo, det gjorde jeg. Men skal også finde ud af, hvilken model surroundforst, og højt jeg skal ha´. Går ud fra, at en lidt større handel ikke skader min sag.

Samtidig er jeg også spændt på at se prisen rundt omkring, når den er kommet ud til alle butikker. Med den pris på en skærm er jeg gået noget over forventet budget, så prisen er meget afgørende - desværre. Ville selvfølgelig gerne have den nu  - - - altså lige nu....

Jeg er nemlig een af dem, der har ventet længe. Begyndte i December rigtigt at sætte mig ind i det hele og læse denne tråd uafbrudt, samt andre. Men har i virkeligheden ventet flere år på, at jeg synes fladskærmene var tilfredsstillende, og det synes jeg faktisk ikke før nu. Nu er sort helt sort. Det var virkelig fantastisk. Den har også de tekniske specs, jeg har efterspurgt deriblandt 24 fpm. Derudover skal i skærm i min verden være særdeles god til sport. Men som sagt, så er den der nu. Det sorte - med den dybde det giver i billedet, detaljegrad og ikke mindst farverne er fantastiske.

Jeg vil sige, at Otto har ret, når han for noget tid siden skrev "Man skal ikke tænke billede, men se billede" - Lad dette være een af hans store lærersætninger. For 1080p må siges at være fuldstændig underordnet på en 50" skærm. Den står i KT-radio ved siden af sidste års topmodel. Den med 1080p, kan ikke huske moddelnummer. Det var sidste år et rigtig godt tv, jeg mener det havde en oprindelig pris på 60.000,- Man tror det er løgn, hvor meget bedre 5080XD ser ud i forhold til. Om der er pillet ved indstilningerne skal være usagt. Men ihvertfald er den nye blot taget ud af kassen og smækket op.

De har i øvrigt ikke langt fra den anden skærm PZ700 udstillet. Øv, at have købt den siger jeg bare, med fare for at få Panasonic-tilhængerne på nakken. Jeg ved godt den er billigere, meeeen alligevel. Det er selvfølgelig stadig en god skærm, men den falmer altså noget ved sidden af 8G.

Nej til jer alle. Glæd jer. Lad selvfølgelig være med at købe den....(så kunne vi være mange til fælleskøb, hehe) Hvis jeg iøvrigt selv kan finde så meget tålmodighed. ... ... Jeg havde ikke regnet med at skulle være een af de første "dødelige" i tråden her, der kunne berette om dette vidunder, men jeg tror at i alle vil få det samme chok som jeg, når i første gang møder pioneers store triumf.

Venlig hilsen,

Sjaki

Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Hvad var prisen hos KT? Som forventet/forudsagt tidligere i tråden?

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Priserne var

5080XA er 33.000,- (ikke på lager)

5080XD 35.000,- (udstillet samt 1 på lager)

508XD 38.000,- (ikke på lager)

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Den nye skal være meget god - jeg sad og beundrede 507XD en times tid i en shop sidste weekend og jeg må sige, at de godt 20k brændte som grillkul i Fars lomme . Jeg syntes ikke sortniveauet er dårligt på 507 heller da, jeg syntes det var godt sort - men alt kan jo nok blive bedre  

sslarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Har lige fundet denne video fra High End Munich 2007. Godt nok på fransk, men vi kan da se skæmene.
Link

Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
Til top Vis sslarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sslarsen Besøg sslarsen's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 Juli 2007 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

Jeg bor i malmö der ligger en rigtig lækker hifi biks der hedder malmö hifi center, de har bla. martin logan og andet lækkert grej, og de har også pioneer tv, her koster en 508xd 38.000 svenske kroner, hvis der var nogen der skulle have lyst til at tage over øresund for at spare 20%.

Ved dog ikke om de har dem på lager, ellers drejer det sig om dage før de har dem.

(rettelse: kan se de har dem i butikken skriver de på hjemmesiden!!)

http://www.hificenter.se/index.php?cat=131&o=35

Bare et lille pristip fra det svenske.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Den nye skal være meget god - jeg sad og beundrede 507XD en times tid i en shop sidste weekend og jeg må sige, at de godt 20k brændte som grillkul i Fars lomme

Hej Acer..

Oplevede helt det samme, var meget tæt på, men tænkte så at jeg skulle se 8G først. Godt for kvaliteten i stuen - skidt for tegnedrengen.

Meeeen er det nu også så slemt med prisen...Tommy21 skriver, at han bor i Malmø og at 508XD koster 38000,- svenske lire... Jeg har selv fulgt med på www.prisjakt.se og kan se, at priserne ligger noget under dansk niveau. Hvis det er sandt, må man sige at Pioneer´s nye prisstrategi ikke er uden fejl, set med de danske butikkers øjne. Jeg ville sgu være godt gal i skralden, hvis jeg var trofast Pioneers-forhandler især en Sjællandsk...Jeg mener, varen er den samme. Jeg kan forstå prisforskelle mellem forskellige kontinenter eller udfald pga moms-forskelle, meeen denne er lidt tyk.

Når nu man så har fjernet sin empati overfor danske butikker, og derimod kigger på alternativer ligger det jo enormt til højrebenet at smutte en tur til Malmø, når man bor tæt på.

Jeg kigger efter en 5080XA, som ifølge prisjakt koster 34.995,- svenske lire. Det er rundt regnet 28.400,- dkk. Hvis det så er forhandlingsbart - som det vel er !! Så kan man vel lande omkring 24-25.00,- dkk. Om jeg selv vil gøre dette, har jeg ikke gjort op med mig selv endnu. Men nu er der pludselig ikke langt til 507XD-prisen.

Men hvad er egentlig undskylningen for denne skæv-vridning..?? At de har lager i Sverige er vel næppe nok.. Hvis jeg stadig var i radio-branchen, ville jeg nok have et spørgsmål eller 2 parat til næste konsulentbesøg.

Hvad hvis en kæde har butikker både i Sverige og Danmark ?? Vil de så kunne købe ind til lager i Sverige, sende dem til Danmark - score ekstra fortjeneste, eller presse prisen ??  

Jeg slår lige koldt vand i blodet mht. køb. Vil lige se, hvad der sker, når det er generel lagervare rudt omkring.......Men vil selvfølgelig kunne forstå dem, der ikke kan stå for fristelsen og må have een lige nu...

Sjaki 

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

jeg vil dog sige, at generalt er svenskere ikke så meget "til at handle med", det er ligesom ikke slået igennem i sverige, så man skal nok regne med det er prisen, men man kunne f.eks hvis man var 5-10 stykker gå sammen og høre om de var interesseret i at sælge billigere.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:23 | IP-adresse registreret  

sjaki skrev:

Jeg kigger efter en 5080XA, som ifølge prisjakt koster 34.995,- svenske lire. Det er rundt regnet 28.400,- dkk. Hvis det så er forhandlingsbart - som det vel er !! Så kan man vel lande omkring 24-25.00,- dkk. Om jeg selv vil gøre dette, har jeg ikke gjort op med mig selv endnu. Men nu er der pludselig ikke langt til 507XD-prisen.

Forhandlngsbar?? hvorfor skulle de være det når de er billigst? tro ikke du skal regne med de bare smider 3-4000 kroner af prisen fordi du vil have det, der skal sku gode begrundelser til. Tro nu heller ikke deres fortjenelse ligger særlig høj på nuværende pris.

Husk nu at skærmen skal lige ind og fodres lidt til marked enden de bliver billigere, så giv det en måned eller to. Selvom det er svært så tænk igen over hvor lang tid i har ventet i forvejen og hvor ærgeligt det ville være at se prisen falde 2-3-4-5000,- efter køb over de næste par måneder.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005

Acer skrev:
Den nye skal være meget god - jeg sad og beundrede 507XD en times tid i en shop sidste weekend og jeg må sige, at de godt 20k brændte som grillkul i Fars lomme . Jeg syntes ikke sortniveauet er dårligt på 507 heller da, jeg syntes det var godt sort - men alt kan jo nok blive bedre  

Det er én ting at vurdere sortniveauet i en butik i dagslys og kunstigt lys, men det er noget helt andet når det står i hjemmet - vel og mærke når det begynder at blive mørkt. Det er her man opdager, hvordan skærmens gengivelse af sort i virkeligheden tager sig ud.

507 er ikke dårlig på dette punkt, men der er langt op til de nye Pioneer modeller. Og hvis sortgengivelsen er et af de punkter, som du lægger specielt vægt på, så tror jeg du vil blive glad for en af de nye Pioneer i længden.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

btw: en lire er 4x mere værd enn en dansk krone

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Forhandlngsbar?? hvorfor skulle de være det når de er billigst? tro ikke du skal regne med de bare smider 3-4000 kroner af prisen fordi du vil have det, der skal sku gode begrundelser til.

Ja, men selvom de er billigere end Danmark, vil der som regel altid være nogen, der er sultne..

Tommy 21 skrev:

jeg vil dog sige, at generalt er svenskere ikke så meget "til at handle med", det er ligesom ikke slået igennem i sverige, så man skal nok regne med det er prisen, men man kunne f.eks hvis man var 5-10 stykker gå sammen og høre om de var interesseret i at sælge billigere.

Det var straks værre.... Så kan det være, at de alligevel ikke er så sultne..Men rigtigt Tommy, hvis man skal have 5-10, så tror jeg også at maven knurrer...

Vidste ikke, at der var kulturel forskel på svenskerne og os danskere mht. at handle...Men tror dig gerne. Har selv for mange år siden solgt B&O i London. Herhjemme har en "god køber" altid kunne få 20% på en stor B&O handel. (Selvom snakken siger, at niveauet er faldet siden) Dengang kunne en stor handel i England presses op på 3-5%....Stor forskel..

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Juli 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev også:

Husk nu at skærmen skal lige ind og fodres lidt til marked enden de bliver billigere, så giv det en måned eller to. Selvom det er svært så tænk igen over hvor lang tid i har ventet i forvejen og hvor ærgeligt det ville være at se prisen falde 2-3-4-5000,- efter køb over de næste par måneder.

Meget meget svært at vente så længe, men fuldstændig sandt !!!!

Egentlig ærgrer det mig, at jeg selv har startet alt denne snak om pris.....Det er min egen skyld... Det handler faktisk mest om, hvor fantastisk skærmen er  Undskyld

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes