| Forfatter |
|
mibo Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Thule IA150B, som jeg normalt er glad for. Men nu er den stoppet med at virke - dvs. der kommer en lang serie
klik-lyde når jeg tænder den (imellem klik-lydende kan jeg lige ane lyden fra det signal, som den burde afspille). Derefter siger
den ingenting.
Tidligere gav forstærkeren også altid et klik når jeg slukkede den ... det gør den så "til gengæld" ikke længere.
Nogen der ved om den er død - og vil det være en dyr reparation?
|
| Til top |
|
| |
terp2004 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke kunne sige, om det er en dyr eller billig rep, men jeg har hørt om problemet før. High End Musikservice i Vanløse er vant til Thule, så du kan jo ringe og spørge, hvad de tror, det er. Ellers er jeg sikker på, nogle andre herinde ved, hvad det er (elektrolytter måske?).
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Måske et defekt relæ ?
Inden du sender forstærkeren til rep. så tjek lige for en evt. kortslutning af ht-terminalerne... for det kunne jo være Thules eget sikrings-kredsløb som er aktiv 
Bond  __________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft 2 Thule forstærkere som brændte af. Da jeg fik lavede dem i netop High end musik service, . Der er noget med at der er nogle børne sygdomme i nogle af de gamle Thule modeller? Nu er jeg ihvertfald færdig med det mærke  Men håber ikke at det bliver en for dyr rep. for dig.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
joesch Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Kan desværre nok ikke hjælpe, men jeg har en Thule-forstærker med præcis samme symptomer. Jeg har fået den tjekket hos en "almindelig" radioforhandler, der ikke kunne finde fejlen (han kunne ikke få adgang til servicemanual eller hvad sådan noget hedder). Min var 10 år gammel og jeg havde ikke lyst til at smide en masse penge efter den, så den er endt på "lageret" uden, at jeg har fået gjort mere ved det - jeg håber at høre, hvis du finder ud af noget?!
Hifiklubben havde agenturet til Thule indtil de krakkede og de skulle ligge inde med, hvad der er tilbage af reservedele.
|
| Til top |
|
| |
mibo Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
terp2004: tak for tippet med High End Musicservice - jeg afventer lige om der kommer andre forslag herinde, inden jeg går videre. Der er også et stykke vej til Vanløse her fra Skanderborg ;)
søren N: Trist at høre - jeg håber dælme der er noget at gøre ved min, for den er ikke specielt gammel. Men hvis det er et kendt symptom, så er der forhåbentlig muligheder...
Bond: Jeg er ikke super udi hifi (men det kommer forhåbentlig for det er jo en spændende verden), når du siger ht-terminalerne, hvad er det så lige helt præcis?
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 02 Oktober 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
mibo skrev:
terp2004: tak for tippet med High End Musicservice - jeg afventer lige om der kommer andre forslag herinde, inden jeg går videre. Der er også et stykke vej til Vanløse her fra Skanderborg ;)
søren N: Trist at høre - jeg håber dælme der er noget at gøre ved min, for den er ikke specielt gammel. Men hvis det er et kendt symptom, så er der forhåbentlig muligheder...
Bond: Jeg er ikke super udi hifi (men det kommer forhåbentlig for det er jo en spændende verden), når du siger ht-terminalerne, hvad er det så lige helt præcis?
|
|
|
Thules forstærkere (og sikkert alle andre mærker) er så viseligt indrettet at hvis Højttaler terminalerne er kortsluttet slår et relæ fra (sikrings-kredsløb), for at beskytte forstærkeren. I samme øjeblik kortslutningen er væk er der igen forbindelse.
Min tanke var derfor at det måske var det du oplevede ? tjek om højttaler kablerne sidder korrekt både ved forstærker og ved højttaler.
P.S. Jeg har, i øvrigt, også gode erfaringer med High End Musicservice - de har en teknikker, som kommer fra Thule-Audio, ansat.
Bond 
__________________ Haves : Bond-babe.....
Ønskes: Flere..!!
|
| Til top |
|
| |