| Forfatter |
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ayla skrev:
brasch skrev:
| kunne man få et direkte link? |
|
|
Info fra de russiske sider er blevet fjernet (måske på opfordring af Pioneer).
|
|
|
jeg burde ha set det komme....nogen der vil oversætte?
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
Ayla skrev:
brasch skrev:
| kunne man få et direkte link? |
|
|
Info fra de russiske sider er blevet fjernet (måske på opfordring af Pioneer).
|
|
|
jeg burde ha set det komme.... |
|
|
Hvad mener du? __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 06 April 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
at det var på russisk
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Go4it skrev:
|
Kan man forvente at LX5080 er lige så god som 5000EX? (det er ikke altid en selvfølge)
|
|
|
Eftersom Pioneer selv siger at PDP5000 i bund og grund bare er en 1080P udgave med iøvrigt samme elektronik som deres nuværende almindelige 7G tv, så er det svært at få øje på hvorfor 8G versionen ikke skulle være bedre end PDP5000.
|
|
|
Tak for det "AV Precision" - du har gjort mig endnu lykkeligere  Og grunden er at jeg efter at have læst dette i Hifi4all: http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1211&zoneid=1 tænkte, at det måtte være skærmen for mig... Bare læs slutningen:
Det mest interessante var dog gengivelsen i 1080p med ”dot-by-dot” (1:1 pixelmapping), som uden tvivl er noget af det bedste skribenten til dato har været vidne til.
Gang indtrykket fra standard-definition med 5, så har du gengivelsen – mildt sagt! Den fortrinlige gengivelse med 1080p skal opleves med egne øjne, og en beskrivelse her retfærdiggøre på ingen måde de evner panelet besidder. Men et er sikkert, der skal ledes længe, meget længe, efter konkurrerende plasmapaneler som matcher eller bare kommer i nærheden af resultatet fra PDP-5000EX!
PDP-5000EX er, uden sammenligning, Pioneers absolut bedste plasmapanel, siden påbegyndelse af panelproduktionen i 1991.
PDP-5000EX kommer til at koste ca. 75.000 danske kroner, og skulle lande på det danske marked i løbet af juni 2006. Det skal dog bemærkes at modellen er uden tunerdel.
Nu står der at den kommer til at koste 75K - og med al det der er skrevet i denne tråd om priser på 8G, vil det da være vildt dejligt hvis en endnu bedre skærm end 5000EX kun kommer til at koste 30/35K....
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Gang indtrykket fra standard-definition med 5, så har du gengivelsen – mildt sagt! Den fortrinlige gengivelse med 1080p skal opleves med egne øjne, og en beskrivelse her retfærdiggøre på ingen måde de evner panelet besidder. Men et er sikkert, der skal ledes længe, meget længe, efter konkurrerende plasmapaneler som matcher eller bare kommer i nærheden af resultatet fra PDP-5000EX! |
|
|
Der synes jeg så måske at ordvalget er lige farverigt nok, især irriterer det mig voldsomt at mange har det med at vurdere et TV's evne til at vise HDTV ud fra hvor stor forskellen er i forhold til SD - frem for at sammenligne med hvor stor forskellen er til andre TV's HD-gengivelse. Men bortset fra det er jeg da enig i at det er et fremragende tv. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skulle en bedre skærm komme til at koste det????, deres 8g 1080p model kommer jo nok næppe til "kun" at koste 30-35k.....
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 April 2007 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
så vidt jeg kan se på skemaet tidligere i tråden, så udgår 60 modellen som ikke er full hd, så må man vel gå ud fra at prisen på en 60" stiger en del???
Jeg har en ven som er lige på vippen til at købe en 60", men det er selvfølgeligt dumt hvis der kommer en ny en rundt om hjørnet som er billigere og bedre, men hvis der fra nu af kun kommer 60" i full hd så bliver den vel næppe samme pris som 607xd????
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Jeg har en ven som er lige på vippen til at købe en 60", men det er selvfølgeligt dumt hvis der kommer en ny en rundt om hjørnet som er billigere og bedre, men hvis der fra nu af kun kommer 60" i full hd så bliver den vel næppe samme pris som 607xd????
|
|
|
Igen, rent gætteri: Netop dét at modellen med den lave opløsning udgår, antyder at full HD modellen i hvert fald ikke bliver voldsomt dyrere - og på 60" er der absolut mening i at gå efter 1080P. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville det være at skyde sig selv i foden at købe en 607xd???
Hvis man sammenligner med prisen på panasonics full hd 65", så er der jo et stykke derop til prisen på panaen, så hvisa pioneer kommer med en full hd bliver den vel ikke billigere end panas???
Og pana th65pv600 fortsætter, der kommer ingen 700 serie.
Men otto, hvordan synes du billedet er, min ven vil jo godt have et godt billede, men det er måske ligefrem dårligt?? har selv set den og var ikke imponeret, men der kan jo være mange faktorer i den vurdering lysindfald osv.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Men otto, hvordan synes du billedet er, min ven vil jo godt have et godt billede, men det er måske ligefrem dårligt?? har selv set den og var ikke imponeret, men der kan jo være mange faktorer i den vurdering lysindfald osv.
|
|
|
På 607XD? Det synes jeg absolut ikke er dårligt (når det er kalibreret...), tværtimod. 8G'eren bliver selvfølgelig bedre, den forbedrede kontrast er selvfølgelig synligt - men det er _absolut_ ikke "dårligt > godt", men "godt > bedre". Der er altid noget nyt på vej, men grunden til at jeg foretrækker at anbefale Pioneer, er at når sådan én er stillet ordentligt op og får et ordentligt signal, så glemmer langt de fleste de småting der kunne være bedre, og ser film!
Jeg synes det er en særdeles irriterende indfaldsvinkel, at så snart der kommer noget nyt og bedre, så er alt det gamle per definition dårligt - men ikke desto mindre en indfaldsvinkel der bliver mere og mere udbredt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Tommy21 skrev:
|
|
|
|
Igen, rent gætteri: Netop dét at modellen med den lave opløsning udgår, antyder at full HD modellen i hvert fald ikke bliver voldsomt dyrere - og på 60" er der absolut mening i at gå efter 1080P. |
|
|
Ja og så vidt jeg kan se, så er Vejledende udsalgs pris på Pioneer 50" faldet ca. 25% for hver årgang de sidste 4-5 år. Pioneer Sverige skulle også have bekræftet, at priser vil blive ca. det samme som de nuværende modeller. Det passer nok meget godt, når man tænker på hvor stort et teknologisk fremskridt (regner vi med) at der er på dette års modeller. Så, jeg er rimelig fortrøstningsfuld mht. priser. /Martin __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 April 2007 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja men samtidig har de sagt i sverige at det bliver samme pris som 7g startede på, og den pris er jo ret så meget højere end hvad du kan finde den til idag.
Det er svært at spå om fremtiden og dens priser, men hvis den ikke havnen på nogenlunde det samme som 7g idag, så bliver det svært at komme udenom .eks panasonic th50px70/pv71
Tror ikke at mange vil give 10-15k mere for pioneeren, hvis det skulle være tilfældet.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 01:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det, det hele drejer sig om er, at bare priserne bliver lavere end før, ja så går det den rigtige vej... 
|
| Til top |
|
| |
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 01:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 April 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan se at i england er panasonics fullhd 50pz700 prissat til sa 26-27k, så hvis pioneer 508 bliver dyrere så tager jeg panasonic.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tvivler på at Pioneer sætter deres G8 prismæssigt højere end vi ser hos de nuværende G7-modeller. Ren spekulation selvf. - men det skulle da overraske mig om de lader Panasonic løbe med den ubestritte prisvinder i form af FHD til 27k.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 11 April 2007 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ManicMiner skrev:
| Nu har Pioneer en mikroskopisk (3-4% om jeg ikke husker fejl) del af det totale PDP markedet, så det er ingen grund for at tro at de kan eller vil konkurrere på pris |
|
|
Man skal ikke tro at de vil konkurrere _direkte_ på prisen med Panasonic, men der er grænser for hvor meget dyrere de kan tillade sig at ligge. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 26 April 2007 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|