| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 10 August 2007 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
Ja så kan man lære det dårligt læst min fejl :) men igen hvad den forretning man handler hos gør og ikke gør ved told myndigheder kan man som enkelt forbruger jo ikke hæfte for (læs sålænge man er i god tro) |
|
|
Helt sikkert. Dét jeg mener er, at butikker der ikke har styr på den slags er i farezonen, mht. hvorvidt firmaet løber rundt i længden. Det kan betyde noget hvis dit tv står af om 1½ år, og EU garantien er udløbet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle vi evt. skrive til Krishav og høre hvilken pris de kan tilbyde hvis vi har 10 købere til 508XD? (Alt i alt med fragt koster den ca. 26-27k lige pt.)
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 11 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Skulle vi evt. skrive til Krishav og høre hvilken pris de kan tilbyde hvis vi har 10 købere til 508XD? (Alt i alt med fragt koster den ca. 26-27k lige pt.) |
|
|
Så kommer de meget hurtigt over de 280 K :)
Otto jeg er desværre godt klar over ulemperne på mange områder ved at støtte de billigere udlandske forhandere for ja de er billigere her og nu men ikke sikkert det er det smarteste valg især ikke med en vare af denne størrelse. På den måde er man selv med til at forhandlerne herhjemme får det mere og mere svært, personligt vil jeg hellere støtte op om en dansk forhandler jeg har tillid til så koster det ekstra ja, men sådan er vi jo så forskellige.
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stadig ingen som har fået et 508 ind af døren endnu?
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der noget nyt feedback fra dem der har været så heldige at få deres 428xd ind ad døren og har haft lidt tid med skærmen :) ??
Som Texe også skriver ingen der har kastet sig ud i 508xd ?
Sidst men ikke mindst nogen der har efaringer med at handle hos fx Billigimport.dk ? __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
|
Er der noget nyt feedback fra dem der har været så heldige at få deres 428xd ind ad døren og har haft lidt tid med skærmen :) ??
Som Texe også skriver ingen der har kastet sig ud i 508xd ?
Sidst men ikke mindst nogen der har efaringer med at handle hos fx Billigimport.dk ?
|
|
|
jeg fik min i sidste uge og forskelen mellem den nye og den gamle(436)er temmelig stor.
jeg vil sige det sådan,vis man har den gamle vil man også være glad for den,men hvis først den nye har været indenfor vil man have svært ved at leve med den gamle.Først og fremmest på grund af det meget bedre sortniveu,som især om aftenen er i særklasse
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las: Tillykke  Jeg vil vanvittig gerne snakke med nogen som i daglig brug er gået fra 507 til 508. Jeg hører både folk sige at de dårligt kan se forskel, mens andre sværger til at forskellen snildt retfærdiggøre merprisen. Det er ikke til at finde 507 nogle steder, så det er svært at danne sig sin egen mening
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tillykke :)
Det bliver også lidt interessant at se hvor mange steder man overhovedet vil kunne finde deres FULL HD version, den er kommet på pioneers side med specs.
http://www.pioneer.dk/dk/products/62/63/413/PDP-LX508D/index .html
Måske kan de få prisen lidt ned på 508xd, når de engang kan erhverves i oktober var vist budet sidst jeg så noget :) __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer FHD-modellerne først i Oktober? Jesus Christ.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det bliver spændende og se om 508xd falder i pris når fhd modellerne kommer.
Så iøvrigt lige at panasonic er kommet med en "mindre" fullhd model th50pz70e
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?suche= th50pz70e&image1.x=31&image1.y=5
16500kr for denne, det tyder altså på at pioneer bliver 3 gange dyrere end denne panasonic.
Ikke for at starte en ny pana vs pio diskution, men det er da utroligt hvad panasonic kan mht. pris for en fullhd plasma, som iøvrigt er ganske udemærket . __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja der er forskel på de 2 producenters strategier og den måde de vælger at prisætte på :S
Der er jo godt nok forskelle meeen 3 x er bare mange penge for mange mennesker generelt set.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er også lidt i tvivl hvad jeg vil gøre, ingen tvivl om at jeg helst vil have et 8g pioneer, men jeg mener bare ikke at den holder med bare at sige "vi skal bare være dyre for vi er bedst" ja det er bedst, men guld kan også købes for dyrt.
Alle andre end pioneer kan finde ud af at nedsætte priserne ved generationsskifte.
men det er ikke pioneers "strategi", og det er jo fint nok at have den strategi hvis ikke man vil sælge fjernsyn.
Der står jo også røde tal på bundlinien hos pioneer, så kan man jo diskutere hvem der har den bedste stategi panasonic eller pioneer.
Jeg ender sikkert også selv med at købe et pioneer når de er faldet lidt, men jeg synes bare det er for dyrt i forhold til de andre på markedet som også er gode. For der findes jo rent faktisk andre gode tv udover pioneer. __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
| Der står jo også røde tal på bundlinien hos pioneer |
|
|
Det vil en nedsættelse af priserne jo nok ikke ændre meget på...
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Tommy21 skrev:
|
|
|
|
|
Hvad hvis man kun tjener det halve på et produkt men sælger 3 gange så mange???
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cost/Benefit
|
| Til top |
|
| |
Granholm Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 585
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
RogueAgent skrev:
Tommy21 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Spørgsmålet er så hvor meget de tjener for det er jo ikke sikkert de kan producere til samme priser som Panasonic gør. Så at de kun skal tjene det halve betyder jo ikke at de nødvendigvis kommer i nærheden af Panasonics priser.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
RogueAgent skrev:
Tommy21 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at dækningsbidraget på Pioneers skærme er så stort at de ville kunne sælge 3 gange så mange enheder ved at halvere det.
Eksempel:
Jeg kender intet til Pioneers distributions struktur, men jeg tvivler stærkt på at de tjener mere end max 10-15% per solgt apparat. Dvs. måske 3-4000 kr. på et TV til 30.000. (Det er formentlig mindre end det, men det er blot for illustrationens skyld).
Tror du at Pioneers salg ville fordobles hvis de satte prisen 2000 kr ned per apparat..? Det ville ifølge ovenstående (stærkt forenklede) eksempel være det der skulle til for at en prisnedsættelse ikke gav tab. Sætter de det så meget ned at forskellen virkelig gjorde forskel er det reelt hele overskuddet der skal barberes væk, og mere til. Hvert solgt apparat vil derefter være ren udgift, og det er der ikke nogen der kan leve af ret længe.
Ovenstående tager selvfølgelig ikke hensyn til moms og told osv, det er blot for at vise at man f.eks. ikke "bare" kan halvere prisen på et produkt - det er jo ikke den fulde salgspris der tjenes penge på, men kun de sidste få procent.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 August 2007 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Tommy21 skrev:
RogueAgent skrev:
Tommy21 skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at dækningsbidraget på Pioneers skærme er så stort at de ville kunne sælge 3 gange så mange enheder ved at halvere det.
Eksempel:
Jeg kender intet til Pioneers distributions struktur, men jeg tvivler stærkt på at de tjener mere end max 10-15% per solgt apparat. Dvs. måske 3-4000 kr. på et TV til 30.000. (Det er formentlig mindre end det, men det er blot for illustrationens skyld).
Tror du at Pioneers salg ville fordobles hvis de satte prisen 2000 kr ned per apparat..? Det ville ifølge ovenstående (stærkt forenklede) eksempel være det der skulle til for at en prisnedsættelse ikke gav tab. Sætter de det så meget ned at forskellen virkelig gjorde forskel er det reelt hele overskuddet der skal barberes væk, og mere til. Hvert solgt apparat vil derefter være ren udgift, og det er der ikke nogen der kan leve af ret længe.
Ovenstående tager selvfølgelig ikke hensyn til moms og told osv, det er blot for at vise at man f.eks. ikke "bare" kan halvere prisen på et produkt - det er jo ikke den fulde salgspris der tjenes penge på, men kun de sidste få procent.
|
|
|
De kan da naturligvis ikke producere ligeså billigt som panasonic, men at deres fullhd skal koster måske 3 gange så meget lyder helt hen i vejret. (hvis det bliver tilfældet).
Men lad nu det ligge, Man/jeg kan jo bare lade være med at købe hvis man er utilfreds over prisen så las os lade den ligge ved det..
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 05:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dét der irriterer mig ved diskussionen om Pioneer priser, er at ingen løfter et øjenbryn over at et nyt Philips top-LCD med 1080P koster 2-3 gange så meget som f.eks. et Toshiba 1080P LCD. Man får jo både ambilight surround 3D multi super mega plus clip med vinger, så det er jo helt i orden. Men når Pioneer leverer et tv der "bare" leverer markedets bedste billedkvalitet (og jeg er ikke engang enig i at dét er hele forklaringen), så er forskellen pludselig urimelig. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 06:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
|
Dét der irriterer mig ved diskussionen om Pioneer priser, er at ingen løfter et øjenbryn over at et nyt Philips top-LCD med 1080P koster 2-3 gange så meget som f.eks. et Toshiba 1080P LCD. Man får jo både ambilight surround 3D multi super mega plus clip med vinger, så det er jo helt i orden. Men når Pioneer leverer et tv der "bare" leverer markedets bedste billedkvalitet (og jeg er ikke engang enig i at dét er hele forklaringen), så er forskellen pludselig urimelig. |
|
|
det er også okay at give 5 gange mere for en forstærker,uden at man kan sige at det ER den bedste forstærker på marked
|
| Til top |
|
| |