Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 August 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

2-3 uger skulle der gå før de kan leveres.

Glæder mig til at få hængt den på væggen (PDP-LX608D)

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 30 August 2007 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Ayla skrev:
2-3 uger skulle der gå før de kan leveres.

Glæder mig til at få hængt den på væggen (PDP-LX608D)

skal vi bytte????

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 September 2007 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

så er der prisfald i sverige.

508XD   25.900dkr

http://www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:1654352;c:3620 9;r:prisjakt

5080XD 23.350 DKR

http://www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:1674126;c:3638 2;r:prisjakt

LX508D FULL HD 33.800

http://www.datagrottan.se/PartDetail.aspx?q=p:1674127;c:3638 2;r:prisjakt

Det begynder og hjælpe på det....

Nu ved jeg godt det er lidt tid efter du har postet at jeg tjekkede, men de priser passer overhovedet ikke med hvad jeg får...

Til top Vis Notorious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Notorious

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved om denne butik er okay for de har da i hvert fald 5080XA etc. billigt

http://www.datapryl.se/

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 02 September 2007 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Notorious skrev:
Tommy21 skrev:

508XD   25.900dkr

5080XD 23.350 DKR

LX508D FULL HD 33.800

Nu ved jeg godt det er lidt tid efter du har postet at jeg tjekkede, men de priser passer overhovedet ikke med hvad jeg får...

nej de har sat dem op igen....

Men de har stadig de lave priser hos datapryl.se, se både under plasma skærme og plasma tv.

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

Notorious
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2007 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:
Notorious skrev:
Tommy21 skrev:

508XD   25.900dkr

5080XD 23.350 DKR

LX508D FULL HD 33.800

nej de har sat dem op igen....

Men de har stadig de lave priser hos datapryl.se, se både under plasma skærme og plasma tv.

Ja okay har set priserne hos datapryl.se og de er sku noget lave, er forretningen en der er noget værd at handle hos, for er rimlig interesseret i 5080XA da jeg ikke skal bruge det ekstra de andre modeller tilbyder også kan jeg lige så godt spare de penge.

elmfelt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 September 2007 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Hej hifi trolde

Slet ingen der vil kommentere deres G8 ? mener stadig ikke jeg er den rigtige.

Mvh

Elmfelt

oki. (FEDT TV, selv min DÅRLIGERE halvdel synes det viser et rigtigt flot billed og det siger jo ikke så lidt) Bedre end vores gamle 100hz CTR JVC som ellers var ret godt

Jeps, hvorfor skal vi (((mænd (mig)) og jer HIFI trolde (tøser)) altid være den dårligere halvdel ?

Til top Vis elmfelt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af elmfelt

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 September 2007 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

Er FHD-modellerne kommet som pre-sale nogle steder endnu??
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

detoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 September 2007 kl. 16:07 | IP-adresse registreret  

Jaahhh, så blev vi glade i lørdags, da de kom med vores 508XD.... NOT... de havde taget en 5080XA med istedet, så nu kan vi vente igen på skærmen....

Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
Til top Vis detoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detoch

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Jeg vil da gerne lige komme med en kommentar til pioneer's 428xd, da den lokale sælger lod mig  låne den weekenden over til og med i morgen. Det skal siges at jeg er kritisk når jeg skal af med ca.23000 for et fjernsyn, så her kommer det:

Analog billedesignal på fællesantenne er ikke på højde med crt-tv, for som konen siger: "Der er da firkanter". (De er mindre end på stort set alle andre plasmatv men de er der)

De digitale kanaler er ret gode men ikke bedre end et crt-tv kan klare. Jeg mener stadig at panoreringer ved specielle farver kan blive bedre. Bla. hudfarve kan gengives bedre og f.eks. når der er billeder af  hvide klare isbjerge hvor vandet er ved siden af, eller glinsende hvid sne.

Men smækker man en dvd på så er billedet 112% i orden. Det er klart det bedste jeg har set til dato.

Til sidst så er der en summen fra plasmaet når man sidder lige foran det. Det er der ikke når man ligger ned til den ene eller anden side, og jeg syntes personlig at den summen er for høj.

Man kan jo sige at hvis den kan vise dvd så godt så vil den også vise digitaltv lige så godt, men så må de efter min mening lave tuneren noget bedre. Her har jeg så set på B&O's nye plasma, og den har lige det som pioneer mangler med tunerdelen. Hold k***t et godt analog og digital tv modtagelse den præsterer, meeen pengene er ikke til det.

Så jeg har aftalt med min lokale forhandler at pioneer sikkert laver et lige så stort spring med tuneren næste år som de har gjort med sortniveauet i år.

Så jeg venter altså på næste generation

Til top Vis DPetersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DPetersen

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 04 September 2007 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jeg vil da gerne lige komme med en kommentar til pioneer's 428xd, da den lokale sælger lod mig  låne den weekenden over til og med i morgen. Det skal siges at jeg er kritisk når jeg skal af med ca.23000 for et fjernsyn, så her kommer det:

Analog billedesignal på fællesantenne er ikke på højde med crt-tv, for som konen siger: "Der er da firkanter". (De er mindre end på stort set alle andre plasmatv men de er der)

De digitale kanaler er ret gode men ikke bedre end et crt-tv kan klare. Jeg mener stadig at panoreringer ved specielle farver kan blive bedre. Bla. hudfarve kan gengives bedre og f.eks. når der er billeder af  hvide klare isbjerge hvor vandet er ved siden af, eller glinsende hvid sne.

Men smækker man en dvd på så er billedet 112% i orden. Det er klart det bedste jeg har set til dato.

Til sidst så er der en summen fra plasmaet når man sidder lige foran det. Det er der ikke når man ligger ned til den ene eller anden side, og jeg syntes personlig at den summen er for høj.

Man kan jo sige at hvis den kan vise dvd så godt så vil den også vise digitaltv lige så godt, men så må de efter min mening lave tuneren noget bedre. Her har jeg så set på B&O's nye plasma, og den har lige det som pioneer mangler med tunerdelen. Hold k***t et godt analog og digital tv modtagelse den præsterer, meeen pengene er ikke til det.

Så jeg har aftalt med min lokale forhandler at pioneer sikkert laver et lige så stort spring med tuneren næste år som de har gjort med sortniveauet i år.

Så jeg venter altså på næste generation

Du beskriver ikke hvordan du har testet de digitale kanaler ?Og "firkanter" på de analoge lyder sgu da lidt mystisk? ! En selector e.l et absolut must når man bevæger sig ud over CRT´s usle 32". Har ikke selv set Pio´en, men der har været nærmest enslydende beretninger fra brugere og div. test - mht,at netop Pio428 skal tweakes en hel del, og allerhelst pro kalibreres  - før den yder optimalt.

Mig bekendt laver B&O kun plasma i 50", og i denne størrelse magter end ikke B&O, at lave en analogtuner der yder skærmen retfærdighed.     

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2007 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke B&O eller Pioneerfanatiker, men når jeg ser på et nyt plasmatv uanset mærke, så skal billedet være lige så klart og usløret som et crt. Jeg har ikke fået tv'et kalibreret, men disse ting står fast:

Firkanterne på det analoge signal kan vel ikke kalibreres væk, men måske gøres skarpere??

De digitale kanaler via fællesantenne dvb-t, altså dr1+2, tv2. Disse har plasma tv'et selv kodet ind, og mine observationer med billedet er som beskrevet.

Da jeg er almindelig forbruger, så mener jeg ikke det burde være nødvendig at tv'et skal specialkalibreres før at billedet bliver lige så godt som crt. Er det for meget forlangt af et tv til 23000??

Det kan godt være at jeg er den ene ud af 100 der har lidt kritik, men det er nu engang min oplevelse og så vil jeg hellere vente.

Har du selv set B&O's nye højopløselige plasma ved siden af pioneer's??  Det har jeg og derudfra min konklusion. Men hvis du mener at B&O's er dårlig til analogtuneren så kan jeg kun sige at pioneer's er dårligere.

Jeg vil lige påpeje at jeg er gået kritisk til værk's af pioneer's plasma 428xd som standartopsætning, men dette er kun rimeligt for et tv til 23000 efter min mening.

Der blev længere oppe i tråden bedt om en kommentar til G8 og dette er min.

Ayla
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003
Sendt: 04 September 2007 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Tak for din anmeldelse DPetersen. Alle har ret til deres mening og det er godt, at der bliver skrevet om + og - ved 8G'erne her i tråden.

Jeg vil bare sige, at det er beskrevet i mange, mange reviews, at de nye Pioneer først rigtigt "skinner", når de er blevet kalibreret. Så kan man
sige nok så mange gange, at "de burde fungere ud af boksen og ikke behøves kalibreret". Men der er jo flere grunde til, at de fleste producenter
ikke laver god kaliberering ud af boksen. De fleste mennesker falder jo for de Dynamiske indstillinger med alt for meget brightness og farver.

Jeg vil vende argumentet om, med at et tv til 23.000 kr burde være ordentligt indstillet ud af boksen - til at, hvis nu man er en af de kunder der
gerne vil give 23.000 kr for et 42" TV og endnu mere for 50" og 60" modellerne, så kan man måske overveje om ikke man også kan give 2.000
kr til en kalibrering. Det vil jeg ihvertfald gerne.

PS. B&O er meget populært her i Danmark, men det er altså ikke billedkvaliteten de er kendt for. Det er designet og funktionaliteten. Når der fra
de professionelle review sider skrives, at de nye Pioneer er de bedste fladskærme man kan købe for penge (specielt med fokus på
billedkvaliteten), så er det også B&O inkluderet.

Til sidst et forslag, prøv evt. at teste de nye Pioneer med en HD Selector (analogt TV vil altid være analogt TV. Det bliver ikke bedre) eller en HD
sat boks og inkluder evt. en kalibrering af Pioneer'en, så er jeg sikker på at du ville skifte mening.

Men er man tvunget til kun at kunne se analogt TV, så er det selvfølgelig ærgeligt. Det kan aldrig blive rigtig flot.

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 04 September 2007 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

DPetersen skrev:

Jeg er ikke B&O eller Pioneerfanatiker, men når jeg ser på et nyt plasmatv uanset mærke, så skal billedet være lige så klart og usløret som et crt. Jeg har ikke fået tv'et kalibreret, men disse ting står fast:

Firkanterne på det analoge signal kan vel ikke kalibreres væk, men måske gøres skarpere??

Har du selv set B&O's nye højopløselige plasma ved siden af pioneer's??  Det har jeg og derudfra min konklusion. Men hvis du mener at B&O's er dårlig til analogtuneren så kan jeg kun sige at pioneer's er dårligere.

Der blev længere oppe i tråden bedt om en kommentar til G8 og dette er min.

Tvivler på,at der findes CRT tv der kan hamle op m Pio428, - men det ser muligvist sådan ud pga CRT´ens noget mindre skærmareal. 

Synes det m firkanterne mere lyder som artefacts/digitaliseringsblokke/pixelering, - og altså reelt  er et dårligt komprimeret digitalt antennesignal ? ?

Og ja, - jeg så faktisk B&O´s 50" plasma så sent som idag, hvor jeg var I B&O center (Thisted) for at se B&O´s nye DVD recorder. Ekspedienten undskyldte faktisk,at de kørte m analog signal på TV´et, da det ikke gav et rimeligt indtryk af skærmens potentiale( - så ganske fornuftig ud ).

Min pointe i forrige indlæg var,at du reelt ikke kan sammenligne på tværs af skærmstørrelser. CRT = 32"  Pioneer = 42"  og B&O 50" !

Og så er det mig bekendt en klokkeklar kendsgerning at B&O´s enormt smukke livsstils-plasma til over 100K ( ! ) - IKKE - hamler op m Pio508 rent billedmæssigt . Om den isoleret set gør, mht tuner kan du sagtens have ret i.   

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 September 2007 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

En tilføjelse: "Firkanterne" løses ikke ved at benytte et digitalt signal, tværtimod er det netop en artifact ved de digitale signaler. Problemet er at de efterhånden er svære at slippe af med, også med analog modtagelse, da mere eller mindre alle signaler har været digitaliseret og komprimeret på et tidspunkt på vejen. Jeg har før nævnt at MPEG-komprimering er vores største modstander mod godt billede, og det holder jeg fast ved. Det er et faktum at CRT-tv skjuler denne artifact takket være deres arbejdsmetode (om man så vil definere dét sådan at fladskærme fremhæver dem, vil jeg lade være op til den enkelte). Det giver nødvendigivis dét problem at fremtidens tv er flade, og tv-signalerne, digitale eller ej, er ganske enkelt ikke gode nok til at vi har lyst til at se dem gengivet skarpt og detaljeret i en stor størrelse. At det er tv-stationerne og ikke tv'et der ødelægger éns mulighed for gode billeder, hjælper så ikke rigtigt den enkelte særligt meget.

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 05 September 2007 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

Jeg var forleden et smut i FONA hvor de netop har smækket et 508XD op på væggen. Det var tydeligvis ikke kalibreret og der kørte paradoksalt nok et HD spot for SAMSUNG produkter på skærmen. Billedet var mildest talt rædselsfuldt til trods for at det var HD. Farverne var helt off og der var en voldsom ghosting/jutter i billedet.

Jeg er alligevel netop blevet den nye ejer af et 508XD og jeg kan dårlig vente med at få Otto ud og rode med det. Jeg tænker blot at det må være dårlige oplevelser som ovenstående der forsager skepsis hos folk.

PS. hvor længe skal mit TV forresten køre inden det anbefales at kalibrere det?
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 September 2007 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Nu er otto nok den rigtige til at svare på det, men 200 timer er der flere der skriver. Men efter 100 timer burde det være kørt nogenlunde til.

Personligt vil jeg da vælge at lade break in dvd'en kører nonstop i et par dage ^^

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 September 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

Tak for forklaringen Otto.

Det med kalibreringen er vist noget jeg skal have demonstreret en dag.

Jeg syntes desuden det er fint hvis skærmen kan kalibreres til det bedre.

Men hvis jeg ikke var på dette forum og bare gik ud og købte dette tv, så ville jeg blive lidt skuffet da billedet ville være som jeg har beskrevet efter 3-4 dage's prøvetid. Jeg ville ikke vide at tv'et kunne/skulle kalibreres for at blive bedre. Det er i hvert fald ikke noget jeg har fået fortalt af forhandleren.

Forstår i hvad jeg mener? Ved alle forhandlere dette?

detoch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 05 September 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Nej, det er ikke noget alle forhandlere ved...

Jeg fik det ikke oplyst ved køb af mit...

Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
Til top Vis detoch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af detoch

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 05 September 2007 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Smurf skrev:

Nu er otto nok den rigtige til at svare på det, men 200 timer er der flere der skriver. Men efter 100 timer burde det være kørt nogenlunde til.

Personligt vil jeg da vælge at lade break in dvd'en kører nonstop i et par dage ^^

nu er der jo forskel på folk, men jeg vil da mene at man burde kunne ofre de par hundrede kr DVE koster og så starte med at lege lidt med den, så billedet bliver tålelig de første par måneder også.

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes