Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 05:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 01 August 2007 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

lennon skrev:

Hos Plasmacity i Hamburg fik jeg d 02-04-07 en pris på Pio XD507 der hed 2850 Euro.

Bedre butik end Pro-Markt og Mediamarkt - og billigere.

Øøh de så solgt lige op til de nye kom i Danmark til 20-21.000 :) nu er jeg dog i tvivl om nogen har dem på lager mere, selvom der står man kan købe dem stadig er de ikke på lager hos de netbutikker man kan se fx på hifipriser.dk.

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 August 2007 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ihvertfald vente til fullhd modellerne kommer, det kunne jo være de andre fik et hak i prisen der måske????  var det ikke september.... Jeg mener stadig de er for dyre, de skal ned omkring 20-22k for 508xd efter min mening.

Priserne går ned og kvaliteten går op, det er uundgåeligt uanset pioneers nye "politik" så bliver de nødt til at følge med hvis de vil sælge tv.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Jeg vil ihvertfald vente til fullhd modellerne kommer, det kunne jo være de andre fik et hak i prisen der måske????  var det ikke september.... Jeg mener stadig de er for dyre, de skal ned omkring 20-22k for 508xd efter min mening.

Priserne går ned og kvaliteten går op, det er uundgåeligt uanset pioneers nye "politik" så bliver de nødt til at følge med hvis de vil sælge tv.

her snakker du så priser fra sverige på pdp-508xd for den pris kommer den ikke ned på i DK før evt en afløser kommer på markedet :) Umiddelbart tror jeg ikke de danske priser dropper lidt ned før nyhedsværdien aftager + der evt. kommer lidt nyt fra konkurrenterne.

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 01 August 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:
Tommy21 skrev:

her snakker du så priser fra sverige på pdp-508xd for den pris kommer den ikke ned på i DK før evt en afløser kommer på markedet :) Umiddelbart tror jeg ikke de danske priser dropper lidt ned før nyhedsværdien aftager + der evt. kommer lidt nyt fra konkurrenterne.

Nej ikke danmark, tysklan f.eks, tvivler på sverige kan følge med de tyske priser, det virker som om tyskland er lidt "sløve" med at komme igang med 8g, men når der kommer lidt konkurrence så flader de nok hurtigt i tyskland.

Jeg kunne ALDRIG finde på at købe i danmark (specielt ikke da jeg bor i sverige) jeg er træt af dårlige undskyldninger om hvorfor danmark ALTID skal være det dyreste land at købe i.

Folk vil så gerne gå med livrem og seler, og hvad med garanti og bla bla bla. jeg har købt 5-6  pioneer plasma i tyskland og der har aldrig været brug for garanti. iøvrigt er der jo europa garanti hvis det kom dertil og så skulle jeg sku nok få det fikset alligevel.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Dårlige undskyldning og livrem og seler tjaa maybee, men det er jo et frit land og sålænge man vil have de vilkår man har i danmark må man jo betale prisen, ellers kan man jo købe udenlands, dog ville jeg personligt aldrig betale via bankoverførsel men det er nok fordi man har brændt nallerne engang :)

Omkring det med europa garanti så er det en 1 årig garanti ? Der er jo forskel på 1 år hvor man i dk kan reklamere over fejl og mangler, så der er jo en forskel eller har jeg misset noget. Forskellen er dog ikke noget der retfærdiggør den store merpris i dk i forhold til andre.

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 August 2007 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Er det ikke kun ½ års garanti man har i DK normalt...og så 18 måneders reklamationsret?   Mod 1 års garanti i udlandet....tja..forskellen er så ½ års ekstra *garanti* men man mister så et års reklamationsret. Men der skal man jo også selv bevise at fejlen var der fra starten...ellers får man vel intet ud af det.
Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 August 2007 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

rane skrev:
Er det ikke kun ½ års garanti man har i DK normalt...og så 18 måneders reklamationsret?

Nej, glem alt det med 6 måneders garanti og 18 måneders reklamationsret. Det er noget vrøvl, men desværre en sejlivet myte at slippe af med.

Der er 2 års reklamationsret. Men med en formodningsregel de første 6 måneder, som siger at fejl der opstår i den periode må anses at have været der fra starten. Det er de samme grundlæggende regler der gælder for hele EU.

Det vi så snakker om i tillæg, er at Pioneer yder 1 års begrænset world wide guarantee. Altså på tværs af landegrænser. Begrænset på den måde, at man normalt selv skal transportere apparatet hen til nærmeste servicecenter (og afhente det igen). Den service betyder, at et TV man har haft med hjem fra f.eks. Tyskland, kan repareres her i landet det første år hvis man selv indleverer det.

Har man derimod købt TV'et her i landet, og gør brug af reklamationsretten, så afhentes TV'et i hjemmet og bringes tilbage igen efter endt reparation. Dette gælder for hele den 2-årige periode.

Så hvis det handler om at sammenligne forskelle imellem køb i udlandet, og køb her i landet, så er der klart en servicemæssig fordel ved at købe det her i landet. Og lægger man dertil, at det kan koste 1000-1500-2000 kr hver vej - at sende TV'et til/fra reparation, så bliver forskellen endnu større. Og skal man have en transportforsikring på 30.000 kr værdi oveni, bliver det måske endnu dyrere.

/Lars

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 01 August 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

texe skrev:

Det jeg tænker er, at vi prøver at finde ud af hvor mange der reelt kunne være interesseret i at købe udenlands og spare de kr.10.000 som der jo er at hente på at handle over grænsen.
Hvad siger I til det?

Meld ud om jeres interesse og lad os finde en forhandler. Dernæst kontakter vi ham.

Jeg er interesseret

Til top Vis Meier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Meier

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

rane skrev:
texe, hvis der ikke er nok her så kan det være vi kan spørge folket inde på recordere siden?

Der er en tråd her:

http://www.recorders.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25618& PN=1

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 01 August 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Så er det bare om at slå til 
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

dakine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 01 August 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:

texe skrev:

Det jeg tænker er, at vi prøver at finde ud af hvor mange der reelt kunne være interesseret i at købe udenlands og spare de kr.10.000 som der jo er at hente på at handle over grænsen.
Hvad siger I til det?

Meld ud om jeres interesse og lad os finde en forhandler. Dernæst kontakter vi ham.

Jeg er interesseret

Jeg er også interesseret

Til top Vis dakine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dakine

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Tjaa Billigimport ser da ud til at være med til at priserne ikke er helt ens alle steder :)

428xd for kr 24.999 (laptops har den så stående til kr. 21995 men om det så er en fejl???)

http://dk.pricerunner.com/pl/2-952347/TV/Pioneer-PDP-428XD-S ammenlign-Priser

508xd for kr 34.999 hos billig import

http://dk.pricerunner.com/pl/2-945045/TV/Pioneer-PDP-508XD-S ammenlign-Priser

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 01 August 2007 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg så hellere købe en 428XD i Mediamarkt i Flensburg til ca. 20.000kr.  En 5k besparing ved at købe et fysisk sted som stort set er lige så godt som en butik i Padborg eller Sønderborg tager jeg gerne til mig. Og som sagt har jeg gode erfaringer med bytning/penge-tilbage dernede. Kan dog godt forstå hvis dem der bor øst for storbælt er lidt betænkelig ved det. Men jeg ku da sagtens finde på at købe i Malmø hvis prisen var 5k lavere...så gir jeg gladeligt bropengene :)

Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 August 2007 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Smurf skrev:
Tommy21 skrev:

Nej ikke danmark, tysklan f.eks, tvivler på sverige kan følge med de tyske priser, det virker som om tyskland er lidt "sløve" med at komme igang med 8g, men når der kommer lidt konkurrence så flader de nok hurtigt i tyskland.

Jeg kunne ALDRIG finde på at købe i danmark (specielt ikke da jeg bor i sverige) jeg er træt af dårlige undskyldninger om hvorfor danmark ALTID skal være det dyreste land at købe i.

Folk vil så gerne gå med livrem og seler, og hvad med garanti og bla bla bla. jeg har købt 5-6  pioneer plasma i tyskland og der har aldrig været brug for garanti. iøvrigt er der jo europa garanti hvis det kom dertil og så skulle jeg sku nok få det fikset alligevel.

angående garanti og køb i danmark.jeg købte et 436 for snart 2 år siden for ca5 mdr siden opdagede en pixelfejl(rød)hvilket jeg oprettede et emne om.det vidste sig hurtig at jeg ikke var den eneste der havde det problem.om det er vagns radio i horsens eller pioneer danmark som har hjulpet mig ved jeg ikke,men faktum er at om et par dage modtager jeg et nyt G8.Bytteprisen er 1000,-.Tvivler på at man for den samme behandling hvis man handler i udlandet.jeg gav ikke fuld pris for 436.Måske har jeg bare været heldig
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2007 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

35.000 er stadig alt for mange penge, men det begynder da at ligne noget. Så snart vi rammer 25 udenlands stikker jeg afsted. Hvor end det så er.

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 02:15 | IP-adresse registreret  

KillerT2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Sendt: 02 August 2007 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg har email'et lidt med my-solution.de - de tilbød 508XD til 2.850 € + skatter = 3.392 € incl. 19% tysk moms. Det svarer med dagens euro-kurs til 25.240 DKK.

Hvis man betaler med bankoverførsel, så er fragten ikke så slem - hvis man bruger kreditkort løber der nogle procenter på. Jeg har tidligere handlet i tyskland og betalt forud via bankoverførsel uden problemer.

Mht. til garanti etc. så er det jo sådan at man ikke kan få det hele på én gang - hvis man vil spare ca. 10.000 DKK på at købe i Tyskland, så må man acceptere at man står i en noget ringere situation hvis der er problemer med produktet. Men helt ærligt - hvor mange high-end hifi-produkter har I haft problemer med overhovedet?

Mht. til forsendelse, så kan enhver (også private) sende store forsendelser relativt billigt hvis man bruger en fragtmand eller et speditionsfirma som f.eks. DFDS. Så betaler man pr. kubikmeter og det koster ikke alverden.

Personligt vil jeg vente med at købe til efteråret, til 1080p modellerne kommer - til den tid er der sikkert flere tyske netbutikker som har 508XD på programmet, også nogle der ikke kræver en formue for at betale med kreditkort.

Til top Vis KillerT2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KillerT2

Meier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

KillerT2 skrev:

Personligt vil jeg vente med at købe til efteråret, til 1080p modellerne kommer - til den tid er der sikkert flere tyske netbutikker som har 508XD på programmet, også nogle der ikke kræver en formue for at betale med kreditkort.

Tja - det er nok ikke så dumt, men man kan jo hele tiden vente...

Jeg afventer nu også lidt endnu, men når der kommer et fornuftigt tilbud, så slår jeg til - når jeg så har betalt, vil jeg nyde min skærm og ikke græde over at den garanteret bliver billigere med tiden...

Pointen for mig er, at det med 8-generation af Pioneer er muligt at få en fladskærm der er "god nok" til mit behov

KillerT2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Sendt: 02 August 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Så er der en test fra CNET af 508XD:  http://reviews.cnet.co.uk/televisions/0,39030218,49291826,00 .htm

“Televisions don't get much better than this” - det siger vist det hele

Til top Vis KillerT2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KillerT2

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum