| Forfatter |
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
| Sendt: 17 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har følgende udstyr:
PC med HDMI, Surround reciever med optisk og coaxial indgange, TV med 3xHDMI og optisk udgang. Påtænker i nærmeste fremtig også at anskaffe mig en PS3 (HDMI).
Hvordan forbindes dette optimalt med færrest kabler?
Hvis jeg nu benytter den optiske udgang fra TVét til min reciever som virker lyd fra PS3, PC og TV vel fint ikke? Men hvad hvis jeg eks. spiller musik fra min pc? hvordan håndteres det hvis det løber via TVét?
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er her ingen der kan hjælpe mig lidt?
|
| Til top |
|
| |
NAD-nørd Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har jo nok allerede selv lugtet lunten. Men jeg vil mene at alt hvad du kan finde på at bruge lyd fra uden at skulle bruge billede til, altså i denne sammenhæng musik fra pc, skal tilsluttes seperat så det ikke går gennem tv.
Har din pc en digital lydudgang, eller er det helt alm, 3,5 mm. minijack?
Ps3 kan du jo fint køre over tv hvis der som du siger både er optisk ind og ud på tv'et. Men dette kun hvis du ikke vil bruge den som cd spiller.
Håber det kan bruges
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
For at opnå bedst lydkvalitet, ville jeg aldrig køre det over TV. Tvivler iøvrigt på om det vil virke... Så alle komponenter skal tilsluttes surround recieveren hver for sig!  MVH __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
For at opnå bedst lydkvalitet, ville jeg aldrig køre det over TV. Tvivler iøvrigt på om det vil virke... Så alle komponenter skal tilsluttes surround recieveren hver for sig! 
MVH |
|
|
Så mange indgange har jeg slet ikke på recieveren
|
| Til top |
|
| |
NAD-nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også sagtens anvende dit tv som krydsfelt, så længe signalet er digitalt er der stort set intet tab. Det ville naturligvis være en fordel at tilslutte det hele til recieveren, men har selv prøvet at tilslutte det hele til et tv da svigerfar også mangler indgange på hans reciever
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 April 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg sat lyden til at gå fra HDMI på pcén istedet for optisk (SPDIF), og lyden går fint ind i Tvét og også retur via optisk ud fra TVét. Men det er ikke hverken DD eller DTS.
Hvordan sætter jeg det op så jeg udsender DD og DTS via HDMI?
Det gør ingen forskel om jeg sætter lyd ud på TVét til enten PCM eller Dolby Digital.
|
| Til top |
|
| |
NAD-nørd Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mbm1 skrev:
|
Nu har jeg sat lyden til at gå fra HDMI på pcén istedet for optisk (SPDIF), og lyden går fint ind i Tvét og også retur via optisk ud fra TVét. Men det er ikke hverken DD eller DTS.
Hvordan sætter jeg det op så jeg udsender DD og DTS via HDMI?
Det gør ingen forskel om jeg sætter lyd ud på TVét til enten PCM eller Dolby Digital.
|
|
|
Jeg mener at jeg kan huske noget med at hdmi v.1 ikke kan ta de "tunge" lydformater med, og at man derfor er nød til at køre lyden seperat gennem noget digital kabel, så du er måske nødt til kun at bruge hdmi til billedoverførsel
|
| Til top |
|
| |
mbm1 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være det var nogle settings der skulle fixes. Ligesom der er ved SPDIF. Den tager jo også kun DD og DTS efter et flueben med noget AC3 mener jeg det er.
|
| Til top |
|
| |