Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Se nu begynder det at ligne noget - hvorfor ikke give resten af frontvæggen de fine plader ? og samtidigt kommer dit billede ( både fra tv´et og projektoren ) til at træde meget bedre frem ( virke mere dynamisk ) og sortniveauet et lille hak bedre ( bliver dog først markant bedre hvis/ når , at du begynder på sidevæggene og længere bagude ).
Men det ser flot ud og da stadig vældigt stilfuldt
|
|
|
Ja D.J, jeg tænkte nok du kom fra af busken når der kom kulsorte dæmpeplader op
hmm. resten af frontvæggen? der er jo ikke mange m2 tilbage at byde min kunst.
Jeg er igang med nogle store værker til sidevæggene. Håber at få tid i weekenden til at ligge sidste penselstrøj på.
mht. til lærredperforeringsprojektet har jeg snakket med en "ekspert". Han tvivler på det vil lykkedes med så en tæt maske afstand - men jeg vil have det forsøgt alligevel.
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 15 Marts 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ked af at måtte lave dette indlæg - men synes alligevel du skulle have det at vide da der bør være plads til både ris og ros.
Jeg er ikke vild med placeringen af dit hjemmegjorte maleri.. Din stue var meget stilren - hvilket jeg er helt vild med - men desværre synes jeg det skæmmer at have din nye kunst hængende der... måske det kunne flyttes bagved hotspottet og nærmest virke som en inspiration til at tage plads og bliver flytte ind i magiens verden.
Håber du kan tilgive .... Alt er ment på den bedste måde...
Hilsen
Haspalm
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 08:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
haspalm skrev:
Jeg er ked af at måtte lave dette indlæg - men synes alligevel du skulle have det at vide da der bør være plads til både ris og ros.
Jeg er ikke vild med placeringen af dit hjemmegjorte maleri.. Din stue var meget stilren - hvilket jeg er helt vild med - men desværre synes jeg det skæmmer at have din nye kunst hængende der... måske det kunne flyttes bagved hotspottet og nærmest virke som en inspiration til at tage plads og bliver flytte ind i magiens verden.
Håber du kan tilgive .... Alt er ment på den bedste måde...
Hilsen
Haspalm
|
|
|
Hej Haspalm.
Du skal så sandelig ikke holde dig tilbage , jeg er kun glad for at høre andres meninger.
"maleriet" har jeg jo ikke lavet for at det skal pynte, men for at dæmpe i dette område hvor der er lidt problemer med stående bølger (eller hvad det nu er der skaber problemerne). Det hjælper på lydbilledet at have disse rockfonplader på væggene, men personligt er jeg også mest til den enkle stil.
Jeg vil dog hellere have et perfekt dæmpet rum, end hele tiden være opmærksom på "problemer" når jeg lytter til musik. Ved film er der stortset ingen problemer længere.
Iøvrigt er der ikke plads på væggen bag "hotspottet", der pryder min kunst allerede bagvæggen.
Jeg indrømmer jeg ikke er den største kunstner, og for at det ikke skal ligne et helt kunstgalleri , har jeg lavet frontvæggen i sorte plader.
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Det er totalt i orden kunst der... 
Det er virkelig flot bioloft du nu har fået fuld kommando over så en busk til konen er vist passende ... (det hjælper jo på meget med sådan en ik' )
Det er sku træls, at SVS ikke vil sende en gang "rør" over er der ikke nogen, som kan hjælpe dig?
Håber det lykkes for dig at finden en løsning 
/Kristian
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Hej Haspalm.
Du skal så sandelig ikke holde dig tilbage , jeg er kun glad for at høre andres meninger.
"maleriet" har jeg jo ikke lavet for at det skal pynte, men for at dæmpe i dette område hvor der er lidt problemer med stående bølger (eller hvad det nu er der skaber problemerne). Det hjælper på lydbilledet at have disse rockfonplader på væggene, men personligt er jeg også mest til den enkle stil.
Jeg vil dog hellere have et perfekt dæmpet rum, end hele tiden være opmærksom på "problemer" når jeg lytter til musik. Ved film er der stortset ingen problemer længere.
Iøvrigt er der ikke plads på væggen bag "hotspottet", der pryder min kunst allerede bagvæggen.
Jeg indrømmer jeg ikke er den største kunstner, og for at det ikke skal ligne et helt kunstgalleri , har jeg lavet frontvæggen i sorte plader.
[/QUOTE]
Hejsa, jeg ville nok have foretrukket lade dem være hvide (eller samme farve som væggen) og så skippe rammerne så det hele ligesom falder mere i med væggen.
Hvad med akkustikken hvis du satte en tilsvarende plade op på modsatte skråvæg også ? Her tænker jeg mere på symetrien i rummet - kender ikke nok til det rent lydmæssigt, men synes det ville pynte hvis det var ens i begge sider...
Hilsen
Haspalm
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
Hej Jan
Det er totalt i orden kunst der... 
Det er virkelig flot bioloft du nu har fået fuld kommando over så en busk til konen er vist passende ... (det hjælper jo på meget med sådan en ik' )
Det er sku træls, at SVS ikke vil sende en gang "rør" over er der ikke nogen, som kan hjælpe dig?
Håber det lykkes for dig at finden en løsning 
/Kristian
|
|
|
Tak for roserne af mine værker. Det første hedder jo "impedans". Hvis du har forslag til et motiv jeg skal udfolde mine evner i skal du ikke holde dig tilbage - jeg mangler inspiration.
mht. til SVS lader det jo til at trompetsubben kommer til EU i nær fremtid. SVS har også skrevet at priserne vil være de samme som i US, derved opstår nu muligheden for at spare lidt i moms+told+fragt. hvilket jo udgør en pæn slat $.
haspalm skrev:
Hejsa, jeg ville nok have foretrukket lade dem være hvide (eller samme farve som væggen) og så skippe rammerne så det hele ligesom falder mere i med væggen. Der findes mange forsk. rockfonplader, nogle har en "hård" finnish på kanterne, det har mine ikke. det er ren mineraluld man kan se - derfor rammerne. Samme farve som væggen ville være perfekt, men pladerne mister deres effekt hvis de males (altså males 100% - ikke kunstnerisk... )
Hvad med akkustikken hvis du satte en tilsvarende plade op på modsatte skråvæg også? Her tænker jeg mere på symetrien i rummet - kender ikke nok til det rent lydmæssigt, men synes det ville pynte hvis det var ens i begge sider... Jamen det er blot et spørgsmål om tid før der hænger værker på den væg også. Jeg skal bare lige finde tid til det. (og inspiration )
Hilsen
Haspalm
|
|
|
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 16 Marts 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Igennem tråden har jeg stort set kun vist de positive fremskridt, men bag kulissen går det sq ikke altid som man gerne vil. Nu en fredag aften som i dag hvor jeg har "friaften" (frue og junior er ude af huset) - jeg skruer godt op for musikken, åbner en god rødvin og skal til at sætte min fine nye dæmpeplade op i kvisten...

hvorfor ventede jeg ikke til der var en til at hjælpe mig?...
|
Til top |
|
|
kiro Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 459
|
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Jeg føler med dig , øv hvor er det bare surt, og typisk når man nu gerne vil selv, så går det galt.
Men husk kæmp videre, når du har fået den gode rødvin ind ser du straks lysere på det.
Mvh
kiro
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kiro skrev:
Hej Jan
Jeg føler med dig , øv hvor er det bare surt, og typisk når man nu gerne vil selv, så går det galt.
Men husk kæmp videre, når du har fået den gode rødvin ind ser du straks lysere på det.
Mvh
kiro
|
|
|
tjaa.. der er jo flere plader hvor de kommer fra... 
Lyden er ellers rigtig god som det hæner pt. (incl. trappestige) Jeg er langt om længe begyndt at kunne mærke den der kontant hårde punch i mellemgulvet som jeg har stræbt efter. Det er utroligt så meget man kan ændre lyden for relativt små midler. Selvom jeg havde købt nye eff. trin til $$$ ville de jo ikke kunne blive bedre end rummet tillader det.
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I sorgens tilstand, har jeg søgt tilflugt i gamle 80ér hits for fuld udblæsning. ja ok.. max et peak på 111 db af frygt for høreskader. |

|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
 __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige følge op på den tidligere nævnt discount bestikkelses stue til junior og frue.
der er sket lidt fremskridt. Alle møbler mv. der var i rummet er nu langt om længe blevet solgt. Rummet er ikke pralende stor med sine 4x6 m, men jeg håber at få lavet et lille hyggerum med noget fornuftig lyd og billede.
Sådan ser rummet ud pt:

Udstyr som jeg har på lager: (plasmaen kommer dog først på mandag)
- Front HT - Phillips FB825 (dejlig store gulv HT på 28,5 KG)
- Surround - B&W DS 6
- Bag surround - jamo 210 Sat
- Sub - jamo 210
- Reciever - Sony STR DB 1070 (qs)
- DVD - Lumatron low cost
- CD - NAD 524
- Plasma - 42" Hyundai HPT 4250
- playstation 2
Billede kommer når rummet er malet og indrettet med ovenstående isenkram.
|
Til top |
|
|
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mhansen Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 688
|
Sendt: 18 Marts 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
I sorgens tilstand, har jeg søgt tilflugt i gamle 80ér hits for fuld udblæsning. ja ok.. max et peak på 111 db af frygt for høreskader.

|
|
|
Jeg har også lige skaffet mig sådan et apparat. Det er sgu rystende at se hvor højt man egentlig spiller. 110 db, ja det er også der omkring jeg befinder mig engang imellem.
Ellers er det surt med din væg. Troede ikke det kunne gå galt for håndværkere. Men det er rart at se det ikke kun er os amatører det er uheldige engang imellem.
|
Til top |
|
|
Hmmpof Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
Sendt: 19 Marts 2006 kl. 01:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sh*t happens  . Det samme ville sq være sket for mig. Jeg har 5 tommelfingre på hver hånd  . Vil dog understrege at det ser ud som om du har fået skruet hænderne ordentligt på med det loft du har fået indrettet. NICE! Jeg har selv et stort loft som ser nogenlunde ud som dine "FØR" billeder og håber på at få lavet noget en dag der minder om det. Endnu engang NICE!  __________________ Classe SSP-600 + CA2200
Classe CDP-100
NAD S200/S250
B&W Nautilus 802/ASW 850
Straightwire Virtuoso R
Eagle Cable Condor
Mit Projekt
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så ankom hyundaien jo idag:

jeg har slæbt det ovenpå indtil jeg får malet osv. i rummet nedenunder. Jeg har haft et par timer til at lege med den, og jeg må sige at kvaliteten ikke er så rædselsfuld som jeg frygtede. Faktisk er det ret acceptabelt.
Og lige et screenshoot... det lærer jeg nok aldrig, har også forsøgt flere gange med HS-50éren. Men here goes.. billedet er fra DR1 i "out of box mode" tilsluttet en force satt. reciever via scart. Billedet er derfor taget uden "pauseknappen".

|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 20 Marts 2006 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kristian T skrev:
-jan- skrev:
Igennem tråden har jeg stort set kun vist de positive fremskridt, men bag kulissen går det sq ikke altid som man gerne vil. Nu en fredag aften som i dag hvor jeg har "friaften" (frue og junior er ude af huset) - jeg skruer godt op for musikken, åbner en god rødvin og skal til at sætte min fine nye dæmpeplade op i kvisten...
hvorfor ventede jeg ikke til der var en til at hjælpe mig?...
|
|
|
   Dét OM'er   
nej det er sku surt Jan, men du holder jo humøret oppe ik' 
/Kristian
|
|
|
Ja, det er sq en selvhenter den der . Jeg gider ikke rigtig mere pt. Det får lige en velfortjent pause et par uger. Projektoren trænger også til at få brændt nogen timer af.
|
Til top |
|
|