Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 14:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 05 April 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

mstoft skrev:
Elite er i en elite for sig

Jeg er reletivt sikker på at ovenstående aldrig nogensinde har været en korrekt sætning

What ever

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 April 2007 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Kommer der ikke også nogle nye tv som understøtter hdmi 1.3???, tvet skal vel understøtte 1.3 for at kunne udnytte 1.3 optimalt???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

1080p modellerne - kan man forvente 1:1 pixelmapping over hdmi'en via et grafikkort? Nu havde jeg haft planer om et LCD istedet for plasma, men siden dette plasma tv skulle lyde så lovende, kunne jeg godt finde på at købe det. Og kan burn-in stadig være et problem for disse nyere serier?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
1080p modellerne - kan man forvente 1:1 pixelmapping over hdmi'en via et grafikkort?

Det bør man kunne forvente, men man ved aldrig. De har brugt det som salgsargument for PDP5000, og det er generelt noget der er meget fokus på i markedet i øjeblikket, så det ville være mærkeligt hvis de undlader det. Det giver også (lidt) mere mening på et 1080P display end på et 1024x768 display. Men på den anden side, så skal man aldrig undervurdere de store producenters tendens til sære beslutninger...

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 April 2007 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Kommer der ikke også nogle nye tv som understøtter hdmi 1.3???, tvet skal vel understøtte 1.3 for at kunne udnytte 1.3 optimalt???

Tommy

De understøtter ALLE HDMI 1.3.

Det har jeg skrevet tidligere i tråden...

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Angel skrev:
1080p modellerne - kan man forvente 1:1 pixelmapping over hdmi'en via et grafikkort? Nu havde jeg haft planer om et LCD istedet for plasma, men siden dette plasma tv skulle lyde så lovende, kunne jeg godt finde på at købe det. Og kan burn-in stadig være et problem for disse nyere serier?

1080p modellerne understøter 1:1 over HDMI, 1080p24, 50, 60.

Ved faktisk ikke om 768p modellerne understøtter 1:1.

Det går jeg stærkt ud fra.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 05 April 2007 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

Hvor har du den info fra? (nysgerrighed, jeg benægter det ikke)

Ayla skrev:

Det ved jeg nu ikke om jeg ville gøre - det har de nuværende ikke. Pioneer har hele tiden meldt ud at eftersom alt andet end PC-genereret materiale alligevel skal skaleres mindst én gang, og de anbefaler VGA til PC samt at man lader TV'et håndtere skaleringen og ikke afspilleren, så er der ingen behov for 1:1 på et 768P tv. Det er i princippet også meget fornuftigt, bare ikke for HTPC-brugere og folk der har bedre ekstern skalering end dét der sidder i tv'et (hvilket ikke er så svært at opdrive som Pioneer gerne vil gøre det til), derfor ville jeg gerne se muligheden for at slå det til og fra. I betragtning af hvor meget folk har hylet op over det, så fatter jeg ikke at de ikke har givet dén mulighed for længe siden, bare for at give folk en ting mindre at brokke sig over.

Angel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 April 2007 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo rigtig godt, hvis det passer. Så er det bare om burn-in bliver et problem for mig, når jeg skal have tilsluttet en seriøs mediecenter til fladskærmen. Designet falder jo helt i min smag til mit setup.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Ayla skrev:

Hvor har du den info fra? (nysgerrighed, jeg benægter det ikke)

Ayla skrev:

Det ved jeg nu ikke om jeg ville gøre - det har de nuværende ikke. Pioneer har hele tiden meldt ud at eftersom alt andet end PC-genereret materiale alligevel skal skaleres mindst én gang, og de anbefaler VGA til PC samt at man lader TV'et håndtere skaleringen og ikke afspilleren, så er der ingen behov for 1:1 på et 768P tv. Det er i princippet også meget fornuftigt, bare ikke for HTPC-brugere og folk der har bedre ekstern skalering end dét der sidder i tv'et (hvilket ikke er så svært at opdrive som Pioneer gerne vil gøre det til), derfor ville jeg gerne se muligheden for at slå det til og fra. I betragtning af hvor meget folk har hylet op over det, så fatter jeg ikke at de ikke har givet dén mulighed for længe siden, bare for at give folk en ting mindre at brokke sig over.

At de alle  understøtter 1080p24, 50 & 60, er fra de russiske hjemmesider, der leakede modelnavne og al info om de nye 8G. Dette er blevet bekræftet af en Pioneer repræsentant på AVSForum.

Jeg håber at 768p modellerne understøtter 1:1, da det nok er sådan en model jeg skal have og tilslutte min scaler.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 05 April 2007 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

kunne man få et direkte link?
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:
kunne man få et direkte link?

Info fra de russiske sider er blevet fjernet (måske på opfordring af Pioneer).

Her kommer et langt copy paste fra en cached udgave:

March 19, 2007

Большая "восьмёрк 072;" PioneerBig "G" Pioneer

В этом году компания Pioneer начнёт продажи новой серии плазменн 99;х телевизо 88;ов - G8This year, the company Pioneer will begin selling a new series of plasma televisions-G8
Это будут без всякого преувели 95;ения - самые ожидаемы 77; и самые лучшие плазменн 99;е телевизо 88;ы 2008-ого годаThis will be, without exaggeration, the most expected and the best plasma televisions 2008th year

В линейку плазменн 99;х телевизо 88;ов 8-ого поколени 03; (Generation 8) Pioneer войдут следующи 77; модели:The range of plasma televisions eighth generation (Generation 8) Pioneer will comprise the following models :

Модели высокого расширен 80;я (Full HD):Models high increase (Full HD) :

Модели с расширен 85;ыми функцион 72;льными возможно 89;тями Models with expanded features

50 дюймов:50 inches :
- Pioneer PDP-LX508D- Pioneer PDP-LX508D

60 дюймов:60 inches :
- Pioneer PDP-LX608D- Pioneer PDP-LX608D

Стандарт 85;ые плазменн 99;е панели:Standard plasma panel :

- Pioneer PDP-LX5080D- Pioneer PDP-LX5080D

60 дюймов:60 inches :
- Pioneer PDP-LX6080D- Pioneer PDP-LX6080D

XGA-панели:Xga-paneli :

Модели с расширен 85;ыми функцион 72;льными возможно 89;тями Models with expanded features

42 дюйма:42 inches :
- Pioneer PDP-428XD- Pioneer PDP-428XD

- Pioneer PDP-508XA- Pioneer PDP-508XA
- Pioneer PDP-508XD- Pioneer PDP-508XD

Стандарт 85;ые плазменн 99;е панелиStandard plasma panels

- Pioneer PDP-4280XA- Pioneer PDP-4280XA
- Pioneer PDP-4280XD- Pioneer PDP-4280XD

- Pioneer PDP-5080XA- Pioneer PDP-5080XA
- Pioneer PDP-5080XD- Pioneer PDP-5080XD

Стандарт 85;ые плазменн 99;е панели, выполнен 85;ый в дизайне G7Standard plasma panels, following a design G7

- Pioneer PDP-SX4280D- Pioneer PDP-SX4280D

- Pioneer PDP-SX5080D- Pioneer PDP-SX5080D

Основные особенно 89;ти плазменн 99;х панелей Pioneer серии G8 :The main features of plasma panels Pioneer series G8 :

Контраст 85;ое соотноше 85;ие 20000:1!Contrast ratio of 20000:1!
Только представ 00;те: по показате 83;ю "контраст 085;ости" плазменн 99;е телевизо 88;ы Pioneer и сейчас одни из самых лучших (у серии Pioneer G7 коэффици 77;нт контраст 85;ости 4000:1).Just imagine : in terms of "Contrast" plasma TV Pioneer, and now some of the best (in a series of Pioneer G7 Contrast ratio 4000:1). каким потрясаю 97;им будет изображе 85;ие при контраст 85;ости 20 000 : 1 - мы узнаем только при поступле 85;ии плазменн 99;х телевизо 88;ов Pioneer восьмого поколени 03; в продажу.What will be shocking image in contrast 20000 : 1 - we learn only when plasma televisions Pioneer eighth generation to sale. Улучшени 03; контраст 85;ости в 1.5 раза в тёмной части изображе 85;ияImprovements contrast to 1.5 times in a dark portion of the image

Новый фильтр для яркоосве 97;ённых помещени 81;The new filter for arcoosveschennah premises
Плазменн 99;е телевизо 88;ы Pioneer 8-ого поколени 03; не бояться работать в яркоосве 97;ённых помещени 03;х.Plasma TV Pioneer eighth generation is not afraid to work arcoosveschennah premises. Благодар 03; новому фильтру панели G8 покажут яркое изображе 85;ие как в наполнен 85;ой солнечны 84; светом комнате - так и при ярком искусств 77;нным светом выставоч 85;ом зале.The new filter the G8 show vivid image in love sunshine room, and in the bright artificial light Exhibition Hall.

Высокое разрешен 80;е плазменн 99;х телевизо 88;овHigh resolution plasma televisions
Разрешен 80;е 1080p для 50-ти и 60-ти дюймовых плазменн 99;х панелей Pioneer 8-ой серии :Permission to 1080p home and look duimovykh plasma panels Pioneer eighth series :
1920 x 1080p / 50Hz1920 x 1080p / 50Hz
1920 x 1080p / 60Hz1920 x 1080p / 60Hz

Режим просмотр 72; кино (48Hz compatible)The movie viewing (48Hz compatible)
1080i / 48Hz1080i / 48Hz

Основные характер 80;стики плазменн 99;х панелей FULL HD -разрешен 080;я представ 83;ены в таблице:Main characteristics of plasma panels FULL HD Permits presented in the table below :

Основные характер 80;стики плазменн 99;х панелей высокого разрешен 80;я представ 83;ены в таблице:Main characteristics of plasma panels high-resolution presented in the table below :

Коммуник 72;ционные разъёмы стандарт 85;ых плазменн 99;х панелей :Communication connections standard plasma panels :

Коммуник 72;ционные разъёмы "продвину 090;ых" плазменн 99;х панелей :Communication connections advanced plasma panels :

Новый улучшенн 99;й пульт для стандарт 85;ых плазменн 99;х панелей 8-ого поколени 03;:The new and improved control for standard plasma panels eighth generation :

Новый улучшенн 99;й пульт для "продвину 090;ых" плазменн 99;х панелей 8-ого поколени 03;:The new and improved control for advanced plasma panels eighth generation :

Также необходи 84;о ответить следующи 77; особенно 89;ти новых плазменн 99;х панелей PioneerAlso to be answered following features new plasma panels Pioneer

Интеллек 90;уальное управлен 80;е яркостьюIntelligent brightness
Яркость автомати 95;ески оптимизи 88;уется под освещённ 86;сть помещени 03; благодар 03; световом 91; сенсоруBrightness automatically optimized with 3D space through light sensoru

Улучшени 03; HDMI интерфей 89;а:Improvements HDMI interface :
- HDMI-CEC for smart control (для лучшего управлен 80;я комплекс 86;м AV-устройст& #1074;)- HDMI-CEC for smart control (for the better management of Av-ustroistv)
- Наличие 3-х HDMI интерфей 89;ов во всех моделях- The three HDMI interfaces in all models
- Версия HDMI 1.3.- HDMI Version 1.3.

Улучшенн 99;е технолог 80;и изображе 85;ия:Improved technology images :
- Completely new ASIC development- Completely new ASIC development
- Integrated into single ASIC (Compatible for XGA/FHD)- Integrated into single ASIC (Compatible for XGA / Those)
- ASIC = Application Specific Integrated Circuit- = ASIC Application Specific Integrated Circuit

Улучшенн 86;е качество изображе 85;ия:Better image quality :
- Чистая картинка, полное отсутств 80;е "помех" и "шумов"- Net picture, the complete absence of "noise" and "noise"
- Высокое качество 3D IP изображе 85;ияHigh quality 3D images IP
- Реалисти 95;ность изображе 85;ия- realistic images
- Отсутств 80;е "следа" в динамиче 89;ких сценах- Lack of "footprints" in the dynamic scenes
- Улучшенн 99;й “smoothened” режим просмотр 72; кино- Improved "smoothened" view movie
- полность 02; автомати 95;ески й зуум- fully automatic zuum

В плазменн 99;х панелях Pioneer реализов 72;на функция "картинка-&# 1074;-картинкk 7;":The plasma panels Pioneer implemented the "kartinka-v-cartinke" :

Home gallery by USB 2.0Home gallery by USB 2.0
Просто подключи 90;е к плазменн 86;му телевизо 88;у Pioneer фотоаппа 88;ат, фотокаме 88;у или карту памяти и организу 81;те слайд-шоу на большом экранеSimply connect the plazmennomu Pioneer TV camera, camera or memory card and organize shows on a large screen

Экранное меню на 17 языках, включая РУССКИЙOSD menu in 17 languages, including РУССКИЙ
English / French / German / Spanish / Italian / Dutch / Swedish / Danish / Norwegian / Finnish / Turkish / Russian / Greek / Czech / Portuguese / Polish / UkrainianEnglish / French / German / Spanish / Italian / Dutch / Swedish / Danish / Norwegian / Finnish / Turkish / Russian / Greek / Czech / Portuguese / Polish / Ukrainian

Компьюте 88;ный вход (PC input) для всех моделейComputer input (PC input) for all models

Быстрый и энергосб 77;регающий режим выключен 80;я:Quick and efficient mode switch :
В панелях 7-ого поколени 03;: power on > standby > on screenIn your seventh generation : power on> standby> on screen
В новых панелях 8-ого поколени 03;: power on > on screenThe new panels eighth generation : power on> on screen

Для достижен 80;я наилучше 75;о изображе 85;ия и коммутац 80;и с AV-устройст& #1074;ами HD AV converter PDA-V100HD: 6 входов и 1 HDMI выходTo get the best possible images and switching to Av-ustroistwami HD AV converter PDA-V100HD : 6 inputs and one HDMI output

- INPUT1 HDMI (with RCA pin Analog audio LR in)- INPUT1 HDMI (with RCA pin Analog audio LR in)
- INPUT2 Component (with RCA pin Analog audio LR in)- INPUT2 Component (with RCA pin Analog audio LR in)
- INPUT3 SCART/HDMI (Composite/S-Video/RGB selectable)- INPUT3 SCART / HDMI (Composite / S-Video / RGB selectable)
- INPUT4 HDMI (with RCA pin Analog audio LR in)- INPUT4 HDMI (with RCA pin Analog audio LR in)
- INPUT5 AV in (Composite, S-video, Audio L/R)- INPUT5 AV in (Composite, S-video, Audio L / R)
- INPUT6 HDMI- INPUT6 HDMI

- Input select control- Input select control
- HDMI-CEC control- HDMI-CEC control
- IR remote (Remote controller or SR connection)- IR remote (Remote controller or SR connection)
- Select switch at front panel- Select switch at front panel
- RS-232C command control- 232C command control

Ожидаемо 77; поступле 85;ие в продажу плазменн 99;х панелей Pioneer G8 - вторая половина 2007-ого годаExpected arrival on the market of plasma panels Pioneer Day is the second half of the 2007th year

Автор: Муницын ОлегAuthor : Oleg Munican

Самые современ 85;ые плазменн 99;е телевизо 88;ы Pioneer представ 83;ены в наших магазина 93; и салонах .The most advanced plasma TV Pioneer in our shops and stores.

По вопросам оптового приобрет 77;ния техники Pioneer обращайт 77;сь в дилерски 81; отделFor wholesale purchasing of equipment Pioneer contact the Dealer

следующа 03; <<<

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 06 April 2007 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Go4it skrev:
"og formentligt billigere"... Det vil da være super hvis dette var sandt! Men er de nye generationer som regel ikke ca. dobbelt så dyre?? 

Dobbelt så dyre er godt nok liige at stramme den... De nye generationer vil være lidt dyrere end de nuværende når de lanceres, men langtfra dobbelt op. Mht. 1080P modellerne er sagen formentligt lidt anderledes (jeg understreger igen, jeg udtaler mig på baggrund af ren spekulation her), fordi 1080P modellen i G7 er at betragte som sin helt egen "serie", det er et ultra-highend produkt med bl.a. et lidt mere fancy design. Med G8 kommer 1080P opløsning ned i den "almindelige" produktserie, og de skal derfor i højere grad ses som en overbygning til de almindelige modeller, end som en afløser for PDP 5000. Og som sagt, så er priserne i høj grad styret af markedskræfterne, når Panasonic har en 1080P model til 35k, så har Pioneer ikke råd til at deres billigste 1080P koster det dobbelte.

Ok, dobbelt så dyr var nok en overdrivelse, og jeg håber da også at konkurrencen med de andre mærker giver priser på under 30K, i nær fremtid = oktober 2007 vil være fint, så man kan gå den mørke tid i møde med 1080P
Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 06 April 2007 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Det er nok PDP5000EX jeg vil gå efter, som ifølge "Road Mapen"er en 7G!

PDP5000 vil udgå i første halvdel af 2007, til fordel for 8G modellerne LX5080D

Kan man forvente at LX5080 er lige så god som 5000EX? (det er ikke altid en selvfølge)

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

bliver lx serien ikke lcd tv??

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 06 April 2007 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:

At de alle  understøtter 1080p24, 50 & 60, er fra de russiske hjemmesider, der leakede modelnavne og al info om de nye 8G. Dette er blevet bekræftet af en Pioneer repræsentant på AVSForum.

Jeg er helt med på at de understøtter formaterne, men det betyder ikke nødvendigvis at der er 1:1.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 06 April 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Go4it skrev:

Kan man forvente at LX5080 er lige så god som 5000EX? (det er ikke altid en selvfølge)

Eftersom Pioneer selv siger at PDP5000 i bund og grund bare er en 1080P udgave med iøvrigt samme elektronik som deres nuværende almindelige 7G tv, så er det svært at få øje på hvorfor 8G versionen ikke skulle være bedre end PDP5000.

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 06 April 2007 kl. 13:44 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

bliver lx serien ikke lcd tv??

Nej, Pioneer laver ikke LCD-tv. Du må forveksle det med Panasonic, deres LCD-tv hedder LX.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Ayla skrev:

Jeg er helt med på at de understøtter formaterne, men det betyder ikke nødvendigvis at der er 1:1.

Der er 1:1 understøttelse i 1080p modellerne. Er blevet bekræftet af en Pioneer insider.

Der er ikke 1:1 understøttelse i 768p modellerne deværre, har jeg fundet ud af nu.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 April 2007 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

http://www.hjemmekino.no/database/tvinfo.aspx?katalognr=440

Her står der nemlig at det er lcd tv, kunne heller ikke forstå at de skulle begynde på det, så må det være en fejl at det står her???

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 06 April 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret