| Forfatter |
|
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Smurf skrev:
| Der har været lidt polemik andre steder omkring panelet på en pdp-427xd er der nogen der ved om det er samme panel man bruger til pdp-428xd ? |
|
|
Det er langtfra samme panel, det er helt nyudviklet. Om der er tilsvarende eller andre issues, må man nok vente med at se.
|
|
|
Tak for informationen for mine muligheder kommer af forskellige årsager til at ligge imellem PDP-428xd eller PDP-507xd
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
| Tak for informationen for mine muligheder kommer af forskellige årsager til at ligge imellem PDP-428xd eller PDP-507xd |
|
|
Ingen tvivl om at 428 er det bedste af de to, men det vigtigste er trods alt at du får den rigtige størrelse. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal lige siges at det var en hd demonstrationsdisk der var sat til 5000ex og 5080xd
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det forventes at have en slående forskel på henholdsvis 5080 og 508 at den ene er "forberedt" til ISF? Jeg skal uden tvivl have Otto til at nusse om mit TV, så ville det være værd at smide penge efter?? Jeg er i tvivl om hvordan det skal forstås at den er klar til ISF.
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 10 Juli 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over nogle forskelle, der blev skrevet på AVS forum (Elite er vores 508 model, eller dem uden det ekstra nul på):
--
1. The Elite line has a greater number of picture adjustments. This can be a real plus allowing you and particularly a professional to extract more
of the potential from the display. Once you get a display home, the setup and these adjustments can make a real difference in the actual PQ you
achieve.
2. The bonded filter layer on the glass is more advanced, which should help in daytime viewing but my understanding is that this feature will not
effect nighttime/dark viewing.
3. Finally the processing is different and more advanced. This is a point that can be significant. Unfortunately, I think some statements regarding
this have been misconstrued and may have lead to a general misunderstanding for many. It has been said that "the processors are the same"
from which, somewhat understandably, people drew the wrong conclusion that the processing was the same. It was later clarified that while the
basic processing chip hardware was the same, the firmware e.g. processing algorthims enabled were different thus providing different and better
processing. This is significant because once you have your glass/driver subcomponent the rest is processing and control of that processing via
adjustments.
The Elites also have a "Pure" mode. I am not clear on what this provides but apparently it can be very significant for PQ. I suspect it bypasses
some processing that can degrade the picture. Hopfully someone can elaborate.
--
texe - jeg ved at der på de 508 osv. vil være en isf night og isf day setting, så man kan få det indstillet. Desuden skulle der være lidt flere
muligheder for isf manden i de dyre/elite modellerne.
__________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
| Faldt lige over nogle forskelle, der blev skrevet på AVS forum (Elite er vores 508 model, eller dem uden det ekstra nul på): |
|
|
Man skal passe lidt på med at sætte lighedstegn mellem de europæiske topmodeller og de amerikanske Elite modeller, der er ofte forskelle på hvordan de adskiller sig fra de ordinære modeller. Præcist hvordan det forholder sig omkring forskellene har jeg ikke overblik over p.t. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 08:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry for lettere OT - men hvordan er det lige mht Pio´s Europa garanti? Kan ikke finde det helt store efter en hurtig google
Der er jo trods alt en ganske fornuftig besparelse ved at købe i fx Malmø mht. til netop 508xd (ca. 7k at spare) __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
Sorry for lettere OT - men hvordan er det lige mht Pio´s Europa garanti? Kan ikke finde det helt store efter en hurtig google
Der er jo trods alt en ganske fornuftig besparelse ved at købe i fx Malmø mht. til netop 508xd (ca. 7k at spare)
|
|
|
Ehm det er vel så den svenske "købelov" der diktere hvor meget man har og kan få af den dur og hvad regler der er. Fordi et er at Pioneer siger fx ok vi har 1 års garanti på skærmen, men noget andet er, hvad man har krav på som forbruger, så du skal nok sætte dig ind i begge dele, hvis du vil være helt sikker.
|
| Til top |
|
| |
elmfelt Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej piger
Oki, så blander jeg mig også
Kan det virkelig passe, at der ikke er nogen der har været i Sverige og købe
et af de nye pioneer skærme (PDP428XD) ? eller skal jeg virkelig være den første ?
Jeg har været i kontakt med dem og de bekræfter, at de er med dansk manual og dansk sprog i opsætningen
__________________ I stuen: AV-P. kalibreret Pioneer PDP-428XD, Receiver Yamahe RX-V1800, Blue Ray Yamaha 1900, HDD Panasonic DMR-EH58
Højt. Yamaha 225 PMD Series
I køkken: NAD 325BEE, 525BEE & Dali Elegance.
|
| Til top |
|
| |
sslarsen Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
elmfelt skrev:
| Jeg har været i kontakt med dem og de bekræfter, at de er med dansk manual og dansk sprog i opsætningen |
|
|
Hvor køber du henne, Malmø sikkert, men hvilken butik? Jeg bor i Billund, og skal have en 508XD, og hvis den er 5000,- billigere end i Danmark, så kan det jo godt betale sig at leje en stor lukket trailer og køre en tur over et par broer. Har du undersøgt med garantien, skal den sendes til Sverige hvis der bliver noget med den? __________________ Søren
Pioneer PDP-LX508D (ISF kalibreret)
Pioneer DVR-LX60D
Pioneer VSX-LX70
KEF KHT-3005
Playstation 3
DM800S HD
DM7000S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De har den her
www.hificenter.se jeg bor selv i malmö og kender godt butikken de er meget flinke. __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne være man skulle overveje det. Vi arrangerer et "fælleskøb" og en "fællestur" til Sverige. Så kan vi afholde HIFI4ALL picnic ved samme lejlighed  Personligt var jeg ved at ryge på G7 i stedet, da jeg ikke ønsker at bruge 37k på et TV. At købe i Sverige kunne være løsningen. Godt tip, tak!! Hvis udgangspunktet er 30.000 for et 508, mon så ikke vi kunne få en (lidt) bedre handel ved at maile til dem at vi sidder x-antal potentielle købere. 500 af i pris, så er trailerturen allerede dækket ;)
|
| Til top |
|
| |
boffer24 Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 93
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg bestilt 1 stk 5080XD hos KT-Radio som der har lovet levering på fredag 
Jeg glæder mig som et lille barn hehe....
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå for pokker det lyder dævsme spændende - huske lige at melde lidt tilbage
Ja må også indrømme at den "gamle" 507XD begynder at se lidt fristende ud mht pris og performance.
Ret mig hvis jeg har misforstået det, men de nye "Kuro" og deres sort niveau kommer mest til rette (størst forskel vs gamle model) ved helt mørklagte rum/stue - right?
Har lige bygget nyt smart arkitekt tegnet hus med en pokkers masse vinduer og ovenlys så i vores stue er der riiimeligt med ambiligt - så måske en 507 slet ikke vil være så ringe endda?! __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
nå for pokker det lyder dævsme spændende - huske lige at melde lidt tilbage
Ja må også indrømme at den "gamle" 507XD begynder at se lidt fristende ud mht pris og performance.
Ret mig hvis jeg har misforstået det, men de nye "Kuro" og deres sort niveau kommer mest til rette (størst forskel vs gamle model) ved helt mørklagte rum/stue - right?
Har lige bygget nyt smart arkitekt tegnet hus med en pokkers masse vinduer og ovenlys så i vores stue er der riiimeligt med ambiligt - så måske en 507 slet ikke vil være så ringe endda?! |
|
|
sortniveuet er fint med ambiant lys på den gamle model
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
boffer24 skrev:
|
Nu har jeg bestilt 1 stk 5080XD hos KT-Radio som der har lovet levering på fredag 
Jeg glæder mig som et lille barn hehe....
|
|
|
- og hvad gør man så lige m sit ca 1 år gamle Pana60 ? ?
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
soveværelset?  __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Juli 2007 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke priserne på 8g bliver holdt oppe så længe at der stadig er 7g på lager hos pioneer???
Pioneer sænker vel ikke priserne på 8g før de har solgt ud af 7g.
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Mon ikke priserne på 8g bliver holdt oppe så længe at der stadig er 7g på lager hos pioneer???
Pioneer sænker vel ikke priserne på 8g før de har solgt ud af 7g.
|
|
|
Det har du nok meget ret, der er ingen fidus i de sænker priserne (for dem). Umiddelbart hvis man skal lave lidt logisk hovedregning, så kommer de sidste modeller jo først til fysisk levering til kunder i løbet af denne + næste måned. Så der går nok 2-3 måneder før man evt. ser lidt prisændringer. Nyhedsværdien er jo også en faktor man kan sælge på + der er stadig 7g skærme at finde rundt omkring :)
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 12 Juli 2007 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se, at nogle modeller nu sælges via tyske netbutikker, men om de sender til DK, tager kreditkort osv ved jeg ikke.
5080XA begynder ved ca. 25.500 hvilket da er noget billigere end 33.000
Og knap 17.000 for 4280XA
5080XA
4280XA
|
| Til top |
|
| |