Emne: Kobber vs. sølv ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden.
Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler.
|
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker.
Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får.
Bindesbøl Audio |
|
|
Så du mener ikke et menneske der har haft hifi som hobby i f.eks 30 år, og som sagtens kan høre forskel på højttalere, pickupper, forstærker osv, men ikke kan høre forskel på sølv, kobber og netkabel er seriøs?
Mvh Frank.
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
| Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden. Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler. |
|
|
Jeg vil ikke afvise meget små forskelle, og så kan man så ophøje disse små forskelle til det der netop gør at man kan nyde musikken. Jeg hører så blot ikke til den kategori. Jeg kan nyde musikken når bare lydkvaliteten har et rimeligt niveau. Alt det andet er bare for at have en hobby (jeg taler kun for mig selv her). |
|
|
Ja det er eksakt det hobbyen drejer sig om for mange af os at opnår den ultimative gengivelse hvor vejen tit er mange små forskelle som peger i den rigtige retning, og det årsagen til at vi diskutere og skriver i et hi-fi forum.
Man kan så undre sig over at du skriver her, og jeg gætter på at alle andre kabelskeptikere har nogenlunde samme indstilling som du, og hvorfor skriver de her.
Hvorfor gå i ikke bare i Fona og køber et rimeligt anlæg og hører jeres musik i stedet for konstant og hver eneste gang der er en af disse diskussioner nærmest skal overtage tråden med jeres misvisende støj og meninger.
Hvad er meningen skal i retfærdiggøre jeres egen holdning eller hvad er det i faktisk vel.
Og jeg tror ikke der er nogen som er uenige i, hverken kabeltroende eller skeptikere at der i den grad hos nogen drives plat med skyhøje priser, pseudo-forklaringer, flotte trækasser og og fløjlspose, sorte websider med guldskrift og jeg skal komme efter dig, og jeg er heller ikke i tvivl om at dem som køber godt er klar over at de har fået lov at betale så hatten passer ved kasse 1 nogen gange, men sådan er markedsøkonomi. Så det er der ingen grund til at diskutere mere, der skal simpelthen bare "handles" over for de værste tilfælde i stedet for.
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev engang meget passende
Folk er vilde med musik og hører på livet løs.
Indtil de hopper på highendvognen, så sidder de og piller sig i navlen
og leder efter fejl og mangler og glemmer at lytte til selve musikken.
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 13:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden.
Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller mindre ligeglad med kabler.
|
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker.
Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel, uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får.
Bindesbøl Audio |
|
|
Så du mener ikke et menneske der har haft hifi som hobby i f.eks 30 år, og som sagtens kan høre forskel på højttalere, pickupper, forstærker osv, men ikke kan høre forskel på sølv, kobber og netkabel er seriøs?
Mvh Frank.
|
|
|
Tja... bør blinde mennesker køre bil? Det var min første tanke da jeg læste ovenstående...
Eksempelvis netkabler kan man måle forskel på effekten af med en seismograf - hvis resten af setuppet er godt nok! Og det kan blinde høre - og døve kan mærke det...
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 434
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://da.wikipedia.org/wiki/Seismograf
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja sådan et apparat, Toebs!
Med et dårligt netkabel vil man kunne registrere større udsving, end med et godt netkabel..
|
| Til top |
|
| |
kanonlyd Udelukket fra forum

Bruger siden: 22 Oktober 2011 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 159
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
highenden skrev:
og leder efter fejl og mangler og glemmer at lytte til selve musikken. |
|
|
Du skulle tage og sætte dig lidt ind i mandens grundlæggende psyke, vi må jo erkende at hi-fi er en mandehobby, du kan se den samme adfærd som jeg taler om i mit tidligere indlæg i alle andre mandehobbyer, lysten til at perfektionere, samle, anskaffe sig gear/udstyr osv.
Du kan se midalderene tykke mænd på cykel hvor maven er faretruende tæt på midter-stangen ræse af sted med 22 km i timen med cykelhjelmen siddende stramt om de kødfylde kinder, og der køres naturligvis på det aller sidste spritnye grej og tøj direkte importeret fra Tour de Franc leverandørerne, hvis de kun var interesseret i at cykle en tur eller motionere så kunne de lige så godt gøre det på en gammel havelåge, men sådan er det ikke, og du kan se det samme adfærd inden for foto, fiskeri og utalligere andre typiske mandehobbyer.
Og har man det ikke på samme måde med hi-fi udstyr så er det nok fordi man ikke interessere sig for hi-fi, men måske man interessere sig mere for musik end for hi-fi udstyr. og det er der absolut intet problem i.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
Russiske forskere har fundet frem til at vand "husker" hvilken transport den har været igennem.
|
|
|
Når man nu har været i Rusland et par gange, ville man have troet at det var vodka de ville have undersøgt...
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
Bruger siden: 21 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 418
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
Man kan så undre sig over at du skriver her, og jeg gætter på at alle andre kabelskeptikere har nogenlunde samme indstilling som du, og hvorfor skriver de her.
Hvorfor gå i ikke bare i Fona og køber et rimeligt anlæg og hører jeres musik i stedet for konstant og hver eneste gang der er en af disse diskussioner nærmest skal overtage tråden med jeres misvisende støj og meninger.
|
|
|
Hvorfor er vores meninger "støj" og "misvisende"? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
the power skrev:
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby,
|
|
|
Korrekt - at arbejde som lydtekniker professionelt betyder, at man baserer sin indkomst på at kunne producere det bedst lydende materiale. Der bliver gået mindst lige så meget op i gear (preamps, mikrofoner, monitors, kompressore, forstærkere, effekter) som i HiFi-kredse, for man skal jo kunne konkurrere. Hvis kabler giver en reel forskel, ville der vel også blive brugt energi på dette? Og i højere grad end i HiFi-verdenen, da vi jo i studiet bruger langt mere kabel, og til langt mere delikate opgaver (mikrofonsignaler i forhold til liniesignaler) end hjemme i stuen. I studiet har man jo intet problem med bare at købe noget ganske tyndt og på ingen måde dyrt eller fint kabel mellem indspilningsrum og kontrolrum - og det er jo sjældent under 20 meter og ofte op til 100! Der burde da være en kæmpe fordel i at bruge lidt til på at lytte frem og tilbage - også hvis man skal tro de kabeltroendes påstand om, at det ikke behøver at være det dyreste kabel, der er det bedste. Men i realiteten bliver der i praksis bare valgt ud fra helt simple parametre som holdbarhed og pris o.lign. Iøvrigt sidder en tekniker i et studie da også mange timer om dagen lige i sweet spot og lærer sine monitors rigtig godt at kende? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Ja sådan et apparat, Toebs!
Med et dårligt netkabel vil man kunne registrere større udsving, end med et godt netkabel.. |
|
|
Er der en kilde til denne information, man kan få oplyst? __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
highenden skrev:
|
|
Du skulle tage og sætte dig lidt ind i mandens grundlæggende psyke, vi må jo erkende at hi-fi er en mandehobby, du kan se
den samme adfærd som jeg taler om i mit tidligere indlæg i alle andre mandehobbyer, lysten til at perfektionere, samle,
anskaffe sig gear/udstyr osv.
Du kan se midalderene tykke mænd på cykel hvor maven er faretruende tæt på midter-stangen ræse af sted med 22 km i
timen med cykelhjelmen siddende stramt om de kødfylde kinder, og der køres naturligvis på det aller sidste spritnye grej og
tøj direkte importeret fra Tour de Franc leverandørerne, hvis de kun var interesseret i at cykle en tur eller motionere så
kunne de lige så godt gøre det på en gammel havelåge, men sådan er det ikke, og du kan se det samme adfærd inden for
foto, fiskeri og utalligere andre typiske mandehobbyer.
Og har man det ikke på samme måde med hi-fi udstyr så er det nok fordi man ikke interessere sig for hi-fi, men måske man
interessere sig mere for musik end for hi-fi udstyr. og det er der absolut intet problem i.
|
|
|
Ellers er det fordi man har en tiltro til videnskaben og logisk tankegang og ikke kan se nogen som helst plausible forklaringer
på, at et kabel skulle kunne gøre nogen nævnværdig forskel i den opfattede lyd sammenlignet med alle mulige andre
faktorer, som spiller ind. Og i øvrigt ikke tror at ens egen øre/psyke er ufejlbarlig (= tror på placebo).
Derfor vil vi hellere bruge pengene på bedre højttalere og indretning af lytterum og mere musik..
Jeg tror de fleste der benytte dette forum, tilstræber at opnå en høj lydkvalitet, men nogle af os mener bare ikke, at der er
nogen gevinst at hente, ved bedre kabler. Derfor kan man stadig godt have en interesse for Hi-Fi.
Jeg kunne jo på samme måde påstå, at os kabelskeptikere, har mere interesse for Hi-Fi (high fidelity) end de "troende", I
har en interesse for
grej for grejets skyld og ikke nødvendigvis en fornuftig tilgang til, at opnå mest high fidelity..
|
| Til top |
|
| |
highenden Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
highenden skrev:
|
|
Du skulle tage og sætte dig lidt ind i mandens grundlæggende psyke, vi må jo erkende at hi-fi er en mandehobby, du kan se
den samme adfærd som jeg taler om i mit tidligere indlæg i alle andre mandehobbyer, lysten til at perfektionere, samle,
anskaffe sig gear/udstyr osv.
Du kan se midalderene tykke mænd på cykel hvor maven er faretruende tæt på midter-stangen ræse af sted med 22 km i
timen med cykelhjelmen siddende stramt om de kødfylde kinder, og der køres naturligvis på det aller sidste spritnye grej og
tøj direkte importeret fra Tour de Franc leverandørerne, hvis de kun var interesseret i at cykle en tur eller motionere så
kunne de lige så godt gøre det på en gammel havelåge, men sådan er det ikke, og du kan se det samme adfærd inden for
foto, fiskeri og utalligere andre typiske mandehobbyer.
Og har man det ikke på samme måde med hi-fi udstyr så er det nok fordi man ikke interessere sig for hi-fi, men måske man
interessere sig mere for musik end for hi-fi udstyr. og det er der absolut intet problem i.
|
|
|
Jeg er helt sikker på at han også har et liv ved siden af og måske endda også en familie.
Han prøver heller ikke at belære andre om at hans er det eneste rigtige.
Iøvrigt er det han laver pænt og stilrent
At interessere sig for hifi i den tunge ende og på højt plan er ikke ensbetydende med at man ikke kan andet.
Jeg vil også gerne have det bedste ud at mit anlæg og laver en del af det selv, men jeg vil bare gerne have tid til andet også
og så kunne jeg aldrig drømme om at sige at min vej til vellyd er den eneste rigtige
|
| Til top |
|
| |
Stemer Lukket konto

Lukket - eget ønske!
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
Jeg tror de fleste der benytte dette forum, tilstræber at opnå en høj lydkvalitet, men nogle af os mener bare ikke, at der er
nogen gevinst at hente, ved bedre kabler. Derfor kan man stadig godt have en interesse for Hi-Fi.
Jeg kunne jo på samme måde påstå, at os kabelskeptikere, har mere interesse for Hi-Fi (high fidelity) end de "troende", I
har en interesse for
grej for grejets skyld og ikke nødvendigvis en fornuftig tilgang til, at opnå mest high fidelity..
|
|
|
Enig. Det er også det jeg bemærker ved den observation, at der ikke synes at være nogen større interesse blandt kabeltroende for at afprøve grundigt (læs: blindteste....ordentligt - ikke bare "jeg synes X lød bedre end Y, og jeg vidste ikke hvad der var hvad") hvorvidt de rent faktisk hører den forskel de mener de hører. Hvis man oprigtigt er interesseret i at opnå den bedste lyd, så burde dette være det mest oplagte at give sig i kast med, set i lyset af al den debat og skepsis. __________________ Forhandler af Danley Sound Labs
Tror du på Hifi?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanonlyd skrev:
|
|
|
Fordi der er så meget vrøvl om kablers indflydelse. Mange tror at kabler kan få en skarp diskant, eller en rumlende bas til at ændre fuldstændig karakter. Det kan kabler ikke. Rummet og resonanser i membranmaterialer betyder så meget mere. Jeg bygger og lodder på livet løs, men jeg bruger energien alle andre steder en kabler, fordi de giver så uendeligt lidt i det samlede system.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemer skrev:
Enig. Det er også det jeg bemærker ved den observation, at der ikke synes at være nogen større interesse blandt kabeltroende for at afprøve grundigt (læs: blindteste....ordentligt - ikke bare "jeg synes X lød bedre end Y, og jeg vidste ikke hvad der var hvad") hvorvidt de rent faktisk hører den forskel de mener de hører.
Hvis man oprigtigt er interesseret i at opnå den bedste lyd, så burde dette være det mest oplagte at give sig i kast med, set i lyset af al den debat og skepsis.
|
|
|
Jeg vil betragte det på samme måde, som at racerkørere ikke gider dokumentere ved blindtest, at der er forskel på regummirerede helårsdæk i forhold til slicks til banebrug. De ser det som mere relevant at teste slicks fra et mærke mod slicks et andet.
Det kan godt være at fru Hansen bliver overraket over hvor dårligt helårsdæk klarer i den sammenligning. Men for erfarne kørere vil en sådan test være spild af tid...
Jeg vil så kaste bolden den anden vej. I flere af disse kabeldiskussioner har jeg gentagne gange inviteret kabelskeptikere, så de selv kunne gøre deres erfaringer. Men ikke éen er endnu troppet op...
Men du skal da også have tilbuddet, Stemer! Og tag gerne en seismograf med - så kan vi lige få testet netkabler også (men det er ikke nødvendigt - jeg er sikker på at du vil kunne høre forskel - også uden en seismograf til at understøtte oplevelserne)...
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 91
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
the power skrev:
Stemer skrev:
the power skrev:
Iøvrigt undrer de mig at kabel skeptikere altid dukker op på nettet, jeg har personlidt aldrig mødt en erfaren og seriøs Hifi nørd
som ikke mener at kabler har en kæmpe betydning for lyden. Bindesbøl Audio |
|
|
Og på samme måde undres jeg, da jeg aldrig har mødt en erfaren og seriøs professionel lydtekniker, der ikke var mere eller
mindre ligeglad med kabler. |
|
|
Det at arbejde som lydtekniker til daglig, er efter min mening ikke sammenlignelig med ar have Hifi som hobby, en Hifi entusiast vil typisk side i den samme stol hver dag, lige i
sweet spot, kende sit anlæg ud og ind, og være i stand til at høre den mindste ændring i sammensætning af sit anlæg, og i sin søgen efter sit personlige lyd nirvana som lige netop giver ham/hende gåsehud fra top til
tå, kan udskiftningen af kabler have mindst lige så stor betydning for lyden, som udskiftningen af f.eks cd afspiller/forstærker. Kabel firmaer som f.eks Nordost har brugt millioner på udvikling af deres kabel serier, op
spænder prismæssigt fra et par tusinde til + 200.000.-kr, for et sæt højtaler kabler, hvis der ikke var forskæld på lyden fra f.eks deres billigste højtaler kabel til deres dyreste, er jeg ret sikker på at de havde lukket
og slukket for længe siden, dummere er den almindelige forbruger altså heller ikke. I modsætning til til når forbrugere køber ny fladskærm, bil, båd, eller smartphone er det umuligt at sælge et highend Hifi kabel,
uden at køber først har haft varen på prøve 1 - 2 uger, han ved altså præcist hvad han vil have, og hvad han får. Bindesbøl Audio |
|
|
Mvh Frank. |
|
|
Hvis man kan høre forskel på pickupper og forstærkere, kan man også høre forskel på kabler,
men det kræver sku at man gider lave eksperimentet.
Jeg troede heller ikke på at netkabler kunne gøre en forskel før jeg selv lånte en rigtig god en af slagsen ( og hunde dyr ),
p***e irreterende at man så også skulle til at bruge penge på netkabler
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Stemer skrev:
Enig. Det er også det jeg bemærker ved den observation, at der ikke synes at
være nogen større interesse blandt kabeltroende for at afprøve grundigt (læs: blindteste....ordentligt - ikke bare "jeg synes
X lød bedre end Y, og jeg vidste ikke hvad der var hvad") hvorvidt de rent faktisk hører den forskel de mener de hører.Hvis
man oprigtigt er interesseret i at opnå den bedste lyd, så burde dette være det mest oplagte at give sig i kast med, set i
lyset af al den debat og skepsis. |
|
|
Jeg vil betragte det på samme måde, som at racerkørere ikke gider dokumentere ved blindtest, at der er forskel på
regummirerede helårsdæk i forhold til slicks til banebrug. De ser det som mere relevant at teste slicks fra et mærke mod
slicks et andet.
Det kan godt være at fru Hansen bliver overraket over hvor dårligt helårsdæk klarer i den sammenligning. Men for
erfarne kørere vil en sådan test være spild af tid...
Jeg vil så kaste bolden den anden vej. I flere af disse kabeldiskussioner har jeg gentagne gange inviteret
kabelskeptikere, så de selv kunne gøre deres erfaringer. Men ikke éen er endnu troppet op...
Men du skal da også have tilbuddet, Stemer! Og tag gerne en seismograf med - så kan vi lige få testet netkabler også
(men det er ikke nødvendigt - jeg er sikker på at du vil kunne høre forskel - også uden en seismograf til at understøtte
oplevelserne)...
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Toebs Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Stemer skrev:
være nogen større interesse blandt kabeltroende for at afprøve grundigt (læs: blindteste....ordentligt - ikke bare "jeg synes
X lød bedre end Y, og jeg vidste ikke hvad der var hvad") hvorvidt de rent faktisk hører den forskel de mener de hører.Hvis
man oprigtigt er interesseret i at opnå den bedste lyd, så burde dette være det mest oplagte at give sig i kast med, set i
|
|
Jeg vil betragte det på samme måde, som at racerkørere ikke gider dokumentere ved blindtest, at der er forskel på
regummirerede helårsdæk i forhold til slicks til banebrug. De ser det som mere relevant at teste slicks fra et mærke mod
slicks et andet.
Det kan godt være at fru Hansen bliver overraket over hvor dårligt helårsdæk klarer i den sammenligning. Men for
|
|
|
Hvorfor skulle man blindteste dæk, det er jo ikke svært at måle f.eks. forskellen i bremselængde, som værende signifikant.
I øvrigt er der også en masse videnskab, som selvom man ikke målte, ville bakke op om, at hvis du konstruerer et dæk
efter en række specifikke principper, med en speciel type gummi, så vil det klare sig bedre i f.eks. frost end et andet dæk,
konstrueret af en anden type gummi.
Og lur mig, om hvis man så målte de to dæks bremselængde mod hinanden, i frost, om det teoretisk overlegne dæk, så ikke
også rent faktisk var overlegent.
|
| Til top |
|
| |
the power Branchemedlem

Bindesbøl Audio
|
| Sendt: 23 November 2011 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toebs skrev:
finlytteren skrev:
Stemer skrev:
|
|
slicks et andet.
|
|
|
Hvorfor skulle man blindteste dæk, det er jo ikke svært at måle f.eks. forskellen i bremselængde, som værende signifikant.
I øvrigt er der også en masse videnskab, som selvom man ikke målte, ville bakke op om, at hvis du konstruerer et dæk
efter en række specifikke principper, med en speciel type gummi, så vil det klare sig bedre i f.eks. frost end et andet dæk,
konstrueret af en anden type gummi.
Og lur mig, om hvis man så målte de to dæks bremselængde mod hinanden, i frost, om det teoretisk overlegne dæk, så ikke
også rent faktisk var overlegent. |
|
|
Der hoppede kæden af for mig, diskuterer vi nu vinterdæk....
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|