| Forfatter |
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der ved hvordan reglerne er omkring import fra England, om der skal moms og told på og hvad med told-afgift? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2440
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
England og resten af UK - er som bekendt medlem af EU - og derfor betaler man ikke ekstra MOMS/told mv. når man får varer derfra. Dog skal man påregne en noget høj forsendelsespris i forhold til, hvis tingene bliver sendt fra "the continent"-EU.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
|
England og resten af UK - er som bekendt medlem af EU - og derfor betaler man ikke ekstra MOMS/told mv. når man får varer derfra. Dog skal man påregne en noget høj forsendelsespris i forhold til, hvis tingene bliver sendt fra "the continent"-EU.
Vh
Freddy
|
|
|
Kanaløerne (Jersey og Guernsey) er skatteteknisk IKKE en del af EU, selvom de hører under den engelske krone. __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gryff skrev:
fredmarantz skrev:
|
Vh
Freddy
|
|
|
Kanaløerne (Jersey og Guernsey) er skatteteknisk IKKE en del af EU, selvom de hører under den engelske krone.
|
|
|
Korrekt - men tror du, at det var disse øer som han mente i sit spørgmål?
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
Gammelsmølf Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 243
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg husker er der en beløbsgrænse. Hvis forhandleren sælger til DK for mere end 200000 kr om året, skal han ikke pålægge engelsk moms. Men så skal man betale dansk moms ved modtagelse. Det er så vidt jeg ved aldrig sket!
mvh
|
| Til top |
|
| |
Gryff Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 427
|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Gryff skrev:
fredmarantz skrev:
|
Vh
Freddy
|
|
|
Kanaløerne (Jersey og Guernsey) er skatteteknisk IKKE en del af EU, selvom de hører under den engelske krone.
|
|
|
Korrekt - men tror du, at det var disse øer som han mente i sit spørgmål?
Vh
Freddy
|
|
|
Muligvis ikke, men det er ikke altid let at se præcist, hvorfra varen afsendes. Vi har haft mange diskussioner her på forum om eksempelvis cdwow. Og det er ens eget ansver, hvis man bliver fortoldet af en vare, der afsendes udenfor EU (endda også selvom hjemmesiden er dansk). __________________ DENON DCD-2000AE / DENON DVD-2900 // DENON PMA-2000AE // B&W 705 // Silversonic Revelation & Q10
hilsen Per
|
| Til top |
|
| |
fredmarantz Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt sikkert er det ens eget ansvar - men så må man gøre sit yderste for at sikre sig, at varen rent faktisk bliver afsendt fra EU-territory - Ellers ta'r man ham og putter ham i gryden...
Hvis man ikke føler, at man bliver ordentligt informeret om, hvor varen sendes fra, så ville jeg, medmindre det er en unik vare, som jeg bare MÅ have, trække mig ud af handelen.
Men der bliver jo spurgt - "fra England" - så det må vi jo formode.
Vh
Freddy
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2009 kl. 01:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak, for svarerne. :-)
Blev lige i tvivl om, der var en beløbsgrænse på 1450kr. ved told og moms, hvor man også skal betale told gebyr, super, tak for de hurtige svar :-) __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær lige opmærksom på at engelænderne bruger at strømstik end vi gør
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
| Vær lige opmærksom på at engelænderne bruger at strømstik end vi gør
|
|
|
Ja, men samme netspænding/frekvens (230V 50Hz), så det kan klares med en skævbidder og en skruetrækker. Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
så blev man det klogere :-) __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
JackD Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amazon, sælger for mere end for 200000 kr om året, til Danmark, så der skal der vel lægges dansk moms til __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |