Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 02:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 02 August 2007 kl. 11:38 | IP-adresse registreret  

KillerT2 skrev:

Jeg har email'et lidt med my-solution.de - de tilbød 508XD til 2.850 € + skatter = 3.392 € incl. 19% tysk moms. Det svarer med dagens euro-kurs til 25.240 DKK.

Hvis man betaler med bankoverførsel, så er fragten ikke så slem - hvis man bruger kreditkort løber der nogle procenter på. Jeg har tidligere handlet i tyskland og betalt forud via bankoverførsel uden problemer.

Mht. til garanti etc. så er det jo sådan at man ikke kan få det hele på én gang - hvis man vil spare ca. 10.000 DKK på at købe i Tyskland, så må man acceptere at man står i en noget ringere situation hvis der er problemer med produktet. Men helt ærligt - hvor mange high-end hifi-produkter har I haft problemer med overhovedet?

Mht. til forsendelse, så kan enhver (også private) sende store forsendelser relativt billigt hvis man bruger en fragtmand eller et speditionsfirma som f.eks. DFDS. Så betaler man pr. kubikmeter og det koster ikke alverden.

Personligt vil jeg vente med at købe til efteråret, til 1080p modellerne kommer - til den tid er der sikkert flere tyske netbutikker som har 508XD på programmet, også nogle der ikke kræver en formue for at betale med kreditkort.

Det med at betale med dankort ændre sig jo ikke fordi prisen ændre sig på produktet (læs jo den samlede sum gør men princippet gør ikke med de opkræver xx procenter gør ikke) :)

Det med at overføre er naturligvis en smagssag og dejligt du har haft en god oplevelse med det før, men du er altså ringere stillet ved bankoverførsel end ved kortbetaling, hvis betalingen skal stoppes osv. fordi der går noget galt. Tålmodighed er sikkert en dyd så om 2-3 måneder er priserne sikkert en ændret en lille smule (Hope so :)

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 August 2007 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Har lige mailet med MediaMarkt i Flensburg.  Når man køber eks. 428XD ved dem til 2699 Euro, så kan man købe en tilægsgaranti/forsikring på 5 år der koster 350 Euro (ca. 2600kr) så den samlede pris kommer op på 22.800kr  men så er det også med 5 års "Plus" garantien.
Til top Vis rane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rane

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

http://www.multitexx.de/product_info.php?products_id=2074

så begynder det at ligne noget....

508xd

24.000dkr...

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

rane skrev:
Har lige mailet med MediaMarkt i Flensburg.  Når man køber eks. 428XD ved dem til 2699 Euro, så kan man købe en tilægsgaranti/forsikring på 5 år der koster 350 Euro (ca. 2600kr) så den samlede pris kommer op på 22.800kr  men så er det også med 5 års "Plus" garantien.

Altså hvis den garanti minder om det kan man få og tilkøbe i dk er den ikke det papir værd den er trykt på., hvis du spørger mig,, fordi den dækker stortset intet.

Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Iflg. Mediamarkts website:

• 5 Jahre Garantie
• Kostenlose Reparaturen im Garantiefall
• Extra Heimservice für alle TV-, Großelektro- und Einbaugeräte
• 48 Stunden Vor-Ort-Service für alle TV-Geräte
• Einfach den Media Markt-Garantiepreis an der Kasse bezahlen
• Einfache & schnelle Hilfe
• Kostenlose Hotline beim Heimservice

Om det med "hjemmeservice" så gælder i danske hjem, vil jeg så lige spørge om.  Lyder denne beskrivelse som dem, du før har set, Smurf?

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja det minder faktisk om noget det gamle super radio havde før i tiden som i praksis intet dækkede.

Den med garanti reperationer er jo supergod mest fordi som andre har nævnt der ikke reelt er noget der hedder garanti som sådan i købeloven mere, det er reklamations ret dog inden for de første 6 måneder er det såkaldt garanti fordi fejl der fremkommer i den periode som udgangspunkt (hvis man ikke selv har gjort noget meget forkert ved sine ting) burde have været tilstede på leverings tidspunktet.

Omkring det med garantien ja der står man betaler for 5 år og har dermed 5 år garanti dækning men hvad det så konkret dækker er meget svært, når garanti ikke er den garanti men ville gå ud fra men fx reklamation. Hvor man som forbruger selv skal bekoste forsendelse fx som udgangspunkt (obs dette er jo ud fra den danske købelov som ikke er den samme som den tyske + ikke tager højde for den evt. garanti en producent selv stiller). Det kan sagtens være de i tyskland dækker mere end de gjorde / gør i DK men der har været flere meget gralle eksempler på de ikke dækker ret meget.

Du kan være sikker på den garanti ikke dækker 48 timers service i Danmark det skader ikke at spørge men de kan jo desværre sige ja selvom det ikke passer.

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 August 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare købe en Elektronikforsikring eks. hos Alka til 300.kr den koster godt nok 911 kr. selvrisiko, men mon ikke det bliver billiger.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

rane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Hvis de siger ja, kan man jo fremvise mailen som bevis. Men tror heller ikke at den service gælder i DK. Dog kender jeg MM godt nok til at vide at der aldrig har været noget bøvl med dem tidligere - de har en fremragende service og det gælder iøvrigt generelt i Tyskland. 

KillerT2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Sendt: 02 August 2007 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

508xd

24.000dkr...

- og så lige 199 € i fragt og KUN mod forudbetaling...

Til top Vis KillerT2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KillerT2

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 02 August 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

KillerT2 skrev:
Tommy21 skrev:

508xd

24.000dkr...

Selvom det koster 199euro i frakt er det jo stadig 25500, og det er normalt at tyske forretninger ikke tager udenlandske kort.

er højttalerne de samme som man bruger til 7g modellerne???  (pdp-s40)

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
KillerT2 skrev:
Tommy21 skrev:

508xd

24.000dkr...

Selvom det koster 199euro i frakt er det jo stadig 25500, og det er normalt at tyske forretninger ikke tager udenlandske kort.

er højttalerne de samme som man bruger til 7g modellerne???  (pdp-s40)

Nej ikke hvis man kigger på deres side

http://www.pioneer.dk/dk/products/62/490/11786/overview.html

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 02 August 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Det ser ud som om der hele tiden dukker nye, mere fornuftige priser op, rundt omkring. Lur mig om ikke vi indenfor den næste månedstid kan finde en god pris hos en også dertil fornuftig forhandler.

Personligt håber jeg at denne forhandler er svensk
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Granholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003
Sendt: 02 August 2007 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

www.tapeconnection.dk har også lagt lidt priser ud 428 xd til 23.988,- og 508 xd til 34.488 for dem er foretrækker en dansk leverandør var det måske en mulighed?

Mvh

Til top Vis Granholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Granholm

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det er også den billigste danske forhandler jeg er stødt på. Det efterlader hvad, kr.9.000 mere i kølvandet til den billigste tyske forhandler og en smule mindre til den billigste svenske?

Fandeme nej. Om bare vi kunne få samme fælleskøbspris som vi gjorde på G7

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 02 August 2007 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
Tommy21 skrev:
Smurf skrev:
Tommy21 skrev:

Jeg vil ihvertfald vente til fullhd modellerne kommer, det kunne jo være de andre fik et hak i prisen der måske????  var det ikke september.... Jeg mener stadig de er for dyre, de skal ned omkring 20-22k for 508xd efter min mening.

Priserne går ned og kvaliteten går op, det er uundgåeligt uanset pioneers nye "politik" så bliver de nødt til at følge med hvis de vil sælge tv.

her snakker du så priser fra sverige på pdp-508xd for den pris kommer den ikke ned på i DK før evt en afløser kommer på markedet :) Umiddelbart tror jeg ikke de danske priser dropper lidt ned før nyhedsværdien aftager + der evt. kommer lidt nyt fra konkurrenterne.

Nej ikke danmark, tysklan f.eks, tvivler på sverige kan følge med de tyske priser, det virker som om tyskland er lidt "sløve" med at komme igang med 8g, men når der kommer lidt konkurrence så flader de nok hurtigt i tyskland.

Jeg kunne ALDRIG finde på at købe i danmark (specielt ikke da jeg bor i sverige) jeg er træt af dårlige undskyldninger om hvorfor danmark ALTID skal være det dyreste land at købe i.

Folk vil så gerne gå med livrem og seler, og hvad med garanti og bla bla bla. jeg har købt 5-6  pioneer plasma i tyskland og der har aldrig været brug for garanti. iøvrigt er der jo europa garanti hvis det kom dertil og så skulle jeg sku nok få det fikset alligevel.

angående garanti og køb i danmark.jeg købte et 436 for snart 2 år siden for ca5 mdr siden opdagede en pixelfejl(rød)hvilket jeg oprettede et emne om.det vidste sig hurtig at jeg ikke var den eneste der havde det problem.om det er vagns radio i horsens eller pioneer danmark som har hjulpet mig ved jeg ikke,men faktum er at om et par dage modtager jeg et nyt G8.Bytteprisen er 1000,-.Tvivler på at man for den samme behandling hvis man handler i udlandet.jeg gav ikke fuld pris for 436.Måske har jeg bare været heldig

for pokker da, det kan være jeg skal til at kigge efter pixelfejl på mit og få det byttet, lyder som en god handel

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 August 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hvilken type pixelfejl er ombefattet af garantien? Jeg har aldrig sat mig ind i forskellen, da jeg aldrig har oplevet det. 7, 9, 13.

Beejay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 August 2007 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er den lykkelige ejer af en 506xd og har også en pixelfejl i min skærm, så jeg vil da meget gerne høre mere om den sag at få den byttet til en G8 for 1000kr, for det ville da være alt for NIIIICE  var det igennem butik eller pioneer danmark?? venter spændt på svar!!!

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2007 kl. 07:25 | IP-adresse registreret  

Beejay skrev:

Jeg er den lykkelige ejer af en 506xd og har også en pixelfejl i min skærm, så jeg vil da meget gerne høre mere om den sag at få den byttet til en G8 for 1000kr, for det ville da være alt for NIIIICE  var det igennem butik eller pioneer danmark?? venter spændt på svar!!!

Nu er der jo krav i købeloven om, at hvis man har en mangel / fejl at man skal reklamere over den så snart man opdager den (indenfor rimelig tid). Så hvis din skærm er over 6 måneder til 1 år gammel og du intet har sagt, skal du nok ikke forvente at få så meget ud af det, hvis fejlen har været der længe

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 August 2007 kl. 07:49 | IP-adresse registreret  

Granholm skrev:

www.tapeconnection.dk har også lagt lidt priser ud 428 xd til 23.988,- og 508 xd til 34.488 for dem er foretrækker en dansk leverandør var det måske en mulighed?

Mvh

I mit tidligere svar er det danske butikker der er linket til via pricerunner (dog er den ene semisvensk) og priserne er så på de 2 billigeste et par 1000 kr cirkus billigere end TC :)

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 03 August 2007 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Beejay skrev:

jeg tror det er min forhandler som har hjulpet mig,da garantibestemmelsrene ang pixelfejl siger at man skal kontakte forhandleren hvis den kan ses på 3m afstand under normale forhold.Altså ikke nødvendigvis en garantisag da pixelfejl kan forekomme.Så vagns radio i horsens
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes