| Forfatter |
|
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelfrost½ skrev:
det der med at de lukker men først til næste år betyder det at vi får en G9 at købe før de lukker eller ??
|
|
|
Pioneer fortsætter med at producere Tv, men de outsourcer produktionen af panelerne. G9 vil stadig benytte Pioneers egne paneler, men herefter går man over til en anden producent.
Læs eventuelt mere om hvordan det præcis hænger sammen her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1204890973 __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
| Så Samsung på KT messen. Spændende produkt. Meeenn Pioneer ligger altså et par ligaer over. .! |
|
|
Det var faktisk i en test i det Engelske "Home Cinema" at jeg læste om denne Samsung 500.000:1 hvor de var helt vilde med dens sortniveau, og skrev at Pioneer med denne skærm fik "kam til håret" - eller var i samme liga! Men de Engelske tidsskrifter er jo også kendte for at favorisere egne produkter, så du har nok ret i din "messerapport"
PS Samsung er da Engelsk, ikke ? 
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
lennon skrev:
| Så Samsung på KT messen. Spændende produkt. Meeenn Pioneer ligger altså et par ligaer over. .! |
|
|
Det var faktisk i en test i det Engelske "Home Cinema" at jeg læste om denne Samsung 500.000:1 hvor de var helt vilde med dens sortniveau, og skrev at Pioneer med denne skærm fik "kam til håret" - eller var i samme liga! Men de Engelske tidsskrifter er jo også kendte for at favorisere egne produkter, så du har nok ret i din "messerapport"
|
|
|
Langt fra. Vi skal over på den anden side af jordkloden. Det er koreansk. __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
mikkelfrost½ skrev:
det der med at de lukker men først til næste år betyder det at vi får en G9 at købe før de lukker eller ??
|
|
|
Pioneer fortsætter med at producere Tv, men de outsourcer produktionen af panelerne. G9 vil stadig benytte Pioneers egne paneler, men herefter går man over til en anden producent.
Læs eventuelt mere om hvordan det præcis hænger sammen her: http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id =1204890973 |
|
|
Super, så venter jeg med at købe (et Pioneer) til Pioneers G9 er landet  Vil nu købe et billigt (kr 10-15000) 40"-50" i 1080p Full HD - det kan jeg leve med i et par år...  Har nu ventet et par år, for at nå til den beslutning
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Go4it skrev:
lennon skrev:
|
|
|
|
|
Langt fra. Vi skal over på den anden side af jordkloden. Det er koreansk. |
|
|
Guuuud er det?
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 13 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Engelske HDTVtest.uk har Pioneer som "referencemodel" og feks den nye Pana80 og SonyX3500 som "Highly recommended", - hvorimod Samsung F96 kun får "recommended". De roser dog også Samsungs gengivelse af sort, men påpeger,at det har nogle utilsigtede bivirkninger (- som jeg forstår det? ). Ved godt at disse konklusioner skal tages med visse forbehold,da der både skelnes til pris,features osv. .
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo ikke sikkert det er så slemt med at de ikke bruger deres egne paneler, panasonics paneler er jo ganske udemærket, der hvor pioneer gør det bedre efter min mening er menuerne, indstillingsmulighederne, designet, og alt dette vil de jo stadig bevare går jeg ud fra.
Jeg er overbevist om at et pioneer tv med et panasonic panel nok skal være godt, også bedre end g8, hvis panasonic indhenter pioneer mht sort niveau allerede nu, så må det jo blive meget bedre næste år hvor pioneer skal bruge panelerne.
Man kunne måske håbe på at de falder lidt i pris også så????
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
| Sendt: 14 Marts 2008 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Jannick skrev:
Go4it skrev:
lennon skrev:
|
|
|
|
|
Langt fra. Vi skal over på den anden side af jordkloden. Det er koreansk.
|
|
|
Guuuud er det? |
|
|
Ironien fattede jeg ikke lige, men det var det tilsyneladende. :S  __________________ MVH Jannick Petersen
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Marts 2008 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jannick skrev:
Go4it skrev:
Jannick skrev:
Go4it skrev:
lennon skrev:
|
|
|
|
|
Langt fra. Vi skal over på den anden side af jordkloden. Det er koreansk.
|
|
|
Guuuud er det? |
|
|
Ironien fattede jeg ikke lige, men det var det tilsyneladende. :S 
|
|
|
Det var møntet drilagtigt på et indlæg der omhandlede en messeoplevelse  Undskyld: tilbage til tråden - som efterhånden må nærme sig 9G !
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem det måtte interessere: Pioneer viste KURO 9G frem for første gang i Danmark i tirsdags, d. 15. april.
Det var en imponerende præsentation og der er meget at se frem til - blandt andet attraktive priser. Hele præsentationen, samt priser og lancering er beskrevet her: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1208274753
Personligt er jeg meget spændt på modtagelsen af skærmene, som utvivlsomt har fået et billedmæssigt løft i forhold til 8G  __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der får Flashback, det minder meget om sidste år med at nu kunne det nærmest ikke blive mere sort og 8g var det ultimative tv, nu kommer 9g med 5x bedre sort , jeg har som sikkert mange af jer andre 508xd og er meget glad, men det ser da godt ud med prisudviklingen, endelig kommer pioneer også ind i kampen, Full hd 50" til 26k VEJL. det er da ikke tosset.
Men det er nu også sindsygt at man kan få 508xd for ca 18k i england.
Som jeg hele tiden har sagt priserne går kun èn vej, ned og kvaliteten op, selvom nogen her på forum argumentere for at det ikke forholder sig sådan, men siger at man til sidst presser fabrikanterne til at lave ringere produkter for at holde prisen nede
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
| Sendt: 22 April 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Er jeg den eneste der får Flashback, det minder meget om sidste år med at nu kunne det nærmest ikke blive mere sort og 8g var det ultimative tv, nu kommer 9g med 5x bedre sort , jeg har som sikkert mange af jer andre 508xd og er meget glad, men det ser da godt ud med prisudviklingen, endelig kommer pioneer også ind i kampen, Full hd 50" til 26k VEJL. det er da ikke tosset.
Nej det er en helt god pris...
Hvad er der sindsygt i det når man kan få det til under 20K i Danmark... Det er helt normalt når der er en afløser på vej...
Som jeg hele tiden har sagt priserne går kun èn vej, ned og kvaliteten op, selvom nogen her på forum argumentere for at det ikke forholder sig sådan, men siger at man til sidst presser fabrikanterne til at lave ringere produkter for at holde prisen nede
Tommy |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Tommy21 skrev:
|
Hvad er der sindsygt i det når man kan få det til under 20K i Danmark... Det er helt normalt når der er en afløser på vej...
Tommy
|
|
|
|
|
|
Jeg mener bare at jeg synes det er vildt at man kan få så godt et tv for under 20k, 508xd er verdensklasse, uanset om der er en ny model på vej synes jeg det er billigt med tanke på hvor fedt et tv det er.
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
hansen Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 520
|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der staar at "H" modellerne understoetter DLNA. Er der kommet flere detaljer om det? Hvilke formater der er
understoettet, er forbindelsen er WLAN eller TP kabel osv?
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 23 April 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Exxtreme skrev:
Tommy21 skrev:
|
Tommy
|
|
|
|
|
|
Jeg mener bare at jeg synes det er vildt at man kan få så godt et tv for under 20k, 508xd er verdensklasse, uanset om der er en ny model på vej synes jeg det er billigt med tanke på hvor fedt et tv det er.
Tommy
|
|
|
Jamen det er jeg som sådan enig i... Men jeg tror nu ikke der går lang tid før man kan få et 9G for ca. 20.000,- når de vejledende priser starter så meget under hvad 8G'erne gjorde...
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hansen skrev:
Der staar at "H" modellerne understoetter DLNA. Er der kommet flere detaljer om det? Hvilke formater der er understoettet, er forbindelsen er WLAN eller TP kabel osv? |
|
|
Det er trådløst. Du kan eventuelt læse mere her fra Pioneers præsentation, hvor produktchefen også kom nærmere ind på Media Extenderen: http://www.flatpanels.dk/artikel.php?subaction=showfull& id=1208274753
Du vil kunne streame musik, film og billeder og generelt ligger begrænsningerne i DNLA frem for selve TV'et. Du vil godt kunne streame HD klip, men hvis de er ukomprimeret, vil båndbredden naturligvis lide lidt.
Jeg benytter selv en lignende opstilling over samme system herhjemme, og det er guld værd f.eks. i forbindelse med musikafspilning.
Vi fik ikke selve interface delen at se på mødet hos Pioneer, men typisk vil man kunne dele musik op efter f.eks. kunster, album eller genre. Der vil også kunne laves playlists på enheden (PC'en) hvor tingene streames fra.
Herudover har du også typisk adgang til online tjenester, som f.eks. youtube og radio stationer i alle former og genrer. En del af funktionaliteten styres også af selve det software du har installeret på PC'en, hvor alt indholdet ligger. Personligt bruger jeg TVersity. Det er fantastisk. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Total fedt  __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
| Til top |
|
| |

Flatpanels.dk
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Tommy
|
|
|
Der var ret god stemning sidste år, og generelt var der ret stor begejstring for sortniveauet, som af nogle blev proklameret til at være fantastisk og der hvor det "skulle være" - i mål. Jeg var imidlertid en af de få der ikke var enig i dette, så jeg synes ikke personligt, at det giver anledning til en gentagelse af historien.
Forstå mig ret, Pioneer 508XD har et godt sortniveau, men der er altså stadig synligt lysafgivelse i mørke omgivelser.
De nye skærme er som sådan heller ikke 100 % i mål, men vi er altså væsentligt tættere på sort. Herfra bliver det svært at få de virkelig store forbedringer. Men sidste års modeller gav skam anledning til en reel forbedring - hvert fald i min mening. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Mr. Anderson Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 343
|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
|
Tommy
|
|
|
Prøv 13500 kroner i Australien med højttaler, fod, 5 års garanti, levering og indstallering!!! (Forresten er deres volt 240 hernede så købte elektronik vare kan bruges hjemme, der skal kun skiftes stikket, dog ville jeg være skeptisk med hensyn til strøm gemmengangen i aperatet)Der er kamp til stregen imellem de forskellige butikker, hvor jeg arbejder i en af dem, normal pris på et 508XD med samme tilbehør er 18000 kroner som i England.
JB HIFI var dem der havde dem for $2999 forige uge. http://www.jbhifi.com.au/
Glemte lige noget af det bedste, Pioneer modellerne hernede har selvfølgelig HD, Analog og DVB-T tuner indbygget Selvom de ikke har flere HD kanaler end DK eller god sende kvalitet på dem.
2 kanaler 576p, 1 kanal 720p og 2 kanaler 1080i mener jeg det er nu, den Australiske regering mente ikke det var nødvendig med mere end 576p i sende kvalitet for 1080p matriale haha sikken en flok mongoler heldigvis var der nogle stationer der mente det ikke var helt iorden og derfor vælger at sende som det skal gøres med lidt mere kropimering desværre De vælger kvantitet frem for kvalitet. FOXTEL er dog på banen snart med HDTV som i USA. __________________ Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Exxtreme Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|