| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| det er også okay at give 5 gange mere for en forstærker,uden at man kan sige at det ER den bedste forstærker på marked |
|
|
Ganz genau. Eller 15 gange mere for den sags skyld! __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm måske er det bare et tydeligt eksempel på hvordan vi som danskere er som mennesker med jantelov og andre sjove ting.
Jo mere en ting koster jo mere smerter det os generelt set, at se produkter der er lidt under til en MEGET billigere pris, og da vi jo er en nation af brokkehoveder, hvad enten vi kan lide det eller ej, så brokker vi os istedet for at gøre op med os selv om vi vil ofre det ekstra på det man får mere eller mener det er for dyrt og køber niveauet under :) __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
KillerT2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
] Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at dækningsbidraget på Pioneers skærme er så stort at de ville kunne sælge 3 gange så mange enheder ved at halvere det.
Eksempel:
Jeg kender intet til Pioneers distributions struktur, men jeg tvivler stærkt på at de tjener mere end max 10-15% per solgt apparat. Dvs. måske 3-4000 kr. på et TV til 30.000. (Det er formentlig mindre end det, men det er blot for illustrationens skyld).
Tror du at Pioneers salg ville fordobles hvis de satte prisen 2000 kr ned per apparat..? Det ville ifølge ovenstående (stærkt forenklede) eksempel være det der skulle til for at en prisnedsættelse ikke gav tab. Sætter de det så meget ned at forskellen virkelig gjorde forskel er det reelt hele overskuddet der skal barberes væk, og mere til. Hvert solgt apparat vil derefter være ren udgift, og det er der ikke nogen der kan leve af ret længe.
Ovenstående tager selvfølgelig ikke hensyn til moms og told osv, det er blot for at vise at man f.eks. ikke "bare" kan halvere prisen på et produkt - det er jo ikke den fulde salgspris der tjenes penge på, men kun de sidste få procent.
[/QUOTE]
Baserer du dine tal på noget konkret? De lyder som helt hen i vejret for mig.
Jeg VED (kan desværre ikke sige hvorfra) at en pioneer forhandler i DK kan sælge til 20% under vejledende og stadig tjene penge på det. Det ville også være mærkeligt hvis det ikke var tilfældet - tænk på at i Tyskland er vejledene pris for f.eks. 508XD sat til 4000 € = 29770 DKK. Omregner man til dansk moms svarer det til 31.800 DKK. Når den danske vejledende pris så er 37.000 DKK så må nogen her i DK altså lægge en pæn fortjeneste på!
Det er ikke mærkeligt at internethandel i udlandet er populært 
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tillader mig at smide et link til Recorder-tråden om 508XD. "Jeg har haft kontakt til en leverandør i UK som tilbyder levering til døren af 508XD for kr.26.142! (valutakurser.dk)Jeg
er personligt på denne vogn, men giv lyd fra jer om I også kunne være
interesseret, da han er åben for at presse prisen yderligere ved større
køb. Hvis der er interesse for et fælleskøb, vil jeg kontakte ham igen
og forehøre mig nærmere vedr. proceduren ved reparationer osv."
Skal vi se endelig at få gjort noget ved det drenge?
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
KillerT2 skrev:
|
] Jeg har ikke fantasi til at forestille mig at dækningsbidraget på Pioneers skærme er så stort at de ville kunne sælge 3 gange så mange enheder ved at halvere det.
Eksempel:
Jeg kender intet til Pioneers distributions struktur, men jeg tvivler stærkt på at de tjener mere end max 10-15% per solgt apparat. Dvs. måske 3-4000 kr. på et TV til 30.000. (Det er formentlig mindre end det, men det er blot for illustrationens skyld).
Tror du at Pioneers salg ville fordobles hvis de satte prisen 2000 kr ned per apparat..? Det ville ifølge ovenstående (stærkt forenklede) eksempel være det der skulle til for at en prisnedsættelse ikke gav tab. Sætter de det så meget ned at forskellen virkelig gjorde forskel er det reelt hele overskuddet der skal barberes væk, og mere til. Hvert solgt apparat vil derefter være ren udgift, og det er der ikke nogen der kan leve af ret længe.
Ovenstående tager selvfølgelig ikke hensyn til moms og told osv, det er blot for at vise at man f.eks. ikke "bare" kan halvere prisen på et produkt - det er jo ikke den fulde salgspris der tjenes penge på, men kun de sidste få procent.
|
|
|
Baserer du dine tal på noget konkret? De lyder som helt hen i vejret for mig.
Jeg VED (kan desværre ikke sige hvorfra) at en pioneer forhandler i DK kan sælge til 20% under vejledende og stadig tjene penge på det.[/QUOTE]
det siger jo heller ikke noget om hvor meget pioneer tjener på tv'et. Det er frit for den enkelte forhandler at sælge det 20% under vejledende udsalgspris, da prisfastsættelse er ulovligt (virkeligheden er dog nok lidt anerledes), men problemet er jo at forhandlerne vil tjene x antal % (hvilket jeg godt kan forstå), så det er prisen fra den enkelte importør (der også skal tjene penge) der skal ned, hvilket vil sige at en prisnedsættelse i sidste ende ofte vil havne hos producenten. Jeg ved ikke hvad pioneers fabrik tager for et tv, men jeg tror det er en god bid under halvdelen af udsalgsprisen.
Dertil tror jeg den generelle bitterhed ikke skyldes selve prisen, eller prisen på andre tv, men det faktum, at det er det bedste og de fleste er bitre over at de ikke har råd til det. Jeg så da gerne jeg kunne få det nyeste pioneer til 10-15k, men det kan jeg ikke, så må jeg jo vente med at købe et til jeg har råd, hvilket sandsynligvis først er om et par generationer, men så får jeg tilgengæld også et tv der er endnu bedre til den tid __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Priser fra en Recordere.dk tråd: Pioneer PDP 428XD á kr.17.299 (£1575).v. 5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250).v. 5 stk. falder prisen til kr.24.165 (£2200).
Ovenstående er ex. tilbehør. Levering kan ske til døren på ca. 3 arbejds dage for kr. 1.977 (£180), men varene kan også sendes bulk til et fælles afhentningssted herhjemme hvilket mere eller mindre eliminerer leveringspriserne.Selv
samme leverandør har med stor succes leveret +100 Sharp skærme til et
fælleskøb på flatpanels.dk. Alle Pioneer skærme som er sendt indenfor
EU er dækket af EU-garanti og kan derfor reparares herhjemme af Pioneer
Danmark. I de fleste tilfælde uden beregning, fuldstændig som det var
tilfældet med Sharp skærmene. Skulle det være nødvendigt at udskifte
TVet med et nyt indenfor 90 dage betaler leverandøren halvdelen af
forsendelsesudgifterne.
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
Priser fra en Recordere.dk tråd:
Pioneer PDP 428XD á kr.17.299 (£1575).
v. 5 stk. falder prisen til kr.16.476 (£1500).
Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250).
v. 5 stk. falder prisen til kr.24.165 (£2200).
Ovenstående er ex. tilbehør. Levering kan ske til døren på ca. 3 arbejds dage for kr. 1.977 (£180), men varene kan også sendes bulk til et fælles afhentningssted herhjemme hvilket mere eller mindre eliminerer leveringspriserne.
Selv
samme leverandør har med stor succes leveret +100 Sharp skærme til et
fælleskøb på flatpanels.dk. Alle Pioneer skærme som er sendt indenfor
EU er dækket af EU-garanti og kan derfor reparares herhjemme af Pioneer
Danmark. I de fleste tilfælde uden beregning, fuldstændig som det var
tilfældet med Sharp skærmene. Skulle det være nødvendigt at udskifte
TVet med et nyt indenfor 90 dage betaler leverandøren halvdelen af
forsendelsesudgifterne.
|
|
|
Taler vi 50" i de priser? Jeg var nede i Århus og kigge på de nye Pioneer som han lige havde fået ind af døren. 20K for 42" og 30K for 50" Og nej hvor så billedet bare lækkert ud!! Jerg ved så ikke lige hvad modellerne hed, men det skulle være de helt nyeste Pioneer
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sukkerfar skrev:
texe skrev:
Ovenstående er ex. tilbehør. Levering kan ske til døren på ca. 3 arbejds dage for kr. 1.977 (£180), men varene kan også sendes bulk til et fælles afhentningssted herhjemme hvilket mere eller mindre eliminerer leveringspriserne.
Selv samme leverandør har med stor succes leveret +100 Sharp skærme til et fælleskøb på flatpanels.dk. Alle Pioneer skærme som er sendt indenfor EU er dækket af EU-garanti og kan derfor reparares herhjemme af Pioneer Danmark. I de fleste tilfælde uden beregning, fuldstændig som det var tilfældet med Sharp skærmene. Skulle det være nødvendigt at udskifte TVet med et nyt indenfor 90 dage betaler leverandøren halvdelen af forsendelsesudgifterne.
|
|
|
Taler vi 50" i de priser?
Jeg var nede i Århus og kigge på de nye Pioneer som han lige havde fået ind af døren. 20K for 42" og 30K for 50" Og nej hvor så billedet bare lækkert ud!! Jerg ved så ikke lige hvad modellerne hed, men det skulle være de helt nyeste Pioneer
|
|
|
Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250). er 50" :) med digital tuner osv. når du skriver han i Århus havde fået 50" til 30 K hvilken model var det så for der er jo flere muligheder og 30 K i danmark er den laveste pris i så fald jeg har hørt om :) ?
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
Sukkerfar Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 52
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smurf skrev:
Sukkerfar skrev:
texe skrev:
Selv samme leverandør har med stor succes leveret +100 Sharp skærme til et fælleskøb på flatpanels.dk. Alle Pioneer skærme som er sendt indenfor EU er dækket af EU-garanti og kan derfor reparares herhjemme af Pioneer Danmark. I de fleste tilfælde uden beregning, fuldstændig som det var tilfældet med Sharp skærmene. Skulle det være nødvendigt at udskifte TVet med et nyt indenfor 90 dage betaler leverandøren halvdelen af forsendelsesudgifterne.
|
|
|
Taler vi 50" i de priser?
Jeg var nede i Århus og kigge på de nye Pioneer som han lige havde fået ind af døren. 20K for 42" og 30K for 50" Og nej hvor så billedet bare lækkert ud!! Jerg ved så ikke lige hvad modellerne hed, men det skulle være de helt nyeste Pioneer
|
|
|
Pioneer PDP 508XD á kr.24.714 (£2250). er 50" :) med digital tuner osv. når du skriver han i Århus havde fået 50" til 30 K hvilken model var det så for der er jo flere muligheder og 30 K i danmark er den laveste pris i så fald jeg har hørt om :) ?
|
|
|
Ja, så mener jeg Fona på Frederiksgade. Jeg ved ikke præcis hvad modellerne hed. Men det var helt sikkert de nye. Ja, 50" kostede 29.995kr, og 42" kostede 19.995kr. Uha jeg skal i hvert fald have mig en 50" Pioneer
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
KillerT2 skrev:
| Baserer du dine tal på noget konkret? |
|
|
Slet ikke - jeg gentager fra indlægget du selv citerede fra:
RogueAgent skrev:
| Jeg kender intet til Pioneers distributions struktur, men jeg tvivler stærkt på at de tjener mere end max 10-15% per solgt apparat. |
|
|
Og bemærk at jeg tog udgangspunkt i PIONEERS indtjening per apparat, ikke forhandlerens. At forhandleren kan sænke prisen med 20% uden tab er ikke ensbetydende med at Pioneer selv ville kunne gøre det samme.
Det er iøvrigt stadig ikke min pointe. For nu at tage udgangspunkt i dit forhandler eksempel: Lad os antage at apparatet har en vejl. pris på 30.000 kr. For the sake of argument, så lad os sige at forhandleren har betalt 20.000 for apparatet. (Igen: jeg ANER det ikke - det er et eksempel...).
Til den vejl. pris vil sælgeren tjene 10.000 kr. (nu ser vi helt bort fra told og moms osv). Hvis han skærer 20% af, så sælges apparatet med andre ord for 24.000 kr, og han tjener nu kun 4.000 per apparat. Der er altså ikke tale om tab PER apparat, men nu skal han ud og sælge 2½ gange flere apparater for at få den samme totale indtjening som han ville have fået til 30.000 per TV. Og det tvivler jeg på er realistisk.
|
| Til top |
|
| |
Patricia Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg, som så mange andre, ventet og ventet på de nye skærme, og i mellemtiden fulgt debatten her på siderne. Det var i starten lærerigt, men har nu udviklet sig til 
Til alles orientering SÅ ER DE KOMMET I DK.
Hvis de virkelig er billigere i Sverige eller Tyskland SÅ FLYT!
"I" skulle få pungen op af lommen, i stedet for at ævle og kævle.
Jeg synes, at debatten efterhånden er blevet til flueknepperi om få tusinde kroner, kontra teoretisk udbytte. Dét er med tv som med hifi, - anmeldelsen er en god rettesnor og med dem kan man grovsorter. Men det er hjemme i stuen det for alvor begynder. Få så fingen ud og lad os så få en debat der omhandler pratiske erfaringer i stedet for teoretiske.
Endelig, drop snakken om hvad forhandlerne skal, kan og må tjene. Med mindre I selv har en detailforretning, så ved i ikke en sk.. om, hvordan det er i den virkelige verden.
Otto holder!! 
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patricia: Hvorfor skulle vi flytte når skærmen kan leveres til vores danske dørtrin fra en udenlandsk forhandler kr 10.000 billigere end herhjemme?  Folk skal selvf. have lov at debattere lige hvad de vil, da dette heldigvis er formålet med et debatforum. Deraf navnet!! VELKOMMEN TIL, PIGEBARN!
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patricia skrev:
|
Nu har jeg, som så mange andre, ventet og ventet på de nye skærme, og i mellemtiden fulgt debatten her på siderne. Det var i starten lærerigt, men har nu udviklet sig til 
Jeg synes, at debatten efterhånden er blevet til flueknepperi om få tusinde kroner, kontra teoretisk udbytte. Dét er med tv som med hifi, - anmeldelsen er en god rettesnor og med dem kan man grovsorter. Men det er hjemme i stuen det for alvor begynder. Få så fingen ud og lad os så få en debat der omhandler pratiske erfaringer i stedet for teoretiske.
Endelig, drop snakken om hvad forhandlerne skal, kan og må tjene. Med mindre I selv har en detailforretning, så ved i ikke en sk.. om, hvordan det er i den virkelige verden.
Otto holder!! 
|
|
|
Otto Holder????
Jeg synes efterhånden der er gået lidt for meget "OTTO ER GUD" i den i dette forum __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
| Jeg synes efterhånden der er gået lidt for meget "OTTO ER GUD" i den i dette forum |
|
|
Man kan mene om Otto hvad man vil, men jeg tror de færreste der læser med i dette forum omkring fladskærme, projektorer og hvad deraf følger vil være uenige i at han i modsætning til ganske mange debattører rent faktisk ved hvad han taler om, i kraft af daglig omgang med de nyeste modeller og teknologier.
At han så vælger at bruge hvad jeg formoder er en pæn del af sin fritid på at dele ud af sin viden mener jeg er respekt værd. F.eks. tillægger jeg Otto en pæn del af "ansvaret" for at denne tråd handler om Pioneer plasma og ikke Samsung LCD.
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gud er nok så meget sagt, men titlen som " HIFI GURU" skal ingen have lov at tage fra ham
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Patricia skrev:
|
Otto holder!! 
|
|
|
Otto Holder????
Jeg synes efterhånden der er gået lidt for meget "OTTO ER GUD" i den i dette forum
|
|
|
sikke da en tåbelig kommentar.Otto har sku da hjulpet en hel del inde i dette forum,mig selv inklusiv.men det for sku da hurtig en ende hvis der kommer flere af sådan nogle kommentar.
skulle vi ikke bare komme videre.angående køb i udlandet,er det ikke lidt risikabel at få den sendt så langt med fragtmand,da den kan være lidt sart.Så vidt jeg er orienteret så skulle sidde en føler elller lign som lyser hvis den har været tiltet mere end x antal grader,når forhandleren modtager dem
|
| Til top |
|
| |
lapo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 140
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto er ikke Gud, Pioneer er Gud....!!
Otto er bare ham der med sit Ny Testamente(ISF-kalibrering), får os til at se anderledes på Gud...haha!!
Tilbage til topic med os......!!
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
| sikke da en tåbelig kommentar.Otto har sku da hjulpet en hel del inde i dette forum,mig selv inklusiv.men det for sku da hurtig en ende hvis der kommer flere af sådan nogle kommentar. |
|
|
Der skal nu mere til... Men ligefrem at blive ophøjet til guddommelig status, det vil jeg nu nok have mig betakket for. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
p.las skrev:
| sikke da en tåbelig kommentar.Otto har sku da hjulpet en hel del inde i dette forum,mig selv inklusiv.men det for sku da hurtig en ende hvis der kommer flere af sådan nogle kommentar. |
|
|
Der skal nu mere til... Men ligefrem at blive ophøjet til guddommelig status, det vil jeg nu nok have mig betakket for.
|
|
|
OK - hvad så med profet...?  
Øj - kunne ikke lade være.....
Back to topic
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger