Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 12:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 09 August 2007 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Det er ikke lykkes mig at finde det til under 20k hos en forhandler som leverer til DK.

Denne forhandler leverer til Danmark:

http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=767&am p;idCategory=496

Til top Vis luis figo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af luis figo

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 August 2007 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Kan se det begynder så småt at komme flere forhandlere på pricerunner og den første skærm fra CRT har fundet vej til hifipriser.dk så mon ikke der om en måneds tid er lidt mere indsigt i priserne.

Kan se på priserne på 428xd at der er stor forskel også på forretninger der ikke umiddelbart ser ud til at parallelimportere fx er der ca. 3000 kr i forskel på pc-netto til CRT så lidt sker der da :)

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 09 August 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

luis figo skrev:

texe skrev:
Det er ikke lykkes mig at finde det til under 20k hos en forhandler som leverer til DK.

http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=767&am p;am p;am p;idCategory=496

Der står 508XD til ca. 23000kr. inkl fragt til dk, kan det passe,, virker som en rimelig god pris.

Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

pekr skrev:
luis figo skrev:

texe skrev:

http://www.krishav.co.uk/store/prodView.asp?idProduct=767&am p;am p;am p;am p;idCategory=496

Der står 508XD til ca. 23000kr. inkl fragt til dk, kan det passe,, virker som en rimelig god pris.

Den er lidt dyrere end 23.000 kr. 2275*11 = ca.25.000 kr. + ?? 1000 kr. i fragt ?? = 26.000 kr.

JoeConsultant
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2007 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Det kan være jeg er lidt en kylling, men hvad så hvis der sker noget under transporten fra UK? er det så fragtmanden der er erstatnings-ansvarlig?

Og: bliver der ikke automatisk tillagt moms på varer fra UK? Nu har jeg kun bestilt bøger derovre (og det er jo næppe det samme....), men der blev der klasket 25% dansk moms oveni.

Mvh Jonas 

Nyt på vej....
Til top Vis JoeConsultant's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoeConsultant

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 August 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

JoeConsultant skrev:
Og: bliver der ikke automatisk tillagt moms på varer fra UK? Nu har jeg kun bestilt bøger derovre (og det er jo næppe det samme....), men der blev der klasket 25% dansk moms oveni. 

Jeg kender ikke momssatserne i UK, men jeg mener at der er noget med at lige præcis bøger er fritaget for moms, så det samme ville ikke være aktuelt for et tv. 

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 09 August 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Du har sørme ret,, jeg gangede med 10 af gammel vane. Prisen er inkl. moms. Så der kommer ikke dk moms på.
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

luis figo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Jeg mener at der kommer dansk moms på hvis forhandleren omsætter for mere end et bestemt beløb til Danmark, men ellers er det Engelsk moms.

Hvis købet foretages med betalingskort skal der nok lægges 3% til eller ca. 750 kr. Stadig, hvis prisen ligger omkring 27.000 kr. er det en del under de danske priser.

sjaki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2007
Lokalitet: København
Sendt: 09 August 2007 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Vi har indenfor EU varens frie bevægelighed...Dvs man betaler momsen i landet sælger bor. Så at der skulle betales moms oveni for bøger etc forstår jeg ikke, hvis de er købt i UK. Kun hvis sælger ligger i en moms-frizone, som nogle af "de riges" øer syd for England osv.

Dog kan varer flyttes momsfrit i første omgang mellem firmaer. Hvis en privatperson, som ejer et firma med momsnummer, køber et tv i England, og får det sendt til sit firma, kan dette ske momsfrit. Dog skal han efterfølgende betale moms i hjemlandet, hvis han benytter det privat. Og hvis han vel og mærke "husker" det.. Hvis man overholder reglerne kan dette jo selvfølgelig ikke svare sig pga vores høje moms. Men det kan fx svare sig for danskere i udlandet, som køber varer i Danmark.

Så i kan være helt rolige, hvis prisen fra en engelsk hjemmeside reklamerer prisen inklusiv VAT, og de bor i UK (EU-Zone) er den god nok. I skal ikke betale moms oveni. Højest fragt ..

Venlig hilsen,

Sjaki

Til top Vis sjaki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sjaki

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2007 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hvis butikken omsætter for over, jeg mener der er 180.000.- skal der betales DK moms ikke uk moms.
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 August 2007 kl. 08:33 | IP-adresse registreret  

Madman skrev:
Hvis butikken omsætter for over, jeg mener der er 180.000.- skal der betales DK moms ikke uk moms.

Hvor har du det fra?

For det ville de hurtigt komme op på når de sælger den slags...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 10 August 2007 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Ja ja hvis og hvis

Der er godt nok ingen tvivl om det er nogen yderst konkurrence dygtige priser fra denne engelske forhandler!

Selv hvis man sammenligner med Tyskland er det jo en super pris.

Mit eneste forbehold vil være at det netop er i England hvor du ikke bare kan smutte ned over grænsen hvis der skulle blive noget - nogen der har nogen konkrete erfaringer med denne forhandler?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Madman skrev:

Hvor har du det fra?

For det ville de hurtigt komme op på når de sælger den slags...

Grænsen er 280.000 (som skal omsættes specifikt til DK), men ellers har Madman ret.

http://www.eu-oplysningen.dk/spsv/off/alle/spoergsmaal_20031 202150447/

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Så meget for den "frie" handel og fri bevægelighed i EU anede faktisk ikke de havde de grænser, dog vil jeg sige de fleste af den slags forhandlere nok ikke ligefrem sælger vildt meget til dk så mon ikke der skal betales VAT hos denne forhandler :)

Nu skal man så lige huske ordlyden at spørgsmålet der er svaret på via det link:

"Bliver der pålagt moms, når man køber bøger/CD'er/DVD'er fra virksomheder i et EU land via internettet?   " dette har jeg ladet mig fortælle er for at undgå parallelimport af musik og bøger, så spørgsmålet er jo om der er en tilsvarende regel på elektronik området som dette rent faktisk ikke dækker :)

PDP-508xd
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 10 August 2007 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Så meget for den "frie" handel og fri bevægelighed i EU anede faktisk ikke de havde de grænser, dog vil jeg sige de fleste af den slags forhandlere nok ikke ligefrem sælger vildt meget til dk så mon ikke der skal betales VAT hos denne forhandler :)

Det skal lige siges at det er forhandlerens opgave at opkræve denne ekstra moms, det er ikke sådan at man får en ekstra-regning. MEN, jeg ville være bekymret hvis en større forhandler ikke har styr på dette, for når de får skattefar på nakken, så får de en rimeligt heftig lussing (jeg er ikke i tvivl om at Krish sælger for mere end 280.000,- til DK). Hvis de laver samme fejl til andre lande, så kan det hurtigt lukke sådan et firma. Og så kan man jo spekulere over hvad der så sker med éns garanti...

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

Ja tjuhej der kommer lige en post mere

På told og skats hjemmeside kan man finde lidt flere informationer generelt om internethandel og momsdelen og elektronik er ikke omfattet af varer der skal betales de såkaldte punktafgifter for og står heller ikke nævnt som fx cd, bøger osv, så umiddelbart ville jeg ikke vurdere der skal betales DK moms af denne type vare købt i et EU land.

Hvis de overstiger en omsætning på mere end de 280.000 kr om året til Danmark, så er jeg ikke sikker på om den ene eller anden regel gælder, men som Otto skriver der skal nu noget til for at omsætte for over 280.000 om året så mange danske kunder har en enkelt forhandler NÆPPE

http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=137519

Men helt skåret ud i pap omkring elektronik er det ikke og det vil sige man som almindelig dødelig kan komme til at fortolke reglerne :)

PDP-508xd
Panasonic DMP-BD10AEG-K

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Tjooh - men hvis en tråd som denne resulterer i at 10-15 mennesker køber en 508xd hos dem, så er grænsen jo nået bare på dette ene produkt...

Smurf skrev:
Nu skal man så lige huske ordlyden at spørgsmålet der er svaret på via det link:

"Bliver der pålagt moms, når man køber bøger/CD'er/DVD'er fra virksomheder i et EU land via internettet?   " dette har jeg ladet mig fortælle er for at undgå parallelimport af musik og bøger, så spørgsmålet er jo om der er en tilsvarende regel på elektronik området som dette rent faktisk ikke dækker :)

Jeg kan ikke lige finde et specifikt link om dette, men jeg er nu ret sikker på at momsen er uafhængig af varetypen. Punktafgifter er svjv ikke et issue ved forbruger elektronik.

Derimod er told afhængig af hvilken kategori varen tilhører, men dette er ikke et issue indenfor EU.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 10 August 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret  

jeg skrev for at høre med forsendelse og fik dette svar:

Det er jo så godt nok til sverige, så måske det er billige til dk, men jeg tvivler.

hi tommy - shipping charge delivered to your door within 3 - 5 days - GBP - £179.95

please advise if you wish to proceed -

many thanks

Yours faithfully,

John Dogra,
Krish AudioVisual Ltd
488-490 Chiswick High Road
London
W4 5TT
T: 0208 742 2200
F: 0208 742 2111
E: sales@krishav.co.uk
W: www.krishav.co.uk

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Sendt: 10 August 2007 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Hvis de overstiger en omsætning på mere end de 280.000 kr om året til Danmark, så er jeg ikke sikker på om den ene eller anden regel gælder, men som Otto skriver der skal nu noget til for at omsætte for over 280.000 om året så mange danske kunder har en enkelt forhandler NÆPPE

Jeg skrev faktisk det stik modsatte, jeg tror at rigtigt mange forhandlere sælger for mere end 280.000,- til DK, og jeg tror også at rigtigt mange af dem "glemmer" at oplyse om det til skattemyndighederne.

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 August 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Smurf skrev:

Jeg skrev faktisk det stik modsatte, jeg tror at rigtigt mange forhandlere sælger for mere end 280.000,- til DK, og jeg tror også at rigtigt mange af dem "glemmer" at oplyse om det til skattemyndighederne.

Ja så kan man lære det  dårligt læst min fejl :) men igen hvad den forretning man handler hos gør og ikke gør ved told myndigheder kan man som enkelt forbruger jo ikke hæfte for (læs sålænge man er i god tro)

PDP-508xd
Panasonic DMP-BD10AEG-K

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes