| Forfatter |
|
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sslarsen skrev:
Det er da muligt at man skal tage tests med forbehold, men hvis et produkt bliver testet af flere forskellige, og de alle giver bundkarakterer. Så må det jo også være et skod produkt.
Indtil videre er der jo kun positiv omtale af Pio 8G "Markedets bedste fladskærm", så det ser da lovende ud.
Jeg skal ivertfald ha en når de kommer.
|
|
|
Sådan mener jeg slet ikke du kan stille det op, fordi karakteren er givet på en baggrund men hvilken?
Jeg har selv i mange år været en del af et hardware site der anmelder produkter og der er meget stor forskel på hvad karakteren betyder og det grundlag den er givet på, fra side til side, derfor skal man aldrig lade sig blænde af et tal heller ikke selvom om fx 3 sider har givet et produkt 50, for hvad betyder karakteren???
Det er meget farligt og mange har en tendens til at scrolle ned og læse konklusionen (hvis den ikke er for lang eller komplex i fagsprog) og se på karakteren og det er altså ikke det bedste grundlag derfor mener jeg ikke man bør opfordre folk i forums og andre lignende steder til at kigge på ORV den har fået fx 95 % men læse artiklen og se hvorfor skribenten mener den skal have 95 % det vil sige nærlæse den. For hvis man selv har andre kriterier og andre rammer så kan man altså ikke bruge en karakter til noget
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
sslarsen skrev:
Det er da muligt at man skal tage tests med forbehold, men hvis et produkt bliver testet af flere forskellige, og de alle giver bundkarakterer. Så må det jo også være et skod produkt.
Indtil videre er der jo kun positiv omtale af Pio 8G "Markedets bedste fladskærm", så det ser da lovende ud.
|
|
|
Sådan mener jeg slet ikke du kan stille det op, fordi karakteren er givet på en baggrund men hvilken?
Jeg har selv i mange år været en del af et hardware site der anmelder produkter og der er meget stor forskel på hvad karakteren betyder og det grundlag den er givet på, fra side til side, derfor skal man aldrig lade sig blænde af et tal heller ikke selvom om fx 3 sider har givet et produkt 50, for hvad betyder karakteren??? |
|
|
Dette er jeg enig med dig i hvis der kun er 1 test, men hvis nu der er 5 uafhængige tests der alle giver høje karakterer, så må der jo være noget om at produktet er godt. __________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem siger at produktet ikke er godt????
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
sslarsen skrev:
Smurf skrev:
sslarsen skrev:
|
|
|
Jeg har selv i mange år været en del af et hardware site der anmelder produkter og der er meget stor forskel på hvad karakteren betyder og det grundlag den er givet på, fra side til side, derfor skal man aldrig lade sig blænde af et tal heller ikke selvom om fx 3 sider har givet et produkt 50, for hvad betyder karakteren??? |
|
|
Dette er jeg enig med dig i hvis der kun er 1 test, men hvis nu der er 5 uafhængige tests der alle giver høje karakterer, så må der jo være noget om at produktet er godt.
|
|
|
Det er jeg så ikke enig I, for hvad er det hver side lægger i karakteren 95 % (som var eksemplet et stykke tilbage) hvorfor har den fået den karakter, hvad er det skribenten lægger vægt på? Hvis en har givet den karakter ud fra han mener den er skide billig og en anden fordi han mener den yder godt og det reelt ikke er en billig skærm og man kan argumentere for den ikke yder så godt hvad er karakteren så værd?
5 x karakter gør ikke produktet bedre, alt efter hvad det er for kriterier de har lagt vægt i deres karakter givning. Det er det der er min pointe kig ikke på points men læs anmeldelserne og prøv at forholde dig til om du lægger vægt på de samme ting som skribenten. hvis du syntes du gør så tag ud og se den pågældende skærm
Tommy ingen :) jeg prøvede bare at pointere generelt at man intet kan og bør lægge i de karakter der er givet, jeg ved personligt alt for mange køber ud fra den slags uden at sætte sig mere konkret ind i anmeldelser og dermed køber man ELLER beslutter sig ud fra hvad andre mener, det er ikke den bedste måde at anskue det på. Brug det som retningssnor til hvad du selv vil se på og undersøge mere om istedet :) så er man nemlig sikker på man selv kan stå inde for det man har købt ud fra de ting man selv har lagt vægt på.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| jeg har selv 436. Under normale forhold ,dvs lettere belysning er det svært at kritisere noget på skærmen.Når det derimod bliver mørkt er sortniveuet simpelhen ikke godt nok.selv min relative billige projektor har et langt bedre sortniveu+shadowdetail.har bestilt en g8,og vis det passer at sortniveuet er ligesom på et billedrør syntes jeg at forskellen er temmelig markant. |
|
|
Når vi taler om "CRT sortniveau", så glemmer de fleste at der var meget stor forskel på sort-niveau på forskellige billedrør. Det var bare sjældent så slemt som på fladskærmene, derfor var det ikke noget man satte målinger op for. Men der findes masser af billedrørs-tv der har ringere sort-niveau end Pioneer's 8G. Jeg tror faktisk ikke der var ret meget andet end Sony billedrør der kunne matche dét niveau Pioneer er på nu. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er fuldstændig enig. Man skal selvfølgelig læse hele anmeldelsen, for der er ALTID et eller andet som kan gøres bedre. Måske er det noget man kan leve uden, og måske ikke. Men i bund og grund, hvis den endelige karakter og selve anmeldelsen er positiv med et par ting som kan gøres bedre. Så kan man da ikke gå helt galt i byen. Men der er nok mange der går til sidste side, eller scroller ned for at se om produktet er godt, og tager så beslutningen udfra dette. Og det er en skam, ja.
__________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
sslarsen skrev:
Jeg er fuldstændig enig. Man skal selvfølgelig læse hele anmeldelsen, for der er ALTID et eller andet som kan gøres bedre. Måske er det noget man kan leve uden, og måske ikke. Men i bund og grund, hvis den endelige karakter og selve anmeldelsen er positiv med et par ting som kan gøres bedre. Så kan man da ikke gå helt galt i byen.
Men der er nok mange der går til sidste side, eller scroller ned for at se om produktet er godt, og tager så beslutningen udfra dette. Og det er en skam, ja.
|
|
|
Det var såmen bare det der var min pointe fordi vi har alle forskellige standarder og smertegræsner med økonomi og opfattelser af hvad man kan leve med :)
Om den pågældende skærm er 95 % værd i den test/anmeldelse der er lavet kan jeg kun sige pas til, jeg har set den mindste skærm PDP-428XD i forhold til PDP-427XD og der er da klar forskel om den så er den markante merpris værd ligenu kan jeg ikke være dommer på, det må være op til hver enkelt :) men forskel var der, som sikkert er mere markant i 50"
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er forskellen på 508XD og 5080XD? Udover et "nul" og en masse penge
|
| Til top |
|
| |
Notorious Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Optimum mode
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
p.las skrev:
| jeg har selv 436. Under normale forhold ,dvs lettere belysning er det svært at kritisere noget på skærmen.Når det derimod bliver mørkt er sortniveuet simpelhen ikke godt nok.selv min relative billige projektor har et langt bedre sortniveu+shadowdetail.har bestilt en g8,og vis det passer at sortniveuet er ligesom på et billedrør syntes jeg at forskellen er temmelig markant. |
|
|
Når vi taler om "CRT sortniveau", så glemmer de fleste at der var meget stor forskel på sort-niveau på forskellige billedrør. Det var bare sjældent så slemt som på fladskærmene, derfor var det ikke noget man satte målinger op for. Men der findes masser af billedrørs-tv der har ringere sort-niveau end Pioneer's 8G. Jeg tror faktisk ikke der var ret meget andet end Sony billedrør der kunne matche dét niveau Pioneer er på nu. |
|
|
alene på den bagrund vil jeg sige at forskellen på de gamle ,til de nye paneler i min verden er stor(sort verden)
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad går det ud på ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Og hvad går det ud på ?  |
|
|
Forskellene er blevet beskrevet flere gange i tråden her (heriblandt Optimum mode).
Men kort fortalt, så sidder der en lyssensor der skifter lysniveauet i skærmen afhængigt af hvor lyst der er i dit rum. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede kun der var opt.mode på HD modellerne. Personligt er jeg i hvert ikke interesseret i at betale flere tusindekroner ekstra for den feature, så det er rart at man kan fravælge den og spare sine penge.
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Jeg troede kun der var opt.mode på HD modellerne. Personligt er jeg i hvert ikke interesseret i at betale flere tusindekroner ekstra for den feature, så det er rart at man kan fravælge den og spare sine penge. |
|
|
Går ud fra du mener Full HD modellerne... De er jo alle "HD modeller"...
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Jeg troede kun der var opt.mode på HD modellerne. Personligt er jeg i hvert ikke interesseret i at betale flere tusindekroner ekstra
for den feature, så det er rart at man kan fravælge den og spare sine penge.
|
|
|
Du får jo også ISF kalibrering bl.a. på "Elite" modellerne.
Når jeg alligevel skal ligge så mange penge, så vil jeg gerne give et par tusinde for den feature (og få den kalibreret efterfølgende).
På 1080p Elite modellen, som jeg har bestilt, får man desuden også Pro color filteret, som giver en mere præcis farvegengivelse. __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Juli 2007 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der har været lidt polemik andre steder omkring panelet på en pdp-427xd er der nogen der ved om det er samme panel man bruger til pdp-428xd ?
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
| Der har været lidt polemik andre steder omkring panelet på en pdp-427xd er der nogen der ved om det er samme panel man bruger til pdp-428xd ? |
|
|
Det er langtfra samme panel, det er helt nyudviklet. Om der er tilsvarende eller andre issues, må man nok vente med at se. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var nede i KT-Radio igår og se 5080XD sat op imod 5000EX og sikken en forskel der var. 5000EX var kalibreret og 5080XD var out-of-the-box og alligevel vandt 5080XD på alle punkter. Og når folk siger at det er CRT niveau sort så er den god nok - det er virkelig sort!
Panasonic 50PZ700 var også sat op med en Blu-Ray film kørende - GO HOME PANASONIC - igen vinder 5080'eren stort.
Jeg er nu ikke et sekund i tvivl om at dette er skærmen jeg skal have. Og det er selvom den nu står til en pris på ca. 35000 kr hos KT-Radio. Egentlig ville jeg helst have 508XD men hvis den eneste forskel på de to er at 508'eren har "optimon mode" og er forberedt til en ISF kalibrering så er det ligegyldigt for mig. Det jeg så er mere end godt nok til mig Udover det kan jeg måske være så heldig at have min skærm inden for ret kort tid ifølge sælgeren og det er jo bare endnu bedre 
Det var så lige min oplevelse...
Boffer
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvornår/om Tape connection får 8g'erne hjem?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
boffer24 skrev:
|
Egentlig ville jeg helst have 508XD men hvis den eneste forskel på de to er at 508'eren har "optimon mode" og er forberedt til en ISF kalibrering så er det ligegyldigt for mig.
|
|
|
Bare lige for at være clear, så kan et tv godt kalibreres selv om det ikke har ISF funktionen. Du får bare ikke menu-funktionen med de to separate, fastlåste indstillinger. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |