| Forfatter |
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal udvide et Densen system til surround, ved at sætte en receiver til processor indgangen på en B-110.
Hvilket mærke af surround elektronik ville så matche bedst? Sådan rent klnagmæssigt.
Jeg selv tænker Denon.
Hvad mener I?
__________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 30 September 2009 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan sagtens isætte surroundboard i en B-110. Og de er ikke en gang så dyre igen.
Og så på med en B-340 til de resterende kanaler så er du godt kørende 
Vil, ligesom floe, sige at Denon og Densen ligger noget fra hinanden. Har hørt en Denon 1804 og en B-100 direkte mod hinanden i egen stue, og må sige at Denons klang er noget lysere og lider af lidt "digital" lyd. Densen har meget mere drive, nerve, Live-følelse og klangmæssigt er det mørkere og mere naturligt !
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 08:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Kan B-110 ikke udviddes med surround board?
Klangmæssigt er Denon LANGT fra Densen.
|
|
|
Jo den kan.
Det gør bare at du kun får surround fra en kilde. Og hvis man gerne vil kunne køre 5.1 til både dvd, bd PS3 og Wii synes jeg ikke det er brugbart.
Og desuden er du ved denne løsning afhængig af processoren i afspilleren hvilket meget sjældent er lige så godt som i en receiver eller en dedikeret processor.
Som jeg opfatter det...
Men hvad er tættest på Densen, rent klangmæssigt? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Du kan sagtens isætte surroundboard i en B-110. Og de er ikke en gang så dyre igen.
Og så på med en B-340 til de resterende kanaler så er du godt kørende 
Vil, ligesom floe, sige at Denon og Densen ligger noget fra hinanden. Har hørt en Denon 1804 og en B-100 direkte mod hinanden i egen stue, og må sige at Denons klang er noget lysere og lider af lidt "digital" lyd. Densen har meget mere drive, nerve, Live-følelse og klangmæssigt er det mørkere og mere naturligt !
|
|
|
Men Surround board og en B-340 er også en dyr løsning i forhold til en receiver løsning.
Bedre? Ja sikkert nok. Men også med begrænsninger i forhold til inputs osv. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umiddelbart har jeg været utrolig tilfreds med min Pioneer LX-71 og mine Onkyo'er 805 samt 905... Så dem ville jeg anbefale dig at kigge på. Jeg har også lagt øre til Marantz, som også lød ret fornuftigt! Har dog aldrig hørt Densen, så ved ikke hvilke af ovenstående der ligger tættest på. Men nu er der da lidt mærker at kigge på  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
floe skrev:
|
|
|
Jo den kan.
Det gør bare at du kun får surround fra en kilde. Og hvis man gerne vil kunne køre 5.1 til både dvd, bd PS3 og Wii synes jeg ikke det er brugbart.
Og desuden er du ved denne løsning afhængig af processoren i afspilleren hvilket meget sjældent er lige så godt som i en receiver eller en dedikeret processor.
Som jeg opfatter det...
Men hvad er tættest på Densen, rent klangmæssigt? |
|
|
Uha det er et godt spørgsmål. Specielt når du spørger efter en reciever bliver det svært. Densen er lidt for sig. Klangbalancen på Densen er nogenlunde neutral, men det spiller på ingen måde hvad det får af input. Et væsentligt hæv i den nedre mellemtone er medvirkende til den karakteristiske boogie-faktor, og jeg kender ikke på stående fod producenter af surround-grej som har tilnærmelsesvis samme sound. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
Brian7500 skrev:
floe skrev:
|
|
|
Jo den kan.
Som jeg opfatter det...
Men hvad er tættest på Densen, rent klangmæssigt?
|
|
|
Uha det er et godt spørgsmål. Specielt når du spørger efter en reciever bliver det svært. Densen er lidt for sig. Klangbalancen på Densen er nogenlunde neutral, men det spiller på ingen måde hvad det får af input. Et væsentligt hæv i den nedre mellemtone er medvirkende til den karakteristiske boogie-faktor, og jeg kender ikke på stående fod producenter af surround-grej som har tilnærmelsesvis samme sound.
|
|
|
Densen er noget for sig. Det er helt klart.
Og det er jo også derfor jeg efterspørger den receiver der trods alt matcher så klangmæssigt optimalt som muligt, for at fronterne ikke skal stikke helt af fra resten
Men at finde noget der lyder som Densen er ikke muligt. Det er jeg fuldkommen klar over. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil sige at Marantz ikke er et dumt bud så.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
Brian7500 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
| Vil sige at Marantz ikke er et dumt bud så. |
|
|
Det er muligt.
Jeg undrer mig bare. Jeg har hørt rigtig mange betegne Densens lyd som en tunet Denon.
Så derfor var min tanke at Denon kunne være sagen.
Men har ikke hørt en Denon receiver ordentligt i rigtig mange år må det siges. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brian7500 skrev:
Raskolnikov skrev:
| Vil sige at Marantz ikke er et dumt bud så. |
|
|
Det er muligt.
Jeg undrer mig bare. Jeg har hørt rigtig mange betegne Densens lyd som en tunet Denon.
|
|
|
Jeg syntes godt nok Densen´s lyd er ret langt fra Denon´s. Så det forstår jeg ikke helt
Marantz tror jeg faktisk også er tættere på. Det er nok lidt varmere i klangen, men har lidt mere "musikalitet" end Denon. Hvorimod Denon er ret gode til det digitale / processore og lign... __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |