| Forfatter |
|
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Beejay skrev:
|
Jeg er den lykkelige ejer af en 506xd og har også en pixelfejl i min skærm, så jeg vil da meget gerne høre mere om den sag at få den byttet til en G8 for 1000kr, for det ville da være alt for NIIIICE var det igennem butik eller pioneer danmark?? venter spændt på svar!!!
|
|
|
jeg tror det er min forhandler som har hjulpet mig,da garantibestemmelsrene ang pixelfejl siger at man skal kontakte forhandleren hvis den kan ses på 3m afstand under normale forhold.Altså ikke nødvendigvis en garantisag da pixelfejl kan forekomme.Så vagns radio i horsens |
|
|
Ja man må sige du har været godt behandlet så det er jo et sted du helt sikkert handler igen. 
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 10:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Granholm skrev:
www.tapeconnection.dk har også lagt lidt priser ud 428 xd til 23.988,- og 508 xd til 34.488 for dem er foretrækker en dansk leverandør var det måske en mulighed? Mvh |
|
|
Prøv at spørge ovre på recordere.dk om Tapeconnections service hvis der er en fejl på dit tv. Tape connections er parallelimporteret uden dansk garanti så man kan ligeså godt købe det direkte i Tyskland.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok nu kommer 1000 kr spørgsmålet så, jeg er lidt naiv og troede faktisk parallelimport var forbudt med henblik på videresalg? Men det er så ikke på alle ting eller hvordan?
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er bestemt ikke forbudt at parallelimportere det. Mange producenter forsøger at stoppe det, fordi de derved mister mulighed for at kontrollere priserne.
Hvis vi snakker parallelimport fra lande uden for EU kan der være andre regler, hvilket der fx er vedrørende parallelimport af Region 1 DVD-film. EU er meget strikse overfor handelshindringer internt, men kan godt lide at sætte en mur op over for parallelimport fra tredjelande.
|
| Til top |
|
| |
rane Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok fik svar tilbage fra MediaMarkt i Flensburg. De 48 timers Service gælder som ventet kun i Tyskland, men han pointerer at man, også som dansker, fortsat har 5 års fuld garanti, hvor enhver reparation er GRATIS. Jeg quoter lige:
leider gilt der 48 Std. Vor-Ort Service nur in Deutschland. Auch wenn dieser Service nicht gilt haben Sie trotzdem die 5 Jahre Sicherheit ( Kostenlose Reparatur). Bei einem so teurem Gerät wäre dies natürlich schon ein großer Vorteil. Sollte nach der normalen Herstellergarantie eine kostenpflichtige Reparatur notwendig sein so könnte diese evtl.. die Kosten der Garantie Plus übersteigen. Dann würde sich diese auf jeden fall rechnen.
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
rane skrev:
|
Ok fik svar tilbage fra MediaMarkt i Flensburg. De 48 timers Service gælder som ventet kun i Tyskland, men han pointerer at man, også som dansker, fortsat har 5 års fuld garanti, hvor enhver reparation er GRATIS. Jeg quoter lige:
leider gilt der 48 Std. Vor-Ort Service nur in Deutschland. Auch wenn dieser Service nicht gilt haben Sie trotzdem die 5 Jahre Sicherheit ( Kostenlose Reparatur). Bei einem so teurem Gerät wäre dies natürlich schon ein großer Vorteil. Sollte nach der normalen Herstellergarantie eine kostenpflichtige Reparatur notwendig sein so könnte diese evtl.. die Kosten der Garantie Plus übersteigen. Dann würde sich diese auf jeden fall rechnen.
|
|
|
Jeg vil godt tillade mig at stille spørgsmåltegn ved omkostningsfri garanti i 5 år, fordi jeg nægter at tro på de vil betale for forsendelsen af det til Tyskland med mindre man kan få det lavet i danmark og omkostningerne dermed ikke er så store som det ville være at få det fragtet til tyskland men også det er jeg skeptisk overfor, da man normalt selv skal afholde den slags ved reklamations sager (efter den danske købelov) dog ikke når det er indenfor de første 6 måneder.
At så selve evt. reparationen skulle være uden omkostninger er sikkert helt korrekt så skal man gøre den ekstra pris op i forhold til det man mener der er risiko for i 5 år
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
| Ok nu kommer 1000 kr spørgsmålet så, jeg er lidt naiv og troede faktisk parallelimport var forbudt med henblik på videresalg? Men det er så ikke på alle ting eller hvordan? |
|
|
Mon ikke du tænker på polemikken omkring specielt R1 og R3 DVD'er..?
Jeg husker ikke den præcise ordlyd, men her handler det om import fra lande UDENfor EU med henblik på videresalg INDENfor EU. Import fra lande indenfor EU kan man ikke gøre så meget ved.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
livrem, seler, redningsvest, og korkbælte...
Tyskland er billigere, og der er ikke noget der retfærdiggøre merprisen i dk, især ikke sammenlignet med sverige, de lande kan man lettere sammenligne.
Kan vi ikke bare blive enige om at hvis man har lyst kan man købe i dk og betale mere, ellers kan man købe i tyskland og betale mindre.....Folk kan jo gøre som de har lyst til.
Men det er plat at blive ved at tale for at der er retfærdighed i en kæmpe merpris i dk.
Set udefra europa er der jo INGEN fordel i at handle i dk, det er jo kun fordi man bor i dk at man SER der som en fordel at handle i DK. Altså er der ingen god grund til at det skal koste mere i DK. __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
livrem, seler, redningsvest, og korkbælte...
Tyskland er billigere, og der er ikke noget der retfærdiggøre merprisen i dk, især ikke sammenlignet med sverige, de lande kan man lettere sammenligne.
Kan vi ikke bare blive enige om at hvis man har lyst kan man købe i dk og betale mere, ellers kan man købe i tyskland og betale mindre.....Folk kan jo gøre som de har lyst til.
Men det er plat at blive ved at tale for at der er retfærdighed i en kæmpe merpris i dk.
Set udefra europa er der jo INGEN fordel i at handle i dk, det er jo kun fordi man bor i dk at man SER der som en fordel at handle i DK. Altså er der ingen god grund til at det skal koste mere i DK.
|
|
|
Hvem har nævnt om merprisen i dk er retfærdig? Det mener jeg ikke nogen har Vi har været inde på hvad fordelene evt kunne være / ulemperne ved at købe i udlandet og det er altid helt op til folk selv hvad de vælger, men så er det da også vigtigt de kender fordele og ulemper, så hvis uheldet er ude, at de ved hvor "skabet" står`? :)
|
| Til top |
|
| |
golden Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 03 August 2007 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen, der ved, om det er muligt at benytte den højttaler som man kan købe som ekstraudstyr som centerhøjttaler i et surround setup?
Morten
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
mskp skrev:
|
Er der nogen, der ved, om det er muligt at benytte den højttaler som man kan købe som ekstraudstyr som centerhøjttaler i et surround setup?
Morten
|
|
|
Ja, det er muligt, men det er ikke sikkert, at det bliver særligt godt....
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meier skrev:
mskp skrev:
Morten
|
|
|
Ja, det er muligt, men det er ikke sikkert, at det bliver særligt godt.... |
|
|
Det kan vel også nemt blive lidt bøvlet, hvis man nogle gange gerne vil bruge den som center og andre gange blot til TV-lyd?
Jeg ved godt folk herinde mener man burde skydes for at bruge tvets indbyggede højttalere og til film, serier etc er jeg helt enig, men jeg er ikke
overbevist om, at tv-avisen eller en fodboldkamp bør sendes ud over det store anlæg.
Hvordan er det i øvrigt med nyeste generation af Pioneer - er der indbyggede højttalere i alle 42", men ingen i 50" og derover, eller?
|
| Til top |
|
| |
frozen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
brug ikke den inbyggede højttaler som center. Det er muligt at man kan men det mest optimale er at alle og specielt front og centerhøjttalere er af samme mærke da klangen eller kan blive forslellig hvilket kan ødelægge lidt af effekten og i visse tilfælde være direkte generende.
__________________ Brian
|
| Til top |
|
| |
frozen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
var forresten ude og se pioneer idag og til dem der endnu ikke har set det - glæd jer. Det er et fantastisk fjernsyn. Det var opsat ved siden af hitachi plasma hvilket er et ok fjernsyn men ved side af pioneer er det nærmest urimeligt dårligt til prisen.
At jeg ikke bestilte det skyldes udelukkene at jeg ikke kan beslutte mig for størrelse men måske har I erfaringer på dette punkt. Har "kun ca. 3 meter til skærmen - hvad ville I vælge __________________ Brian
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 20:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
frozen skrev:
|
det mest optimale er at alle og specielt front og centerhøjttalere er af samme mærke da klangen eller kan blive forslellig hvilket kan ødelægge lidt af effekten og i visse tilfælde være direkte generende. |
|
|
det med klangen er rigtig nok, men af samme mærke? Det burde være det rigtige, men ofte kommer der nogle højttalerserier rundt omkring, som vel ikke rigtigt kan beskrives som en serie, men nærmere en flok, der ikke lyder ens __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 04 August 2007 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
frozen skrev:
| At jeg ikke bestilte det skyldes udelukkene at jeg ikke kan beslutte mig for størrelse men måske har I erfaringer på dette punkt. Har "kun ca. 3 meter til skærmen - hvad ville I vælge |
|
|
For mig ville den eneste grund til ikke at vælge det største være prisen... Hvis det ikke er et issue, så gå efter 50"...
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
508 dukker op i flere og flere netshops/fysiske butikker i Tyskland. Jeg tør godt spå at vi indenfor relativt kort tid kan finde 508 til 25 kilo. Nu har vi efterhånden også ventet længe nok
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
508 dukker op i flere og flere netshops/fysiske butikker i Tyskland. Jeg tør godt spå at vi indenfor relativt kort tid kan finde 508 til 25 kilo. Nu har vi efterhånden også ventet længe nok 
|
|
|
Nu ved jeg ikke lige hvorfor det så skal være tyskland hvis man skal købe i et EU land i nærheden udover evt. fragtpriser findes skærmen allerede i England til priser ligeomkring de 25000 kr hos de billigste dog skal der lægges fragt til.
Den billigste jeg har kunne finde med pricerunner er lige omkring de 26.000 i Tyskland
http://www.pricerunner.dk/pl/2-945045/TV/Pioneer-PDP-508XD-S ammenlign-Priser?allcountries=1
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 06 August 2007 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|