Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Den der med vi tjener mere er jo så god nok taget over gennemsnittet, men det tager så ikke højde for vores skattetryk herhjemme bestemt ikke er ens med de andre lande der har meget billigere muligheder end vi har på bl.a. pioneers skærme.  Derfor mener jeg personligt det er lidt skidt at kigge på hvad vi tjener i gennemsnit, for det man tjener er skisme ikke det der står på bundlinien når ham der skattemanden har været med sine dejlige fingre i kagekrukken :)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Pioneer's 60" 7G til 60.000 kr. herhjemme, koster kun ca. 47.000 kr. i Sverige.

Hvis priserne bliver de samme for 60" 8G, så overvejer jeg kraftigt at købe den model i Malmø.

Det er en smuttur fra København, over og hente den

hilfiger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Det underligste synes jeg er at der er så stor prisforskel på de danske og svenske priser. Prisen på 427 og 507 modellerne er omkring det samme, men ved de nye 428 og 508 sparer man ca 20%. Havde også tænkt på at købe et pioneer 428 når de kom, men har ikke tænkt mig at betale 28.000 for det. I usa er panasonics priser også mere lig de danske, så vi mangler bare at de også kommer med en kraftig forbedring af deres modeller, så er der vist ikke noget som hedder pioneer i 2010.

For dem som overvejer et evt køb i udlandet vil jeg råde til at spørge pioneer danmark hvordan de stiller sig, idet der var en uheldig sag med en som havde købt et 507 i tyskland som måtte meget igennem ved reklamation. Deres manglende service med sagen omkring fælleskøbet på recordere, har også gjort at jeg ikke vil overveje den vej, selv om det er fristende.

Priserne på projektorer er ellers mere det samme hvis man kigger på normalpriserne. Panasonics pt-ax 100 har i danmark ligget på næsten det samme som i usa, men det er klart at infocus og optoma fås billigere over there.

Ja det er lidt skørt at amerikanerne kan købe et 508 for 14000. Otto tager jo heller ikke 6500 for en isf kalibrering.. han tager ca det samme som sine amerikanske brødre..

Til top Vis hilfiger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hilfiger

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Den der med vi tjener mere er jo så god nok taget over gennemsnittet, men det tager så ikke højde for vores skattetryk herhjemme bestemt ikke er ens med de andre lande der har meget billigere muligheder end vi har på bl.a. pioneers skærme.  Derfor mener jeg personligt det er lidt skidt at kigge på hvad vi tjener i gennemsnit, for det man tjener er skisme ikke det der står på bundlinien når ham der skattemanden har været med sine dejlige fingre i kagekrukken :)

Set udfra en sælgers synspunkt er skattetrykket fuldstændigt ligegyldigt udover det koster dem mere i løn, da folk i tilsvarende stillinger ofte opretholder samme levestandard. Det kan have en betydning for prisen.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

hilfiger skrev:

Det underligste synes jeg er at der er så stor prisforskel på de danske og svenske priser. Prisen på 427 og 507 modellerne er omkring det samme, men ved de nye 428 og 508 sparer man ca 20%. Havde også tænkt på at købe et pioneer 428 når de kom, men har ikke tænkt mig at betale 28.000 for det. I usa er panasonics priser også mere lig de danske, så vi mangler bare at de også kommer med en kraftig forbedring af deres modeller, så er der vist ikke noget som hedder pioneer i 2010.

For dem som overvejer et evt køb i udlandet vil jeg råde til at spørge pioneer danmark hvordan de stiller sig, idet der var en uheldig sag med en som havde købt et 507 i tyskland som måtte meget igennem ved reklamation. Deres manglende service med sagen omkring fælleskøbet på recordere, har også gjort at jeg ikke vil overveje den vej, selv om det er fristende.

Priserne på projektorer er ellers mere det samme hvis man kigger på normalpriserne. Panasonics pt-ax 100 har i danmark ligget på næsten det samme som i usa, men det er klart at infocus og optoma fås billigere over there.

Ja det er lidt skørt at amerikanerne kan købe et 508 for 14000. Otto tager jo heller ikke 6500 for en isf kalibrering.. han tager ca det samme som sine amerikanske brødre..

Op et vist sted m USA priser = en anden verden!

Men når vi nu er i EU, m alt hvad det indebærer af harmonisering osv, vil jeg da opfordre folk til at købe der hvor det  både er lovligt,og billigst - Tyskland,Sverige - whatever ! Så kan de lære det ! 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Hvor mange penge du har på bundlinien efter skat, flytter ikke på hvor meget din arbejdsgiver betaler for at have dig gående.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

hilfiger skrev:

Nu skal jeg jo ikke begynde at argumentere for hvorfor min service er mindre værd...  Men hvis jeg skulle investere i den samme mængde udstyr, som mine amerikanske "brødre" typisk har til rådighed, så ville min pris også være højere. Derudover dækker de typisk et væsentligt større geografisk område, og sidst men ikke mindst lever jeg ikke 100% af kalibrering, men får også lidt penge ind på salg af projektorer, lærreder osv. Alt i alt er det stadig langt færre kroner der skal i kassen i USA, for at give et tilsvarende overskud, alt iberegnet.

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Smurf skrev:

Hvor mange penge du har på bundlinien efter skat, flytter ikke på hvor meget din arbejdsgiver betaler for at have dig gående.

Nogen der ved hvad firmabeskatningen er I Tyskland, Sverige og Danmark? For normalt taler vi jo om vores høje personskat, men så vidt jeg ved har vi en ret atraktiv firmabeskatning.

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Det var dog en morsom drejning denne tråd har taget  Nogen som rent faktisk har tænkt sig at købe udenlands?
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Smurf skrev:

Nej men det har jo en stor betydning for min købekraft rent økonomisk. Grunden til man herhjemme har fået et lidt forskruet syn på den del, er at folk har taget lån i deres "friværdier"  i et boligmarkede der har haft gang i det igennem de sidste 10 år, men det er jo ikke det samme som hvad man har at gøre godt med efter skat hver måned fx :)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:
Nogen der ved hvad firmabeskatningen er I Tyskland, Sverige og Danmark? For normalt taler vi jo om vores høje personskat, men så vidt jeg ved har vi en ret atraktiv firmabeskatning.

Det hører vel ikke rigtigt hjemme i tråden her, men helt generelt, så giver det ikke mening at diskutere enkelte forhold i samfunds-opbygningen, da det hele er én stor sammenhæng.

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Granholm skrev:

Det hører vel ikke rigtigt hjemme i tråden her, men helt generelt, så giver det ikke mening at diskutere enkelte forhold i samfunds-opbygningen, da det hele er én stor sammenhæng.

Det giver vel lige så god mening som at diskutere personskat/levestandard da firmaet (forhandler og importør) jo skal se på hele forretningen. De skulle jo gerne kunne forrente den investerede kapital bedre end ved at sætte den i banken så hvad medarbejderene får og hvad der betales i skat af evt. overskud hænger vel sammen som en helhed hvis det skal være rimeligt at vurdere om de danske priser er skruet op af andre årsager end rent skatte/afgift.

Jeg har selv ikke noget imod at være med til at finansiere vores samfund som det er skruet sammen, men er da interesseret I om det er årsagen til at vores "konkurrenceevne" er så dårlig når lande vi ellers sammenligner os med er så meget billigere. Jeg har dog svært ved at forestille mig at hele forskellen går direkte til velfærdsstaten, men det kunne da være interessant at vide om det er der årsagen ligger, men det kan jo være det bare er mig der tænker sådan?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Kort sagt er der vel pga mængden af vare man kan sælge pga vores knap så store antal indbyggere og dermed et meget lille marked for producenterne :) selvom vi så har købekraft (eller mangel på det).

Men nok om priserne, der er jo nogle der allerede har fingerne i en 8 G skærm fra Pioneer og dem venter vi jo spændt på at få flere informationer fra.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:37 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Det var dog en morsom drejning denne tråd har taget  Nogen som rent faktisk har tænkt sig at købe udenlands?

Som jeg skrev ovenfor, så har jeg tænkt mig at købe i Malmø. Er det samme for mig, som at købe her i Kbh. (rent afstandsmæssigt osv.)

Afhængigt af priserne, så bliver det 60" eller 50" 1080p.

Og, lad os nu komme tilbage ON-TOPIC, tak

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:
AV Precision skrev:

Granholm skrev:
Nogen der ved hvad firmabeskatningen er I Tyskland, Sverige og Danmark? For normalt taler vi jo om vores høje
personskat, men så vidt jeg ved har vi en ret atraktiv firmabeskatning.

Det hører vel ikke rigtigt hjemme i tråden her, men helt generelt, så giver det ikke mening at diskutere enkelte forhold i samfunds-
opbygningen, da det hele er én stor sammenhæng.

Det giver vel lige så god mening som at diskutere personskat/levestandard da firmaet (forhandler og importør) jo skal se på hele
forretningen. De skulle jo gerne kunne forrente den investerede kapital bedre end ved at sætte den i banken så hvad medarbejderene får og
hvad der betales i skat af evt. overskud hænger vel sammen som en helhed hvis det skal være rimeligt at vurdere om de danske priser er skruet
op af andre årsager end rent skatte/afgift.

Jeg har selv ikke noget imod at være med til at finansiere vores samfund som det er skruet sammen, men er da interesseret I om det er
årsagen til at vores "konkurrenceevne" er så dårlig når lande vi ellers sammenligner os med er så meget billigere. Jeg har dog svært ved at
forestille mig at hele forskellen går direkte til velfærdsstaten, men det kunne da være interessant at vide om det er der årsagen ligger, men det
kan jo være det bare er mig der tænker sådan?

Mvh

Ja, vi kommer længere og længere væk fra Pioneer, men bare for at få tingene på det rene: Danmarks konkurrenceevne er bestemt ikke dårlig,
men blandt de 4-5 bedste. Man får bare ikke billige plasmaskærme af den grund.

Jeg tror ganske enkelt, at priserne på disse skærme er højere i DK, fordi der - i følge Pioneers skøn - er flere mennesker med penge og
betalingsvillighed til at smide 35.000 for et tv end andre steder.
Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

boffer24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 14 Juli 2007 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Lige et par hurtige billeder før sengetid

Star Wars II - alm. dvd

Star Wars II alm.dvd

Hero -HDDVD

Håber at billederne på trods af ringe kameraføring trods alt giver et indtryk af kvaliteten på denne skærm. Herfra ser det ihvertfald sindssygt ud

Alt hvad der er blevet sagt og skrevet vedr. sortniveauet passer. Sort er virkelig sort! Alm. tv signal er også en fornøjelse, langt bedre end på PV60 som jeg syntes er rigtig godt.

HD er af en anden verden. Det bedste jeg har set indtil nu

Med hensyn til den tidligere nævnte summen kan jeg kun sige at det er blevet bedre i løbet af de sidste par dage. Den er der stadig men slet ikke så markant som i starten. Nu er det bare en normal skærm lyd som på alle andre skærme.

Jeg vil prøve at fange nogle SD billeder så snart jeg kan.

Boffer

Til top Vis boffer24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boffer24

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 07:42 | IP-adresse registreret  

Billederne er for små til at man kan se noget som helst, men hey, det er tanken der tæller  Enjoy!

boffer24
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hehe det er også første gang jeg prøver...Jeg kigger lige på det senere...

Til top Vis boffer24's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boffer24

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Tak for en lille forsmag :D

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2007 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved hvilken dansk leveringsdygtig forretning - med fysisk butik - som sælger G7 billigst for tiden? Hvis der er nogen der ved det, så er det i hvert fald i tråden her

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes