| Forfatter |
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 06 September 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i fået jeres TV fra krishav jer som bestilte der????
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
| Sendt: 07 September 2007 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifølge tråden på recorder.dk har den første bestilling fået deres skærme uden problemer, der er endda billeder af hvordan de modtog dem hos en speditør, mener jeg det var, fordi de havde ønsket levering et fælles sted for at minimere transport omkostninger.
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
| Sendt: 08 September 2007 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=387552
Det er faldet små 2000 kr i løbet af et par uger. Sådan kan man blive ved...
Men det er da værd lige at afvente det største prisfald. I løbet af få måneder max. vil jeg tro det koster 25.000 kr.
1080P modellen skubber selvfølgelig prisen en del på 768P modellen, men så længe man sidder ca 2,8-3m fra skærmen, skulle man ikke kunne se nogen forskel alligevel. Hvad har i andre hørt/læst/erfaret herom?
|
| Til top |
|
| |
PeAn Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og god søndag.....
Hvis der er nogen her som kunne være interreseret i et fælleskøb vil jeg imorgen, komme med nogle priser på hvad KT Radio vil kunne tilbyde ved et fælleskøb på 428XD, 508XD og LX508D.
|
| Til top |
|
| |
Aliaz Forum Bruger

Bruger siden: 17 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 489
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne da være ganske interessant at høre, hvad de kan tilbyde til. Fire internetforhandlere er ifølge mit ovenstående link nede i 27.xxx kr. Og ja, selvfølgelig vil internetforhandlere altid være lidt billigere.
|
| Til top |
|
| |
mskp Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i den grad interesseret i pris på LX508D i forbindelse med fælleskøb!! Er der nogen, der ved, hvornår denne model kan købes? Har endnu ikke set den på lager nogen steder.
Mvh.
Morten
|
| Til top |
|
| |
Ayla Forum Bruger

Bruger siden: 08 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 304
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
mskp skrev:
Jeg er i den grad interesseret i pris på LX508D i forbindelse med fælleskøb!! Er der nogen, der ved, hvornår denne model kan
købes? Har endnu ikke set den på lager nogen steder.
Mvh.
Morten |
|
|
De har en hos KT Radio Vesterbrogade... Ringede derned :) __________________ /Martin
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle der har set den LIVE?
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 18:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha, jeg kunne også sagtens være interesseret i et fælleskøb på LX508D! Tror lige jeg skal ned i KT Radio og kigge! EDIT: Der er kun én 50" full hd version, ikke?
__________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
PeAn Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 09 September 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til fælleskøb har jeg oprettet en ny tråd; Fælleskøb Pioneer Plasma
|
| Til top |
|
| |
PeterTNH Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
God dag herinde.
Jeg læser med stor interesse om evt. fælleskøb af LX508D?
|
| Til top |
|
| |
MaXer Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 539
|
| Sendt: 10 September 2007 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
PeterTNH skrev:
God dag herinde.
Jeg læser med stor interesse om evt. fælleskøb af LX508D?
|
|
|
det er herinde http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56760&P N=1 __________________ Bio á la MaX
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige været i KT radio og se det nye lx508d, og til min store overraskelse kunne jeg overhovedet ikke se forskel på den og den 508 som stod ved siden af, faktsik synes jeg at skulle jeg sige noget stod 508 faktsik en anelse skarpere, men det må være mine øjne der er defekte.
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være svært at bedømme to skærme blot ved at sidestille dem. LX er selvfølgelig bedre en den alm. 508, men næppe ud i det ekstreme. Jeg forestiller mig snildt at et Ottobreret 508XD vil stå uendeligt bedre end et out-of-the box LX508D. Personligt tror jeg ikke mit utrænede øje kunne se forskel hvis de blev sidestillet out-of-the-box - men jeg er også en klovn.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 September 2007 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle begge være ifs kalibreret sagde han.
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 06:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
| Har lige været i KT radio og se det nye lx508d, og til min store overraskelse kunne jeg overhovedet ikke se forskel på den og den 508 som stod ved siden af, faktsik synes jeg at skulle jeg sige noget stod 508 faktsik en anelse skarpere, men det må være mine øjne der er defekte. |
|
|
Uden at have set de to nævnte apparater side om side, lyder det jo som et praktisk eksempel på det som har været nævnt flere gange i forskellige sammenhænge, vist også i denne tråd, at den oplevede forskel på 720p/768p og 1080p displays reelt ikke er så stor som mange gerne vil gøre den til før man er oppe i virkelig store billedstørrelser, og/eller sidder unormalt tæt på sit TV/lærred.
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
RogueAgent skrev:
Tommy21 skrev:
| Har lige været i KT radio og se det nye lx508d, og til min store overraskelse kunne jeg overhovedet ikke se forskel på den og den 508 som stod ved siden af, faktsik synes jeg at skulle jeg sige noget stod 508 faktsik en anelse skarpere, men det må være mine øjne der er defekte. |
|
|
Uden at have set de to nævnte apparater side om side, lyder det jo som et praktisk eksempel på det som har været nævnt flere gange i forskellige sammenhænge, vist også i denne tråd, at den oplevede forskel på 720p/768p og 1080p displays reelt ikke er så stor som mange gerne vil gøre den til før man er oppe i virkelig store billedstørrelser, og/eller sidder unormalt tæt på sit TV/lærred.
|
|
|
Jeg havde bare troet at jeg ville kunne se forskel i og med at billedet trods alt bliver scaleret på 508, hvor den kører native 1080p på lx508, det var en bluray de viste.
Men så spare jeg da de penge!
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Jeg havde bare troet at jeg ville kunne se forskel i og med at billedet trods alt bliver scaleret på 508, hvor den kører native 1080p på lx508, det var en bluray de viste.
|
|
|
Tro på dine øjne, ikke din hjerne!  __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
texe Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto hvad siger dine erfaringer dig hvad LX508 kontra den alm. 508 angår? Du er formentlig den som har set flest af disse.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 13 September 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
texe skrev:
| Otto hvad siger dine erfaringer dig hvad LX508 kontra den alm. 508 angår? Du er formentlig den som har set flest af disse. |
|
|
Jeg ville umiddelbart mene at jeg har gjort min holdning til 768P vs 1080P rimeligt klart efterhånden: Der er en forskel, men den er ikke stor. Primært synligt ved at man ind imellem på 768P modellen vil se lidt skalerings-artifacts som man ikke ser på 1080P'en når man kører 1:1. Selve detaljegraden ved 1080P materiale er der minimal forskel på, og helhedsoplevelsen er meget tæt på hinanden. Jeg vil personligt sige at medmindre man køber sit tv udelukkende for at se HD film (og så burde man i virkeligheden have købt en projektor i stedet for), så er pengene bedre givet ud ved at købe 768P modellen og en ekstern scaler, for dén forskel man vil kunne hente på SD-materiale, især TV-udsendelser, med sådan et setup vil være _langt_ større end dén forskel der er ved HD-materiale på de to tv. Som jeg har forsøgt at råbe op om længe: Ja, opløsningen gør en forskel, men det er en uendeligt lille forskel i forhold til alle mulige andre ting man kan vælge at fokusere på. Og jeg synes det er dybt frustrerende at det er så "nemt" at få 10-15.000,- ekstra ud af folk bare du vifter dem om næsen med et "1080P" skilt, mens ting der kan levere meget større og mere reelle forbedringer, der vel at mærke giver forbedringer på alle signalkilder, såsom kalibreringer og scalere, er ting der er meget større modstand imod at investere i. Det kan kun skyldes manglende viden/forståelse.
Kort sagt: Køb 768P modellen sammen med f.eks. en DVDO VP20/ABT102 og en kalibrering. Det vil give et bedre setup samlet set, efter min mening. Eller spar endnu mere på skærmen og køb en 5080, og brug til gengæld lidt ekstra på den kommende Lumagen Radiance scaler. Det er et setup der sparker bagdel. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |