Emne: sacd-afspiller ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 23 September 2011 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
AdamB skrev:
|
Problemet er bare os som også har DVD-Audio skiver (der efter min mening fortsat klart er det bedst lydende audioformat). Det er svært at forsvare at bruge penge og plads på separate enheder til CD/SACD og DVD-A. Når man ser på nye multiafspillere er DVD-A skåret væk.
Det er en skam at mp3 og ipod folket har kørt udviklingen baglæns og ødelagt musikindustrien så både DVD-A og SACD er så godt som døde... |
|
|
Det er ikke derfor, at DVD-A og SAGD ikke er så udbredt. Folk har bare ikke ønsket flere nye formater, da cd er godt nok i deres ører og brug. Dertil gik der al al for lang tid, til der kom titler nok, især med almindelig musik. Så nu er det de formater til folk, som går mere op lyd, end det typiske købe dygtige publikum gør.  Men ellers har du da ret i, at MP3, iPods og den dur, har gjort cd'en uudholdelig at lytte til, desværre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2009 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 665
|
| Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så fik jeg fat i min nye Marantz SA 7003.
Den er blevet flittigt tilspillet gennem nogle dage. Foreløbig står den og hygger sig i mit soveværelse med en XTZ A100 D3, et sæt VdH The Orchid, et sæt MA BX2 og dette sæt ht-kabler:
http://www.hifisound.de/oxid/oxid.php/sid/f64810772ea8837078 ce5c75522db7b9/cl/details/cnid/d13417666a135c0e3.94129898/an id/5954aae1a38bfbee8.55661399/TANNOY-REFERENCE-CABLE---BIWIR ING/
Det er en ganske fantastisk oplevelse, både når den spiller sacd og når den spiller cd. Som sacd afspiller er den lige så god, som min m55, men når det kommer til cd, får m55'eren bank, så det gør noget. I hvert fald når jeg spiller klassisk, og især kor, så er Marantzen helt forrygende.
Marantzen ender nok i stuen, da jeg kan høre, at den kalder på et par Martin Logan.
Jeg havde problemer med m55, da den lød noget tam. Hvad gør man så? Jo man går fra Silver Sonic Revelation til Air Matrix, der koster det halve, og straks er dynamikken og gennemsigtigheden på plads. Mærkeligt!!
Mange tak for de gode indspark. Man "risikerer" da også at blive klogere og klogere hele tiden!!
Med venlig hilsen
Jens
|
| Til top |
|
| |
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1562
|
| Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige lånt en stor stak SACD idag på biblioteket, både klassisk, blues, jazz og rock.
Lige pt. høre jeg dem i stereo setup, men er det bedst at høre dem i surround? Jeg kan allerede høre betydelig forskel bare i stereo.
Min afspiller et pt. en Sony DVP-NS92V som gør det ganske godt. Men jeg overvejer lidt at opgradere blot uden det bliver dyrt. Er der nogle gode billige (og brugte) der er værd at holde øje med?
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg spiller normalt i stereo, da jeg ikke vil betale, hvad det koster, at få en surroundreceiver, der er i nærheden af mit stereo setup, for ikke at snakke om højtalere. Jeg har prøvet med den "berømte" udgave af TELARC'S 1812, med rigtige kanoner på DVD-A. Det var da sjovt et par gange 
Jeg synes, man kan få, hvad man behøver af ruminformationer i et velvalgt stereo set up. Se iøvrigt på Linns hjemmeside, de udgiver nogle til tider helt fantastiske cd-er, bl.a. Mozarts requiem og Händels Messias, hvis du vil høre, hvad SACD duer til.
Og så i øvrigt Dire Straits Brothers in Arms. Især hvis du har den almindelige udgave i forvejen, så gider du aldrig lytte til den almindelige mere.
På mange af Linns cd-er ligger der også et HDCD-spor.
Pentatone udgiver kun SACD-skiver, klassisk
http://www.crotchet.co.uk/
http://www.amazon.co.uk/
Disse er mine foretrukne leverandører. De har stort set alt. Crotchet dog især klassisk.
NAD M55 er fortrinlig og ved at være nede i pris, ca. 4000, og Marantz 7003 kan varmt anbefales.
God fornøjelse. Jeg bor i Vejle, så sku' du have lyst til et lyt, så kan du jo kontakte mig.
mvh
Jens
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for dit input Jens.
Har allerede bestilt Dire Straits til 85,- fra Amazon sammen med Norah Jones.
Må jeg spørge hvilket anlæg du spiller på?
|
| Til top |
|
| |
Jens-B Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cayin 353B forstærker, Marantz sa 7003 SACD,Cayin 353 cd-spille over en Cayin da-2 rørDAC (fandeme guf), Martin Logan Aeon I ht.,Cambridge DACmagic til min Cambridgetuner. Roksan V pladespiller m. Nima arm og Goldring 1042 p.u. Kabler fra Silver Sonic, HGA, vdH og Supra.Strømkabler fra PS Audio, Furutech og W&M. Ad adskillige omveje er det efterhånden blevet et særdeles harmonisk anlæg med en lidt varm klang
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Fik lige lånt en stor stak SACD idag på biblioteket, både klassisk, blues, jazz og rock.
Lige pt. høre jeg dem i stereo setup, men er det bedst at høre dem i surround? Jeg kan allerede høre betydelig forskel bare
i stereo.
Min afspiller et pt. en Sony DVP-NS92V som gør det ganske godt. Men jeg overvejer lidt at opgradere blot uden det bliver
dyrt. Er der nogle gode billige (og brugte) der er værd at holde øje med? |
|
|
Som sagt:
"Køb en af de gamle dvd topmodeller : Onkyo dv-sp1000, denon dvd-a11 , Marantz DV-12S2 - 8500 (sidsenævnte er lexicon
rt-20 bygget over).
Af disse er Onkyoen den bedste. Jeg har haft dem alle, så ved hvad jeg taler om.
Udover at disse maskiner spiller godt, er de tunge og lækre udført. I mine øjne ingen grund til at købe dyrt nyt som ikke spiller
bedre, men måske dårligere (alt efter pris).
Mvh.
Rasmus
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 25 Oktober 2011 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jens - lækkert anlæg! 
Til Rasmus: Hvad vil du mene de du nævne skal koste brugt?
Kender du desuden den Sony jeg har, DVP-NS92V, den er nævnt flere steder på nettet som en ganske god SACD afspiller.
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 26 Oktober 2011 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo dv-sp1000 omkring 4-5000 , denon dvd-a11 2000-3000 , Marantz DV-12S2 3500-4500 - 8500 2000-3000
Mvh.
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
| Sendt: 26 November 2011 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
sony SCD-XE800 SACD-afspiller med 2 kanale
den er 2 kanals som vel er en forudsætning for at man kan bruge den på en standard DAC.
som de naturligvis ikke laver mere, plus man skal huske af SACD plader ikke kan afspilles på en PC.
med andre ord den skal downsample til spdif udgangen, eller har jeg misforstået noget ?
__________________ vh Hans Lund
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|