| Forfatter |
|
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi jo nogen der må nøjes med at savle over de nye og være realistiske og nøjes med 507XD

Men det bliver spændende at se hvad priserne lander på efter par måneder på markedet
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været i ktradio idag og se den nye 50", og ja den er god, rigtig god, men den er efter min mening ikke så meget bedre end prisen er højere i forhold til 507.
De havde også 42" modellen kørende med terminator 3 dvd, den stod ved siden af 2 af dy nye panasonic tv, men der var jeg altså ikke imponeret, billedet var alt for mørkt, og ikke på den gode "kuro" måde, det har nok været enten dvden eller afspilleren der gjorde det.
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Jeg har været i ktradio idag og se den nye 50", og ja den er god, rigtig god, men den er efter min mening ikke så meget bedre end prisen er højere i forhold til 507.
De havde også 42" modellen kørende med terminator 3 dvd, den stod ved siden af 2 af dy nye panasonic tv, men der var jeg altså ikke imponeret, billedet var alt for mørkt, og ikke på den gode "kuro" måde, det har nok været enten dvden eller afspilleren der gjorde det. |
|
|
Eller dårlig justering/kalibrering af tv'et...
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
pioneeret stod "out of the box", men jeg synes billedet var meget mørkt på alle 3 tv som viste filmen.
50" modellen der kørte en hd demonstrations blu-ray, det sparkede r**.
det var lige lidt bedre end 5000ex som stod ved siden af, men jeg har nu aldrig været så begejstret for 5000ex, selvom det skulle være det bedste (indtil 8g kom).
Jeg kunne faktisk bedre lide billedet på 507 end 5000ex.
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har set en dk butik med internetside der har Pioneer PDP-428XD til salg?
Jeg kan finde den på svenske sider men ikke danske :)
http://www.hificenter.se/index.php?r=a&o=35&cat=131
I nyheden fra mener det var den 16 juni her på siden fremgik det at
"Allerede nu kan Pioneer levere tre 42” fladskærme (PDP-4280XA, PDP4280XD samt PDP-428XD)" det var måske ikke helt myntet på at de danske forhandlere var klar til at sælge dem eller ?
|
| Til top |
|
| |
Emilos88 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 07 Juli 2007 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket :) Man kan da sige der er en mærkbar forskel i prisen i Sverige omregnet til danske kr og den de har hos crtv tak for kaffe. (Dansk pris 27.499 kr kontra den svenske omregnet til danske ca. 21.827 kr) Forskel 5672 kr, man har vel lov at håbe at den danske pris kan falde lidt når først de kan leves for en forskel på 6000 kr set i forhold til sverige er noget der kan få en til at tænke ok det danske afgiftssystem er bare super lækkert vi har jo så godt et velfærdssamfund og hvad det nu ellers betaler for ehem...
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg var igår lørdag nede i den svenske butik for at sammenligne skærmene, de havde 427xd og den nye 428xd siddende ved siden af hinanden.
De kørte et parabol signal fra kanal digital, jeg så både hd kanalen discovery og alm tv kanaler.
Jeg må sige at jeg var lidt overasket over hvor lige de to skærme er!! 428xd var bedre, den var mere "skarp" på en kanal hvor de viste fodbold kunne man tydeligt se at hvis man ser på spillerne var de mere detaljerede end på 427, men jeg synes bare ikke at forskellen var så stor som den hype der har været med disse 8g skærme siger.
Dette er jo blot min mening og andre kan jo synes anderledes, jeg mener bare ikke at de her 8g er "relolutionerende" som folk siger, jo de er bedre men SÅ meget bedre synes jeg ikke de er end 7g.
De havde ikke fået 50" modellen endnu, men jeg er spændt på at se dem side om side også, jeg synes at billedet er bedre på en 50" end en 42".... måske er det opløsningen der gør det??? who know, jeg synes bare billedet er bedre på 50" modellerne, der er pxelsne også kvadratiske hvis det kan have noget at sige??...
Anyway, det var bare min mening, og jeg mener at hvis man lige har købt en 507 til en god pris er der INGEN grund til at ærgre sig med den ENORME prisforskel. __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge de forskellige er forskellen heller ikke voldsom på 42 " der ikke udnytter 1080p fuldtud men fx ved film som er digitalt 1:1 (som de fleste tv signaler vist ikke altid er med mindre de omscaleres på vejen, om der tabes noget skal jeg ikke kunne sige), men forskellen er nok mest dybden i farver pga det nye sorte element de bruger.
Udover det skulle der i det, man kalder HD Digital Film Direct 24 fps også være nogle ting der kan udnyttes bedre igen kan jeg ikke sige det udover det man læser sig til og har set på skærmene.
Så hvor meget der er salgsgimmick og hvor meget der er reelt skal man vist selv kigge på med egne øjne og bedømme om man mener der er en forskel man vil betale for. :)
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
jeg var igår lørdag nede i den svenske butik for at sammenligne skærmene, de havde 427xd og den nye 428xd siddende ved siden af hinanden.
De kørte et parabol signal fra kanal digital, jeg så både hd kanalen discovery og alm tv kanaler.
Jeg må sige at jeg var lidt overasket over hvor lige de to skærme er!! 428xd var bedre, den var mere "skarp" på en kanal hvor de viste fodbold kunne man tydeligt se at hvis man ser på spillerne var de mere detaljerede end på 427, men jeg synes bare ikke at forskellen var så stor som den hype der har været med disse 8g skærme siger.
Dette er jo blot min mening og andre kan jo synes anderledes, jeg mener bare ikke at de her 8g er "relolutionerende" som folk siger, jo de er bedre men SÅ meget bedre synes jeg ikke de er end 7g.
De havde ikke fået 50" modellen endnu, men jeg er spændt på at se dem side om side også, jeg synes at billedet er bedre på en 50" end en 42".... måske er det opløsningen der gør det??? who know, jeg synes bare billedet er bedre på 50" modellerne, der er pxelsne også kvadratiske hvis det kan have noget at sige??...
Anyway, det var bare min mening, og jeg mener at hvis man lige har købt en 507 til en god pris er der INGEN grund til at ærgre sig med den ENORME prisforskel. |
|
|
jeg har selv 436. Under normale forhold ,dvs lettere belysning er det svært at kritisere noget på skærmen.Når det derimod bliver mørkt er sortniveuet simpelhen ikke godt nok.selv min relative billige projektor har et langt bedre sortniveu+shadowdetail.har bestilt en g8,og vis det passer at sortniveuet er ligesom på et billedrør syntes jeg at forskellen er temmelig markant.Men det kommer selfølgelig and på hvor meget sortniveu betyder for en
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også en 436, og jeg regner med at købe en 508xd når den er faldet i pris, vil ikke bruge så mange penge som den koster nu.
Det skal heller ikke forstås som om at jeg vil kritisere 8g, jeg mener bare ikke at den er så god som den piedestal den er puttet op på af alle folk, også folk som ikke har set den, me4n igen jeg har som sagt ikke set 507 ved siden af 508.
Jeg håber at forskellen er større der end jeg synes den var på 42".
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Jeg har også en 436, og jeg regner med at købe en 508xd når den er faldet i pris, vil ikke bruge så mange penge som den koster nu.
Det skal heller ikke forstås som om at jeg vil kritisere 8g, jeg mener bare ikke at den er så god som den piedestal den er puttet op på af alle folk, også folk som ikke har set den, me4n igen jeg har som sagt ikke set 507 ved siden af 508.
Jeg håber at forskellen er større der end jeg synes den var på 42".
|
|
|
det jeg mente var også at forskellen måske er større når det er mørkt,da problemerne med at gengive sort er størst/mest synlig
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fagfolk har forhåbentligt/formodentligt et andet udgangspunkt ! ? - og den Engelske test konkluderer, at vi her har markedets bedste fladskærm - 95 ud af 100 point! . . . . Hallo !
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lennon skal vi ikke starte med at sige at pointgivning er langt fra objektiv, ikke i den test, men generelt, det vil altid bære præg af hvad den der har anmeldt personligt syntes, det kan ikke undgåes.
Jeg siger ikke, at anmelderen ikke har ret, blot at de point ikke kan bruges til en hujende fis no offence, men det er ikke det man skal vælge skærm efter da folk der anmelder produkter kan have mange andre vinkler eller dagsordner m.m
Man kan bruge det som en rette snor hvis man er enig i de ting der er skrevet MEN ALDRIG på baggrund af en karakter :) + man skal ALDRIG købe ubeset efter min mening
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
|
Fagfolk har forhåbentligt/formodentligt et andet udgangspunkt ! ? - og den Engelske test konkluderer, at vi her har markedets bedste fladskærm - 95 ud af 100 point! . . . . Hallo !
|
|
|
hvad mener du?? __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 08 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der endelig oprettet noget "fælleskøb-tamtam" på recordere.dk! Måske vi skulle vise lidt interesse ;)
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 06:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Så blev der endelig oprettet noget "fælleskøb-tamtam" på recordere.dk! Måske vi skulle vise lidt interesse ;) |
|
|
Sådan!
Jeg kigger straks ind!!
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bliver spændende og se hvor mange der har mod på det og hvad der evt- kan komme ud af det især hvor der er leveringsproblemer ( meget leverings tid) med større mængder.
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
|
Lennon skal vi ikke starte med at sige at pointgivning er langt fra objektiv, ikke i den test, men generelt, det vil altid bære præg af hvad den der har anmeldt personligt syntes, det kan ikke undgåes.
Jeg siger ikke, at anmelderen ikke har ret, blot at de point ikke kan bruges til en hujende fis no offence, men det er ikke det man skal vælge skærm efter da folk der anmelder produkter kan have mange andre vinkler eller dagsordner m.m
Man kan bruge det som en rette snor hvis man er enig i de ting der er skrevet MEN ALDRIG på baggrund af en karakter :) + man skal ALDRIG købe ubeset efter min mening
|
|
|
Enig i ,at tests skal tages med forbehold. - Ligesom folks meninger/erfaringer i et forum.
Langt de fleste brugere herinde, er sandsynligvis på deres første fladskærm. Og har derfor kun den, - og udstillings-væggen hos El-Giganten, at udtale sig udfra. Mig selv incl !
Fagfolk som bla Otto,og diverse test-crew har - i hvertfald som udgangspunkt , et helt andet grundlag, at udtale sig udfra. Så er det så op til den enkelte,at evaluere seriøsiteten i de forskellige test.
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da muligt at man skal tage tests med forbehold, men hvis et produkt bliver testet af flere forskellige, og de alle giver bundkarakterer. Så må det jo også være et skod produkt. Indtil videre er der jo kun positiv omtale af Pio 8G "Markedets bedste fladskærm", så det ser da lovende ud. Jeg skal ivertfald ha en når de kommer.
__________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |