Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
schifferer Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den eneste anke jeg har på de nye skærme er at den højfrekvente støj der kommer fra strøm-forsyningen/reguleringerne stadig er der. Når den forsvinder køber jeg tv´et på stedet. Billedet er jo helt fantastisk, Pana har desværre det samme problem.
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 20 Juli 2007 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Granholm skrev:
|
Jeg var inde og se de nye skærme hos KT i går. Fine skærme, men syntes stadig der mangler noget nuancering i det mørke - dog meget bedre end feks en phillips skærm der hang derinde hvor mørkt hår nærmest lignede en sort hat. Måske det skyldes baggrundslys udefra. Men sort er godt nok sort hatten af for det. Det ville bare være rart med lidt bedre nuancering. Er CRT bare stadig bedre her? Eller har demoen ikke ydet skærmen retfærdighed??
Farver generelt var dog rigtigt gode (levende og naturtro - specielt hudfarver virkede ægte i modsætning til nogle LCD skærme jeg har kigget på tidligere)
Mvh
|
|
|
om crt er bedre ved jeg nu ikke, det kommer vel an på modellen, men fladskærmene virker lidt mere følsomme
|
|
|
Det er fortsat det der holder mig fra at smide kronerne. Jeg har en alm 28" CRT i dag, men er flyttet fra lejlighed og I hus hvor der er mere plads. Jeg har også haft en mindre fladskærm i LCD udgave (billig model med mange ulemper) og på den lille LCD var det irreterende når sorte områder var "indholds løse" - specielt i film med meget mørke partier. De viste bla Taxi hos KT hvor der er en scene med nogle ninja'er. De er næmest kulsorte og det var kun sjældent muligt at se folder mm i tøjet. Jeg har lige set samme film via parabol derhjemme og der var mit CRT klart bedre. Min bekymring er om det vil være et reelt irretations moment når det kommer op på en større skærm derhjemme, men reelt ved jeg heller ikke om det vil være lettere at skelne nuancerne i en almindelig stue da der var en del lysindfald fra vinduerne hos KT.
Jeg har tidligere arbejdet i et firma der lavede high-end scannere hvor netop sortdetaljer blev diskuteret voldsomt og jeg har set hvad der er godt og hvad der er skidt. Hvis Pioneer skærmen skulle vurderes udfra de kvalitetskrav der blev arbejdet med på scannerne var de dumpet, men det var jo også billeder der skulle tåle at blive smidt op i plakatstørrelse og blive kigget på intensivt - med en lup ;o)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
brasch skrev:
Granholm skrev:
|
Jeg var inde og se de nye skærme hos KT i går. Fine skærme, men syntes stadig der mangler noget nuancering i det mørke - dog meget bedre end feks en phillips skærm der hang derinde hvor mørkt hår nærmest lignede en sort hat. Måske det skyldes baggrundslys udefra. Men sort er godt nok sort hatten af for det. Det ville bare være rart med lidt bedre nuancering. Er CRT bare stadig bedre her? Eller har demoen ikke ydet skærmen retfærdighed??
Farver generelt var dog rigtigt gode (levende og naturtro - specielt hudfarver virkede ægte i modsætning til nogle LCD skærme jeg har kigget på tidligere)
Mvh
|
|
|
om crt er bedre ved jeg nu ikke, det kommer vel an på modellen, men fladskærmene virker lidt mere følsomme
|
|
|
Det er fortsat det der holder mig fra at smide kronerne. Jeg har en alm 28" CRT i dag, men er flyttet fra lejlighed og I hus hvor der er mere plads. Jeg har også haft en mindre fladskærm i LCD udgave (billig model med mange ulemper) og på den lille LCD var det irreterende når sorte områder var "indholds løse" - specielt i film med meget mørke partier. De viste bla Taxi hos KT hvor der er en scene med nogle ninja'er. De er næmest kulsorte og det var kun sjældent muligt at se folder mm i tøjet. Jeg har lige set samme film via parabol derhjemme og der var mit CRT klart bedre. Min bekymring er om det vil være et reelt irretations moment når det kommer op på en større skærm derhjemme, men reelt ved jeg heller ikke om det vil være lettere at skelne nuancerne i en almindelig stue da der var en del lysindfald fra vinduerne hos KT.
Jeg har tidligere arbejdet i et firma der lavede high-end scannere hvor netop sortdetaljer blev diskuteret voldsomt og jeg har set hvad der er godt og hvad der er skidt. Hvis Pioneer skærmen skulle vurderes udfra de kvalitetskrav der blev arbejdet med på scannerne var de dumpet, men det var jo også billeder der skulle tåle at blive smidt op i plakatstørrelse og blive kigget på intensivt - med en lup ;o)
Mvh
|
|
|
Nu er det blevet uderstreget i de første test,at denne skærm afgjort ikke yder 100% "out of the box".Så medmindre at KT har fået det ISF-kalibreret, kan der vrides endnu mere kvalitet ud af skærmen.
Mener,at OttoAV har hævdet,at den tangerer de fleste CRT mht sort, - så jeg tror/håber at du overfortolker problemet.Jeg synes faktisk,at mit Pana600 viser fuldt ud godkendt nuancering, i mørke sekvenser .
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Granholm skrev:
brasch skrev:
Granholm skrev:
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
Nu er det blevet uderstreget i de første test,at denne skærm afgjort ikke yder 100% "out of the box".Så medmindre at KT har fået det ISF-kalibreret, kan der vrides endnu mere kvalitet ud af skærmen.
Mener,at OttoAV har hævdet,at den tangerer de fleste CRT mht sort, - så jeg tror/håber at du overfortolker problemet.Jeg synes faktisk,at mit Pana600 viser fuldt ud godkendt nuancering, i mørke sekvenser .
|
|
|
Det håber jeg også. Det sorte var dog imponerende sort! Bare ikke særligt nuanceret. Skærmen var ud af boksen så der er muligvis noget at hente ved en kalibrering.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
lennon skrev:
Granholm skrev:
brasch skrev:
Granholm skrev:
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Mvh
|
|
|
|
|
|
Det håber jeg også. Det sorte var dog imponerende sort! Bare ikke særligt nuanceret. Skærmen var ud af boksen så der er muligvis noget at hente ved en kalibrering.
Mvh
|
|
|
måske ovenikøbet en hel del __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 03:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor lang tid plejer der at gå før de hysteriske høje vejl. priser bliver sat ned til menneskelige højder? Så vidt jeg husker blev G7 solgt næsten kr.8.000 biligere end vejl. udsalgspris allerede indenfor kort tid.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
sikkert nå full hd modellerne kommer
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 23 Juli 2007 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
| Det er fortsat det der holder mig fra at smide kronerne. Jeg har en alm 28" CRT i dag, men er flyttet fra lejlighed og I hus hvor der er mere plads. Jeg har også haft en mindre fladskærm i LCD udgave (billig model med mange ulemper) og på den lille LCD var det irreterende når sorte områder var "indholds løse" - specielt i film med meget mørke partier. De viste bla Taxi hos KT hvor der er en scene med nogle ninja'er. De er næmest kulsorte og det var kun sjældent muligt at se folder mm i tøjet. Jeg har lige set samme film via parabol derhjemme og der var mit CRT klart bedre. Min bekymring er om det vil være et reelt irretations moment når det kommer op på en større skærm derhjemme, men reelt ved jeg heller ikke om det vil være lettere at skelne nuancerne i en almindelig stue da der var en del lysindfald fra vinduerne hos KT. |
|
|
Jeg har endnu ikke haft lejlighed til at kalibrere et 8G Pioneer, da jeg har været sygdomsramt i sidste uge, men jeg skulle gerne komme til nogle stykker i løbet af denne uge, så skal jeg gerne dele mine erfaringer. Men at Pioneer lider af Black Crush i standard-indstillingerne, det er der langtfra noget nyt i, det har de altid gjort, fordi de benytter sig af diverse kredsløb der skal få kontrasten til at se mere "imponerende" ud. På det punkt adskiller de sig iøvrigt ikke nævneværdigt fra 95% af de andre fladskærme på markedet, det er MEGET få fladskærms-tv der ikke har relativt kraftig black crush før kalibrering. Ifølge en kollega i branchen er 8G Pioneer et _fremskridt_ mht. shadow detail i forhold til 7G, bedre end alle andre fladskærms-tv på markedet, og bedre end de fleste CRT, ikke bare på sort-niveau men på shadow detail, efter kalibrering.
Så kan man kritisere Pioneer for at de vælger en "poppet" standard-indstilling, som samtidig er relativt avanceret at afhjælpe, det kan jeg egentlig godt forstå. Men udover måske Panasonic (som jeg i standard-indstillinger trods alt stadig ikke mener er bedre end et Pioneer i standard-indstillinger), så er det en kritik der gælder groft sagt alle tv på markedet - også Pioneer's direkte konkurrenter i prisklassen (Loewe ikke mindst). __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt lige over denne meget udførlige test - eller måske nærmere beskrivelse af mulighederne for kalibrering - på dette site:
http://www.component.se/docs.php?id=58
Interessant læsning. Så kan man blot vente på 1080 udgaven...
Morten
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette bliver meget kort, men jeg har haft lejlighed til at stuere PDP 508 nærmere. Det første jeg bemærkede (som jeg dog godt vidste i forvejen) er at der nu er ENDNU flere ting at pille ved i menuen... Det virker lidt overflødigt i mine øjne, men hellere for meget end for lidt, hvis jeg skal vælge mellem to onder. Lidt bedre (og ikke mindst mere korrekt) dokumentation omkring hvad de enkelte funktioner gør, ville dog være en fordel. Sort-niveauet er fantastisk - jeg har ikke adgang til måleudstyr der kan måle sort-niveauet præcist nok, så at levere en troværdig kontrast-opgivelse er umuligt. Det bedste jeg kan sige om kontrasten er: Glem den, den er høj nok, og det er alt hvad man behøver at vide. De manglende detaljer i de mørke områder er som jeg ser det nogenlunde på niveau med en 7G ud af kassen, det virker bare på en måde mere markant fordi sort er så sort. Jeg tror faktisk ikke der ryger flere detaljer end på en 7G. Slår man diverse kontrast-"forbedrings" kredsløb fra, og justerer brightness og gamma ordentligt, så er der ingen grund til at være bange for sort-detaljer, tværtimod er det bedre end noget andet jeg har set. Jo mørkere rummet er, jo bedre kan du udnytte kontrasten og sort-detaljerne - men dette gælder _alle_ teknologier, da det mere drejer sig om hvordan øjet fungerer, end om hvordan tv'et fungerer.
Farvegengivelsen er lidt "spøjs": Lige ud af kassen er farverne lidt mere boostede end på 7G, og det er langt sværere at nå frem til den bedst mulige farvegengivelse end på 7G. Til gengæld er resultatet besværet værd, det er muligt at opnå en farvegengivelse der er tættere på målet end nogen anden fladskærm jeg har set (som altid må jeg dog holde døren åben for Runco, som jeg kun har perifær kendskab til). Specielt fordi den gode farvegengivelse går hånd i hånd med den suveræne kontrast, virker farverne meget mere fyldige og kraftfulde, uden at blive overstyrede.
Signal-behandlingen er umiddelbart måske forbedret en smule, men der er stadig plads til forbedringer. Skalering som sådan er glimrende, de-interlacing er stadig noget efter en god ekstern scaler, men det er nok lidt groft decideret at kritisere dem for dét. Efter fremskridtene mht. kontrast og farvegengivelse, føler jeg lidt at det er hér Pioneer har mest plads til forbedring - men som sagt, det vil være lidt forkert at kritisere dem for at de på enkelte punkter må nøjes med at være på niveau med konkurrenterne. Samlet set er billedbehandlingen et lille skridt fremad i forhold til 7G.
Efter min mening skilles fårene fra bukkene når man viser svært materiale, ikke når man ser flotte natur-optagelser på Discovery HD. Dét er i sig selv meget imponerende når det gengives godt, men det ser i forvejen fantastisk ud på et 7G, så på disse optagelser vil forskellen fra 7G til 8G ganske vist være synlig, men ikke dramatisk. Et par klip jeg jævnligt bruger til bedømmelse, er klip fra Gangs of New York samt Moulin Rouge. Begge er rigtigt godt produceret, men især sidstnævnte har ry for at være "mærkeligt" produceret, simpelthen fordi meget få displays magter at gengive billedet ordentligt. I standard-indstillingen ser det også frygteligt ud, præcist som på stort set alle andre fladskærms-tv: De røde farver overstyrer vildt, og stort set alt i billedet ender med at være rødt. Ikke mindst Ewan McGregor's ansigt virker meget rødlilla (magenta for at være mere præcis). Pioneer 8G efter kalibrering viser denne sekvens klart bedre end 7G (og dermed også konkurrenterne). De røde farver er knaldrøde når de skal være det, mens hudfarverne er naturlige og meget mere varierede fra person til person. Hidtil har jeg kun set denne sekvens gengivet ordentligt på gode (og ligeledes godt kalibrerede!) projektorer.
Derudover lader det til at Pioneer har forbedret såkaldt false contouring yderligere. Jeg har bl.a. nogle testbilleder med pulserende gråtoner, som fremprovokerer nogle af de typiske plasma-problemer (de af nogle meget frygtede purple snakes på Panasonic ses MEGET tydeligt på sådan et billede). Pioneer'en viser disse med en MEGET flot graduering, uden synlig banding eller farveskygger. Det er med til at give den meget naturlige helhedsoplevelse.
Lidt i forlængelse til det jeg skrev ovenfor mht. at black crush bliver mere synligt når sort er mere sort, så skal man være obs på at tv'et er kræsent mht. signalkilder osv. Hvis DVD-afspilleren mangler sort-detaljer, så bemærkes det meget mere tydeligt. Den afslører kort sagt svagheder i signalkilder og materiale, men på en "god" måde. Hvor mange tv (og egentlig også Pioneer i standard-trim) fremhæver især MPEG-fejl i billedet og gør billedet værre, så dårlige kilder ser endnu værre ud end de egentlig er, så vil et korrekt gengivet billede faktisk gøre dårligere kilder mindre "generende" at kigge på. Men Pioneer'en har alligevel så godt et billede at for at udnytte tv'et, så kræves det at materialet er i orden. Med dårlige, kraftigt komprimerede TV-billeder, er det nu engang umuligt at opnå den "wow-oplevelse" som tv'et kan levere når kilden er lige så god som tv'et. Så forvent ikke at du kan gå ned i en butik og kigge på TV Danmark, og blive slået bagover af billedkvaliteten.
Hm, det blev vist ikke så kort alligevel...  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
vil det med andre ord sige at med mindre man kan mørklægge sin stue/bio rum 100% vil forskellen mellem 7G og 8G ikke væe overvældende?
Det vil være "godt nyt" da min stue er utrolig lys (pokkers med den moderne arkitektur!) __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
oo27 skrev:
|
vil det med andre ord sige at med mindre man kan mørklægge sin stue/bio rum 100% vil forskellen mellem 7G og 8G ikke væe overvældende?
|
|
|
Nej, så formulerer jeg mig dårligt - forskellen i sort-niveau er, når materialet rent faktisk udnytter det, overvældende uanset rummet - men jo mørkere rum, jo mere overvældende. Hvis der ikke er noget mørkt i billedet, hvilket gælder mange af de "blære-optagelser" man ser på HD-kanalerne, så er forskellen mindre synlig - uanset rummets belysning.
Men hvis du ikke har råd til 8G, skal du altså ikke tude over at købe et 7G, det er stadig et godt tv. Jeg lægger hovedet på blokken, og påstår at ingen konkurrerende producent leverer et tv der kan matche et Pioneer 7G i resten af 2007, og formentligt 2008 med. Det siger nok lidt om hvor langt jeg mener 8G er foran konkurrencen. Men selvfølgelig kan der stadig findes negative sider, og efterhånden som tv'ene kommer ud til flere brugere, er jeg overbevist om at vi får 50-siders tråde om de tilbageværende issues, på trods af at de reelt er mindre end nogensinde før. Det er bare sådan, at jo nærmere man kommer perfektion, jo mere skiller de tilbageværende mangler sig ud.
Jeg holder iøvrigt fast i mine tidligere indtryk mht. 8G vs. CRT - der findes yderst få CRT tv - om nogen - der matcher Pioneer'ens sort-niveau, og detaljegrad osv. er også mindst som CRT. De eneste ulemper der er tilbage i forhold til CRT, er de issues der kan være omkring at gengive en interlace kilde på et progressivt display. Det kan en DVDO VP50 eller tilsvarende gøre en del ved, men uanset hvad er det en problematik som aldrig vil blive overvundet. Hvis man køber sit tv for at se film (hvadenten det er DVD eller HD-kilder), så savner jeg argumenter for fortsat at sige at der findes fordele ved CRT. De ulemper der er tilbage ved at se "almindeligt" tv på et Pioneer 8G, kan mere eller mindre konsekvent henvises til mangler i kildematerialet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal under alle omstændigheder huske at du ikke sidder med de to tv ved siden af hinanden, så "overvældende" kan være relativt. For langt de fleste vil et 7G ordentligt sat op, og med ordentligt kildemateriale, være en overvældende oplevelse i sig selv. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 24 Juli 2007 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker for den hurtige tilbagemelding
Så hælder pengepungen nok trods alt mere imode en 507 __________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 01:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto: Synes du den er lidt "opreklameret" denne 8g, vi kan da være enige om at den er rigtig god og et skridt frem i forhold til 7g, men ligefrem at begynde og skulde kalde den for plasma 2.0 og hvad der ellers er blevet sagt det synes jeg måske er at overdrive.
Jeg synes som sagt den er god, men det synes jeg altså bare også at 7geren er. __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
mhelt Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heysan, med fare for at highjacke tråden. Otto, hvordan vurderer du scaleren sammenlignet med Panasonic PX70's? (som jeg slet ikke er imponeret af, men andre tilsyneladende er...)
Mvh Martin
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Otto: Synes du den er lidt "opreklameret" denne 8g, vi kan da være enige om at den er rigtig god og et skridt frem i forhold til 7g, men ligefrem at begynde og skulde kalde den for plasma 2.0 og hvad der ellers er blevet sagt det synes jeg måske er at overdrive.
Jeg synes som sagt den er god, men det synes jeg altså bare også at 7geren er.
|
|
|
Både og... Panelets egenskaber som sådan synes jeg egentlig ikke er opreklameret, det er et markant spring fremad, bl.a. fordi der som jeg skriver også er sket forbedringer mht. banding/false contour, det er ikke kun sort-niveau det drejer sig om. "Problemet" er at dét der gør et Pioneer tv godt, er meget andet end selve panelet. Uanset hvor meget du forbedrer selve panelet, så har billedbehandling osv. så meget at sige for billedkvaliteten, at i forhold til det øvrige marked er forskellen ikke "dramatisk" - forskellen er "dramatisk" fra det øvrige marked til 7G, og så er der grænser for _hvor_ meget bedre det nu engang kan blive. Hvis vi skal sætte nogle imaginære tal på, så kan man sige at panelet er 100% bedre, billedbehandlingen 10% bedre, og det samlede tv er 30% bedre.
Jeg ved ikke om det forvirrer mere end det gavner, men det er måske nemmere at forstå hvis man vender det om: Hvis vi antager at 8G er det bedste tv på markedet, hvor meget ringere er 7G så, når panelet har markant ringere kontrast (og øvrige egenskaber)? Selv om selve panelet er markant ringere, så bliver den "reddet" af at den stadig har en billedbehandling der er klasser over resten af markedet.
Uanset hvad, så ligger billedkvaliteten på 7G på så højt et niveau, at uanset hvor dramatiske forbedringer man kan opfinde, så vil der aldrig blive ændret på at 7G har et grundlæggende godt billede. Uanset nyudviklinger, så bliver et 7G aldrig pludselig "forældet" af at der kommer nyere og bedre tv, for du sidder stadig med et godt tv. Det er dét der er hele humlen i at købe kvalitet i stedet for at købe nytænkning: Kvalitet bliver aldrig forældet.
Kort sagt: Hvis du føler at 7G leverer en billedkvalitet du er tilfreds med, og det er dét prisleje du ønsker at ligge i, så køb. Hvis du føler du savner kontrast i 7G, så må du jo se om du kan få råd til et 8G.
Jeg kan måske egentlig ikke formulere det bedre end at det ikke drejer sig om "8G og så de andre", men om "Pioneer og så de andre". Der er større forskel fra et 7G til 99% af alle andre tv på markedet, end fra 7G til 8G. Men som sagt, det betyder ikke at jeg synes forskellen er opreklameret, jeg mener f.eks. at forskellen er større, og under alle omstændigheder mere revolutionerende, fra 7G til 8G, end fra 4G til 7G. Det begrunder jeg med at kontrasten i 8G er kommet "i mål" - yderligere forbedringer af kontrasten herfra er overflødigt. De hidtidige udviklinger af kontrasten har været "bedre, men stadig ikke i mål". __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
furball Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
En ting vil jeg dog altid undre mig lidt over er at man skal have ens plasma kalibreret ?
Hvorfor i alverden skal man smide 2500 efter det Jeg fatter det simpelt hen ikke.
Burde man ikke som plasma producent ansætte en som Otto og kalibrere alle TV før de kom ud til kunden ????
Hvis jeg skulle sælge noget ville jeg da lave det så det var den bedste oplevelse for kunden OUT OF THE BOX
Er det bare mig der har tænkt den tanke eller ? 
Det ville da være nemmere og have det rigtige billede fra starten og så give folk en mulighed for at pille en lille smule ved instillingerne.
Er der nogen forklaring Otto (Du kunne jo blive den sidste på deres fabrik til at ligge en kærlig hånd på værket )
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
furball skrev:
Hvorfor i alverden skal man smide 2500 efter det Jeg fatter det simpelt hen ikke.
Burde man ikke som plasma producent ansætte en som Otto og kalibrere alle TV før de kom ud til kunden ????
Hvis jeg skulle sælge noget ville jeg da lave det så det var den bedste oplevelse for kunden OUT OF THE BOX
|
|
|
Det er et rigtigt godt spørgsmål, som jeg ofte bliver stillet. Der er faktisk flere forskellige årsager til det, som vel i én eller anden udstrækning hænger sammen:
For det første, så vil det medføre en aldeles ikke uvæsentlig meromkostning i produktionen at kalibrere hver enkelt skærm minutiøst. Dette kan du så gange op med avancen til producent, distributør og forhandler. Og som om dét ikke var nok, hver gang du gør dét, så er der mer-omkostninger indvolveret: Dyrere produkter er dyrere at finansiere og forsikre under forsendelse osv. Alt dette betyder at hver krone der kan spares i produktionen, formentligt er 5-10-doblet inden apparatet står i butikken. Skal der bruges bare en halv time per tv ekstra i produktionen, så ender slutresultatet med at være dyrere end ved at gøre det hos slutbrugeren. Dette er så klart det mest tungtvejende argument: Hvis producenten kan spare sig til at du kan købe tv'et 2500,- billigere, og slutresultatet alligevel er det samme, så er det bedre at de gør dét, og du så kan få foretaget kalibreringen i din egen stue for samme pris.
For det andet er der det faktum, at langt de fleste producenter ganske enkelt er ligeglade, hvilket så igen hænger sammen med at langt de fleste kunder ikke ved bedre. Så kan vi diskutere "hønen eller ægget", eftersom kunderne ikke finder ud af at det forholder sig som det gør, før producenterne fortæller dem det - og hvorfor skulle man som producent fortælle kunderne at man ikke har gjort alt hvad der står i éns magt for at levere det bedste fra starten? Kort sagt - producenterne sælger stort set samme antal tv, hvadenten de kalibrerer dem fra fabrikken eller ej. Måske ville de endda sælge færre tv ved at kalibrere dem først, det er jo netop med vilje at man leverer dem så de "råber", for at "overdøve" konkurrenternes tv. Mit håb er at flere producenter giver folk _muligheden_ for at få et korrekt billede, så kan jeg godt leve med at standard-indstillingen er poppet - bare man har en relativt simpel "movie" indstilling, som er nogenlunde korrekt, og som kan kalibreres videre til at være "perfekt".
For når det kommer til stykket, så er "problemet" jo at uanset hvor godt du gør det fra fabrikken, så vil der være udsving i forhold til rum, tilsluttede apparater osv. Derfor er producenterne delt i to lejre: Dem der er ligeglade/uvidende (hvilket man i mine øjne meget gerne må synes er for dårligt!), og dem der har fået forståelse for at det korrekte billede er vigtigt. Men stort set samtlige sidstnævnte har indset at det ikke kan betale sig at foretage kalibreringen andre steder end ude hos kunden.
Pioneer har så valgt at stille sig lidt med et ben i hver lejr. De leverer indstillingen med den poppede indstilling der sælger godt, men ikke gjort det mindste for at imødekomme folk der egentlig gerne vil have 90% korrekt billede, men ikke vil betale for kalibreringen. Der er noget "enten eller" over det... __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
men selvom hvert rum variere med lys osv, så må der da være nogle instillinger som generelt er optimale , kontrast, brightness osv. jeg mener hvis du instiller et 508 tv perfekt hjemme i din stue, så pakker du det sammen og køre det hjem til mig så er det vel stadigvæk instillet perfekt, ihvertfald næsten.
Så individuelt kan det da heller ikke være???
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|