Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer’s nye 8G TV - Med CRT sort niveau (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 59
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 December 2007 kl. 12:23 | IP-adresse registreret  

Hey TV geeks, er der nogen der har leget med PC indgangen på deres 508/608D eller 5080/6080D...

Jeg bryder mig ikke om at læse at man ikke kan sende 1920*1080 ind på vga indgangen, men det kan være man kan på HDMI indgangen, men det er ikke beskrevet i manualen... så vidt jeg kan se!!!

Hvad mener i er muligt med dette fine television ? ? ?

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Meier skrev:

Go4it skrev:
Vil godt lige høre om jeres erfaringer med forskellen på Pioneers skærme med/uden filter, feks. LX508 con. LX5080. Der er 2000,- til forskel. Det virker som om i alle har valgt den dyre med farvefilter... Jeg har ikke haft muligheden for at se begge skærme samtidig.

Er det kun filteret der er til forskel?

??  Nogle der kan svare på det...

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Sendt: 02 Januar 2008 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

lau16 skrev:

[/QUOTE]

Der er kun filteret til forskel, ja. Jeg har såvidt jeg ved kun set den dyre model, så jeg kan ikke gøre mig klog på forskellen. Farverne er marginalt bedre på de 1080P'ere jeg har set end på 768P'erne, men om det skyldes en generel forskel i panelet, eller en forskel i filteret, ved jeg ikke. De fleste vælger helt naturligt at når man bevæger sig i dét prisleje, giver det ikke så meget mening at spare de sidste par tusinde.

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
lau16 skrev:

Der er kun filteret til forskel, ja. Jeg har såvidt jeg ved kun set den dyre model, så jeg kan ikke gøre mig klog på forskellen. Farverne er marginalt bedre på de 1080P'ere jeg har set end på 768P'erne, men om det skyldes en generel forskel i panelet, eller en forskel i filteret, ved jeg ikke. De fleste vælger helt naturligt at når man bevæger sig i dét prisleje, giver det ikke så meget mening at spare de sidste par tusinde.

[/QUOTE]Tak Otto, grunden til min undren er at Pioneer laver 2 modeller, der pris/ydelsesmæsigt er så tæt - og som du selv siger, man sparer ikke et par tusser i det prisleje...

Anyway, har du set Samsung PS-50P96FD, en 50" Full HD 1080 Plasmaskærm, der skulle have et  rigtigt "godt" billede, i forhold til Pioneers, der er dobbelt så dyre: Samsung ca. 20.000,- Pioneer ca. 40.000,-  Eller sagt på en anden måde: er Pioneers billede dobbelt så godt?

Til top Vis Go4it's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Go4it

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Sendt: 11 Januar 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Et hul i den danske lov p.t. er for øjeblikket at køre til Fleggård i Padborg, som også forhandler Pioneers PDP 508XD KURO : Hvis du er momsregisteret og siger du vil oprettes som kunde, får du 50" èren til 21.000 (pris nov.07) afhenter den på den anden side af grænsen.....

Prisen skyldes at du kan undgå at betale BÅDE den danske og tyske moms, altså en besparelse der vil noget, når vi snakker det prisleje......  Dette gælder iøvrigt alle de elektronikvarer og hvidevarer Fleggård forhandler......  Men du skal være momsregistreret.....

Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

texe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Hvad har I jeres Pio hængende på? Jeg kunne godt tænke mig et alternativ til det originale, noget dyre, vægbeslag til 508XD.

Håber ellers at alle nyder deres TV :)
Til top Vis texe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af texe

tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Jeg har mit 428XD til at hænge på dette ophæng fra vogels.
http://www.cinemagic.dk/shop/vogels-vfw-040-503p.html

Virker uden problemer, skærmet hænger i hvert fald stadig

Det kommer vist også i en større udgave, når du nu har et 508.

TVJ1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

harley_lady skrev:

Et hul i den danske lov p.t. er for øjeblikket at køre til Fleggård i Padborg, som også forhandler Pioneers PDP 508XD KURO : Hvis du er momsregisteret og siger du vil oprettes som kunde, får du 50" èren til 21.000 (pris nov.07) afhenter den på den anden side af grænsen.....

Prisen skyldes at du kan undgå at betale BÅDE den danske og tyske moms, altså en besparelse der vil noget, når vi snakker det prisleje......  Dette gælder iøvrigt alle de elektronikvarer og hvidevarer Fleggård forhandler......  Men du skal være momsregistreret.....

Der er ikke tale om et hul. Det er almindelig for handel i EU lande MELLEM virksomheder. Det du antyder er decideret svindel.

Hvis man er momsregistreret og skal bruge en skærm til erhvervsmæssig brug kan man også købe den i danmark og få momsen retur fra skat.

Skal man bruge en skærm privat skal der betales moms - enten tysk eller dansk.

harley_lady
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2005
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

TVJ1 skrev:
harley_lady skrev:

Der er ikke tale om et hul. Det er almindelig for handel i EU lande MELLEM virksomheder. Det du antyder er decideret svindel.

Hvis man er momsregistreret og skal bruge en skærm til erhvervsmæssig brug kan man også købe den i danmark og få momsen retur fra skat.

Jeg ved ikke om det kaldes svindel, eller  hvad.... Forskellen er ihvertfald at man ikke bliver spurgt om fjernsynets brug, eller firmaets arbejdsområde, ved købet, og man er ikke forpligtet til at føre det ind i firmaets regnskab,som man jo er i DK for at få sin moms refunderet som man normalt lægger ud....... Men jeg kan måske forestille mig at der er noget omkring videresalg af fjernsynet.... hvis man da ellers vil sælge det.... Jeg ved det ikke, men vi har venner der har brugt dette her, og umiddelbart er der ikke sket videre konfrontation omkring varernes forbrug.... Og hvis det var svindel,mon så ikke forretningen var forpligtet til at spørge noget mere, og opgive købet et eller andet sted ???????

Den moderne musik er vidunderlig; det er umuligt at spille en falsk tone....
Til top Vis harley_lady's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af harley_lady Besøg harley_lady's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

texe skrev:
Hvad har I jeres Pio hængende på? Jeg kunne godt tænke mig et alternativ til det originale, noget dyre, vægbeslag til 508XD.

Håber ellers at alle nyder deres TV :)

Jeg bruger selv pioneers original, men min kammerat har et panasonic 50" og bruger et beslag til 249kr fra harald nyborg, det fungere fint!

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

harley_lady skrev:
TVJ1 skrev:
harley_lady skrev:

Et hul i den danske lov p.t. er for øjeblikket at køre til Fleggård i Padborg, som også forhandler Pioneers PDP 508XD KURO : Hvis du er
momsregisteret og siger du vil oprettes som kunde, får du 50" èren til 21.000 (pris nov.07) afhenter den på den anden side af grænsen.....

Prisen skyldes at du kan undgå at betale BÅDE den danske og tyske moms, altså en besparelse der vil noget, når vi snakker det prisleje...... 
Dette gælder iøvrigt alle de elektronikvarer og hvidevarer Fleggård forhandler......  Men du skal være momsregistreret.....

Hvis man er momsregistreret og skal bruge en skærm til erhvervsmæssig brug kan man også købe den i danmark og få momsen retur fra
skat.

Jeg ved ikke om det kaldes svindel, eller  hvad.... Forskellen er ihvertfald at man ikke bliver spurgt om fjernsynets brug, eller firmaets
arbejdsområde, ved købet, og man er ikke forpligtet til at føre det ind i firmaets regnskab,som man jo er i DK for at få sin moms refunderet som
man normalt lægger ud....... Men jeg kan måske forestille mig at der er noget omkring videresalg af fjernsynet.... hvis man da ellers vil sælge
det.... Jeg ved det ikke, men vi har venner der har brugt dette her, og umiddelbart er der ikke sket videre konfrontation omkring varernes
forbrug.... Og hvis det var svindel,mon så ikke forretningen var forpligtet til at spørge noget mere, og opgive købet et eller andet sted ???????

hvorfor alt det besvær når du kan få det fra england inkl fragt til det samme, MED moms..
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

lau16
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

the_rieper skrev:
harley_lady skrev:
TVJ1 skrev:
harley_lady skrev:

Et hul i den danske lov p.t. er for øjeblikket at køre til Fleggård i Padborg, som også forhandler Pioneers PDP 508XD KURO : Hvis du er
momsregisteret og siger du vil oprettes som kunde, får du 50" èren til 21.000 (pris nov.07) afhenter den på den anden side af grænsen.....

Prisen skyldes at du kan undgå at betale BÅDE den danske og tyske moms, altså en besparelse der vil noget, når vi snakker det prisleje...... 
Dette gælder iøvrigt alle de elektronikvarer og hvidevarer Fleggård forhandler......  Men du skal være momsregistreret.....

Hvis man er momsregistreret og skal bruge en skærm til erhvervsmæssig brug kan man også købe den i danmark og få momsen retur fra
skat.

Jeg ved ikke om det kaldes svindel, eller  hvad.... Forskellen er ihvertfald at man ikke bliver spurgt om fjernsynets brug, eller firmaets
arbejdsområde, ved købet, og man er ikke forpligtet til at føre det ind i firmaets regnskab,som man jo er i DK for at få sin moms refunderet som
man normalt lægger ud....... Men jeg kan måske forestille mig at der er noget omkring videresalg af fjernsynet.... hvis man da ellers vil sælge
det.... Jeg ved det ikke, men vi har venner der har brugt dette her, og umiddelbart er der ikke sket videre konfrontation omkring varernes
forbrug.... Og hvis det var svindel,mon så ikke forretningen var forpligtet til at spørge noget mere, og opgive købet et eller andet sted ???????

hvorfor alt det besvær når du kan få det fra england inkl fragt til det samme, MED moms..

Hvor om man må spørge?

PIONEER DV-686AV-S
PIONEER DVR-550HX-S
AUDIOVECTOR M3 SUPER
AUDIOVECTOR AV3CI SUPER
JBL CONTROL 1
TMC WHITE & YELLOW
VDH CLEARWATER X2
Til top Vis lau16's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lau16 Besøg lau16's Websted

lennon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

Med en PUND kurs på ca 9.75dkr er det meget fristende at handle i UK. Ovre på Recordere.dk er der efterhånden mange, der med stor succses har handlet hos "Krishav".

( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35622& PN=3)

Link til UK butikken : http://www.krishav.co.uk/store/index.asp 

Til top Vis lennon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lennon

the_rieper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

hos krishav koster det 1850 pund.. og så fragt oven i..
Til top Vis the_rieper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af the_rieper

TVJ1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

harley_lady skrev:
TVJ1 skrev:
[QUOTE=harley_lady]

Jeg ved ikke om det kaldes svindel, eller  hvad.... Forskellen er ihvertfald at man ikke bliver spurgt om fjernsynets brug, eller firmaets arbejdsområde, ved købet, og man er ikke forpligtet til at føre det ind i firmaets regnskab,som man jo er i DK for at få sin moms refunderet som man normalt lægger ud....... Men jeg kan måske forestille mig at der er noget omkring videresalg af fjernsynet.... hvis man da ellers vil sælge det.... Jeg ved det ikke, men vi har venner der har brugt dette her, og umiddelbart er der ikke sket videre konfrontation omkring varernes forbrug.... Og hvis det var svindel,mon så ikke forretningen var forpligtet til at spørge noget mere, og opgive købet et eller andet sted ???????

Den sælgende virksomhed i tyskland skal alene sikre sig at køberen er en momspligtig virksomhed i DK (og de skal indberette det til Skattevæsenet i Tyskland). Det at man undlader at indføre købet i den danske momspligtige virksomhed gør det ikke mere lovligt.

Korrekt set skulle den danske virksomhed - der på papireret - har stået for importen og købet så efterfølgende sælge skærmen til dig med udstedelse af en almindelig faktura hvorpå der er tillagt dansk moms og dermed er købet ikke længere "momsfrit".

Som du beskriver det er det momssvindel. Bare fordi det er svært for skat at opdage - bliver det ikke mere lovligt. Ligesom hvis jeg kører 250 km/t på motorvejen og aldrig er blevet stoppet gør jo ikke min kørsel mere lovligt...

Nå - det er ikke for at tæske langhalm på sagen, men man skal ikke tro der er tale om et smuthul i lovgivningen, men alene noget der er svært at opdage..

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Marts 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

For lige at vende tilbage til emnet, så er pioneers 9G på vej: se her http://www.pioneer.dk/dk/content/press/news/kuro_CES2008.htm l

Meget tyndere/lettere + næsten 100% sortniveau    Det kan være at prisen til den tid bliver lavere pga. den lave vægt - man kan altid håbe...

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Det er skam ikke en nyhed... Men det her er: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1580&zoneid=5

Og jeg håber ikke Pioneer lukker ned...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

Go4it
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:37 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Det er skam ikke en nyhed... Men det her er: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1580&zoneid=5

Det lyder ikke godt - nej lad os håbe at det ikke sker  

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Exxtreme skrev:

Noget kunne tyde på at Pioneer PDP er i alvorlig krise som jeg for +10 dage siden gjorde opmærksom på her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62335

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 05 Marts 2008 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Exxtreme skrev:

Noget kunne tyde på at Pioneer PDP er i alvorlig krise som jeg for +10 dage siden gjorde opmærksom på her http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62335

er du aktieanalytiker, eller har du en fortid hos se&hør. For at være helt ærlig så kan man ikke læse en skid ud af de nøgletal du har nævnt i den anden tråd.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

<< Forrige Side af 59 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes